Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Eggleston Works
Eggleston Works
Sok igazság van abban, amiket leírtál.Én sem lelkesedem túlságosan a teljes sávú D osztályú erősítőkért, de kétségtelen, mostanában eléggé jelentős a minőségi előrelépés.
Kisebb sztatikus panelekkel is tökéletesen megbirkózik már az IcePower.
Az aktív Martin Logan Purity-ban például ilyen 200W-os erősítő működik és tökéletesen teszi a dolgát. Meglepő felbontással, energiával, gyorsasággal látja el feladatát.
A nagyobb hibrid modellekben viszont csak a szub részben működik ilyen erősítő, a panelt külső végfokkal kell meghajtani.
Számomra eddig a legkomolyabb ilyen erősítő az Audio Physic Strada Mono volt, aminek a mai szokásos frekvenciáknak a tízszeresével (6 MHz) működött, nagyon jelentős tápja volt. A monoblokkok kb. 20kg-ot nyomtak és 4 Ohm-on 500W-ot tudtak leadni.
(15.000.-Euro/pár)
A nagyobb panelekkel nem tudott megbirkózni. Dinamikus hangfalakkal szépen szólt, de semmi extra.
Elismerem hogy valószínűleg már jóval kiforrottabbak ezek az erősítők. Hajdanán én is csináltam egy pwm végfokot ami csupán egy 556-os duál időzítőből állt és kb. 10 perc volt megépíteni.
Az Ice power modulokról hallottam a Jeff Rowland kapcsán, elég nagy csalódás volt számomra, mert az a krapek tud erősítőt csinálni, nagyon tud!
Újabban meg hibrid ic-kkel meg modulokkal építkezik, beleteszi egy gyönyörű házba, példásan kivitelezve, aztán a nevével fémjelezve eladja sokszoros áron.
Ez nem annyira szimpatikus számomra.
Persze biztosan nem rosszak, sőt, csak kissé olcsó megoldás hogy a különféle gyártók ugyanazt a végfok modult kínálják, csak eltérő tálalásban.
Eggleston Works
Sok igazság van abban, amiket leírtál.
Én sem lelkesedem túlságosan a teljes sávú D osztályú erősítőkért, de kétségtelen, mostanában eléggé jelentős a minőségi előrelépés.
Kisebb sztatikus panelekkel is tökéletesen megbirkózik már az IcePower.
Az aktív Martin Logan Purity-ban például ilyen 200W-os erősítő működik és tökéletesen teszi a dolgát. Meglepő felbontással, energiával, gyorsasággal látja el feladatát.
A nagyobb hibrid modellekben viszont csak a szub részben működik ilyen erősítő, a panelt külső végfokkal kell meghajtani.
Számomra eddig a legkomolyabb ilyen erősítő az Audio Physic Strada Mono volt, aminek a mai szokásos frekvenciáknak a tízszeresével (6 MHz) működött, nagyon jelentős tápja volt. A monoblokkok kb. 20kg-ot nyomtak és 4 Ohm-on 500W-ot tudtak leadni.
(15.000.-Euro/pár)
A nagyobb panelekkel nem tudott megbirkózni. Dinamikus hangfalakkal szépen szólt, de semmi extra.
Eggleston Works
Azért a mintavételezés sosem lesz az analógnak valódi ellenfele abban a tekintetben, hogy az analóg jel minden időpontban megismerhető, a mintavételezett meg csak a mintavételezés időpontjaiban.
A D osztályú erősítőkben NINCS MINTAVÉTELEZÉS.
Sokan tévesen digitális erősítőknek hívják őket, pedig erről szó sincs.
Kapcsolóüzemű végfokozatuk van, amit egy pulzus szélesség modulációs fokozat (PWM) előz meg.
A PCM (CD technika), azaz pulzus kód moduláció valóban mintavételezésen alapszik.
Itt nem erről van szó.
A pulzus szélesség modulációs fokozat leegyszerűsítve áll egy komparátorból, ami a bemeneti analóg jelet hasonlítja egy háromszög jelhez. A komparátor kimenetén megjelenik a pulzus szélesség modulált jel, aminek az integráltja hordozza a hangfrekvenciás jelet. Hétköznapian megfogalmazva a PWM jelet egy aluláteresztő szűrőn átvezetve megkapjuk a hangfrekvenciás jelet.
A D osztályú erősítők hallatlan előnye a rendkívül jó hatásfok. Mivel az áramerősítő fokozatuk kapcsolóüzemben működik táptól tápig, így a kapcsoló elemeken gyakorlatilag elenyésző a hődisszipáció (néhány tized Volt szorozva a kimeneti árammal). A minőségüket meghatározza a háromszögjel pontossága, stabilitása, frekvenciája, a komparátor pontossága, a kapcsoló elemek sebessége, az aluláteresztő szűrő minősége.
Általában nem nagyon szeretnek kis impedanciára dolgozni, sztatikusokhoz kifejezetten nem ajánlottak.
Hátrányuk a rendkívül nagy kisugárzott és hálózatba visszatáplált nagyfrekvenciás zavar.
www.irf.com/technical-info/appnotes/an-1071.pdf
Hg
Azért annyit hozzátennék, hogy létezik digitális pwm is!
A háromszög jel frekvenciája eleve meghatározza az elérhető leképezés jóságát, ami akkor lenne ekvivalens az analóggal, ha közelítene a végtelenhez.
A frekvencia növelésével a problémák is szaporodnak és elég hamar elérjük a kapcsolóelemek fizikai határait.
Ha a mintavételt nem a szó szigorú értelmében vesszük, akkor elég könnyen beláthatjuk, hogy a komparátor is "mintát vesz" azokban az időpillanatokban, amikor az analóg jel és a háromszög jel keresztezi egymást, és ezért szintén nem szigorú értelemben a vivőfreki lesz a rendszer "órajele".
A hatásfok az valóban igen kedvező, de cserében kapunk számos olyan problémát, amelyek kiküszöbölése nem éppen könnyű feladat, ahogy azt HG is leírta.
Nem tudom épp hol tart most a digitális technika minőségben, de a különbséget talán úgy tudnám szemlélteni, olyan mintha vezetés közben folyamatosan pislognál.
Nagy valószínűség szerint célba érsz és a külső szemlélő számára semmi nem tűnik fel annak ellenére, hogy az út jelentős részén a szemed tulajdonképpen csukva volt, és ez idő alatt semmit sem észleltél a külvilágból.
- Bálint Feri
- Isten Hozott! :)
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.02.24., kedd 21:10
- Értékelés: 0
Eggleston Works
Visszatérve a D osztályú erősítőkre. A legnagyobb előállítójuk a Bang-Olufsen.
Az IcePower erősítőket számtalan cég használja szub erősítőként, de teljes sávú erősítőként is.
A legnevesebbek közé tartoznak a Jeff Rowland, Martin Logan, B&W, Adam Audio....
A professzionális hangosítástechnikában szinte kizárólag D osztályú erősítőket használnak már, mert minőségük már megfelelő, tömegük alacsony, hatásfokuk nagy.
Hg
Többek között a PS Audio Trio-A100-ban is ez van.
Eggleston Works
Visszatérve a D osztályú erősítőkre.
A legnagyobb előállítójuk a Bang-Olufsen.
Az IcePower erősítőket számtalan cég használja szub erősítőként, de teljes sávú erősítőként is.
A legnevesebbek közé tartoznak a Jeff Rowland, Martin Logan, B&W, Adam Audio....
A professzionális hangosítástechnikában szinte kizárólag D osztályú erősítőket használnak már, mert minőségük már megfelelő, tömegük alacsony, hatásfokuk nagy.
Hg
Eggleston Works
Azért a mintavételezés sosem lesz az analógnak valódi ellenfele abban a tekintetben, hogy az analóg jel minden időpontban megismerhető, a mintavételezett meg csak a mintavételezés időpontjaiban.
A D osztályú erősítőkben NINCS MINTAVÉTELEZÉS.
Sokan tévesen digitális erősítőknek hívják őket, pedig erről szó sincs.
Kapcsolóüzemű végfokozatuk van, amit egy pulzus szélesség modulációs fokozat (PWM) előz meg.
A PCM (CD technika), azaz pulzus kód moduláció valóban mintavételezésen alapszik.
Itt nem erről van szó.
A pulzus szélesség modulációs fokozat leegyszerűsítve áll egy komparátorból, ami a bemeneti analóg jelet hasonlítja egy háromszög jelhez. A komparátor kimenetén megjelenik a pulzus szélesség modulált jel, aminek az integráltja hordozza a hangfrekvenciás jelet. Hétköznapian megfogalmazva a PWM jelet egy aluláteresztő szűrőn átvezetve megkapjuk a hangfrekvenciás jelet.
A D osztályú erősítők hallatlan előnye a rendkívül jó hatásfok. Mivel az áramerősítő fokozatuk kapcsolóüzemben működik táptól tápig, így a kapcsoló elemeken gyakorlatilag elenyésző a hődisszipáció (néhány tized Volt szorozva a kimeneti árammal). A minőségüket meghatározza a háromszögjel pontossága, stabilitása, frekvenciája, a komparátor pontossága, a kapcsoló elemek sebessége, az aluláteresztő szűrő minősége.
Általában nem nagyon szeretnek kis impedanciára dolgozni, sztatikusokhoz kifejezetten nem ajánlottak.
Hátrányuk a rendkívül nagy kisugárzott és hálózatba visszatáplált nagyfrekvenciás zavar.
www.irf.com/technical-info/appnotes/an-1071.pdf
Hg
- Bálint Feri
- Isten Hozott! :)
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.02.24., kedd 21:10
- Értékelés: 0
Eggleston Works
Kedves otml!Hosszasan erről vitatkozni itt a hangfal oldalon nyilván nem célszerű, főleg azért, mert nem kötözködésből írtam a bátor jelzőt, egyszerűen csak azért, mert bizonyítani akartam, a D osztály pontosan ugyanazt a színvonalat képviseli már, mint a többi típus, csak nem mindegy, melyik készülékről van szó. De ha érdekel, hogy szól egy elismert példány, ugorj el hozzám, és hallgasd meg. Persze nem biztos, hogy tetszeni fog, de hogy nem Sharp színvonal, az biztos.
Szerintem is kár vitatkozni ezen.
Aki ki akarja próbálni, hogy hol tart a digitális erősítőtechnika a napjainkban, az jöjjön el és próbálja ki a PSAudio TRIO A-100-át.
PS Audio Trio A-100
Ez szólt a Spendor S6-al az elmúlt nyílt hétvégén. Egy ember sem vette észre a hangjáról, hogy ez digitális erősítő és nem is akarta elhinni senki sem. Pedig az.
Az egyszer biztos, hogy a digitális erősítőtechnika nem ott tart már, mint régen a SHARP idejében. Azért nem kell a SHARP-ot szidni. Nem könnyű az úttörő szerep és mint látjuk elég hálátlan.
Eggleston Works
Kíváncsi leszek mikor a bodorerősítő odakerül tesztelésre hozzád, akkor is agyondicséred a "D" osztályú erősítődet, szerinted audiogon fogod hirdetni nemsokára! :lol!:
:taps: Nem biztos 1x sem...De benne van a pakliban
Eggleston Works
Kedves otml!Hosszasan erről vitatkozni itt a hangfal oldalon nyilván nem célszerű, főleg azért, mert nem kötözködésből írtam a bátor jelzőt, egyszerűen csak azért, mert bizonyítani akartam, a D osztály pontosan ugyanazt a színvonalat képviseli már, mint a többi típus, csak nem mindegy, melyik készülékről van szó. De ha érdekel, hogy szól egy elismert példány, ugorj el hozzám, és hallgasd meg. Persze nem biztos, hogy tetszeni fog, de hogy nem Sharp színvonal, az biztos.
Kíváncsi leszek mikor a bodorerősítő odakerül tesztelésre hozzád, akkor is agyondicséred a "D" osztályú erősítődet, szerinted audiogon fogod hirdetni nemsokára! :lol!:
- hifis
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1036
- Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
- Értékelés: 356
- Tartózkodási hely: Budapest
Eggleston Works
Kedves otml!
Hosszasan erről vitatkozni itt a hangfal oldalon nyilván nem célszerű, főleg azért, mert nem kötözködésből írtam a bátor jelzőt, egyszerűen csak azért, mert bizonyítani akartam, a D osztály pontosan ugyanazt a színvonalat képviseli már, mint a többi típus, csak nem mindegy, melyik készülékről van szó. De ha érdekel, hogy szól egy elismert példány, ugorj el hozzám, és hallgasd meg. Persze nem biztos, hogy tetszeni fog, de hogy nem Sharp színvonal, az biztos.
Eggleston Works
Ha már felhoztam, rákattintottam az alább beidézett oldalakra, csak példaként az egyik beíró összefoglalója a monoblock módban használt Spectronról:Strengths:
1 - life-like representation which I never ever exprerienced before
2 - unbelievably low price - for what it delivers
(Csak jelzem, 15000 dollár a dupla Spectron, ezt tartja hihetetlenül olcsónak.)
Weaknesses:
no, nada, none, nyet
Similar Products Used:
MBL 90011,
Gamut 200 MkIII-M,
BAT VK600SE-M,
Plinius SA-Reference-M,
VTL Siegfrieds,
CAT JL1
Nincs semmi hibája!
Na ez tényleg "bátor", és egyszersmind a hitelességét is megadta a beszámolónak .
Eggleston Works
Nem tartom a D osztályt az erősítőtechnika csúcsának, ami azt illeti még meglehetősen gyerekcipőben jár.
otlm!
Most már csak az a kérdés, hallottál-e igazán jó minőségű D osztályú erősítőt megfelelő környezetben? (Mondjuk a korábban HG által említett Mark Levinson, vagy a Spectron, vagy egy Kharma.) Mert ha nem, igen bátor a fenti megállapításod.
Mindenesetre figyelmedbe ajánlom az audioreview ide vonatkozó oldalait, ahol sokan cserélték le az általad említett analógokat az általuk még jobbnak tartott D osztályúakra. Mondjuk mondhatod rájuk, hogy pénzük van, de fülük nincs (mert igencsak drága készülékekről van szó), de azért a nagy számok mégiscsak jeleznek valamit.
http://www.audioreview.com/mfr/spectron ... 83crx.aspx
http://www.audioreview.com/mfr/spectron ... 83crx.aspx
Bátor? Miért is, milyen következménye lesz ha leírom a véleményem?
Szerintem semmilyen, tehát nem bátor cselekedet.
A véleményem ettől még az amit írtam, csak mert Te vagy más nem ezen a véleményen van, attól még leírhatom.
Szólj ha te nem így látod.
Milyen nagy számok?
Hányan használnak analóg, és hányan digitális erősítőt a világon a felsőbb kategóriában?
Ha van erre vonatkozó hiteles adatod, akkor légyszíves oszd meg velem.
Egyszer hallottam a Tact milleniumot, és a Sharp high-end digitálisát de egyik sem fogott meg.
Főleg az utóbbira volt jellemző egy hihetetlenül száraz, végtelenül unalmas hangzás.
Szívesen meghallgatnék egy olyat is mint ami neked van, meg a felsoroltak közül is valamelyiket, csak hát a nagy számok törvénye miatt ezek ritkák mint a fehér holló .
A többi digitális amit eddig hallottam az nem említésre méltó, ezért írtam a gyerek cipőt.
- hifis
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1036
- Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
- Értékelés: 356
- Tartózkodási hely: Budapest
Eggleston Works
Ha már felhoztam, rákattintottam az alább beidézett oldalakra, csak példaként az egyik beíró összefoglalója a monoblock módban használt Spectronról:
Strengths:
1 - life-like representation which I never ever exprerienced before
2 - unbelievably low price - for what it delivers
(Csak jelzem, 15000 dollár a dupla Spectron, ezt tartja hihetetlenül olcsónak.)
Weaknesses:
no, nada, none, nyet
Similar Products Used:
MBL 90011,
Gamut 200 MkIII-M,
BAT VK600SE-M,
Plinius SA-Reference-M,
VTL Siegfrieds,
CAT JL1
- hifis
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1036
- Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
- Értékelés: 356
- Tartózkodási hely: Budapest
Eggleston Works
Nem tartom a D osztályt az erősítőtechnika csúcsának, ami azt illeti még meglehetősen gyerekcipőben jár.
otlm!
Most már csak az a kérdés, hallottál-e igazán jó minőségű D osztályú erősítőt megfelelő környezetben? (Mondjuk a korábban HG által említett Mark Levinson, vagy a Spectron, vagy egy Kharma.) Mert ha nem, igen bátor a fenti megállapításod.
Mindenesetre figyelmedbe ajánlom az audioreview ide vonatkozó oldalait, ahol sokan cserélték le az általad említett analógokat az általuk még jobbnak tartott D osztályúakra. Mondjuk mondhatod rájuk, hogy pénzük van, de fülük nincs (mert igencsak drága készülékekről van szó), de azért a nagy számok mégiscsak jeleznek valamit.
http://www.audioreview.com/mfr/spectron ... 83crx.aspx
http://www.audioreview.com/mfr/spectron ... 83crx.aspx
Eggleston Works
Nem tartom a D osztályt az erősítőtechnika csúcsának, ami azt illeti még meglehetősen gyerekcipőben jár.
Azért a mintavételezés sosem lesz az analógnak valódi ellenfele abban a tekintetben, hogy az analóg jel minden időpontban megismerhető, a mintavételezett meg csak a mintavételezés időpontjaiban.
Mellesleg hiába tesztelné bárki ilyennel a kábeljait, az a kábelról nem sokat mondana, legfeljebb arról, hogy ennek az erősítőnek a kimenetén a kábel is igencsak rezonáns elem, nem is szólva a hangsugárzóról.
Biztos nem rossz az, de egy nagyteljesítményű analóg erősítő azért valószínűleg még nyithatna távlatokat a hangfal kvalitásait illetően.
Bár nem tűnik kritikus impedanciamenetűnek az Andra, de valószínűleg szereti ha van alatta kakaó, de ez szinte mindegyik hangfalról elmondható, hogy nagy tartalékokkal rendelkező erősítővel egész más a megszólalás.
- hifis
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1036
- Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
- Értékelés: 356
- Tartózkodási hely: Budapest
Eggleston Works
Jó hangot összehozni és a maximumot kinyerni a gépekből nem két perc, és nincs is képlet rá.
Hogy ez mennyire így van, bizonyíték az erősítőm installálása.
Hogy jól megfogja a mélysugárzót és föl sem merül már a hiányzó basszus, az már az elején, a berakásakor kiderült. De az újdonság volt, mennyire érzékeny a használt kábelekre, akár táp, akár összekötő, akár hangfalkábelről van szó.
Ha egy kábeltesztelő komolyra veszi a figurát, csak D osztályú erősítőt szabadna használnia ilyen feladatra, mert itt aztán vastagon előjönnek a különbbségek.
Hogy ez előnye vagy hátránya az erősítőnek, nézőpont kérdése, mert egyfelől úgy hangolhatom, ahogy nekem a legjobb (akár meleghangú zenei, akár precíz, levegős szárnyaló is lehet belőle), másfelől küzdeni kell vele, megspékelve némi szerencsével, hogy összeakadjak a nyerő változattal, meg pénzt betenni a próbákba (ha nem jön be hosszútávon a vásárolt kábel).
Nem véletlen, hogy erről az erősítő típusról (mármint a D osztályúakról) lehet olvasni hideget - meleget, aszerint, hogy a tulaj összehozta a tuttit, vagy nem volt türelme, kedve, ereje erre.
Nekem több mint fél év ment rá, hogy már azt mondhatom, összeállt a rendszer. És ebben az Andra abszolút partner volt, most már mondhatom, sokkal többet tud, (akár felbontásban, akár dinamikában akár sok egyéb paraméterben), mint amit a "küzdelmek" közepette feltételeztem róla.
- Bálint Feri
- Isten Hozott! :)
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.02.24., kedd 21:10
- Értékelés: 0
Eggleston Works
Visszatérve az Egglestonok meghajtására, látszik, ahány ház, annyi szituáció. Ahogy olvasom, a bemutatón sok volt a basszus. Na ehhez képest én, amióta megvan az Andra, azzal küzdök, hogy elegendő és kontúros, jó minőségű legyen. Vagyis többnyire magasba húzó volt a hang, elmosódó mélyekkel. A megoldást csak egy jóminőségű, de bázikus erősítő, és a megfelelő kábelek megtalálása hozta.Hogy másnál is gond lehet az elegendő basszus, bizonyítja az az érdekes eset, amit az Audiogon fórumon olvastam, hogy egy Andra tulajdonos, nem tudván lemondani a finom csöves hangról, (amit ezek szerint az Andra szépen lehoz), a 40W-os csöves monoblokkjaival hajtva az Egglestont, nem foglalkozott vele, hogy jönnek le a mélyek, hanem berakott a rendszerbe még két (nyilván jóminőségű) szubot.
"Ahány ház, annyi szituáció"
1. Egyik Eggleston Fontaine II-es vevőmnél kábeleket demóztam. Volt egy márkás szubja. A demo végére maradtak a kábelek, a sub pedig ki lett kapcsolva. (EZ A HELYZET NEM MINŐSÍTETTE SEM A SUB-OT, SEM A KÁBELT. ÉN TUDOM, HOGY EGY MÁSIK RENDSZERBEN, ADOTT KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT AZOK IS MEGFELELŐEN TUDNAK TELJESÍTENI).
2. Saját otthoni Egleston Isabel hangfalammal kb. fél évet dolgoztam mire megtaláltam a helyét és a megfelelő kábeleket hozzá. De az is lehet, hogy addig tartott a bejáratás. Viszont utána mindenkinek fel kellet támasztani az állát aki hallotta. Subot vétek lett volna bekötni.
3. Az első Magyarországra érkezett Eggleston Fontaine II, rögtön a bekötés után olyat produkált, amire nem voltunk felkészülve. Sinte szubszonikusnak tűnő basszus, iszonyatos dinamika és transzparencia stb. Minden a helyén volt. A mellette lévő háromszor drágább és háromszor nagyob, referencia szintű doboz már csak azért lett időnként visszakötve, hogy leellenőrizzük, vajon jól halljuk-e amit hallunk. (EZ A HELYZET NEM MINŐSÍTETTE A HANGFALAT. NAGY HANGFALNAK NAGYOBB SZOBA DUKÁL. AZ ELEKTRONIKA RENDBEN VOLT MIND A KETTŐHÖZ).
4. A mostani bemutatótermemben csak a szóbával van gond. A lehető legrosszabb, mert szinte négyzet alakú (5x5.3) és mivel még magas is 3.7m, igy közelít a kockához. A gyártókkal történt levelezéseimbe is leírták, hogy ez a legnehezebb szituáció. Az lett volna a csoda, ha két nap alatt minden rendben lett volna (szerdán este raktuk össze a rendszereket és pénteken kezdődött a nyílt hétvége). Akinek van egy kis tapasztalata az jól tudja, hogy ez nem így megy (csak arra, hogy a kábelek összeálljanak a rendszerrel kell legalább 3 nap, ha minden be van járatva). Csodák vanak, de csak nagyon ritkán. Én viszont annak örülök legjobban, hogy kedvezőtlen körülmények között fogok jó hangot csinálni az egyik elkövetkező Egglestonra kihegyezett nyílt hétvégén.
5. Az Eggleston is gyárt szubot, csak nincs fenn a honlapjukon.
Most mindenki onja le azt a következtetést amit akar. Én csak egyet mondok. Jó hangot összehozni és a maximumot kinyerni a gépekből nem két perc, és nincs is képlet rá.
- hifis
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1036
- Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
- Értékelés: 356
- Tartózkodási hely: Budapest
Eggleston Works
Nem akarok nagyon letérni a főcsapás irányáról, de ha már szóbakerült, csak elmondom, hogy a D osztályú erősítők elit kategóriáját többnyire azon kevés cégek képviselik, akik maguk fejlesztik, gyártják a készülék legkritikusabb alkatrészét, az impulzus szélesség modulátort, és nem készen vásárolják külső tömeggyártótól. A nálunk nem nagyon ismert, de a cég saját hatókörében (USA) népszerű Spectron alapító mérnöke, John Ulrick tervezte az első kereskedelmi forgalomba kerülő D osztályú erősítőt (1974, CES Chicago), ezért nyugodtan mondhatom, az egyik legnagyobb név ezen a területen.
Van pár további trükk is a készülékeinél, például a szokásosnál 10-szer gyorsabb visszacsatolás, az analóg, hatalmas trafójú táp.
(Mivel nem vagyok hardveres, ezért a támadásokat megelőzendő beidézem a Stereotimes tesztjéből az iménti megállapítások forrását:
"Without belaboring the point, the most significant difference, both sonically and from an engineering standpoint, between the Tripath circuit and other digital amplifier designs and what John is doing at Spectron is feedback control. ... Spectron Musician II, this feedback is achieved in two hundred nanoseconds, or .0000002 seconds! In the best conventional linear amplifiers, the time through the feedback loop is some two thousand nanoseconds, which is an order of magnitude (10 times) slower than the Spectron!")
Úgyhogy azt mondhatom, ha jól installálják, ez az erősítő partiban van bármilyen más készülékkel.
- hifis
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1036
- Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
- Értékelés: 356
- Tartózkodási hely: Budapest
Eggleston Works
Spectral erősítő lecseréled Bodor hungary manufatura erősítőre??? Pedig a Spectral erősítőd több ezer wattot tud és mégis problémás?
Viki!
Nekem a csövessel voltak gondjaim, a mostani Spectron D osztályú tranzisztoros akárhány wattos, igaz hogy nem kapásból, de jól teljesít.
Eggleston Works
A megoldás:
Nagyon szép darab.
Mikor olvastam az iménti megoldást a külföldi fórumon, még a csöves erősítőm volt, és számolgattam, hogy egy erősítő csere helyett én is jobban jönnék ki egy ilyen szub beruházással. Pontosan a Martin Loganok között keresgéltem.
De a nappaliban van a hifi, nincs hova rakni ezt az újabb dobozt. Továbbá összehozni az Andrával, az sem egyszerű feladat. Így hát jött az új erősítő, emellé már nem kell mankó.
hifis!!
Spectral erősítő lecseréled Bodor hungary manufatura erősítőre???
Pedig a Spectral erősítőd több ezer wattot tud és mégis problémás?
- hifis
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1036
- Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
- Értékelés: 356
- Tartózkodási hely: Budapest
Eggleston Works
A megoldás:
Nagyon szép darab.
Mikor olvastam az iménti megoldást a külföldi fórumon, még a csöves erősítőm volt, és számolgattam, hogy egy erősítő csere helyett én is jobban jönnék ki egy ilyen szub beruházással. Pontosan a Martin Loganok között keresgéltem.
De a nappaliban van a hifi, nincs hova rakni ezt az újabb dobozt. Továbbá összehozni az Andrával, az sem egyszerű feladat. Így hát jött az új erősítő, emellé már nem kell mankó.
Eggleston Works
Hogy másnál is gond lehet az elegendő basszus, bizonyítja az az érdekes eset, amit az Audiogon fórumon olvastam, hogy egy Andra tulajdonos, nem tudván lemondani a finom csöves hangról, (amit ezek szerint az Andra szépen lehoz), a 40W-os csöves monoblokkjaival hajtva az Egglestont, nem foglalkozott vele, hogy jönnek le a mélyek, hanem berakott a rendszerbe még két (nyilván jóminőségű) szubot.
hifis!
A megoldás:
http://www.avx.hu/forum/index.php?showtopic=14897
Hg
- hifis
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1036
- Csatlakozott: 2007.09.08., szomb. 20:27
- Értékelés: 356
- Tartózkodási hely: Budapest
Eggleston Works
Visszatérve az Egglestonok meghajtására, látszik, ahány ház, annyi szituáció. Ahogy olvasom, a bemutatón sok volt a basszus. Na ehhez képest én, amióta megvan az Andra, azzal küzdök, hogy elegendő és kontúros, jó minőségű legyen. Vagyis többnyire magasba húzó volt a hang, elmosódó mélyekkel. A megoldást csak egy jóminőségű, de bázikus erősítő, és a megfelelő kábelek megtalálása hozta.
Hogy másnál is gond lehet az elegendő basszus, bizonyítja az az érdekes eset, amit az Audiogon fórumon olvastam, hogy egy Andra tulajdonos, nem tudván lemondani a finom csöves hangról, (amit ezek szerint az Andra szépen lehoz), a 40W-os csöves monoblokkjaival hajtva az Egglestont, nem foglalkozott vele, hogy jönnek le a mélyek, hanem berakott a rendszerbe még két (nyilván jóminőségű) szubot.
- Bálint Feri
- Isten Hozott! :)
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.02.24., kedd 21:10
- Értékelés: 0
Eggleston Works
Neveket nem tudok neked mondani egyéb okok miatt.
Rajtad kívül pont három helyen Magyarországon.
Kettőt olyan helyen hallgattam meg ahonnan használt cuccokat vásároltam fel. Egyszer pedig régen az Auditóriumban.
Te lennél a negyedik Magyarországon, ahol ezzel a típusú Jadissal találkozom személyesen.
Egyébként meg több más kisebb-nagyobb Jadis készüléket birtokoltam rövidebb-hosszabb ideig.
Szerintem te kevered a JA200-al.
Én adtam vissza nekik a JA200-at.
Nekem hozták be előtte.
Hasonlít rá nagyon a kép,de majd életben meglátod,hogy ez nem biztos,hogy az.
Bocsánat.
Én valóban a JA200-ra gondoltam.
Valahogy a kép alapján ez élt az emlékezetemben.
JA500-hoz még nem volt szerencsém.