Így van. Hol a probléma? Vagy egyetértő hozzászólást írni nem ér?

Így van. Hol a probléma? Vagy egyetértő hozzászólást írni nem ér?
Persze, de ne feledjük el, hogy egy demó elsődleges célja mégiscsak az értékesítés. Az a kereskedő tapasztalatán, emberismeretén, intuícióján múlik, hogy helyesen érzékelje a vevő fogadókézségét egy kis evangelizációra is, ellenkező esetben ez meglehetősen kontraproduktív tud lenni.juliush írta: ↑2025.03.05., szer. 09:19Ismét csak egy korántsem fekete-fehér téma.
Ne becsüljük le egy-egy jól sikerült demó zenei ízlésformáló erejét! Könnyen lehet, hogy a delikvens olyan zenékkel, előadókkal, lemezekkel találkozik egy jól összeállított, informatív bemutató során, amely kitágítja érdeklődési körét, akár új kedvencekkel ajándékozza meg! Ezzel persze a hangzásbéli elvárásai is finomodhatnak.
Én jártam már így!![]()
Mondhatom, én is jártam már ígyjuliush írta: ↑2025.03.05., szer. 09:19Ismét csak egy korántsem fekete-fehér téma.
Ne becsüljük le egy-egy jól sikerült demó zenei ízlésformáló erejét! Könnyen lehet, hogy a delikvens olyan zenékkel, előadókkal, lemezekkel találkozik egy jól összeállított, informatív bemutató során, amely kitágítja érdeklődési körét, akár új kedvencekkel ajándékozza meg! Ezzel persze a hangzásbéli elvárásai is finomodhatnak.
Én jártam már így!![]()
Az én teljes hozzászólásomból is lényegében ugyanezt a következtetést lehet levonni.Luxor Audio írta: ↑2025.03.05., szer. 09:02A lovon elkövetett fordítva ülés tipikus esete, mikor nem a kedvenc zenéinkhez választunk technikát, hanem a technikához zenét. Minden autónál megadják a végsebességet, amit néhány ritka kivételen túl a felhasználók soha nem érnek el, tehát ez egy lényegtelen paraméter. Számomra sokkal érdekesebb, hogy a szokásos utazási sebességen, mindennapi felhasználás során miként viselkedik a technika, hiszen ilyen körülmények között kell szolgálnia.
(OFF - de csak látszólag.) Alapvető dilemma, hogy akármilyen területen is tevékenykedik valaki, ha a lelkét is beleviszi a bizniszbe, azzal a gazdasági értelemben vett sikerének reszeltek. Ez a szociopaták világa már, kínálat és kereslet oldalon egyaránt.
A lovon elkövetett fordítva ülés tipikus esete, mikor nem a kedvenc zenéinkhez választunk technikát, hanem a technikához zenét. Minden autónál megadják a végsebességet, amit néhány ritka kivételen túl a felhasználók soha nem érnek el, tehát ez egy lényegtelen paraméter. Számomra sokkal érdekesebb, hogy a szokásos utazási sebességen, mindennapi felhasználás során miként viselkedik a technika, hiszen ilyen körülmények között kell szolgálnia.
Anno amíg a Pennában dolgoztam, mint műszaki igazgató, arra törekedtem, hogy komplett trackeket hallgasson végig az érdeklődő. Mindig viszonylag halkan kezdtem, rövidebb trackekkel, hogy legyen ideje "akklimatizálódni", megszokni a helyet és hogy az utazás zajai kimehessenek a fejéből. A zenehallgatás előtt, ha új érdeklődőről volt szó, beszélgettünk fél órát, órát, hogy megértsem az elvárásait, amennyire csak ilyen rövid idő alatt lehetséges. Ez alapján gondolkoztam el azon, hogy mivel kezdjünk és az első jó pár tracket én választottam ki. Csak ezután következtek a kívánságok, de nem mindig következtek. Voltak sokan, akiknek ez is elég volt.alto írta: ↑2025.03.04., kedd 07:20Egy demón nincs helye ízlésvitának, és egy kereskedőnek nem dolga a vevő zenei ízlését megváltoztatni. Ugyanakkor az tényleg igaz, hogy egy adott rendszer teljes képességét csak a kiemelkedően jó hangzású felvételekkel lehet előcsalogatni. Én azt szoktam csinálni, hogy beteszek néhány ilyen referenciafelvételet is, és beteszek a vevő kedvenc zenéiből is párat, mert azokat fogja otthon hallgatni, és azokon is elfogadhatóan - vagy legalábbis a vevő számára tetszetősen - kell szólnia a rendszernek.kasumi írta: ↑2025.03.03., hétf. 23:05A legelső alkalommal, mikor már tudtam, hogy egy "komoly" hifi rendszert szeretnék, elmentem egy forgalmazóhoz, hogy meghallgassam az akkori legolcsóbb Denon szettet (PMA-520, DCD-520).![]()
Annyira vettek komolyan, hogy a szettet egy asztalra tették engem meg leültettek az asztal elé egy székre. De a helyzet akkor vált még kínosabbá, mikor elővettem egy Faitless és egy Tangerine Dream lemezt, hogy azzal szeretnék demózni.
Az első szám után az úriember kedvesen felhívta a figyelmem arra, hogy ezeken a zenéken mem fogom tudni megítélni a hangzást és betett egy Presser lemezt.
Azt viszont érdemes belátni és elfogadni, hogy hiába a kedvenc zeném, ha az például erősen kompresszált és max. 2-3 dB dinamika ingadozást tartalmaz, akkor ezt a felvételt hallgatva a rendszer dinamikai képességeiről semmit sem fogok megtudni. Vagy hogy legyen egy még triviálisabb példa, hiába van gyönyörű három dimenziós szinpadkép a kedvenc vonósnégyesem felvételén, a rendszer mélyfrekvenciás képességeiből ez vajmi keveset fog megmutatni.
Egy demón nincs helye ízlésvitának, és egy kereskedőnek nem dolga a vevő zenei ízlését megváltoztatni. Ugyanakkor az tényleg igaz, hogy egy adott rendszer teljes képességét csak a kiemelkedően jó hangzású felvételekkel lehet előcsalogatni. Én azt szoktam csinálni, hogy beteszek néhány ilyen referenciafelvételet is, és beteszek a vevő kedvenc zenéiből is párat, mert azokat fogja otthon hallgatni, és azokon is elfogadhatóan - vagy legalábbis a vevő számára tetszetősen - kell szólnia a rendszernek.kasumi írta: ↑2025.03.03., hétf. 23:05A legelső alkalommal, mikor már tudtam, hogy egy "komoly" hifi rendszert szeretnék, elmentem egy forgalmazóhoz, hogy meghallgassam az akkori legolcsóbb Denon szettet (PMA-520, DCD-520).![]()
Annyira vettek komolyan, hogy a szettet egy asztalra tették engem meg leültettek az asztal elé egy székre. De a helyzet akkor vált még kínosabbá, mikor elővettem egy Faitless és egy Tangerine Dream lemezt, hogy azzal szeretnék demózni.
Az első szám után az úriember kedvesen felhívta a figyelmem arra, hogy ezeken a zenéken mem fogom tudni megítélni a hangzást és betett egy Presser lemezt.
A kereskedelem és eladás is egy szakma és nekem az a tapasztalatom, hogy sajnos nagyon sokan alkalmatlanok rá, mégis ezt próbálják csinálni...kasumi írta: ↑2025.03.03., hétf. 23:05Annyira vettek komolyan, hogy a szettet egy asztalra tették engem meg leültettek az asztal elé egy székre. De a helyzet akkor vált még kínosabbá, mikor elővettem egy Faitless és egy Tangerine Dream lemezt, hogy azzal szeretnék demózni.
Az első szám után az úriember kedvesen felhívta a figyelmem arra, hogy ezeken a zenéken mem fogom tudni megítélni a hangzást és betett egy Presser lemezt.
A legelső alkalommal, mikor már tudtam, hogy egy "komoly" hifi rendszert szeretnék, elmentem egy forgalmazóhoz, hogy meghallgassam az akkori legolcsóbb Denon szettet (PMA-520, DCD-520).
Hát igen.
Itt összegyűjtöttem pár technikai értelemben (és persze zeneileg is) jó minőségű felvételt: https://www.bartimexaudio.hu/blog/17-tu ... telo-zenekhalfej1980 írta: ↑2025.03.03., hétf. 13:03Ohhh ja, hogy ja...:) Értem akkor, hát én pedig könnyűzenét hallgatok. Esetleg kaphatnék pár zene címet, amivel tudnám tesztelni? Köszönöm előre isalto írta: ↑2025.03.03., hétf. 12:31Kérdés, hogy milyen felvételekkel próbáltad. A felvételek jó részén - főleg könnyűzene esetén - nincs is ilyen jellegű színpadkép.halfej1980 írta: ↑2025.03.03., hétf. 10:45Sziasztok. Honnan indulnak árban azok a DAC-ok ahol már tisztességesen jól kivehetően mutatkozik a mélység a színpadképben fejhallgatóval? Van egy tuningolt Teac UD-501-em ami valamikor Fapacié volt. Vettem egy Aune S17 pro class A fejhallgató erősítőt és egy Hifiman HE1000SE fejhallgatót. Nagyon nagyon kellemesen minden részletet megmutatva szól, némi mélységet is érzékelni. Amin próbáltam a fejest vásárláskor, az egy Gustard A26 éss valami nagy Violentric páros volt. Ami szintén nagyon tetszett próbánál, de ez a mélység téma ott is ugyanez volt. Szóval nagyon úgy érzem, hogy itt igazán sokat kellene költenem, hogy megvalósuljon amire vágyom:)![]()
Ohhh ja, hogy ja...:) Értem akkor, hát én pedig könnyűzenét hallgatok. Esetleg kaphatnék pár zene címet, amivel tudnám tesztelni? Köszönöm előre isalto írta: ↑2025.03.03., hétf. 12:31Kérdés, hogy milyen felvételekkel próbáltad. A felvételek jó részén - főleg könnyűzene esetén - nincs is ilyen jellegű színpadkép.halfej1980 írta: ↑2025.03.03., hétf. 10:45Sziasztok. Honnan indulnak árban azok a DAC-ok ahol már tisztességesen jól kivehetően mutatkozik a mélység a színpadképben fejhallgatóval? Van egy tuningolt Teac UD-501-em ami valamikor Fapacié volt. Vettem egy Aune S17 pro class A fejhallgató erősítőt és egy Hifiman HE1000SE fejhallgatót. Nagyon nagyon kellemesen minden részletet megmutatva szól, némi mélységet is érzékelni. Amin próbáltam a fejest vásárláskor, az egy Gustard A26 éss valami nagy Violentric páros volt. Ami szintén nagyon tetszett próbánál, de ez a mélység téma ott is ugyanez volt. Szóval nagyon úgy érzem, hogy itt igazán sokat kellene költenem, hogy megvalósuljon amire vágyom:)
Kérdés, hogy milyen felvételekkel próbáltad. A felvételek jó részén - főleg könnyűzene esetén - nincs is ilyen jellegű színpadkép.halfej1980 írta: ↑2025.03.03., hétf. 10:45Sziasztok. Honnan indulnak árban azok a DAC-ok ahol már tisztességesen jól kivehetően mutatkozik a mélység a színpadképben fejhallgatóval? Van egy tuningolt Teac UD-501-em ami valamikor Fapacié volt. Vettem egy Aune S17 pro class A fejhallgató erősítőt és egy Hifiman HE1000SE fejhallgatót. Nagyon nagyon kellemesen minden részletet megmutatva szól, némi mélységet is érzékelni. Amin próbáltam a fejest vásárláskor, az egy Gustard A26 éss valami nagy Violentric páros volt. Ami szintén nagyon tetszett próbánál, de ez a mélység téma ott is ugyanez volt. Szóval nagyon úgy érzem, hogy itt igazán sokat kellene költenem, hogy megvalósuljon amire vágyom:)
https://www.catawiki.com/en/l/93830112? ... &utm_term=Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
Ide valószínűleg túlzás lesz, de hátha valaki mondjuk szeretne szalagokat is digitalizálni egyszer majd igényesen.Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 12:31Köszönöm ez jónak tűnik.denesdr írta: ↑2025.03.01., szomb. 11:01Ha egy viszonylag jól felszerelt ADC-t szeretnél, akkor pl:Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... EavYC6oL3Y
Vagy ha egy egyszerűbbet, olcsóbban:
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... /pocketadc![]()
Én kb 25 éve használok Shaktikat, egy időben még felvételkészítéshez is és hangosításban is. Reflexszerűen kiteszem őket és nem igazán gondolkozok azon, hogy kell-e, egyszerűen hiányzik a látványa is, ha nincs egy pár kint.zizi8003 írta: ↑2025.03.01., szomb. 14:37
Kis ezo...
Az a fekete izébigyó ott alatta egy Shakti kő? (akkor nem csak én magyarázom meg magamnak...) Nálam a digi vonalon hoztak a Shakti OnLine-ok a legtöbbet és pont akkor amikor az XMOS csipp főlé-alá helyeztem 1-2-dbot. (az USB Spdif transzportom nincs dobozolva) Itt a laptopos vonalon is megtáltosodott a régi hivox fémdobozkám 6 db köré bluetacezett OnLine-tól. Minden esetre szerintem ilyen helyekre nagyságrendekkel jobbak mint kábelen. Fura módon úgy találtam hogy az Acute belsejébe nem kell ilyesmi, nem érzékeny erre, bár ott amúgy is vannak kis fura fekete izék (jó lenne tudni mi az) a mindenre ráragasztgatva, viszont a kimenőtrafók fölé telepedett be a nagyobbik kő. A korábbi cd-dacjaim is meghálálták ha elszórtam ide-oda pár darabot. (az egyik cd-mmel jól is járt valaki, mert benne felejtettem 3at...)
Kis ezo...kaef2 írta: ↑2025.02.28., pén. 08:28(A kontextusok okán meghagynám az idézeteket, hátha nem zavaró)
Szerdán összejöttünk páran nálam, ami igen ritka esemény, nem szoktam csoportos meghallgatásokat otthon szervezni.
Részben azért, hogy az aktív hangsugárzókban lévő erősítőket firmware upgradeljük és persze, hogy meg is hallgassuk az előtérben lévő DAC-al közvetlenül meghajtva.
Ennek az AKM chipes DAC-nak a különlegessége, hogy cserélhető benne az USB interfész modul és akár XMOS, akár Amanero interfésszel is használható. A DAC koncepcióját, tápját tekintve nagyon hasonlít arra megoldásra, ami az aktív hangsugárzóban is megtalálható. A DAC tervezője és megépítője, Tóth Gábor hozott belőle egy dobozos verziót is, amiben szintén cserélhető az USB interfész, ámde másik műveleti erősítő IC van benne.
Mindenféle verzióban és beállítással hallgattuk a két DAC-ot, nem csak XMOS vs Amanero, de a kétféle műveleti erősítő tekintetében is. A konklúzió az lett röviden, hogy a dobozolatlan DAC-ban lévő műveleti erősítővel (TI OPA1612) és a 6-os szűrő állással kaptuk (Low Dispersion Short Delay Filter) az adott rendszerben a többségünknek leginkább tetsző eredményt.
Némi tanakodás után azt is kb egyöntetűen megállapítottuk, hogy az Amanero egy kicsit élvezhetőbben szól, de a különség az XMOS-hoz képest hangyafaroknyi és persze rendszer - és felvételfüggő is. Minél kevesebb a felvételben a beavatkozás, annál kevésbé hallhatóak a különbségek.
A fentebb leírtak így semmilyen módon sem tekinthetőek tudományos eredménynek, maximum felületes benyomásnak mondanám, még az olykor teljesen egyértelmű tapasztalásaink esetében is.
kaef2 írta: ↑2025.02.23., vas. 09:06A viszonylag rövid idő és a többször is hajnalig tartó hallgatózások következtében az alábbiakat látom érdemesnek leírni az XMOS vs Amanero kérdésben a Tóth Gábor-féle DAC-ban használva:kaef2 írta: ↑2025.02.17., hétf. 17:48A következő egy-két hétben ismét kísérletezés megy majd nálam.
Az alábbi DAC-ban van egy Amanero és egy XMOS interfész is és lehet őket kapcsolgatni.
Hátha kiderül van-e a hangjuk között az adott környezetben különbség.
A készülék hazai ötlet és kísérletező kedv eredménye, egy barátom áldozott rá sok órát a nemlétező szabadidejéből.
![]()
1. Az XMOS érzékenyebb az USB kábelekre, azok cseréjével többet változik a hangja, jó és rossz irányban egyaránt. Sőt arra is érzékeny, hogy egy több PCI buszos számítógép esetében melyik USB csatlakozást használjuk. USB3 csatlakozással nálam jobban tetszett, mint USB2-vel. Az Amanero nem mutatott számomra érzékelhető különbséget ilyen módon végigpróbálva azt is a 6 USB csatlakozással a számítógépen.
2. Az USB kábelhosszra egyik sem érzékeny, van pár kábelem többféle hosszban, hazai készítésű réz és ezüst és AQ meg WW is, ez utóbbiból 4,5m-es a leghosszabb. A sima bolti USB-k között, nagyobb különbségeket mutat mindkettő interfész mint a drágák használata esetében. Ha influenszeri karrierre vágynék, akkor most megírnám, hogy a boltiak között melyik verte le a drágákat és hogy ezt majd a következő részben elárulom, de ilyesmi nem történt sajnos. A legjobban egy hazai készítésű ezüst vált be, ami ráadásul 2m hosszú.
3. Az Amanero, mintha egy picit hangosabb lenne, de ez valószínűleg érzéki csalódás. Nagyon halkan több a tartás az Amanero hangjában.
4. Az XMOS picivel részletgazdagabb, talán egy picivel simább hangú is, mint az Amanero.
5. Az Amanero viszont jobban leválik a hangsugárzókról, előre, hátra is oldalirányban is, hozzá képest az XMOS kicsit beszorul a hangsugárzók közé és inkább csak hátrafelé terjeszti ki a hangzást (az aktív hangfalak és a DAC hálózati kábeleit dugóforgatással is megpróbáltam, mindkét polaritással ez volt a tapasztalatom).
6. Az Amanero hangja élőbb kicsivel, lendületesebb, jobban kezeli a hangos modern maszterelésú zenéket, az XMOS időnként egy nagyon hangos zene estében kicsit zavarossá válik, a mélytartományban kevéssé maradnak a szólamai követhetőek, már amikor a producer célja valamiféle szólamtisztaság volt és nem csak a hangerő.
7. Az “élőség” azt is jelenti számomra, hogy az Amaneroval hangyafaroknyit testesebbek a hangszerek (az érzéki csalódás határán) és fél hangyafarknyival talán jobbnak mondható a tranziens viselkedés.
8. A DAC és az aktív hangsugárzók fázishelyes bedugással szólnak jobban (számomra). A használt, FIR DSP keresztváltott aktív hangsugárzók a hangfrekvenciás tartományban gyakorlatilag fázishiba nélkül működnek, és kb 25 Hz és 18 kHz között lineárisak, +/- 1,5 dB-n belül, a - 3 dB pont 19 Hz-nél van.
Összességében:
DAC konstrukció, rendszer- és ízlésfüggőnek mondanám, hogy kinek melyik jön be az XMOS vs Amanero kérdésben.
Használati értékét, hangminőségét tekintve számomra egyenértékű a két interfész. Persze az én ízlésem és a rendszer megszólalása szerint. A helyi tárról lejátszott file-ok esetében valahogy kisebb volt minden különbség, mint a streamek esetében. Minél nagyobb volt a mintavételezés, annál kisebbek voltak az amúgy sem drámai különbségek, DSD256 esetében voltak a legkisebbek. Ez valószínűleg összefügghet a felhasznált AKM csipek működésével.
A rendszer nagyon egyszerű volt:
- a DAC szabályozható kimenete közvetlenül egy Siltech 880 sorozatú XLR kábelen keresztül (3m) csatlakozott a Hóbagoly hangsugárzókba, amiket 3m-es Crystal Cable tápkábelek láttak el árammal.
- Minden táp egy egyszerű Wireworld elosztóba ment, ami egy Siltech 880-as sorozatú tápkábellel kapott a dedikált ösvényről (Gigawave tápkábellel és Gigawave megszakítón keresztül) betápot. Siltech 880 a tápkábele a DAC-nak és a Roon/Audirvana szervernek is.
- Leginkább a képen a földön látható audio optimalizált Ubuntu szerveres Roon/Audirvana gépről szólt minden, ami egy 4 magos Xeon CPU-s, lineáris tápos, passzív hűtésű, Asus munkaállomás alaplapos, 16 GB ECC memóriás munkaállomás, grafikus kártya nélkül, headless módban használva.
- De próbáltam M3 Macbook Air-rel, iMac Pro-val és lineáris tápos inteles Macbook Proval is. Semmilyen Windows-os gép nincs a lakásban, így azokkal nem tudtam kipróbálni.
- A max szobai hangerő 85-88 dB lehetett, de összességében 82-84 dB volt az átlag.
- A hangsugárzók az első összeszereléskor 5000m2-es csarnokban bemért és beállított lineáris beállításban voltak, semmiféle DSP-s szobai korrekciót nem használtam. Kb 3 m-ről hallgattam őket, az átlagosnál magasabban ülve, 28 m2-es szobában.
Ha érdekes majd pár zenét megadhatok a Tidalról, amiket használtam, természetesen a saját My Reel Club, a szalagról digitalizált Djabe, és a Kishonti István-féle kevés (2 vagy 4) mikrofonos, élő felvételek mellett.
![]()
Köszönöm ez jónak tűnik.denesdr írta: ↑2025.03.01., szomb. 11:01Ha egy viszonylag jól felszerelt ADC-t szeretnél, akkor pl:Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... EavYC6oL3Y
Vagy ha egy egyszerűbbet, olcsóbban:
https://www.minidsp.com/products/usb-au ... /pocketadc
Ha egy viszonylag jól felszerelt ADC-t szeretnél, akkor pl:Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
Sima otthoni hifi, most pl. egy régi Technics alsó kategóriás kazettás magnót használnék ideglenesen.kaef2 írta: ↑2025.03.01., szomb. 10:42Általában minden pro audio USB interfaceben van ADC. Nem is rosszak.Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.
Ahhoz, hogy konkrét típust tudjunk ajánlani kellene valami támpont, mik közé, milyen csatlakozás preferált és az árkategória is érdekes.
Általában minden pro audio USB interfaceben van ADC. Nem is rosszak.Mézga Aladár írta: ↑2025.03.01., szomb. 09:46Sziasztok!
Tud valaki ADC (analog to digital) konvertert ajánlani.
A mostani rendszeremben már csak digitális bemenet van és időnként szükség lenne rá.