Ennél némileg árnyaltabb a kép, de jó helyen kapizsgálsz.ensandor írta: ↑2023.03.20., hétf. 06:25
Van egy alapvető különbség az említett cégek és a hifi-házimozi üzletág nyerészkedői között. Az említett cégek bevallottan életérzést árulnak, prémium-fílinget. Azt árulják, hogy ha belépsz valahová egy guccival, akkor mindenki látni fogja, hogy te a ranglétra melyik fokán állsz. Aki megveszi, ezt veszi meg.
Az említett cégek (és még van egy pár) ~100 éve a top 10.000 világelit személyi szabóságát jelentették. A 90-es évekig ezt a kihalófélben lévő, elérhetetlen és teljes inkognitóban élő kört szolgálták un. "old money aesthetic" stílusban. Prémium anyagok, sehol egy giccs, vagy logo, csak a letisztult minőség. Később a fennmaradásuk érdekében muszáj volt nyitniuk a plebs felé.
Mivel nem akarták lejáratni a törzsközönségük, létrehozták az utca embere által is elérhető, üzletekben árusított, logo-val ellátott, kihívóbb termékvonalakat. Egyből a celebek, "sztárok" kedvenc márkái lettek, mivel nekik volt rálátásuk és vonzódásuk az elit klub felé. Pontosan tudták, hogy a sztárgázsi és a reflektorfény csak egy múló illúzió, de pl. a rockefeller családhoz tartozni sokkal nagyobb értékkel bír. Őket követik a gucci, hermes üzletek előtt kígyózó újgazdag prolik, akiknek 15 perc életérzés is elég lenne az éppen aktuális márka arca életéből.
A maga elcseszett módján minden élőlény vágyik a jobbra, tökéletesebbre. 99.9%-ban persze evoluciós zsákutca a vége.
De a törzsfejlődés már csak ilyen. A hifista is hasonló célokat kerget.
Megveszi a 20+ éves kifutott készülékhez a legújabb kábelt, hátha esoterik lesz a marantz cd játszóból. Az új készülékhez pedig olyan felbrandelt kiegészítőt választ ami a hifis berkekben kialakított értékrendek szerint méltó marad láncához.
Megfelelni - megfeleltetni, Károsulni - kárt okozni. Örök körforgás.