Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7149
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5131
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Kábelezzünk
Az optikai jel átvitelénél az adatot fény intenzitás változássá átalakító áramkör minősége fontosabb, mint az optikai kábel. Mivel ezek az áramkörök adott minőségűek mind az adó, mind a fogadó készülékben, ezért lehetséges, hogy nagyon különböző vélemények alakulnak ki az optikai kábelek, és egyáltalán az optikai átvitel hangra gyakorolt minőségéről. Ezen áramkörök mindegyike kap tápellátást, amelyeknek minősége jócskán változó minőségű készülékenként. Ez akár nagyságrendbeli jitter problémát okoz, ami miatt az optikai kábelek közötti különbség akár elenyésző is lehet. Általánosságban kijelenthető, hogy az eredeti Toshiba gyártású optikai adó és vevő aljzatok (bennük van az elektronika) jó minőségűek, a többi fajtánál esetleges a minőség, ha jó minőségű tápot kapnak mind az adó, mind a vevőoldalon, akkor lehetséges a jó minőségű digitális adat továbbítás, ahol a galvanikus elválasztás és a külső zavarok iránti érzéketlenség már valódi előnyt nyújt.
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 456
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 86
Re: Kábelezzünk
Én vettem a Hama-tól egy hi-fi optikai kábelt, 4-5 ezer volt pár éve. Nagy duma, vastag, erre a célra fejlesztett, hifi, stb... erre tényleg... Egy kalap sz@r...sutemenyx írta: ↑2023.03.18., szomb. 23:18Szóval itt szerintem az a kontextus az érdekes, hogy van-e értelme 15-30k-ért megvenni egy alapabb, de márkás optikait, mint egy AQ. Szerintem nincs. Ebben az esetben simán megteszi a Hama is 2ezerért, itt megint csak az AudioQuest ultimate túlárazása játszik be, ahogy az alsó és közép kategóriás fém kábeleinél is. A legnagyobb Kácsa optikait viszont érdemes lenne meghallgatni, az egy izgalmasnak tűnő darab, lehet hogy mutat valami szépet.
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5342
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2875
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
Szóval itt szerintem az a kontextus az érdekes, hogy van-e értelme 15-30k-ért megvenni egy alapabb, de márkás optikait, mint egy AQ. Szerintem nincs. Ebben az esetben simán megteszi a Hama is 2ezerért, itt megint csak az AudioQuest ultimate túlárazása játszik be, ahogy az alsó és közép kategóriás fém kábeleinél is. A legnagyobb Kácsa optikait viszont érdemes lenne meghallgatni, az egy izgalmasnak tűnő darab, lehet hogy mutat valami szépet.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5342
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2875
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
Jah. Én filmezéshez használok csak optikait, de zavart, hogy mosott, fostalicska hangja van mindig az egyébként néha kivételesen jó zenei aláfestéseknek is (pl Harry Potter).
Némi kutakodás és kérdezősködés után arra jutottam, hogy a QED Reference Quartz Optical (üveges) jó lesz. Ez nem is drága, 40rugó körül van. A javulás drámai volt:
- ég és föld
- éjjel és nappal
- stb átlagos fordulat
helyett tényleg végre értékelhető lett, ahogy a nagyzenekar megszólal. Rendes részletekkel, levegővel meg minden. Előtte egy AQ Forest volt. A javulás nagyon sokszorosa annak, mint ami az árkülönbség.
Más üvegeset nem próbáltam, de más tulajok beszámolói szerint egy drágább AQ Diamond már kb éppcsak más egy kicsit és nem mondanák olyan hűdejobbnak, vagy olyannak, ami nagyon megéri.
Persze minden rendszerfüggő, szóval nem akarom rásütni, hogy hullafelesleges egy diamond, inkább csak arról van szó, hogy amit én el akartam érni, azt teljesíti a QED is. Ha az lenne a fő zenehallgató rendszer egyik eleme, akkor azért valoszinuleg mindent kipróbáltam volna.
Némi kutakodás és kérdezősködés után arra jutottam, hogy a QED Reference Quartz Optical (üveges) jó lesz. Ez nem is drága, 40rugó körül van. A javulás drámai volt:
- ég és föld
- éjjel és nappal
- stb átlagos fordulat
helyett tényleg végre értékelhető lett, ahogy a nagyzenekar megszólal. Rendes részletekkel, levegővel meg minden. Előtte egy AQ Forest volt. A javulás nagyon sokszorosa annak, mint ami az árkülönbség.
Más üvegeset nem próbáltam, de más tulajok beszámolói szerint egy drágább AQ Diamond már kb éppcsak más egy kicsit és nem mondanák olyan hűdejobbnak, vagy olyannak, ami nagyon megéri.
Persze minden rendszerfüggő, szóval nem akarom rásütni, hogy hullafelesleges egy diamond, inkább csak arról van szó, hogy amit én el akartam érni, azt teljesíti a QED is. Ha az lenne a fő zenehallgató rendszer egyik eleme, akkor azért valoszinuleg mindent kipróbáltam volna.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Kábelezzünk
Is. Optikai 2 féle volt, de gyári állapotában se az optikai se az spdif kábelek között nem lehetett hallani értékelhető különbséget.wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 22:53Optikai kabelekkel tesztelted?marconi írta: ↑2023.03.18., szomb. 22:50Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 13:02CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Ám mostanság, miután a dac több körös teljes kondicserén, tuningoláson, modifikáción esett át és ezzel együtt a hangminősége több kategóriát ugrott felfelé, a gyári hanghoz képest egészen elképesztő magasságba, már szinte bármilyen változtatást meghallani, beleértve a kábelcseréket, egészen egyértelműen detektálhatóan.
Audiomeca J1,Airtangent2b,SupexSD900SuperII,Krell KSP-7B(Kaisei recap), Philips cd304mkII fullBGrecap, Marantz CDA94 Vfet mod/BG recap), Philips CD100 Demo Vfet mod/BG recap, Townshend Allegri Reference mkII, Tunerman OTL twin servo, vFET srpp, Lowther Acousta (P6M square)
Re: Kábelezzünk
Optikai kabelekkel tesztelted?marconi írta: ↑2023.03.18., szomb. 22:50Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 13:02CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Ám mostanság, miután a dac több körös teljes kondicserén, tuningoláson, modifikáción esett át és ezzel együtt a hangminősége több kategóriát ugrott felfelé, a gyári hanghoz képest egészen elképesztő magasságba, már szinte bármilyen változtatást meghallani, beleértve a kábelcseréket, egészen egyértelműen detektálhatóan.
Core Audio, TARALABS, MBL, PrimaLuna, PASS Labs, YG, Vivid, Entreq
Elektroncsovek: Sophia Electric
Elektroncsovek: Sophia Electric
Re: Kábelezzünk
Nekem mint látod Marantz cda-94 dacom van ami valamennyire rokon a te nakamichiddel. Anno amikor megvettem gyári állapotában teszteltem különféle digi összekötő kábeleket köztük optikaiakat is egy marantz cd94 futóműként való használatával, és hasonlóan a te tapasztalatodhoz szinte semmi különbséget nem hallottam egyik kábel között sem!wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 13:02CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Ám mostanság, miután a dac több körös teljes kondicserén, tuningoláson, modifikáción esett át és ezzel együtt a hangminősége több kategóriát ugrott felfelé, a gyári hanghoz képest egészen elképesztő magasságba, már szinte bármilyen változtatást meghallani, beleértve a kábelcseréket, egészen egyértelműen detektálhatóan.
Audiomeca J1,Airtangent2b,SupexSD900SuperII,Krell KSP-7B(Kaisei recap), Philips cd304mkII fullBGrecap, Marantz CDA94 Vfet mod/BG recap), Philips CD100 Demo Vfet mod/BG recap, Townshend Allegri Reference mkII, Tunerman OTL twin servo, vFET srpp, Lowther Acousta (P6M square)
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 997
- Csatlakozott: 2017.03.13., hétf. 12:06
- Értékelés: 99
- Tartózkodási hely: 3200
Re: Kábelezzünk
Sziasztok !
Gyárilag szerelt toslink - mini toslink üvegszálas optikai kábelre melyik típust ajánlanátok ?
Gondolom egy normál mini toslink adapterrel agyon lehet vágni az üvegszál előnyeit .
Gyárilag szerelt toslink - mini toslink üvegszálas optikai kábelre melyik típust ajánlanátok ?
Gondolom egy normál mini toslink adapterrel agyon lehet vágni az üvegszál előnyeit .
- Csatolmányok
-
- toslink-jack-qed-performance.jpg (20.58 KiB) Megtekintve 1464 alkalommal
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5342
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2875
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
?
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
- Voyager
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4916
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2103
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Kábelezzünk
Óvatosan. Egy bizonyos hajlítási szög után (nagy ívben épphogy elvisel 90°-ot), bizony kilép a kábelből... Ez látható is...Mézga Aladár írta: ↑2023.03.18., szomb. 15:17Számomra zavaró, egy üvegből készült toslink kábelt hogy tudok meghajtani?
Re: Kábelezzünk: optikai (Toshlink) kábel
Nincs.clearsound írta: ↑2023.03.17., pén. 22:59Van-e az optikai (Toshlink) kábelnek helyes bekötési iránya? Van-e bejáródási idejük?
Mit tapasztaltatok?
.
- Mézga Aladár
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2015.03.22., vas. 07:25
- Értékelés: 113
Re: Kábelezzünk
Ez új volt. Köszi a választ.wittao írta: ↑2023.03.18., szomb. 15:34Corning anyagbol csinaljak, ahogy eszrevettem ugyanolyan flexibilis legalabb, mint a muanyagok. A QED es AQ Diamond legalabbis szerintem teljesen ok flexibilitasi szempontbol is. Ha hangot nezzuk, nem vettem eszre semmi erdemlegeset, szoval negyed-otod aron a QED-et vennem ma mar…Mézga Aladár írta: ↑2023.03.18., szomb. 15:17Számomra zavaró, egy üvegből készült toslink kábelt hogy tudok meghajtani?
Mindig, mindennél van jobb!
Re: Kábelezzünk
Corning anyagbol csinaljak, ahogy eszrevettem ugyanolyan flexibilis legalabb, mint a muanyagok. A QED es AQ Diamond legalabbis szerintem teljesen ok flexibilitasi szempontbol is. Ha hangot nezzuk, nem vettem eszre semmi erdemlegeset, szoval negyed-otod aron a QED-et vennem ma mar…Mézga Aladár írta: ↑2023.03.18., szomb. 15:17Számomra zavaró, egy üvegből készült toslink kábelt hogy tudok meghajtani?
Core Audio, TARALABS, MBL, PrimaLuna, PASS Labs, YG, Vivid, Entreq
Elektroncsovek: Sophia Electric
Elektroncsovek: Sophia Electric
- Mézga Aladár
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2015.03.22., vas. 07:25
- Értékelés: 113
Re: Kábelezzünk
Számomra zavaró, egy üvegből készült toslink kábelt hogy tudok meghajtani?
Mindig, mindennél van jobb!
Re: Kábelezzünk
Végül is azt kaptad amit kértél, szófosást.


Re: Kábelezzünk
CSak, hogy ON topik hsz is legyen:
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
korábban az optikai kábelek nálam jelentősen hanyagolt kábeltípusok voltak.
Az új TV-k megjelenésével sztereo audio jel kihozására (a HDMI ARC megerőszakolásán túl) manapság már nem sok lehetőség maradt, így én is elkezdtem kutakodni a témában. Nem feltétlenül érdekelt a technikai magyarázat, a "miért nem"-ek meg végképp nem, hanem úgy általánosan szerettem volna képbe kerülni. Begyűjtöttem pár példányt az 1000 Ft darabtól a drágábbakig. Amin nem lepődtem meg, hogy voltak amik között árban 10x - 30x szórás is volt, és semmilyen különbséget nem tudtam kicsikarni magamból. Bár ha 1000 Ft-ról indulunk, akkor a 10.000Ft és 30.000 Ft régió még nem is annyira vészes manapság, de nem mutattak különbséget. Ráadásul a Nakamichi 1000 rendszeremben teszteltem őket, ahol DAT futóművek és 1000 DAC volt összekötve ilyen kábelekkel, sőt coax-ot is belehúztam a buliba néha-néha.
Nekem az a saját tapasztalatom, hogy a különbség akkor jelentkezett, amikor az optikai kábel anyaga változott. Tehát a műanyagok ugyanúgy szóltak a többi műanyaghoz képest, az üvegek pedig szintén az üvegekhez képest. Végül egy AQ Diamond lett a szívem választottja, ma is a rendszerem részét képezi, egyik DAT futóművem ezzel, a másik pedig egy coax kábellel van bekötve. TOSLINK vs. coax összehasonlításhoz nem volt se energiám, se időm, se kedvem. Az optikai kábelek között volt aranyozott csatlakozójú, ezt megmosolyogtam az elején, majd megmosolyogtam a végén is. Lehet nem volt megfelelő rendszerem hozzá, de sem voodoo sem tudományos magyarázatot nem találtam az értelmére, ezt elengedtem.
Ebben a rendszerben PCM 16bit/48kHz a legnagyobb feladata ezeknek a kábeleknek, lehet nagyobb felbontásnál majd érdekesek lehetnek más szempontok is, de egyelőre többet nem vesződtem a kérdéssel.
Ha valaki üveg optikai kábelt talál jó áron, szerintem csapjon a lovak közé. Műanyagot nem vennék már.
Core Audio, TARALABS, MBL, PrimaLuna, PASS Labs, YG, Vivid, Entreq
Elektroncsovek: Sophia Electric
Elektroncsovek: Sophia Electric
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1900
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Kábelezzünk
- Közismert?
- Attól tartok Safranek, hogy maga gúnyolódik velem.
- Jöjjön közelebb...

- Attól tartok Safranek, hogy maga gúnyolódik velem.
- Jöjjön közelebb...

Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Re: Kábelezzünk: optikai (Toshlink) kábel
A teszteket hogyan végezted? Te magad változtattad a bekötési irányokat, cserélgetted a kábeleket?clearsound írta: ↑2023.03.17., pén. 22:59Van-e az optikai (Toshlink) kábelnek helyes bekötési iránya? Van-e bejáródási idejük?
Egyébként nincs túl sok jelentősége, de a kábel/csatlakozási típus megnevezése TOSLINK, h nélkül.
wittao

Re: Kábelezzünk
Basszus, buktuk a nyugodt hetveget 

Core Audio, TARALABS, MBL, PrimaLuna, PASS Labs, YG, Vivid, Entreq
Elektroncsovek: Sophia Electric
Elektroncsovek: Sophia Electric
- clearsound
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 171
- Csatlakozott: 2017.08.09., szer. 09:40
- Értékelés: 9
Kábelezzünk: optikai (Toshlink) kábel
Van-e az optikai (Toshlink) kábelnek helyes bekötési iránya? Van-e bejáródási idejük?
Mit tapasztaltatok?
I./ Közismert, hogy a hagyományos (fém vezetőt tartalmazó) interconnect kábeleknek van „helyes” és „helytelen” bekötési iránya, illetve a tápkábelek csatlakoztatásának „helyes” és „helytelen” dugvilla állása.
I.1./ Az interconnect kábelek „helyes”, vagy „helytelen” bekötési irányát a legegyszerűbben és a legpontosabban a Hi-Fi (audiofil) rendszerünk nagyon figyelmes meghallgatásával tudjuk meghatározni.
Ennek során a Hi-Fi (audiofil) rendszerünk egymást követő két önálló elemét (pl. a CD lejátszót – erősítőt, vagy a CD lejátszót – előerősítőt, vagy az előerősítőt – végerősítőt, vagy a DAC – erősítőt, vagy a DAC – előerősítőt, stb.) összekötő interconnect analóg, vagy digitális kábel(eke)t először az egyik, majd –az alapos és figyelmes meghallgatást követően- a fordított irányba kötjük be.
Az „egyik irányba” bekötve a kábelt a zene ellaposodik, kiüresedik, a térhatása csökken, a mélyhang tartalom is érezhetően gyengül. (Ez a „helytelen” irány!)
A „másik irányba” bekötve a kábelt a zene nyugodtabbá, öblösebbé, természetesebbé válik, testet ölt, élvezetre hív, a térbeli hatása, valamint a mély hangok mennyisége megnő. (Ez a „helyes” irány!)
Az interconnect kábelek készülékek közötti „helyes” bekötési irányát javasolt egyértelműen megjelölni.
Nem elhanyagolható szempont, hogy a tapasztalt pozitív zenei hatást INGYEN kapjuk meg!
I.2./ Szintén nem jelent újdonságot, hogy a fentiekben leírt jelenségek a 230V-os hálózati konnektor-aljzatba történő tápkábel-dugvilla „helyes”/”helytelen” bedugási pozíciójánál is jelentkeznek, illetve tapasztalhatók.
A „helyes dugvilla-állás” megkeresése során a tápkábel hálózati dugaljhoz csatlakozó dugvilláját előbb az egyik állásban, majd a 180 fokkal elfordított másik állásban csatlakoztatjuk.
Ez esetben is a teltebb, nyugodtabb, öblösebb, teresebb hangot adó dugvillaállás a megfelelő. (Ez a „helyes” állású dugvilla csatlakozás!)
Természeten valamennyi, 230V-os hálózati készülék tápkábelénél el kell végezni a „helyes” dugvilla állás meghallgatáson alapuló megkeresésének, sokszor igen időigényes, folyamatát.
Javasolt a „helyes”dugvilla állást állást -a 230V-os hálózat dugalja fázisának ismeretében- a tápkábel dugvilláján (pl. egy piros jellel, szigetelőszalag koronggal, stb.) megjelölni. (Így a Hi-Fi rendszerünk esetleges áthelyezésekor már nem szükséges ismételten elvégeznünk ezt a precíz, nagy türelmet és odafigyelést igénylő, hosszú beállítási folyamatot.
I.3./ Van-e az optikai (Toshlink) kábelnek „helyes”, vagy „helytelen” bekötési iránya?
Tapasztalatom szerint: IGEN!
A meghallgatási vizsgálatokat az AudioQuest Carbon 0.75m, majd az AudioQuest Vodka 0.75m Toshlink (optikai) kábelekkel is elvégeztem.
Mindkét esetben jól meg tudtam állapítani az adott kábel „helyes”/”helytelen” bekötési irányát.
A hallott jelenség teljesen megegyezett az interconnect kábelnél leírtakkal.
Érdekes tapasztalat volt, hogy a komolyabb optikai kábelnél (AudioQuest Vodka) jóval nagyobb volt a hallott zenei különbség. (Igaz, ez a kábel teljesen új volt, azaz egyáltalán nem volt bejáródva. Ugyanakkor az AudioQuest Carbon kábelben is csak kb. 10 óra üzemidő volt, így az is bejáratlannak tekinthetjük.)
II./ Kell-e az optikai (Toshlink) kábeleket „bejáratni”?
A I./3./ pontban leírtak vetik fel az újabb kérdést, hogy van-e az optikai (Toshlink) kábeleknek „bejáratási”/”bejáródási” ideje?
Valamennyien tudjuk, hogy hagyományos (fém vezetőt tartalmazó) interconnect kábeleknek van „bejáratási”/”bejáródási” ideje, mely kb. 100-200 üzemóra. (Minél több ez az idő, annál nyugodtabb, letisztultabb, hosszan hallgathatóbb az adott kábel.)
Örömmel venném, ha az optikai (Toshlink) kábelek „bejáratásának”/”bejáródásának” tapasztalatait megosztanátok.
Mit tapasztaltatok?
I./ Közismert, hogy a hagyományos (fém vezetőt tartalmazó) interconnect kábeleknek van „helyes” és „helytelen” bekötési iránya, illetve a tápkábelek csatlakoztatásának „helyes” és „helytelen” dugvilla állása.
I.1./ Az interconnect kábelek „helyes”, vagy „helytelen” bekötési irányát a legegyszerűbben és a legpontosabban a Hi-Fi (audiofil) rendszerünk nagyon figyelmes meghallgatásával tudjuk meghatározni.
Ennek során a Hi-Fi (audiofil) rendszerünk egymást követő két önálló elemét (pl. a CD lejátszót – erősítőt, vagy a CD lejátszót – előerősítőt, vagy az előerősítőt – végerősítőt, vagy a DAC – erősítőt, vagy a DAC – előerősítőt, stb.) összekötő interconnect analóg, vagy digitális kábel(eke)t először az egyik, majd –az alapos és figyelmes meghallgatást követően- a fordított irányba kötjük be.
Az „egyik irányba” bekötve a kábelt a zene ellaposodik, kiüresedik, a térhatása csökken, a mélyhang tartalom is érezhetően gyengül. (Ez a „helytelen” irány!)
A „másik irányba” bekötve a kábelt a zene nyugodtabbá, öblösebbé, természetesebbé válik, testet ölt, élvezetre hív, a térbeli hatása, valamint a mély hangok mennyisége megnő. (Ez a „helyes” irány!)
Az interconnect kábelek készülékek közötti „helyes” bekötési irányát javasolt egyértelműen megjelölni.
Nem elhanyagolható szempont, hogy a tapasztalt pozitív zenei hatást INGYEN kapjuk meg!
I.2./ Szintén nem jelent újdonságot, hogy a fentiekben leírt jelenségek a 230V-os hálózati konnektor-aljzatba történő tápkábel-dugvilla „helyes”/”helytelen” bedugási pozíciójánál is jelentkeznek, illetve tapasztalhatók.
A „helyes dugvilla-állás” megkeresése során a tápkábel hálózati dugaljhoz csatlakozó dugvilláját előbb az egyik állásban, majd a 180 fokkal elfordított másik állásban csatlakoztatjuk.
Ez esetben is a teltebb, nyugodtabb, öblösebb, teresebb hangot adó dugvillaállás a megfelelő. (Ez a „helyes” állású dugvilla csatlakozás!)
Természeten valamennyi, 230V-os hálózati készülék tápkábelénél el kell végezni a „helyes” dugvilla állás meghallgatáson alapuló megkeresésének, sokszor igen időigényes, folyamatát.
Javasolt a „helyes”dugvilla állást állást -a 230V-os hálózat dugalja fázisának ismeretében- a tápkábel dugvilláján (pl. egy piros jellel, szigetelőszalag koronggal, stb.) megjelölni. (Így a Hi-Fi rendszerünk esetleges áthelyezésekor már nem szükséges ismételten elvégeznünk ezt a precíz, nagy türelmet és odafigyelést igénylő, hosszú beállítási folyamatot.
I.3./ Van-e az optikai (Toshlink) kábelnek „helyes”, vagy „helytelen” bekötési iránya?
Tapasztalatom szerint: IGEN!
A meghallgatási vizsgálatokat az AudioQuest Carbon 0.75m, majd az AudioQuest Vodka 0.75m Toshlink (optikai) kábelekkel is elvégeztem.
Mindkét esetben jól meg tudtam állapítani az adott kábel „helyes”/”helytelen” bekötési irányát.
A hallott jelenség teljesen megegyezett az interconnect kábelnél leírtakkal.
Érdekes tapasztalat volt, hogy a komolyabb optikai kábelnél (AudioQuest Vodka) jóval nagyobb volt a hallott zenei különbség. (Igaz, ez a kábel teljesen új volt, azaz egyáltalán nem volt bejáródva. Ugyanakkor az AudioQuest Carbon kábelben is csak kb. 10 óra üzemidő volt, így az is bejáratlannak tekinthetjük.)
II./ Kell-e az optikai (Toshlink) kábeleket „bejáratni”?
A I./3./ pontban leírtak vetik fel az újabb kérdést, hogy van-e az optikai (Toshlink) kábeleknek „bejáratási”/”bejáródási” ideje?
Valamennyien tudjuk, hogy hagyományos (fém vezetőt tartalmazó) interconnect kábeleknek van „bejáratási”/”bejáródási” ideje, mely kb. 100-200 üzemóra. (Minél több ez az idő, annál nyugodtabb, letisztultabb, hosszan hallgathatóbb az adott kábel.)
Örömmel venném, ha az optikai (Toshlink) kábelek „bejáratásának”/”bejáródásának” tapasztalatait megosztanátok.
Re: Kábelezzünk
Jártam már hasonlóan én is, pár hét után viszont megint elkértem a "csodakábeleket" és az újrabekötéskor varázs immár elmaradt.Mézga Aladár írta: ↑2023.03.14., kedd 15:29Most éltem együtt 3 hetet egy Transparent Ultra XLR összekötő kábellel.
Megkönnyeztem amikor visszaadtam a tulajdonosának. Igaz új korában 3000 dollár az ára.
Neked is jó zenehallgatást!

- Mézga Aladár
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2015.03.22., vas. 07:25
- Értékelés: 113
Re: Kábelezzünk
Sziasztok!
Végigolvastam ezt a poszt folyamot, teszteljünk, hogyan, hallod, nem hallod, van különbség, nincs különbség, stb.
Fárasztó volt.
Megint összecsapott a 2 tábor.
Nincs győztes.
Részemről idegen helyen nem tudom megítélni a kanócok közötti különbséget.
Túl sok a változó, eszközök, akusztika.
Az otthoni teszt, ha a/b teszt nagyon röviden történik.
Amelyik számomra érdekesebb az hosszan, heteken, hónapokon keresztül használom, fülelem.
Igy valóban kiderül tudok-e vele együtt élni.
Most éltem együtt 3 hetet egy Transparent Ultra XLR összekötő kábellel.
Megkönnyeztem amikor visszaadtam a tulajdonosának. Igaz új korában 3000 dollár az ára.
Maradt egy kisebb, megfizethetőbb Transparent XLR.
Mindenkinek jó zenehallgatást!
Végigolvastam ezt a poszt folyamot, teszteljünk, hogyan, hallod, nem hallod, van különbség, nincs különbség, stb.
Fárasztó volt.
Megint összecsapott a 2 tábor.
Nincs győztes.

Részemről idegen helyen nem tudom megítélni a kanócok közötti különbséget.
Túl sok a változó, eszközök, akusztika.
Az otthoni teszt, ha a/b teszt nagyon röviden történik.
Amelyik számomra érdekesebb az hosszan, heteken, hónapokon keresztül használom, fülelem.
Igy valóban kiderül tudok-e vele együtt élni.
Most éltem együtt 3 hetet egy Transparent Ultra XLR összekötő kábellel.
Megkönnyeztem amikor visszaadtam a tulajdonosának. Igaz új korában 3000 dollár az ára.
Maradt egy kisebb, megfizethetőbb Transparent XLR.
Mindenkinek jó zenehallgatást!
Mindig, mindennél van jobb!
Re: Kábelezzünk
Sziasztok, összeraktam egy hálózati lejátszót és ezzel kapcsolatban kérném a tanácsotokat.
A setupom jelenleg: TMP Lineáris táp - Rpi 4 + Allo Digione - Hamarosan Topping D70s - Denon 3312 (ez lesz a következő cseredarab) - Dali Ikon 7 Mk2.
Szóval szükségem lenne egy coax kábelre, és egy XLR-RCA vagy RCA-RCA-ra. Na most tudom, hogy az lenne a legideálisabb, ha úgy választanék kábelt, hogy meghallgatok 10et és abból ami a legszimpatikusabb az marad, de erre nincs lehetőségem. Így a többség véleményére adva választanék. Keretem amit a coax-ra szánnék az kb 40-50e. Ami nekem így leírások, tesztek alapján megragadt az a LessLoss C-marc ill. az AudioQuest Carbon. LessLoss kb 45e lenne újonnan, a Carbon meg ahogy néztem használtan kb 60e. Szerintetek lenne hallható különbség a 2 kábel között? Vagy tudtok javasolni ebben az árfekvésben jobb alternatívát?
Segítségetek előre is köszönöm.
A setupom jelenleg: TMP Lineáris táp - Rpi 4 + Allo Digione - Hamarosan Topping D70s - Denon 3312 (ez lesz a következő cseredarab) - Dali Ikon 7 Mk2.
Szóval szükségem lenne egy coax kábelre, és egy XLR-RCA vagy RCA-RCA-ra. Na most tudom, hogy az lenne a legideálisabb, ha úgy választanék kábelt, hogy meghallgatok 10et és abból ami a legszimpatikusabb az marad, de erre nincs lehetőségem. Így a többség véleményére adva választanék. Keretem amit a coax-ra szánnék az kb 40-50e. Ami nekem így leírások, tesztek alapján megragadt az a LessLoss C-marc ill. az AudioQuest Carbon. LessLoss kb 45e lenne újonnan, a Carbon meg ahogy néztem használtan kb 60e. Szerintetek lenne hallható különbség a 2 kábel között? Vagy tudtok javasolni ebben az árfekvésben jobb alternatívát?
Segítségetek előre is köszönöm.