Azért nem mindegyiken van ilyesmi...................
Ezen igen: https://eu.rarevinyl.com/de/products/va ... ord-811158
Nem biztos, hogy ez a legolcsóbb, ez a link jött szembe először a neten, majd utána nézel.

Azért nem mindegyiken van ilyesmi...................
leegyszerűsitve @big által csatolt képletetandarson írta: ↑2023.09.25., hétf. 18:09Nem én számoltam és nyugodtan nevessetek ki, csak hozzávetőlegesen tudom miről beszéltek, tudom alapvetően gáz, de így van. Ha van valakinek türelme leírni az ide vonatkozó tudnivalókat, megköszönöm :) (nyilván sokszor volt már szó a fórumon erről, de így megspróroltok nekem kereséseket a netről). :)![]()
Vagy:andarson írta: ↑2023.09.25., hétf. 18:09Nem én számoltam és nyugodtan nevessetek ki, csak hozzávetőlegesen tudom miről beszéltek, tudom alapvetően gáz, de így van. Ha van valakinek türelme leírni az ide vonatkozó tudnivalókat, megköszönöm :) (nyilván sokszor volt már szó a fórumon erről, de így megspróroltok nekem kereséseket a netről). :)![]()
frez = 159/√(mef+mc+ms)•candarson írta: ↑2023.09.25., hétf. 18:09Nem én számoltam és nyugodtan nevessetek ki, csak hozzávetőlegesen tudom miről beszéltek, tudom alapvetően gáz, de így van. Ha van valakinek türelme leírni az ide vonatkozó tudnivalókat, megköszönöm :) (nyilván sokszor volt már szó a fórumon erről, de így megspróroltok nekem kereséseket a netről). :)![]()
Nem én számoltam és nyugodtan nevessetek ki, csak hozzávetőlegesen tudom miről beszéltek, tudom alapvetően gáz, de így van. Ha van valakinek türelme leírni az ide vonatkozó tudnivalókat, megköszönöm :) (nyilván sokszor volt már szó a fórumon erről, de így megspróroltok nekem kereséseket a netről). :)
Nálam ilyen karban VDH Frog dolgozik, mérőlemezzel 11 Hz a rezonencia freki, aminek kb a duplája az engedékenysége.................szóval teljesen helytálló a megállapítás.dixie-chicken írta: ↑2023.09.25., hétf. 13:57ja,papiron,és visszafelekalkulálva (9,5gr kar eff.tömeg+8gr hangszedő+1gr csavarok),közel sem az,amit az a kar látni szeretne (kb valahol a dupla kéne hogy legyen az engedékenysége hangszedőnek)...de még kéne mérni,tesztlemez segitségével,aztán kiderülne,mi is valós rezonancia freki,végül is,japán hangszedő![]()
Éppen kérdezni akartam @andarson-t hogyan jött ki ez a 10,026 Hz eredmény a 8,5-ös dinamikus engedékenységgel, közbe megláttam, hogy a lényeget is leírtad a zárójelbe.dixie-chicken írta: ↑2023.09.25., hétf. 13:57ja,papiron,és visszafelekalkulálva (9,5gr kar eff.tömeg+8gr hangszedő+1gr csavarok),közel sem az,amit az a kar látni szeretne (kb valahol a dupla kéne hogy legyen az engedékenysége hangszedőnek)...de még kéne mérni,tesztlemez segitségével,aztán kiderülne,mi is valós rezonancia freki,végül is,japán hangszedő![]()
ja,papiron,és visszafelekalkulálva (9,5gr kar eff.tömeg+8gr hangszedő+1gr csavarok),közel sem az,amit az a kar látni szeretne (kb valahol a dupla kéne hogy legyen az engedékenysége hangszedőnek)...de még kéne mérni,tesztlemez segitségével,aztán kiderülne,mi is valós rezonancia freki,végül is,japán hangszedő
Magam is ezt javasolnám, mint egy viszonylag egyszerűen kipróbálható opciót.zoli73 írta: ↑2023.09.24., vas. 12:21Ezt a phono kérdést én nem akartam feszegetni, mert nem ismerem az előerősítődet, így nem tudom megítélni, hogy milyen minőséget képvisel. Ha van ingerenciád, türelmed, akkor lehet, hogy érdemes lenne kölcsönkérni valami jó nevű, elismert phono-t, csak hogy kiszűrd, hogy a tied milyen szintű.
@andarson: ha jól számoltam, akkor az SME és a Nagaoka rezonancia frekvenciája 10.026 Hz. Ez több mint ideális.
okA Stand Up keverések csak ízlésbeli különbségeket és a szerinti preferenciákat jelentenek alapvetően, semmi többet.
Ezt a phono kérdést én nem akartam feszegetni, mert nem ismerem az előerősítődet, így nem tudom megítélni, hogy milyen minőséget képvisel. Ha van ingerenciád, türelmed, akkor lehet, hogy érdemes lenne kölcsönkérni valami jó nevű, elismert phono-t, csak hogy kiszűrd, hogy a tied milyen szintű.andarson írta: ↑2023.09.24., vas. 11:54Ezzel a mondatoddal nagyon egyetértek.
... és ezzel is nagyon egyet tudok érteni az eddigi tapasztalatiam alapján.
Simán lehet, hogy egy jobb phono kellene a lemezjátszó mögé és nem születtek volna meg ezek a postok.
Mindenesetre bocs mindenkitől ha borzoltam volna a kedélyeket a két forrásom összehasonlításával, amibe utólag rájöttem az ízlésem, preferenciám is erősen beleszólt.
Ezzel a mondatoddal nagyon egyetértek.
Csak annyit fűznék hozzá, hogy a hanglemez hangminőségének kiaknázása, magasabb szintű hozzáértést és figyelmet igényel, mint más formátum lejátszása. Viszont, ha ez megvan, akkor nagyon korrekt hangot lehet összehozni viszonylag egyszerűbb eszközökkel.zoli73 írta: ↑2023.09.24., vas. 10:38Szó sincs arról, hogy eröltetned kellene, és annak sem látom értelmét, hogy tovább locsold a pénzt az analóg forrásba, csak hogy egyszer egyértelmű győztesnek tudd kikiáltani. Szerintem szükségtelen a formátumok, források versenyeztetése, ettől nem lesz szórakoztatóbb a zenehallgatás.andarson írta: ↑2023.09.24., vas. 10:04A Stand Up keverések csak ízlésbeli különbségeket és a szerinti preferenciákat jelentenek alapvetően, semmi többet. Lemezalátétet nem próbáltam, de ezen én is gondolkodtam, mint olcsóbb ráfordítás, kíváncsiságképp.
Alapvetően nem gerjesztesz vitát, illetve ha az ésszerű, előre mutató, akkor nagyon is hasznosak, ezért kiírom magamból (bár nem feltétlen szerettem volna, de hozzátartozik a döntéseim megértéséhez), hogy engem elkeserít az a tapasztalás, hogy a 4x drágább analóg lánc nem egyértelmű győztese ennek a versenynek, igaz én kerestem ezt a tapasztalást. És elhiszem, hogy egyértelmű győztessé lehet tenni az analógot is, ha ez a szorzót tovább emeljük, akár 8x-ra, de nem vagyok benne biztos, hogy ennyi anyagi áldozat mellett, jelenleg szeretnék analóg bajnokot avatni, még ha többeknek ez most furcsán is hathat.
Mindössze az feltűnő a rendszeredben sokunknak, hogy ilyen árkülönbség mellett, már egyértelműen ki kellene domborodnia az analóg fölényének.
Nem tudom kinél hogy van, de nálam az analóg forrás mindig is több anyagi forrást emésztett fel ahhoz, hogy legalább egálban legyen a digitálissal.
Jelenleg ez az arány a következő, a cd jatszómat a használt piacról vadásztam le 380e Forintért, ezzel szemben az analóg forrás mindent egybe vetve kb. 1 millióba fáj. Így sikerült viszonylag hasonló hangkaraktert kialakítani mindkettőből, az analóg egy paraszthajszálnyival előrébb van, de amit felvetettél, egy sz@r nyomású lemezzel egyértelműen alúl marad. Nálam nincs versengés a formatumok között, egyenrangúak, mindkettőt azonos kedvvel hallgatom.
Azért azt mindenképpen hozzá kell tennem, hogy a cd nyomások között is megvan ám a minőségbeli szórás. Talán nem annyira határozottan mint az Lp-k esetében, de itt is megvan, és ha egy ilyen gyenge minőségű kiadás kerül a lejátszóba, akkor a digitális forrás csúnyán alul tud maradni. Persze ezt nem írhatjuk a digitális forrás számlájára.
Szó sincs arról, hogy eröltetned kellene, és annak sem látom értelmét, hogy tovább locsold a pénzt az analóg forrásba, csak hogy egyszer egyértelmű győztesnek tudd kikiáltani. Szerintem szükségtelen a formátumok, források versenyeztetése, ettől nem lesz szórakoztatóbb a zenehallgatás.andarson írta: ↑2023.09.24., vas. 10:04A Stand Up keverések csak ízlésbeli különbségeket és a szerinti preferenciákat jelentenek alapvetően, semmi többet. Lemezalátétet nem próbáltam, de ezen én is gondolkodtam, mint olcsóbb ráfordítás, kíváncsiságképp.
Alapvetően nem gerjesztesz vitát, illetve ha az ésszerű, előre mutató, akkor nagyon is hasznosak, ezért kiírom magamból (bár nem feltétlen szerettem volna, de hozzátartozik a döntéseim megértéséhez), hogy engem elkeserít az a tapasztalás, hogy a 4x drágább analóg lánc nem egyértelmű győztese ennek a versenynek, igaz én kerestem ezt a tapasztalást. És elhiszem, hogy egyértelmű győztessé lehet tenni az analógot is, ha ez a szorzót tovább emeljük, akár 8x-ra, de nem vagyok benne biztos, hogy ennyi anyagi áldozat mellett, jelenleg szeretnék analóg bajnokot avatni, még ha többeknek ez most furcsán is hathat.
ami engem még mindig elgondolgodtat,az az hogy preferáltad a Steven Wilson féle Stand Up-ot,az Analogue Production féle kiadáshoz viszonyitva...megismétlem,nagyon jó az SW féle változat (megvan az is),de egy picit felfele van tolva a hangzásbalansza,ez olyan érzés ad hogy,nyiltabb,elevenebb hangja van,sztem a leirtak végett...az AP változat önmagában,a nagyobb fordulatszám végett (45RPM) hoz a konyhára nem keveset dinamikában,sokkal jobban körvonalazva vannak a hangszerek/ritkább,jobban szétteritett barázdák egy oldalon...a Studer A80-on lejátszott mesterszallag hangjára hasonlit igazán, nekem,lényegtelen milyen zenei anyag van rögzitve rajta...ezen felül az AP saját változatomat még a télen megfutattam egy komolyabb rendszeren is,mint a sajátom,ahol DS Audio hangszedő volt használatban,és még magasabb szinten éreztem amit leirtam az AP-vel kapcsolatban...Steve Hoffman forumon,legjobban sikerült Kevin Gray mastering munkájaként nevezték meg...természetesen nem vagyunk kötelesek elfogadni mások véleményét ,de az én olvasmányomban még mindig lóg a levegőben vlmi,amin esetleg változtatni kéne,ami esetleg megváltoztatná az arányokat mi az ami jóhangú/rosszhangú LP....Én azt tapasztalom, hogy a Nagaoka MP500 egy gyors és sok részletet megjelenítő hangszedő, ami ahogy korábban írtam nekem alapvetően tetszik. És még egyszer, van olyan lemezem, ami minimálisan is, de jobb benyomást kelt ezzel a lemezjátszó setup-al, mint a hálózati lejátszóm, de több olyan ami ugyanúgy minimálisan elmarad tőle és vannak a számomra rosszul sikerült nyomások, azok olyan mintha egy rosszabb felvételt raknék be a lejátszóba és nem gondolom, hogy a karral vagy a futóművel, hangszedővel gond lenne ebben a felállásban.
Pl azért, hogy ahelyett, hogy beletörődne, ha komolyan érdekli a lemezjátszás, keresse meg a problémája okát a rendszerében, mert annak nem ezt kellene mutatnia.juliush írta: ↑2023.09.23., szomb. 22:46Már ne haragudj, de miért fogadná el, ha nem azt hallja?SoundMania írta: ↑2023.09.23., szomb. 21:56Értem én, hogy te mit hallasz! Csak azt meg te fogadd el, hogy a tiednél értéktelenebb lemezjátszó (Systemdek, Rega kar) már sokkal jobban szól a Linn digitednél az 10000%...![]()
Egyébként andarson fórumtárs élménybeszámolója hiteles, érződik rajta, hogy jó hobbistához illően számos lemez, illetve digitális anyag meghallgatása után született és mentes mindenféle előítélettől.
Már ne haragudj, de miért fogadná el, ha nem azt hallja?SoundMania írta: ↑2023.09.23., szomb. 21:56Értem én, hogy te mit hallasz! Csak azt meg te fogadd el, hogy a tiednél értéktelenebb lemezjátszó (Systemdek, Rega kar) már sokkal jobban szól a Linn digitednél az 10000%...
:)andarson írta: ↑2023.09.23., szomb. 21:28Gondolom látjátok, hogy alapjáraton egy konfliktuskerülő személyiség vagyok, szerintem bőven lejön arról, hogy nem írok be, vagy ha van téma, mint most és beírok akkor annak stílusából. Van egy elképzelés a fejemben arról, hogy milyen a Nagaoka MP500 a többi MM-hez képest és a hasonló árfekvésű MC-hez képest, de nincs elképzelésem a többszörös árú MC-hez képest, ezért volt a nyitó kérdésem.
Viszont arra kérlek titeket, ne vitázzatok ezen, még ha viccesen is hangzik egy online fórumon ez a kérés. Ha kíváncsiak vagytok mit hallok itthon bármikor várlak titeket egy tapasztalásra, lehet ti másképp hallanátok.
Én azt tapasztalom, hogy a Nagaoka MP500 egy gyors és sok részletet megjelenítő hangszedő, ami ahogy korábban írtam nekem alapvetően tetszik. És még egyszer, van olyan lemezem, ami minimálisan is, de jobb benyomást kelt ezzel a lemezjátszó setup-al, mint a hálózati lejátszóm, de több olyan ami ugyanúgy minimálisan elmarad tőle és vannak a számomra rosszul sikerült nyomások, azok olyan mintha egy rosszabb felvételt raknék be a lejátszóba és nem gondolom, hogy a karral vagy a futóművel, hangszedővel gond lenne ebben a felállásban.
Ugyanakkor szerintem az is tény, hogy sok jó minőségű és nagy felbontású digitális felvétel elérhető és még ha régi is a hálózati lejátszóm, az is egy jó minőséget képvisel.
Igaz volt ez 20-30 évvel ezelőtt, amikor a felhasználóhoz nem juthatott el jó digit. master felvétel.supravox írta: ↑2023.09.23., szomb. 15:50Ez annyira szánalmas kijelentés.SoundMania írta: ↑2023.09.22., pén. 21:00Látom azért végül értetted. Bár továbbra is gyanús abba a karba való-e az a hangszedő?andarson írta: ↑2023.09.22., pén. 19:51Lehet kicsit félre vittem a társaságot, elnézést. Nem azt mondom, hogy elvérzik a Garrard a Linn digitális forrása mellett, bocsánat, ha ez jött le, nem ez volt a szándékom, erről szó nincs. Nagyon közel állnak egymáshoz, karakterben, tonalitásban nagyon hasonlóak.Nem több a mély vagy kevesebb a magas a lemezekben, (feltéve, ha nem egy rossz hangú lemezt teszek fel), ha több lenne a magas, szerintem már zavarna, de a közép sem szól más súllyal. Csak lehet kicsit több információt, részletet vagy összetettséget várnék tőle digitálissal szemben. Ugyanakkor ebből a szempontból a Nagaokat úgy képzelem, hogy egy részletező hangszedő, azaz valahol a hangszedő karaktere is a preferenciám szerinti.
Szimplán lehet SoundManianak is igaza, bocsánat, ha hírtelen rátámadtam. Lehet hogy a hangsugárzó és erősítő kombináció kevés összetettséget képes kifejezni, jóllehet képes a különbségek megmutatására, de lehet más hangsugárzó még nagyobb különbségeket lenne képes kifejezni (bár ebben az esetben azt gondolnám még inkább nyílni kellene az ollónak a két forrás között).
Úgy képzeljétek el, hogy nagyon hasonló a két hang a két forrással, azzal a különbséggel, hogy a digitális hang picit nyugodtabb, magabiztosabb és ugyanúgy hozza a részleteket. Lehet az én fülem a digitálissal nőtt fel és az analógra nem áll rá.
Volt egy két rosszabb első nyomásos lemez vásárlásom és elgondolkodtam azon, hogy mennyire kell ez nekem, viszont ha nem engedném el a lemezt, akkor meg kiváncsi lennék, hogy egy normálisabb MC hangszedő mit szedne ki a lemezekből. Egy biztos, jelenleg rövid távon biztosan nem vásárolok semmit, max lemezeket.
És ha jól néztem akkor azért az előfok sem túl magas színvonalú. Szerintem a lemezjátszód egy jó előfokkal többre lenne képes. És jobban kimutatná a kétféle forrás kategória különbségét. Ennek nincs köze, hogy eddig mivel rongáltad a hallásod. :)
Szóval az a kérdés, hogy akarsz-e a lemezről jobb hangokat hallani vagy beletörödsz abba ami van. De költeni kell rá ha jobbat akarsz. És akkor már olyan előfokot vennék amiben van MM/MC. Vagy trafózol és kell még egy jó kábel. Trafóhoz ha ügyes vagy nem kell hosszú, csak jó helyre kell tenni. Árulnak Kondo Vz 1m monot meg AN Vx-et is a hirdetésekben. Utóbbi 70 előbbi 200. Mc volt nemrég egy Rega Ania, nehéz (Rega) karral nagyon jól szól 70-80 ezerért használtan, bevizsgálva. Trafót meg keress egy Audio Innovations MC 800H(!)-t vagy MC1000H-t vagy egy 72Audio 10x-eset ezek nem drágák nagyon és nem nagxon van jobb ennyi pénzekért! Aztán ha megérted végre, hogy mennyivel jobb az LP hang úgyis eladod a digit cuccod. Vagy kiviszed a konyhába főzés közben zenét hallgatni..... :)
El kellene menned valakihez aki meg tudja mutatni mennyire sz.rok a digitek hangja egy jó lemezjátszóhang mellett....
Vagy mondom, a másik verzió, hogy marad így és megszokod.... De simán rosszul van a dolog csak installálva most.
Azért mert neked nem jött össze a digit nem kéne az analóg fennsőbbrendűségét hirdetned.
MERT EGYSZERŰEN NEM IGAZ.
Hallotta valamelyikőtök is olyan sme karban? És utána is számoltatok, hogy ott annak tökéletesnek kell lennie? Légyszi más9lj akkor ide ahol írtád/írtátok. Ne leírd, mert már 2 dolgot írtál, amiben nem az volt amit állítottál mint kiderült !zoli73 írta: ↑2023.09.23., szomb. 20:55Itt többen tapasztalati úton formáltak véleményt a Nagaoka MP-500-ról, de Ők is csak azt képzelik...SoundMania írta: ↑2023.09.23., szomb. 20:45Már megbocsáss, de szerinted ez miért lesz.. ozás?! Szerintem ez csak azt jelenti hogy nem elég nagy ahhoz a felbontása, hogy alkalmas legyen megmutatni a lemezjátszója fölényét. Pláne ha a ti állításotok szerint olyan nagyon jó az a hangszedő abba a karban, mint ahogy azt képzelitek!zoli73 írta: ↑2023.09.23., szomb. 19:58
Például:
"Szerintem a készülékei (erősítő, hagdobozok) nem is alkalmasak jobb hangzás élérésére, kicsit utána nézve. És arra sem, hogy a lemezek valóban jól szólhassanak.
Ez bukott ügy, hiába tesz szinte bármit a lemezjátszóval."
Aztán van még 1-2, de részemről befejezve, mert ez itt nagyon off.
Kérdeztem(tünk) valamit, de azt érdekes módon elengedted a füled mellett.
Azt kell mondjam, hogy ha nem vagy hajlandó elárulnod a rendszered, amin ezeket a megkérdőjelezhetetlen tapasztalataidat szerezted, akkor a véleményedet nyugodtan tekinthetjük hiteltelennek.
Mert legkonkrétabban Dixi mondta amit én is említettem az elején is már, hogy egyáltalán oda való az a hangszedő?
Mondd, hogy ha nem így volt!
Ellenben Te mindent is tudsz, ha van vele tapasztalatod, ha nincs.
Köszönöm a lehetőséget, kiszálltam.