Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kábelezzünk

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4633
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3168
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

wasiliy888 írta:
2025.01.13., hétf. 09:46
Amit Alex ír teljesen logikus és ésszerűnek tűnik. Az a baj, hogy a hifi nem ilyen, legalábbis nem minden esetben. Zoli írta pár hónapja, hogy márkán belüli feljebb lépés helyett inkább kábel csere mellett döntött, mert jobb volt neki hangra. Ugyanis konkrétan volt alkalma összehasonlítani. Igaz, ott tápkábelről és előfokról volt szó.
Igen, így volt. A 400eFt-os előfok+150eFt-os tápkábel jobb hangot produkált, mint a 600eFt-os előfok+40eFt-os tápkábel. Mondjuk ez egy konkrét eset, ami az én rendszeremben jatszódott le, így semmiképpen sem szabad általános érvényűnek tekinteni.
A helyzet pikantériája, hogy néhány hete úgy alakult, hogy megtörtént az előerősítő csere is.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
wasiliy888
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 387
Csatlakozott: 2014.08.06., szer. 22:59
Értékelés: 111

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: wasiliy888 »

Amit Alex ír teljesen logikus és ésszerűnek tűnik. Az a baj, hogy a hifi nem ilyen, legalábbis nem minden esetben. Zoli írta pár hónapja, hogy márkán belüli feljebb lépés helyett inkább kábel csere mellett döntött, mert jobb volt neki hangra. Ugyanis konkrétan volt alkalma összehasonlítani. Igaz, ott tápkábelről és előfokról volt szó.
Dynavox X4000
ValhallA Raindrops(SRC/PWR/DAC), CuAg-SS mk8/3(SRC)
2xTPlinkMC200(optika)-HydraSwitch+MStáp-WWstarl.8-Laptop-Core Audio PC 2015 (Win10/FidelizerPro/Tidal/Roon)-ValhallA AgPtRXFv2usb-Audio-GD M11-ValhallA CuAgSS ic-LZ5 Aquincum-Qed Sign. Rev.-DIY 2WVB20Lmk2

Avatar
pali923
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2083
Csatlakozott: 2008.11.08., szomb. 13:42
Értékelés: 1207

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: pali923 »

pjm írta:
2025.01.12., vas. 21:21
Nekem az elmúlt napok csevegéseivel kapcsolatban csak annyi lenne a kérdésem, hogy csak nekem tetszenek jobban a Mogami kábelek, mint a Canare-k? gondolkodik.gif
Én ugyan még Canare-t nem próbáltam, de van itthon egy Mogami phono-kábelem (pin dugós) és egy ugyanolyan Fapaci-féle. A Mogami 2. helyezett lett az itthoni versenyben, de ebből senki ne vonjon le semmilyen következtetést a kérdésedre vonatkozóan. :D
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5006
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3255

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Pedig amikor árultam a Rocket 33-as, jött olyan kérdés, hogy kevésnek érzi az emberünk a mélyet, és ezzel több lenne e majd, és hasonlók... Szóval sokan csodát várnak a kábelektől.

Mindenki más szinten tartja fontosnak. Ezt szerintem el kell fogadni. Persze én sem gondolom, hogy túlzásokba érdemes esni, viszont persze azt sem, hogy elhiggyük, csodák márpedig vannak, és a 3e Ft-os kábel "jobb", mint egy 50e Ft-os. De ezt senki ne vegye vita indítónak.

Én személy szerint a valamilyen szintű ésszerűséget tartok a szemem előtt. 1 milliós erősítő mellé nem gondolnám, hogy az 1 1 milliós kábel való. Inkább akkor a 2 milliós erősítőt választanám akár PC dróttal, mivel szinte biztos, hogy az is jobb lesz, mint a korábbi erősítő, bármilyen csoda kábellel. Most itt a példa ügyében tekintsünk el az egyéb különbségektől, vegyük alapul azt, hogy pl. márkán belül a legtöbb esetben a 2x annyiba kerülő termékek jobbak szoktak lenni hang szempontjából.

Saját példámat nézve, most hangsugárzó kábel esetében nekem bevált az AQ Rocket széria, és a 88-assal meg is állok (bár nem volt nagy mozgolódás részemről amúgy sem, csak kíváncsiság hajtott) a jelenlegi rendszert figyelembe véve. Ettől előrébb lépni már akkora befektetés lenne, ami esetében inkább a Thesis sztereó végfokok cseréje lenne ésszerűbb márkán belül monoblokkokra, ami ugyanannyi pénzért többet hozna a hangon.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4633
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3168
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

kaef2 írta:
2025.01.13., hétf. 08:30
juliush írta:
2025.01.12., vas. 22:08
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:00


Bocsika, de ezt mire alapozzátok ?

Én special arra használom, hogy a jel valahogy eljusson az erősítőből a Quad-ba, nem terveztem vele "hangszínt szabályozni".
Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Ezért is írtam úgy, ahogy:
A hifiben a többség a kábeleket kimondva, kimondatlanul egyfajta hangszínszabályzóként, tonális beavatkozó eszközként próbálja használni
Nyilvánvalóan nem úgy gondolja a többség, hogy eq-zni akarna vele, de mégis a sikeres vagy sikertelen kábelcserék elmesélése esetében a jellemzés, indoklás, ahogy írod is, gyakorlatilag kizárólag tonális jellemzők használatával történik.
Amivel persze semmi baj nincsen, de ettől még tény. :smile53:
Azért ezt az utolsó bekezdést némileg vitatnám, mert ez túlságosan általános jellemzés, hogy a kábelekkel hangszínt szabályozunk.
Ilyesmire is van példa, de ha az történik, ami nálam a legutóbbi kábelcserénél, akkor nekem nem az equalizálás jut eszembe.
Konkrétan javult a felbontás, részletezés, kiterjedtebb lett a tér, valóságosabbak lettek az ének, és hangszerhangok, fokozódott a jelenlétérzet. Az én fogalmaimban/tapasztalatom szerint, egy hifi célra készül parametrikus equalizerrel, meghatározott frekvencia tartományokon tudunk változtatni, amik ugyan hangzás változásokat idéznek elő, de teljesen más jellegűeket, mint a fent vázoltak.
Most abba ne menjünk bele, hogy számitógépes úton(DSP) miket lehet elérni, akár már a felvételek során, mert szerintem ez meghaladja egy átlag hifista/zenehallgató "hatáskörét".
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

MrCollector
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2785
Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
Értékelés: 417

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: MrCollector »

kaef2 írta:
2025.01.13., hétf. 08:30
juliush írta:
2025.01.12., vas. 22:08
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:00


Bocsika, de ezt mire alapozzátok ?

Én special arra használom, hogy a jel valahogy eljusson az erősítőből a Quad-ba, nem terveztem vele "hangszínt szabályozni".
Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Ezért is írtam úgy, ahogy:
A hifiben a többség a kábeleket kimondva, kimondatlanul egyfajta hangszínszabályzóként, tonális beavatkozó eszközként próbálja használni
Nyilvánvalóan nem úgy gondolja a többség, hogy eq-zni akarna vele, de mégis a sikeres vagy sikertelen kábelcserék elmesélése esetében a jellemzés, indoklás, ahogy írod is, gyakorlatilag kizárólag tonális jellemzők használatával történik.
Amivel persze semmi baj nincsen, de ettől még tény. :smile53:
Melyik az az eszköz aminél nem így van?
Nyilván egy dac-nál/streamer-nél vannak egyéb műszaki paraméterek is, de ritkán az a "váltás" oka.
A legnagyobb gond az amikor a "megmondóemberek" egy-egy termékről elhitetik, hogy az a tuti. Szegény tulaj meg, mit tehet mást, ragaszkodik ezekhez (hiszen x-y halálra dícsérte) és próbál normális hangot kihozni belőlük, úgy, hogy minden mást cserélget. Pedig lehet pont ezekben van a baj. Ami lehet akár egy kábel is.
Egy normális kábelezés, ami nem olcsó sajnos, minden jó rendszerbe illeszkedik. A többi meg tüneti kezelés.
A stúdió kábelek sem egyformák, ott is vannak elég "nagy" hangzásbeli különbségek. Az utána jövő szerelésbeli eltérésekről, amik a hangot nagyban befolyásolják, már ne is beszéljünk. Tehát nem érdemes általánosítani, ezek alapján vásárolni pedig még úgy sem.
A különböző zenei/hallásbeli/ízlésbeli tényezőkről pedig szinte mindenki elfelejtkezik egy idő után. Pedig egy véleményezésnél ezek a legfontosabb tényezők. És itt borul is minden általában.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MrCollector 2025.01.13., hétf. 09:15-kor.

Avatar
GTomi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4983
Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
Értékelés: 665
Tartózkodási hely: Sopron/Budapest

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: GTomi »

juliush írta:
2025.01.12., vas. 22:08
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:00
chord_ írta:
2025.01.12., vas. 17:47


Mély egyetértésem.
(De aztán ki ne kapjunk...:))
Bocsika, de ezt mire alapozzátok ?

Én special arra használom, hogy a jel valahogy eljusson az erősítőből a Quad-ba, nem terveztem vele "hangszínt szabályozni".
(...) Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", (...)
Off.:

Kicsit olyan mint a borkostoláson: kis angyalok játszanak a pohár szélén a rubintos aranyfényben, ha lemenő napsugár fényében nézzük a megcsillanó borospohár szélén. Ettől még nem tudom milyen is a bor íze :D
Rega Io / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6665
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3542

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

juliush írta:
2025.01.12., vas. 22:08
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:00
chord_ írta:
2025.01.12., vas. 17:47


Mély egyetértésem.
(De aztán ki ne kapjunk...:))
Bocsika, de ezt mire alapozzátok ?

Én special arra használom, hogy a jel valahogy eljusson az erősítőből a Quad-ba, nem terveztem vele "hangszínt szabályozni".
Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Ezért is írtam úgy, ahogy:
A hifiben a többség a kábeleket kimondva, kimondatlanul egyfajta hangszínszabályzóként, tonális beavatkozó eszközként próbálja használni
Nyilvánvalóan nem úgy gondolja a többség, hogy eq-zni akarna vele, de mégis a sikeres vagy sikertelen kábelcserék elmesélése esetében a jellemzés, indoklás, ahogy írod is, gyakorlatilag kizárólag tonális jellemzők használatával történik.
Amivel persze semmi baj nincsen, de ettől még tény. :smile53:

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6665
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3542

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

tonee73 írta:
2025.01.13., hétf. 07:22
kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 21:09


Köszönöm.

így tisztán látszik, hogy ez az Ön trollkodása és nem az én írásom része.
Még tegnap kijavítottam.
Köszönöm.

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 13114
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 6166
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 21:09


Köszönöm.

így tisztán látszik, hogy ez az Ön trollkodása és nem az én írásom része.
Még tegnap kijavítottam.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Avatar
chord_
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 863
Csatlakozott: 2020.05.28., csüt. 17:29
Értékelés: 960

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: chord_ »

juliush írta:
2025.01.12., vas. 22:08
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:00
chord_ írta:
2025.01.12., vas. 17:47


Mély egyetértésem.
(De aztán ki ne kapjunk...:))
Bocsika, de ezt mire alapozzátok ?

Én special arra használom, hogy a jel valahogy eljusson az erősítőből a Quad-ba, nem terveztem vele "hangszínt szabályozni".
Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Pontosan.
Ez az ing mindannyiunkon ott feszül.
Aki meg kábeltagadó, az ide nem hiszem, hogy bejár nézelődni.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek

Online
Avatar
juliush
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2009.04.29., szer. 14:46
Értékelés: 4008

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: juliush »

Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:00
chord_ írta:
2025.01.12., vas. 17:47
kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 16:51

..
A hifiben a többség a kábeleket kimondva, kimondatlanul egyfajta hangszínszabályzóként, tonális beavatkozó eszközként próbálja használni, amivel semmi baj nincsen.
Mély egyetértésem.
(De aztán ki ne kapjunk...:))
Bocsika, de ezt mire alapozzátok ?

Én special arra használom, hogy a jel valahogy eljusson az erősítőből a Quad-ba, nem terveztem vele "hangszínt szabályozni".
Nyilván senki se "tervez kábellel hangszínt szabályozni", az olyan amatőr lenne! Ugyanakkor a kábelcsere pozitív hatásainak leírásában igen gyakran szerepelnek olyan kifejezések, mint "jobb lett a mély, nem feltétlenül több, de követhetőbb", vagy "több részletet mutat meg, valószínűleg a középtartományt hangsúlyozza", vagy "fényesebb a hangzás, nagyobb energiákat közvetít a magasban is", meg hasonlók, amelyek valójában ekvalizáció-szerű hatásokra utaló megjegyzések. Vagyis végeredményben mégis a "hangszín szabályozásával" próbáljuk igazolni a változtatást, még ha nem is azzal a céllal vágtunk bele.
Persze akinek nem inge, ne vegye magára!
Gyula 
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
 

Avatar
pjm
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 598
Csatlakozott: 2022.05.05., csüt. 18:07
Értékelés: 270

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: pjm »

edzoba írta:
2025.01.12., vas. 21:26
pjm írta:
2025.01.12., vas. 21:21
Nekem az elmúlt napok csevegéseivel kapcsolatban csak annyi lenne a kérdésem, hogy csak nekem tetszenek jobban a Mogami kábelek, mint a Canare-k? gondolkodik.gif
már beraktam a kosárba az audiophonics-on a 4S11G-t, letöltöttem az STL fájlt a kábelpenderítőhöz, necsináld kérlek-kérlek:)
Szorri.

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6665
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3542

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 21:16
kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 20:45
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:49

Kizártnak tartom, hogy a végeredmény szempontjából ne lenne pozitív hozadéka a kiváló minőségű kábeleknek a felvételi láncban.
Nem értem, miért ésszerűtlen és indokolatlan +30 milliót áldozni a hangminőség oltárán ?
Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során...

Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?
Nyilván Te tudod, ez csak egy kósza gondolat volt.

Nagyobb példányszám esetén valszeg jóval kevesebb lenne. gondolkodik.gif
Ha ez ilyen egyszerű lenne, jó lenne.

Egy újabb Jazz At The Panwshop kiadasért talán igen, abból lehet, hogy el lehet adni 2-5000 példányt LP-n és lehet hogy letöltenék a DSD256-ot mondjuk 1-2000-en, megvennék szalagon mondjuk százan, pár év alatt a világon. De ettől többre nem nagyon van esély. Ez rétegigényt kiszolgáló rétegzene, szóljon bármennyire is jól.

A tavaly májusban a Jazzfeszten felvett Lukács Miklós, Oláh Krisztián, Szokolay Dongó Balázs (cimbalom, zongora, fa- és rézfúvósok) élő, trió, 4 csatornás DSD256, és sztereó szalagos felvételért, hiába csodálatos, világszinvonalú fúziós zene a jazz, klasszikus és világzene határán, és hiába sikerült igazán nagyon jól a felvétel, kb és mondjuk max 2-300 LP-t lehetne eladni, talán letöltenék százan és talán megvennék a szalagot mondjuk öten, tizen, és esetleg elmenne 2-3-500 CD. A világon. Pár év alatt.

Erre nincs az az üzleti számítás, ami azt hozná ki, hogy érdemes 100 ezer eurót kábelezésre és 4-500 ezer eurót a szuperkoorvajó analóg és digitális max 4 csatornás felvételi rendszerre meg pár szuper mikrofonra elkölteni.

Akinek a felvételeit megosztottam az előbb, Ő egy nagyon jól menő, nem magyar, nyugdíjas fogorvos, aki a vagyonából finanszírozza a felvételek készítését, a zenészeket és a technikát, alapvetően a maga és a felesége szórakozására készülnek a felvételek...

Avatar
edzoba
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 813
Csatlakozott: 2012.10.26., pén. 20:34
Értékelés: 172
Tartózkodási hely: Gárdony
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: edzoba »

pjm írta:
2025.01.12., vas. 21:21
Nekem az elmúlt napok csevegéseivel kapcsolatban csak annyi lenne a kérdésem, hogy csak nekem tetszenek jobban a Mogami kábelek, mint a Canare-k? gondolkodik.gif
már beraktam a kosárba az audiophonics-on a 4S11G-t, letöltöttem az STL fájlt a kábelpenderítőhöz, necsináld kérlek-kérlek:)
iFi audio Zen Stream+LHY Audio LPS ǀ Gustard R26+LHY Audio OCK-1 ǀ AUDIONET AMP I V2 ǀ Dynaudio Audience 40+REL T5i ǀ Perfect Acoustic elemek ǀ ENTREQ Vibbeater ǀ iFi audio DC Blocker ǀ Supra kábelek

Avatar
pjm
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 598
Csatlakozott: 2022.05.05., csüt. 18:07
Értékelés: 270

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: pjm »

Nekem az elmúlt napok csevegéseivel kapcsolatban csak annyi lenne a kérdésem, hogy csak nekem tetszenek jobban a Mogami kábelek, mint a Canare-k? gondolkodik.gif

Online
Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4779
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1322

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 20:45
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:49

Kizártnak tartom, hogy a végeredmény szempontjából ne lenne pozitív hozadéka a kiváló minőségű kábeleknek a felvételi láncban.
Nem értem, miért ésszerűtlen és indokolatlan +30 milliót áldozni a hangminőség oltárán ?
Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során...

Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?
Nyilván Te tudod, ez csak egy kósza gondolat volt.

Nagyobb példányszám esetén valszeg jóval kevesebb lenne. gondolkodik.gif

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6665
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3542

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

gomolalaci írta:
2025.01.12., vas. 20:58
kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 20:45
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:49

Kizártnak tartom, hogy a végeredmény szempontjából ne lenne pozitív hozadéka a kiváló minőségű kábeleknek a felvételi láncban.
Nem értem, miért ésszerűtlen és indokolatlan +30 milliót áldozni a hangminőség oltárán ? / A készülékek is kerülnek valamennyibe./
Avval a kábelkészlettel hány felvétel készíthető, X felvétel elkészítése során összesen hány elkészített példányban manifesztálódik ez a költség, hogy ne lenne rentabillis ?

Nem annyira a Te munkádra, rentabillítás tekintetében inkább nagyobb cégek, sokkal nagyobb példányszámban kiadott felvételeire gondolok...
Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során, a szólamonként felvett zenei tartalomnak felvételkor annyira kell jónak lennie, hogy jól utómunkázható legyen. Ugyanúgy, mint ahogy a filmkészítés sem létezhet VFX/CGI (green/blue box, LED falas háttér) nélkül.

1992 óta tervezek, építek stúdiókat. Az egyetlen stúdió, amelyik ez alatt az idő alatt minőségi kábelekkel kábelezte át magát, a hűvösvölgyi úti Akvárium volt, még Róbert Balázs tulajdonlása idején. Ott több kilométer Evidence Audio (főképpen) Lyric HG-t, építettek be a falakba és a rackekbe az eszközök közé. Akkor ennek métere kb 12-15 ezer ft lehetett. Viszont ott sem azért, mert enélkül nem tudtak volna jó hangminőségű felvételeket csinálni, hanem azért mert a korábbi kábelekkel volt egy zajuk, amit nem tudtak megszüntetni és ezért voltak felvételek, amiket nem fizettek ki és nem maradt más, mint a teljes átkábelezés (amivel megszűnt a zaj).

Teljesen más a zeneipar általános jó hangminőség elvárása, mint az audiofil világé. A pluginek, DSP-k, számítógépek, szoftverek sokkal fontosabbak, sajnos, mint a kábel.

Éppen írok egy cikket a témáról és ahhoz van egy pár hangfelvételi mintám, 3 track 192 kHz/24 bitben és egy DSD128-ban.
Most nem mondok róluk semmit, majd a cikkből kiderül, miért érdekesek.

Akit érdekel, milyen lehet egy: két (Royer) mikrofonos, nagyon drága, egyedileg gyártott eszközökkel, mind bemeneti, mind kimeneti oldalon erősen modifikált szalagos magnóra, nagyon drága ezüst kábelekkel készült, nulla vagy nagyon minimálisan utómunkázott, szalagra maszterelt és arról digitalizált klasszikus zenei felvétel, az töltse le.

Az elektronikák, a magnó modifikáció, ha valaha kereskedelmi forgalomba kerülnének (valószínűleg nem fognak), meghaladnánk jó eséllyel a 100 millió forintot - sima két csatornás sztereó felvétel esetében.

Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?

https://mediaengineering.medium.com/min ... 8175582672
Személy szerint én egy forintot sem adnék semmilyen felvételért!!!
Köszönöm.

így tisztán látszik, hogy ez az Ön trollkodása és nem az én írásom része.

Online
Avatar
supravox
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3160
Csatlakozott: 2013.09.01., vas. 07:28
Értékelés: 2477

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: supravox »

kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 21:01
gomolalaci írta:
2025.01.12., vas. 20:58
kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 20:45


Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során, a szólamonként felvett zenei tartalomnak felvételkor annyira kell jónak lennie, hogy jól utómunkázható legyen. Ugyanúgy, mint ahogy a filmkészítés sem létezhet VFX/CGI (green/blue box, LED falas háttér) nélkül.

1992 óta tervezek, építek stúdiókat. Az egyetlen stúdió, amelyik ez alatt az idő alatt minőségi kábelekkel kábelezte át magát, a hűvösvölgyi úti Akvárium volt, még Róbert Balázs tulajdonlása idején. Ott több kilométer Evidence Audio (főképpen) Lyric HG-t, építettek be a falakba és a rackekbe az eszközök közé. Akkor ennek métere kb 12-15 ezer ft lehetett. Viszont ott sem azért, mert enélkül nem tudtak volna jó hangminőségű felvételeket csinálni, hanem azért mert a korábbi kábelekkel volt egy zajuk, amit nem tudtak megszüntetni és ezért voltak felvételek, amiket nem fizettek ki és nem maradt más, mint a teljes átkábelezés (amivel megszűnt a zaj).

Teljesen más a zeneipar általános jó hangminőség elvárása, mint az audiofil világé. A pluginek, DSP-k, számítógépek, szoftverek sokkal fontosabbak, sajnos, mint a kábel.

Éppen írok egy cikket a témáról és ahhoz van egy pár hangfelvételi mintám, 3 track 192 kHz/24 bitben és egy DSD128-ban.
Most nem mondok róluk semmit, majd a cikkből kiderül, miért érdekesek.

Akit érdekel, milyen lehet egy: két (Royer) mikrofonos, nagyon drága, egyedileg gyártott eszközökkel, mind bemeneti, mind kimeneti oldalon erősen modifikált szalagos magnóra, nagyon drága ezüst kábelekkel készült, nulla vagy nagyon minimálisan utómunkázott, szalagra maszterelt és arról digitalizált klasszikus zenei felvétel, az töltse le.

Az elektronikák, a magnó modifikáció, ha valaha kereskedelmi forgalomba kerülnének (valószínűleg nem fognak), meghaladnánk jó eséllyel a 100 millió forintot - sima két csatornás sztereó felvétel esetében.

Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?

Személy szerint én egy forintot sem adnék semmilyen felvételért!!!

https://mediaengineering.medium.com/min ... 8175582672
Ha megkérhetném ezt a mondatot quote-ként irja le és ne úgy, mintha én irtam volna:
Személy szerint én egy forintot sem adnék semmilyen felvételért!!!
Én biztosan szégyellném magam, ha ilyet írnék le.
Hát nagyon visszafogottan fogalmaztál...
leborulok.gif
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6665
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3542

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

gomolalaci írta:
2025.01.12., vas. 20:58
kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 20:45
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:49

Kizártnak tartom, hogy a végeredmény szempontjából ne lenne pozitív hozadéka a kiváló minőségű kábeleknek a felvételi láncban.
Nem értem, miért ésszerűtlen és indokolatlan +30 milliót áldozni a hangminőség oltárán ? / A készülékek is kerülnek valamennyibe./
Avval a kábelkészlettel hány felvétel készíthető, X felvétel elkészítése során összesen hány elkészített példányban manifesztálódik ez a költség, hogy ne lenne rentabillis ?

Nem annyira a Te munkádra, rentabillítás tekintetében inkább nagyobb cégek, sokkal nagyobb példányszámban kiadott felvételeire gondolok...
Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során, a szólamonként felvett zenei tartalomnak felvételkor annyira kell jónak lennie, hogy jól utómunkázható legyen. Ugyanúgy, mint ahogy a filmkészítés sem létezhet VFX/CGI (green/blue box, LED falas háttér) nélkül.

1992 óta tervezek, építek stúdiókat. Az egyetlen stúdió, amelyik ez alatt az idő alatt minőségi kábelekkel kábelezte át magát, a hűvösvölgyi úti Akvárium volt, még Róbert Balázs tulajdonlása idején. Ott több kilométer Evidence Audio (főképpen) Lyric HG-t, építettek be a falakba és a rackekbe az eszközök közé. Akkor ennek métere kb 12-15 ezer ft lehetett. Viszont ott sem azért, mert enélkül nem tudtak volna jó hangminőségű felvételeket csinálni, hanem azért mert a korábbi kábelekkel volt egy zajuk, amit nem tudtak megszüntetni és ezért voltak felvételek, amiket nem fizettek ki és nem maradt más, mint a teljes átkábelezés (amivel megszűnt a zaj).

Teljesen más a zeneipar általános jó hangminőség elvárása, mint az audiofil világé. A pluginek, DSP-k, számítógépek, szoftverek sokkal fontosabbak, sajnos, mint a kábel.

Éppen írok egy cikket a témáról és ahhoz van egy pár hangfelvételi mintám, 3 track 192 kHz/24 bitben és egy DSD128-ban.
Most nem mondok róluk semmit, majd a cikkből kiderül, miért érdekesek.

Akit érdekel, milyen lehet egy: két (Royer) mikrofonos, nagyon drága, egyedileg gyártott eszközökkel, mind bemeneti, mind kimeneti oldalon erősen modifikált szalagos magnóra, nagyon drága ezüst kábelekkel készült, nulla vagy nagyon minimálisan utómunkázott, szalagra maszterelt és arról digitalizált klasszikus zenei felvétel, az töltse le.

Az elektronikák, a magnó modifikáció, ha valaha kereskedelmi forgalomba kerülnének (valószínűleg nem fognak), meghaladnánk jó eséllyel a 100 millió forintot - sima két csatornás sztereó felvétel esetében.

Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?

Személy szerint én egy forintot sem adnék semmilyen felvételért!!!

https://mediaengineering.medium.com/min ... 8175582672
Ha megkérhetném ezt a mondatot quote-ként irja le és ne úgy, mintha én irtam volna:
Személy szerint én egy forintot sem adnék semmilyen felvételért!!!
Én biztosan szégyellném magam, ha ilyet írnék le.

Online
gomolalaci
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 924
Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
Értékelés: 360
Tartózkodási hely: Szada

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: gomolalaci »

kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 20:45
Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:49
kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 18:40

A 2023-as Hifi kiállításon készült My Reel Club felvételek szalagról történő digitalizálását kb 30 millió forint értékű Siltech és Crystal Cable segítségével végeztük, amit használatra kaptam (ingyen) a két gyártótól. Nyilvánvaló, hogy ezt kommersz hangfelvétel készítés során használni a hangminőséggel indokolhatatlan plusz költség lenne, nincs a földön hangfelvételkészítő, aki bármilyen gazdasági ésszerűség okán ennyit adna pár 10m XLR, pár 10m táp és pár darab Ethernet kábelért. Aki megvette a nativdsd.com oldalról az ott fellelhető két Djabe DSD256 albumot, az jó, ha tudja, hogy azok szalagról történő digitalizálásakor is ezt a drága ezüst/arany kábelezést használtuk. Vagyis a hangfelvételkészítésnél a drága audiofil kábelek használata, inkább csak marketing eszköznek mondható, talán azt a kevés esetet kivéve, ha a felvételek úgy készülnek, hogy nincs utómunkájuk. Ott inkább lehet jelentősége.
Kizártnak tartom, hogy a végeredmény szempontjából ne lenne pozitív hozadéka a kiváló minőségű kábeleknek a felvételi láncban.
Nem értem, miért ésszerűtlen és indokolatlan +30 milliót áldozni a hangminőség oltárán ? / A készülékek is kerülnek valamennyibe./
Avval a kábelkészlettel hány felvétel készíthető, X felvétel elkészítése során összesen hány elkészített példányban manifesztálódik ez a költség, hogy ne lenne rentabillis ?

Nem annyira a Te munkádra, rentabillítás tekintetében inkább nagyobb cégek, sokkal nagyobb példányszámban kiadott felvételeire gondolok...
Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során, a szólamonként felvett zenei tartalomnak felvételkor annyira kell jónak lennie, hogy jól utómunkázható legyen. Ugyanúgy, mint ahogy a filmkészítés sem létezhet VFX/CGI (green/blue box, LED falas háttér) nélkül.

1992 óta tervezek, építek stúdiókat. Az egyetlen stúdió, amelyik ez alatt az idő alatt minőségi kábelekkel kábelezte át magát, a hűvösvölgyi úti Akvárium volt, még Róbert Balázs tulajdonlása idején. Ott több kilométer Evidence Audio (főképpen) Lyric HG-t, építettek be a falakba és a rackekbe az eszközök közé. Akkor ennek métere kb 12-15 ezer ft lehetett. Viszont ott sem azért, mert enélkül nem tudtak volna jó hangminőségű felvételeket csinálni, hanem azért mert a korábbi kábelekkel volt egy zajuk, amit nem tudtak megszüntetni és ezért voltak felvételek, amiket nem fizettek ki és nem maradt más, mint a teljes átkábelezés (amivel megszűnt a zaj).

Teljesen más a zeneipar általános jó hangminőség elvárása, mint az audiofil világé. A pluginek, DSP-k, számítógépek, szoftverek sokkal fontosabbak, sajnos, mint a kábel.

Éppen írok egy cikket a témáról és ahhoz van egy pár hangfelvételi mintám, 3 track 192 kHz/24 bitben és egy DSD128-ban.
Most nem mondok róluk semmit, majd a cikkből kiderül, miért érdekesek.

Akit érdekel, milyen lehet egy: két (Royer) mikrofonos, nagyon drága, egyedileg gyártott eszközökkel, mind bemeneti, mind kimeneti oldalon erősen modifikált szalagos magnóra, nagyon drága ezüst kábelekkel készült, nulla vagy nagyon minimálisan utómunkázott, szalagra maszterelt és arról digitalizált klasszikus zenei felvétel, az töltse le.

Az elektronikák, a magnó modifikáció, ha valaha kereskedelmi forgalomba kerülnének (valószínűleg nem fognak), meghaladnánk jó eséllyel a 100 millió forintot - sima két csatornás sztereó felvétel esetében.

Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?

https://mediaengineering.medium.com/min ... 8175582672
Személy szerint én egy forintot sem adnék semmilyen felvételért!!!
A gondolkodás nem megerőltető...

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6665
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3542

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 19:49
kaef2 írta:
2025.01.12., vas. 18:40

A 2023-as Hifi kiállításon készült My Reel Club felvételek szalagról történő digitalizálását kb 30 millió forint értékű Siltech és Crystal Cable segítségével végeztük, amit használatra kaptam (ingyen) a két gyártótól. Nyilvánvaló, hogy ezt kommersz hangfelvétel készítés során használni a hangminőséggel indokolhatatlan plusz költség lenne, nincs a földön hangfelvételkészítő, aki bármilyen gazdasági ésszerűség okán ennyit adna pár 10m XLR, pár 10m táp és pár darab Ethernet kábelért. Aki megvette a nativdsd.com oldalról az ott fellelhető két Djabe DSD256 albumot, az jó, ha tudja, hogy azok szalagról történő digitalizálásakor is ezt a drága ezüst/arany kábelezést használtuk. Vagyis a hangfelvételkészítésnél a drága audiofil kábelek használata, inkább csak marketing eszköznek mondható, talán azt a kevés esetet kivéve, ha a felvételek úgy készülnek, hogy nincs utómunkájuk. Ott inkább lehet jelentősége.
Kizártnak tartom, hogy a végeredmény szempontjából ne lenne pozitív hozadéka a kiváló minőségű kábeleknek a felvételi láncban.
Nem értem, miért ésszerűtlen és indokolatlan +30 milliót áldozni a hangminőség oltárán ? / A készülékek is kerülnek valamennyibe./
Avval a kábelkészlettel hány felvétel készíthető, X felvétel elkészítése során összesen hány elkészített példányban manifesztálódik ez a költség, hogy ne lenne rentabillis ?

Nem annyira a Te munkádra, rentabillítás tekintetében inkább nagyobb cégek, sokkal nagyobb példányszámban kiadott felvételeire gondolok...
Ahogy ezt sokszor leírtam, elmondtam az elmúlt pár évben, a kommersz hangfelvételkészítés és kiadás utómunkaközpontúvá vált az idők során, a szólamonként felvett zenei tartalomnak felvételkor annyira kell jónak lennie, hogy jól utómunkázható legyen. Ugyanúgy, mint ahogy a filmkészítés sem létezhet VFX/CGI (green/blue box, LED falas háttér) nélkül.

1992 óta tervezek, építek stúdiókat. Az egyetlen stúdió, amelyik ez alatt az idő alatt minőségi kábelekkel kábelezte át magát, a hűvösvölgyi úti Akvárium volt, még Róbert Balázs tulajdonlása idején. Ott több kilométer Evidence Audio (főképpen) Lyric HG-t, építettek be a falakba és a rackekbe az eszközök közé. Akkor ennek métere kb 12-15 ezer ft lehetett. Viszont ott sem azért, mert enélkül nem tudtak volna jó hangminőségű felvételeket csinálni, hanem azért mert a korábbi kábelekkel volt egy zajuk, amit nem tudtak megszüntetni és ezért voltak felvételek, amiket nem fizettek ki és nem maradt más, mint a teljes átkábelezés (amivel megszűnt a zaj).

Teljesen más a zeneipar általános jó hangminőség elvárása, mint az audiofil világé. A pluginek, DSP-k, számítógépek, szoftverek sokkal fontosabbak, sajnos, mint a kábel.

Éppen írok egy cikket a témáról és ahhoz van egy pár hangfelvételi mintám, 3 track 192 kHz/24 bitben és egy DSD128-ban.
Most nem mondok róluk semmit, majd a cikkből kiderül, miért érdekesek.

Akit érdekel, milyen lehet egy: két (Royer) mikrofonos, nagyon drága, egyedileg gyártott eszközökkel, mind bemeneti, mind kimeneti oldalon erősen modifikált szalagos magnóra, nagyon drága ezüst kábelekkel készült, nulla vagy nagyon minimálisan utómunkázott, szalagra maszterelt és arról digitalizált klasszikus zenei felvétel, az töltse le.

Az elektronikák, a magnó modifikáció, ha valaha kereskedelmi forgalomba kerülnének (valószínűleg nem fognak), meghaladnánk jó eséllyel a 100 millió forintot - sima két csatornás sztereó felvétel esetében.

Kérdés hányan adnának 18-20 ezer forintot egy így készült album letöltéséért file formában vagy 200-250 ezer forintot egy szalag másolatért?

https://mediaengineering.medium.com/min ... 8175582672

Online
Avatar
supravox
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3160
Csatlakozott: 2013.09.01., vas. 07:28
Értékelés: 2477

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: supravox »

Rock60 írta:
2025.01.12., vas. 20:37
supravox írta:
2025.01.12., vas. 19:36

Én special arra használom, hogy a jel valahogy eljusson az erősítőből a Quad-ba, nem terveztem vele "hangszínt szabályozni".
Ha csak ennyi volt a terv miért nem volt jó egy 2x0.75mm2 MTK kábel?
a SZENT JEL azon is átmegy...
Kac - kac... :D :napsut: / Azt kellett volna.../
A lényeg ott a mondat végén : Nem terveztem vele hangszínt szabályozni...
Nyilván a terv része volt az is, hogy jól szóljon.

Ugyanis az volt a "vád" - ha nem olvastad volna - hogy a csúnya hifisták a csúnya hifi hangszórókábelüket hangszínszabályozásra használják.
Arra írtam, hogy nem terveztem vele hangszínt szabályozni.
Folytassam még ? :D
[/quote]
Inkább ne.
Amúgy ezzel egyetértek.
Minden kábel másképp szól.
Mi ez ha nem hangolás?
A hangszín /jelentsen ez bármit/ változtatgatása mindaddig míg nekünk tetsző nem lesz.
De ez igaz a hifi láncban jelenlévő összes komponensre.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok

Online
Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4779
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1322

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

supravox írta:
2025.01.12., vas. 19:36

Én special arra használom, hogy a jel valahogy eljusson az erősítőből a Quad-ba, nem terveztem vele "hangszínt szabályozni".
Ha csak ennyi volt a terv miért nem volt jó egy 2x0.75mm2 MTK kábel?
a SZENT JEL azon is átmegy...
[/quote]

Kac - kac... :D :napsut: / Azt kellett volna.../
A lényeg ott a mondat végén : Nem terveztem vele hangszínt szabályozni...
Nyilván a terv része volt az is, hogy jól szóljon.

Ugyanis az volt a "vád" - ha nem olvastad volna - hogy a csúnya hifisták a csúnya hifi hangszórókábelüket hangszínszabályozásra használják.
Arra írtam, hogy nem terveztem vele hangszínt szabályozni.
Folytassam még ? :D

Online
Avatar
PgSpa
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 895
Csatlakozott: 2017.07.02., vas. 18:21
Értékelés: 417
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: PgSpa »

Látom, hogy sokan és sokfélét szóltak hozzá a 4S11 témához, amíg nem voltam gépközelben.
Néhány gondolat:
-Igen, én a 2s11 helyett a 4s11-et nyúztam meg, mert akkor éppen nem volt előbbi a Sonopartnál raktáron.
-A berendezésem nem highend, egy Heed Elixír a forrás. Ezen a szinten nem mindegy, hogy mire mennyit ad ki az ember
-Ami elgondolkodtató, hogy barátom cucca és az enyém teljesen egymás ellentéte, mégis bejött a Canare: az enyém az említett Heed, Epos M5i-vel, az övé Unison Research Unico Due és valami nagy Electrovoice ládák a '80-as évekből. Az ízlésünk is más, ő inkább progrock és blues, én klasszikus és jazz. Szerintem ez már nem a "vak tyúk is talál szemet" esete...
-Annyit még hozzá, hogy ő az általam felsoroltakon felül hasonlította Viablue SC-4-el és valami régi Ocos márkájúval, ami használtan sem olcsó manapság.
-Még annyit, hogy barátom színházi fővilágosító és a hang résszel is foglalkozik, tehát van rálátása a többek által emlegetett professzionális vonalra is. Néha kísérletezni is szokott a kollégái gúnyos mosolya közepette, de a mosolyok gyakran lefagynak az arcokról...
+1 ha már Canare: szintén Shimano tippje alapján kipróbáltam az LV-77S coaxot, saját krimpelt dugójával. (13e Ft). Előtte Viablue NF75-öt használtam (65e Ft), nincsenek versenyben...

Lezárt

Vissza: “Hifi”