Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Hi-Fi érdekességek, újdonságok, hírek

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Nem a felmentés a cél. Számtalan koncertbeszámolót olvastam már életemben, közülük néhányat én is hangosítottam. Amikor visszatérően egymással teljesen ellentétes véleményeket hallasz ugyanarról a rendezvényről, lassan megszokod, hogy nincs etalon, nincs szabványos mértékegység. A kiadványokról sincs soha konszenzus a vásárlók között, szóval olyan nagyon nem kell komolyan venni a kritikákat és a dicséreteket sem. Életemben két díjat kaptam hangfelvételért, egyiket sem tartom a legjobban sikerült munkámnak. Biztosra veheted, hogy az általad kifogásolt jelenség, miszerint hallod a muzsikus gagyorászását, vagy a hangszer billentyűinek zaját, néhány hifista számára maga az élvezet. 
Na ezt még elmesélem mert tanulságos. Egyik nap betöltöm Biber: Mystery Sonatas c. albumot, hegedűn játszik Lina Tur Bonet ( még sokat fogunk róla hallani az tuti ), és ahogy elindul a darab csak egy tompa, zavaró búgást hallani. Mintha hibás volna a felvétel. Majd ezt tetézendő megszólal a hegedű valahonnan a távolból, alig hallhatóan, kontúrok nélkül, fátyolosan és ekkor kikapcsolom a felvételt. Már majdnem törlöm a merevlemezről de mégegyszer elindítom, hátha csak a Foobar v. a dac hülyült meg. Ugyanaz kezdődik előlről: tompa, monoton búgás, majd a távolban 5 méterről megszólal a hegedű túlvilági hangon olyan halkan, hogy fel kell hangosítanom a felvételt. De kivárok, jöjjön aminek jönnie kell. És megtörténik a csoda. A hegedű egyre hangosabb és fizikailag közelít hozzám és amikor megérkezik olyan hatást kell, mint amikor a felhők mögül előtűnik a nap. És akkor megszólal a templomi orgona és leeseik, hogy az a búgás ami miatt majdnem töröltem  a felvételt nem más, mint az orgona fújtatójának a motorja.    

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »


...A kiadványokról sincs soha konszenzus a vásárlók között, szóval olyan nagyon nem kell komolyan venni a kritikákat és a dicséreteket sem. ..
Volt főiskolám szolfézstanára Szesztay tanár úr mondogatta mindig a tanítványainak: " Támaszkodjanak a fülükre. hisz az úgyis bot ".

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »



mi az életfilozófiád ilyen téren, valamint a rögzített felvételek és a komolyzene terén?
 
itt lenne érdemes folytatni: http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... 1nl%C3%B3/

Én egykor beszélemtem a zene nyelvét  ma már csak értem. Az aktív zenéléssel 20 éve felhagytam. Szeretem a katartikus élő előadásokat. Amikor történik valami. Amikor egy "angyal száll be" a terembe. Amikor a zene kisodor az emberiség csúcsára és úgy érzem, hogy ezért megérte megszületni. Hogy kiválthat-e egy ilyen élményt egy felvétel? Persze. Legutóbb Philippe Jaroussky Bach & Telemann: Sacred Cantatas albumát hallgatva kerültem ilyen tudatállapotba. Egészen konkrétan akkor amikor elindult az Ich habe genug első tétele és belefújt a hangszerébe az oboista. De ehhez kellet a hifirendszerem is amit igyekeztem úgy összeállítani, hogy pont annyit adjon amennyit egy koncertteremben is hallani lehet és pont úgy adja vissza a hangszereket ahogy azok a valóságban is megszólalnak. Én legtöbbször zárt fejhallgatót használok mert késő éjjel szoktam zenét hallgatni és akkor már alszik a család. Nem bántam meg a MrSpeakers Ether C megvásárlását mert felfoghatatlanul pontosan képezi le a teret és adja vissza a hangokat. És tényleg úgy szól mintha nyitott lenne. Döbbenet.  

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15724
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


És ezzel fel is lett mentve mindenki aki a saját területén nem áll a helyzet magaslatán. Ügyes.
Nem a felmentés a cél. Számtalan koncertbeszámolót olvastam már életemben, közülük néhányat én is hangosítottam. Amikor visszatérően egymással teljesen ellentétes véleményeket hallasz ugyanarról a rendezvényről, lassan megszokod, hogy nincs etalon, nincs szabványos mértékegység. A kiadványokról sincs soha konszenzus a vásárlók között, szóval olyan nagyon nem kell komolyan venni a kritikákat és a dicséreteket sem. Életemben két díjat kaptam hangfelvételért, egyiket sem tartom a legjobban sikerült munkámnak. Biztosra veheted, hogy az általad kifogásolt jelenség, miszerint hallod a muzsikus gagyorászását, vagy a hangszer billentyűinek zaját, néhány hifista számára maga az élvezet. 

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »


... mig Gouldnak "be kellett gyorsulnia",hogy ráférjen egy LP-re a mű...
Na ezt sem tudtam. Megleptél. Köszönöm az infót.

Avatar
GTomi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4988
Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
Értékelés: 668
Tartózkodási hely: Sopron/Budapest

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: GTomi »


És ezzel fel is lett mentve mindenki aki a saját területén nem áll a helyzet magaslatán. Ügyes.
 
mi az életfilozófiád ilyen téren, valamint a rögzített felvételek és a komolyzene terén?
 
itt lenne érdemes folytatni: http://www.avx.hu/forum/index.php?/topi ... 1nl%C3%B3/
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »


A kreatív művészetekben az a jó (és egyben rossz is), hogy szinte bármit lehet hibának, vagy zsenialitásnak tekinteni, csak kellő szándék, elfogultság és indulat kell hozzá.
És ezzel fel is lett mentve mindenki aki a saját területén nem áll a helyzet magaslatán. Ügyes.

Avatar
6c33c
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1045
Csatlakozott: 2014.04.06., vas. 20:43
Értékelés: 455

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: 6c33c »


Gould volt az aki otthagyva a koncerttermeket bevonult egy stúdióba és csakis a lemezfelvételekre koncentrált. Találó az a megjegyzés, hogy Gouldnál egy tétel előadása/felvétele felért egy stressz teszttel. 20 éve én is rongyosra hallgattam a Goldberg variációját, azóta begyűjtöttem ezt a művet még 8 más előadótól is. És azok is jók ám, de még mennyire! Én Gouldtól datálom a tökéletes előadásra való törekvés igyekezetét ami tuti, hogy jótékony hatással volt a stúdiómunkák minőségére is. Nem hinném, hogy bénákra bízta volna a rögzítést. Csak ne hallanám a felvételeken a dudorászását.....! Rém idegesítő.
Nekem Koroljov lassabb előadása jobban bejön. Bár Ő már CD-re dolgozott, mig Gouldnak "be kellett gyorsulnia",hogy ráférjen egy LP-re a mű. Természetesen Gould zsenialitásához kétség sem fér.
Thorens 320 MK3 - Jelco 750 D - Denon DL103R
Naim Uniti Atom
AN-E/Snell Type E/III hibrid

 
 

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15724
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Félretéve az ízetlen tréfát nem gondolom, hogy mindenki hülye kétbalkezes volna a stúdióban. Hajlok arra amit te is sejtetsz, hogy ez egy szándékos koncepció volt. Hát jól elb...ták. Ez az én véleményem.
A kreatív művészetekben az a jó (és egyben rossz is), hogy szinte bármit lehet hibának, vagy zsenialitásnak tekinteni, csak kellő szándék, elfogultság és indulat kell hozzá.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15724
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Vajon előfordulhat-e, hogy csak zenészből van "2 akkordos", a hangmérnökök, mikrofonosok, technikusok, keverők, masterelők, stb viszont mind egytől egyig profi szakemberek, akik csak mások elképzeléseit valósítják meg, de azt tökéletesen? 
A zenész gyakran önjelölt, nincs főnöke és senki nem ellenőrzi a munkáját, simán lehet sztár 2 akkorddal (és tűnhet el a süllyesztőben hatalmas zenei tudása ellenére is). A rossz hangmérnök viszont nem kap munkát, tehát nem tud hibázni. Az autógyárban a kocsi fényezésének hibájáért nem a motor tervezőjét szokták hibáztatni. Akkor sem, ha ő is követ el hibákat a munkája során. Majd ha az autó nem indul hidegben, azért seggbe lehet rúgni.
 
Egy olyan "hiba", amit a teljes stáb hall, mégis a felvételen marad és a boltba kerül, nem varrható a hangmérnök nyakába, mivel a megrendelő elfogadta, azaz nem hiba. Ha nem így lenne, a felvételt újra vennék, a hangmérnöktől pénzt vonnának le, rosszabb esetben ki is rúgnák, Te pedig a többi vevőhöz hasonlóan soha nem tudnád meg, hogy készült egy "rossz" felvétel. Tudom, hogy kívülről nézve furcsák ezek a szabályok. Tőlem is kérték már, hogy az énekhangot torzítsam el és tegyem hamissá, mert a zenekar ezzel akart valamit üzenni. Az ő pénzük, az ő anyaguk, ők döntenek, HiFi fórumokon meg lehet szidni a hangmérnököt. Bezzeg az a 18 tényleges hiba, ami benne maradt az anyagban, mert nem vettem észre, nem tudtam megoldani, nem volt rá elég idő, vagy csak simán elbénáztam, senkinek nem tűnik fel. Így megy ez. Mindig az elkövető tudja legjobban, mikor és mit hibázott el.

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Gondold végig! Szerinted elkerülhet a felvétel a boltokba egy ilyen hibával úgy, hogy sem az előadó, sem a producer, sem a kiadó, sem a sokszorosítást végző szakemberek nem veszik észre a több tucatnyi meghallgatás során? Nem lehet, hogy direkt volt és szerintük ez nem is hiba?
 
Nekem is van olyan felvételem, amin az egyik muzsikus (pozíciója alapján valamelyik rézfúvós) végigszuszogja az Egy kiállítás képeit. Kimondottan zavaró, én biztosan tiltakoztam volna (szerintem az elkövető kolléga is erősen lengette a kezét), de az alkotók valamiért azt gondolták, így marad. Zeneileg megértem, mert az előadás fantasztikusra sikeredett, a mű esetén talán a legjobb, amit hallottam.

Félretéve az ízetlen tréfát nem gondolom, hogy mindenki hülye kétbalkezes volna a stúdióban. Hajlok arra amit te is sejtetsz, hogy ez egy szándékos koncepció volt. Hát jól elb...ták. Ez az én véleményem.

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Vajon előfordulhat-e, hogy csak zenészből van "2 akkordos", a hangmérnökök, mikrofonosok, technikusok, keverők, masterelők, stb viszont mind egytől egyig profi szakemberek, akik csak mások elképzeléseit valósítják meg, de azt tökéletesen? 
Szerintem mindenki felelős az adott produkció végeredmény azon szeletéért, amit ő csinált.

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Gondold végig! Szerinted elkerülhet a felvétel a boltokba egy ilyen hibával úgy, hogy sem az előadó, sem a producer, sem a kiadó, sem a sokszorosítást végző szakemberek nem veszik észre a több tucatnyi meghallgatás során? Nem lehet, hogy direkt volt és szerintük ez nem is hiba?
 
 

Simán elkerülhet. Karajan adott arra, hogy a stúdióban visszahallgassa a felvételeit, volt, hogy 3x is egymás után mert csak úgy maradt nyugodt a lelkiismerete. Rattle mesterre nem tenném oda az ujjamat. Csáth Gézától meg már rég tudom, hogy "az élet produkálja a leglehetetlenebb történeteket". Időnként bent felejtik a műtött betegben a fogót is pedig legalább 6 ember állja körül a műtőasztalt.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15724
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Attól, hogy valaki képzett zenész még lehet kevésbé jártas a stúdiók világában. Magyari Béla sem járt az űrben bár űrhajós volt. De nem azért írok, hogy a bajt keressem, hanem hogy magyarázatot kapjak arra, hogy mi miért kerül a felvételre. Értem én amit írsz és köszönöm az okosságokat, most már kicsit beljebb vagyok, de azért az még mindig nem fér a fejembe, hogy miért érez késztetést Sir Simon Rattle, hogy saját szólamot dudorásszon a mesterszalagra, noha tudtommal J. Haydn nem írt külön szólamot a karmesternek. Lehet, hogy mégis a hangmérnök a sáros? Valszeg ez nyitott kérdés marad.
Gondold végig! Szerinted elkerülhet a felvétel a boltokba egy ilyen hibával úgy, hogy sem az előadó, sem a producer, sem a kiadó, sem a sokszorosítást végző szakemberek nem veszik észre a több tucatnyi meghallgatás során? Nem lehet, hogy direkt volt és szerintük ez nem is hiba?
 
Nekem is van olyan felvételem, amin az egyik muzsikus (pozíciója alapján valamelyik rézfúvós) végigszuszogja az Egy kiállítás képeit. Kimondottan zavaró, én biztosan tiltakoztam volna (szerintem az elkövető kolléga is erősen lengette a kezét), de az alkotók valamiért azt gondolták, így marad. Zeneileg megértem, mert az előadás fantasztikusra sikeredett, a mű esetén talán a legjobb, amit hallottam.

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »



Feltételeztem, hogy ha képzett zenész vagy, részt vettél már hangfelvételen, de tévedhettem is. A mikrofonozási koncepció a hangmérnök hatásköre általában, de én az éneklő zenészek témára reagáltam. A producer nem megrendelő, ő maga is a stáb része, mint a hangmérnök, a technikus, a mikrofonos, a gyártásvezető, a jegyzőkönyv vezető (scriptes), zenei szerkesztő, műszaki vezető, asszisztens, stb... mindannyiukat a kiadó, vagy az előadó fogadja fel arra, hogy az általa elképzelt felvételt megvalósítsák. Jó esetben a producer mellett a hangmérnököt is bevonják a tervezési fázisba, de ez nem mindig van így. Hogy a kiadvány füzetébe ki kerül bele, azt általában az előadó, zeneszerző, kiadó dönti el. Van, hogy a büfés is felkerül a listára, de van, hogy még a hangmérnök sem.
 
Szép dolog a távoli mikrofonozás, csak megvannak a feltételei, amik ritkán teljesülnek. Amúgy pont az általad említett és szerintem is káros zörejeket imádják a hifisták a székrecsegésekkel és cipőnyikorgásokkal együtt.

Attól, hogy valaki képzett zenész még lehet kevésbé jártas a stúdiók világában. Magyari Béla sem járt az űrben bár űrhajós volt. De nem azért írok, hogy a bajt keressem, hanem hogy magyarázatot kapjak arra, hogy mi miért kerül a felvételre. Értem én amit írsz és köszönöm az okosságokat, most már kicsit beljebb vagyok, de azért az még mindig nem fér a fejembe, hogy miért érez késztetést Sir Simon Rattle, hogy saját szólamot dudorásszon a mesterszalagra, noha tudtommal J. Haydn nem írt külön szólamot a karmesternek. Lehet, hogy mégis a hangmérnök a sáros? Valszeg ez nyitott kérdés marad.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15724
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Nem látom az összefüggést az én zenei képzettségem és egy rossz koncepciójú felvétel között. Ha a testhangok emelik a felvétel értékét (lásd K. Jarrett Köln Concert ) akkor ám legyen. Bánom is én. Viszont az öncélú, figyelem elterelő hangok nem tesznek hozzá a produkcióhoz. Ha egy oboát közelről hallgatunk akkor klattyognak a billentyűk, recseg a nyál a nádban, szelel az előadó szája, szőrősen szól a hang. 3 méterről hallgatva ugyanez a világ egyik legszebb előadása is lehet és megtörténhet, hogy a hangszeren éppen Nicholas Daniel játszik. Éppen ezért nem is tesznek mikrofont az oboára. De ha jön egy producer és azt mondja, hogy tegyenek akkor ezt hagyja egy jó hangmérnök? Hihető ez? Nem az van inkább, hogy megfogja a megrendelő kezét és lebeszéli róla? Ha már ez a szakmája és emiatt büszkeség tölti el a keblét? Szted a hangmérnök csak egy báb a felvétel folyamatában? Akkor minek írják ki a nevüket a kisérőfüzetbe? Dísznek? Sorminta? Kétlem.
Feltételeztem, hogy ha képzett zenész vagy, részt vettél már hangfelvételen, de tévedhettem is. A mikrofonozási koncepció a hangmérnök hatásköre általában, de én az éneklő zenészek témára reagáltam. A producer nem megrendelő, ő maga is a stáb része, mint a hangmérnök, a technikus, a mikrofonos, a gyártásvezető, a jegyzőkönyv vezető (scriptes), zenei szerkesztő, műszaki vezető, asszisztens, stb... mindannyiukat a kiadó, vagy az előadó fogadja fel arra, hogy az általa elképzelt felvételt megvalósítsák. Jó esetben a producer mellett a hangmérnököt is bevonják a tervezési fázisba, de ez nem mindig van így. Hogy a kiadvány füzetébe ki kerül bele, azt általában az előadó, zeneszerző, kiadó dönti el. Van, hogy a büfés is felkerül a listára, de van, hogy még a hangmérnök sem.
 
Szép dolog a távoli mikrofonozás, csak megvannak a feltételei, amik ritkán teljesülnek. Amúgy pont az általad említett és szerintem is káros zörejeket imádják a hifisták a székrecsegésekkel és cipőnyikorgásokkal együtt.

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Meglepő, hogy zenész diplomával felvértezve azt gondolod, erről a hangmérnök dönt a művész és a producer megkérdezése nélkül? A hangfelvétel nem egyszemélyes műfaj. Nincs olyan, hogy "megfelelő mikrofonozás", szerencsére nincs szabványosítva ez a munkafolyamat sem. Néhány muzsikusnál a vokalizálás az előadás része. Szakcsi Lakatos Béla, vagy Fellegi Ádám játékát nehéz lenne elképzelni a saját hangjuk nélkül. Szerinted melyik hangmérnöknek van joga rájuk szólni? A hangfelvétel készítés célja a produkció megörökítése és hogy mi tartozik a produkcióhoz, annak eldöntése nem a hangmérnök dolga.
Nem látom az összefüggést az én zenei képzettségem és egy rossz koncepciójú felvétel között. Ha a testhangok emelik a felvétel értékét (lásd K. Jarrett Köln Concert ) akkor ám legyen. Bánom is én. Viszont az öncélú, figyelem elterelő hangok nem tesznek hozzá a produkcióhoz. Ha egy oboát közelről hallgatunk akkor klattyognak a billentyűk, recseg a nyál a nádban, szelel az előadó szája, szőrősen szól a hang. 3 méterről hallgatva ugyanez a világ egyik legszebb előadása is lehet és megtörténhet, hogy a hangszeren éppen Nicholas Daniel játszik. Éppen ezért nem is tesznek mikrofont az oboára. De ha jön egy producer és azt mondja, hogy tegyenek akkor ezt hagyja egy jó hangmérnök? Hihető ez? Nem az van inkább, hogy megfogja a megrendelő kezét és lebeszéli róla? Ha már ez a szakmája és emiatt büszkeség tölti el a keblét? Szted a hangmérnök csak egy báb a felvétel folyamatában? Akkor minek írják ki a nevüket a kisérőfüzetbe? Dísznek? Sorminta? Kétlem.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15724
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Nem tudom, hogy miért lép ki a szerepéből néhány hangmérnök és áll elő a maga sajátos koncepciójával, de tény, hogy egy csomó felvételt hazavágnak a nem megfelelő mikrofonozással. Miért kell mikrofont tenni Sir Simon Rattle vagy John Brouwer hajtókájára? Miért kell mikrofont tenni a zongora pedáljához vagy közvetlenül a klaviatúra fölé? Nem értem. Viszont azt már tudom, hogy Rattle dudorászik és nagyokat sóhajt miközben Haydnt vezényel, Brouwer hangosan és hamisan brummog mikor csemballózik, Barenboim pedig nem vágja le rendesen a körmét ( lásd: On my new piano album ) mert kopog a billentyűzeten. Értem én, hogy fontos a jelenlét érzésének megteremtése, de nem túlzás már ez egy kicsit?  
Meglepő, hogy zenész diplomával felvértezve azt gondolod, erről a hangmérnök dönt a művész és a producer megkérdezése nélkül? A hangfelvétel nem egyszemélyes műfaj. Nincs olyan, hogy "megfelelő mikrofonozás", szerencsére nincs szabványosítva ez a munkafolyamat sem. Néhány muzsikusnál a vokalizálás az előadás része. Szakcsi Lakatos Béla, vagy Fellegi Ádám játékát nehéz lenne elképzelni a saját hangjuk nélkül. Szerinted melyik hangmérnöknek van joga rájuk szólni? A hangfelvétel készítés célja a produkció megörökítése és hogy mi tartozik a produkcióhoz, annak eldöntése nem a hangmérnök dolga.

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »


jazz zongoristákat ha hallgatsz ott is nagyon hallatszik, aki "élen" jár(t) ebben oscar peterson
Nem tudom, hogy miért lép ki a szerepéből néhány hangmérnök és áll elő a maga sajátos koncepciójával, de tény, hogy egy csomó felvételt hazavágnak a nem megfelelő mikrofonozással. Miért kell mikrofont tenni Sir Simon Rattle vagy John Brouwer hajtókájára? Miért kell mikrofont tenni a zongora pedáljához vagy közvetlenül a klaviatúra fölé? Nem értem. Viszont azt már tudom, hogy Rattle dudorászik és nagyokat sóhajt miközben Haydnt vezényel, Brouwer hangosan és hamisan brummog mikor csemballózik, Barenboim pedig nem vágja le rendesen a körmét ( lásd: On my new piano album ) mert kopog a billentyűzeten. Értem én, hogy fontos a jelenlét érzésének megteremtése, de nem túlzás már ez egy kicsit?  

Avatar
GTomi
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4988
Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
Értékelés: 668
Tartózkodási hely: Sopron/Budapest

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: GTomi »


 Csak ne hallanám a felvételeken a dudorászását.....! Rém idegesítő.
 
jazz zongoristákat ha hallgatsz ott is nagyon hallatszik, aki "élen" jár(t) ebben oscar peterson
Rega / DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / HiDiamond, Hivox, Oyaide, DIY, AQ

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15724
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »


Ha nincs Kodály módszer akkor most nekem nincs zenész diplomám.
Ha nincs Kodály módszer, talán lenne egy zenész diplomám.

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »



en a magam reszeröl szeretem Glenn Gould jonehany felvetelet es Angela Hewitt-et is. nem vitatva, hogy nehany müvesz erösebben, nehany kevesbe "nyomja ra" a sajat karakteret az elöadasra. 
Gould azert erdekes ember volt (podcast-ot hallottam rola, nem gondolom, hogy sokat direkt mesterkelt a hatas erdekeben, inkabb tenyleg ilyen - erösen Aspergeres - egyeniseg volt)

Gould volt az aki otthagyva a koncerttermeket bevonult egy stúdióba és csakis a lemezfelvételekre koncentrált. Találó az a megjegyzés, hogy Gouldnál egy tétel előadása/felvétele felért egy stressz teszttel. 20 éve én is rongyosra hallgattam a Goldberg variációját, azóta begyűjtöttem ezt a művet még 8 más előadótól is. És azok is jók ám, de még mennyire! Én Gouldtól datálom a tökéletes előadásra való törekvés igyekezetét ami tuti, hogy jótékony hatással volt a stúdiómunkák minőségére is. Nem hinném, hogy bénákra bízta volna a rögzítést. Csak ne hallanám a felvételeken a dudorászását.....! Rém idegesítő.

Avatar
fülelek
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 7158
Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
Értékelés: 5149
Tartózkodási hely: Csobánka

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: fülelek »


Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »


Tehetségek voltak, vannak, lesznek mindig, kb ugyanazon nagyságrendben, más kérdés, hogy abból mi és milyen formában jut el a közönséghez. De aki kellően motivált, az biztosan hozzáfért minden érában valahogy.
Bárcsak úgy volna, hogy a tehetség mindig utat tudna törni magának! Én "csak" a klasszikus zenei vonallal kapcsolatban tudok nyilatkozni és ott azt látom, hogy bár egy csomó magyar muzsikus van aki világszínvonalon muzsikál - sokszor jobban, mint napjaink nem érdemtelenül futtatott művészei -, mégsem vetetik fel velük a saját hangszerük teljes repertoárját (pld. Lakatos György fagottos, Hadady László oboista, Matúz István fuvolista stb...). Az idő meg közben múlik és csak a koncertek emlékei maradnak meg, hangzó anyag meg jóformán semmi. Le a kalappal a BMC records előtt amely megkezdte ezt a hiánypótló munkát! 

Vendég

Hi-Fi érdekességek,újdonságok,hírek.

Hozzászólás Szerző: Vendég »



A Kodály-módszert kihagyhatnád a sorból, mert avval nincs és nem is volt baj, anélkül te is szegényebb lennél.
A többi stimmel.

Ha nincs Kodály módszer akkor most nekem nincs zenész diplomám.

Válasz küldése

Vissza: “Hifi”