Attól, hogy nem nézünk szembe a tényekkel, még az marad.

(Vicc, nem kell komolyan venni.)
Attól, hogy nem nézünk szembe a tényekkel, még az marad.
Lapp ölflex valami c110 vagy ilyesmit hallottam. Na az tuti sz@r, hiába nem akartál ilyet hallani..... Kaptam 1x, de örülök, hogy ingyen volt... Bár ennyit sem ért, csak a tapasztalat miatt...
SM jól mondta, bár egy kicsit bonyolultabb a képlet, de nem untatnám a nagyérdeműt - esetleg pü, ha tényleg érdekel valakit - egy oldal lenne...white-tiger írta: ↑2025.06.12., csüt. 12:56
Remek, mert akkor megirhatnád hogy melyiket miért. Hasznos lehetne ha valaki éppen ezek valamelyikében gondolkodik...![]()
Óriási tévedésben vagy, nem nehéz megérteni, hogy ez egy kis szurkapiszka volt, és persze tudjuk kinek szólt.Alex_Aston írta: ↑2025.06.12., csüt. 09:16
Szerintem rajtad kívül kb. mindenki értette, mire is gondolt...
Ezekre egyszerű a válasz. 3 azért mert jó, a többi meg mert nem drága... :)white-tiger írta: ↑2025.06.12., csüt. 12:56Remek, mert akkor megirhatnád hogy melyiket miért. Hasznos lehetne ha valaki éppen ezek valamelyikében gondolkodik...Rock60 írta: ↑2025.06.12., csüt. 08:49" Itteniek szerint elfogadható..."
Lehet, hogy jópofa dolog, de az ilyen mérvű leegyszerűsítés és általánosítás egyszerűen nem fedi a valóságot.
Nem tudom, " itteniek" - nek számítok - e, de csak én, csak RCA - ból öt különböző márkát használok:
AN Vz, VdH MC Silver, Alisca Orange Black Line, Transparent Technologi, Less Loss Silver...
Tápkábelből hatot :
Oyaide Tunami, AN Isis, ValhallA, Black Rhodium, Alisca Orange Power, Duelund DIY.
Hsz. kábelem:
Gekko Black Knight.![]()
Remek, mert akkor megirhatnád hogy melyiket miért. Hasznos lehetne ha valaki éppen ezek valamelyikében gondolkodik...Rock60 írta: ↑2025.06.12., csüt. 08:49" Itteniek szerint elfogadható..."
Lehet, hogy jópofa dolog, de az ilyen mérvű leegyszerűsítés és általánosítás egyszerűen nem fedi a valóságot.
Nem tudom, " itteniek" - nek számítok - e, de csak én, csak RCA - ból öt különböző márkát használok:
AN Vz, VdH MC Silver, Alisca Orange Black Line, Transparent Technologi, Less Loss Silver...
Tápkábelből hatot :
Oyaide Tunami, AN Isis, ValhallA, Black Rhodium, Alisca Orange Power, Duelund DIY.
Hsz. kábelem:
Gekko Black Knight.
Remek, mert akkor megirhatnád hogy melyiket miért. Hasznos lehetne ha valaki éppen ezek valamelyikében gondolkodik...Rock60 írta: ↑2025.06.12., csüt. 08:49" Itteniek szerint elfogadható..."
Lehet, hogy jópofa dolog, de az ilyen mérvű leegyszerűsítés és általánosítás egyszerűen nem fedi a valóságot.
Nem tudom, " itteniek" - nek számítok - e, de csak én, csak RCA - ból öt különböző márkát használok:
AN Vz, VdH MC Silver, Alisca Orange Black Line, Transparent Technologi, Less Loss Silver...
Tápkábelből hatot :
Oyaide Tunami, AN Isis, ValhallA, Black Rhodium, Alisca Orange Power, Duelund DIY.
Hsz. kábelem:
Gekko Black Knight.
Miért tenné? A technika és a filozófia nem mindenkit köt le, az a 3 kábel ami itteniek szerint elfogadható meg 3 perc alatt megtalálható.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 19:36Én próbálkozok, de van aki mindig tévútra terel.Ha meg nem válaszolok talán félreértheti a nagyérdemű.
Szerintem itt a többség akit a kábelezés érdekelne, már megszólalni sem mer.![]()
Senkit nem érdekel hogy és miből készül a fagyi, de a tégelyeket feliratozzák pont azért, hogy ha valaki megjárta a dinnyéssel, akkor tudja, hogy melyikből ne kérjen és ha baromira jó a pisztácia, akkor tudja melyik az.wasiliy888 írta: ↑2025.06.09., hétf. 22:30Az az igazság, hogy bár egyszerűnek tűnő kérdést tettél fel, de szerintem valójában mégsem könnyű megválaszolni. És természetesen minél többen adunk rá válaszokat, annyival többfélék is lesznek ezek.
Véleményem szerint, aki nem készít saját maga is valamilyen szintű diy kábeleket, annak a sok technikai adat, a vezető anyaga, geometriája, árnyékolása, szigetelése, rezgéscsillapítás mibenléte, külcsín stb. mind másodlagos szempont, vagy legalábbis az kellene legyen, mert ugysem tudja melyik milyen hatással bír pontosan. Ezeket csak az tudja, aki kipróbálta.
A magam részéről ha kábeleket (tudnék) készíteni olyan szinten határoznám csak meg az egyes darabokat, hogy 1: belépő, 2: közép, 3: legjobb és ennyi. Ez ennyibe kerül, amaz meg annyiba.
Most őszintén, nem tök mindegy mi a bánatból készül, ha baromira jól szól vele a zene?
Annyit tennék hozzá, hogy a kábelgyárak valószínűleg már tudják mitől lesz jó hangú egy kábel, mert tudnak jókat csinálni. Míg a diyerek nagy többsége nem. Legalábbis amiket eddig hallottam nem volt jó. Max az 1-es kategóriádba fér bele. Nem hiszem, hogy ők bármit is mérnek, vagy tudnák, hogy melyik paráter mutatja meg hogy a kábel jó hangzású. És ettől még a profiknak fontos paramáterek tényleg szükségesek, de a hangminőségről úgy néz ki nem sokat árulnak el. Teszteken is legalábbis ezeket tapasztalták. Talán Max Townshend tudta/akarta demonstrálni méréssel a hangminőséget a szerkezetével egyedül. És csinált is jó kábeleket.... Ilyen szinteket hazai "kábelkészítőktől" messze nem hallottam. Azt meg nem tartom diyerkedésnek ha valaki megvesz egy bulk kábelt és szerel rá dugókat. Meg azok közül is csak nagyon kevés ami nem csak belépő kategóriás.... És a nagyon nagy többség nem költ kábelre eleget. Elehet ahhoz, hogy rájöjjön/megtapasztalja, hogy mennyire fontosak. Persze akkor a legtöbb kábel diyer tönkre menne azonnal, vagy nagyon össze kellene kapnia magát, hogy megmaradjon.... És persze ez is csak általánosítás....wasiliy888 írta: ↑2025.06.09., hétf. 22:30Az az igazság, hogy bár egyszerűnek tűnő kérdést tettél fel, de szerintem valójában mégsem könnyű megválaszolni. És természetesen minél többen adunk rá válaszokat, annyival többfélék is lesznek ezek.
Véleményem szerint, aki nem készít saját maga is valamilyen szintű diy kábeleket, annak a sok technikai adat, a vezető anyaga, geometriája, árnyékolása, szigetelése, rezgéscsillapítás mibenléte, külcsín stb. mind másodlagos szempont, vagy legalábbis az kellene legyen, mert ugysem tudja melyik milyen hatással bír pontosan. Ezeket csak az tudja, aki kipróbálta.
A magam részéről ha kábeleket (tudnék) készíteni olyan szinten határoznám csak meg az egyes darabokat, hogy 1: belépő, 2: közép, 3: legjobb és ennyi. Ez ennyibe kerül, amaz meg annyiba.
Most őszintén, nem tök mindegy mi a bánatból készül, ha baromira jól szól vele a zene?
Az általánosítás (nem egy konkrét felvétel készítőjét kritizálod, hanem általánosságban mindenkit), amivel válogatás nélkül igénytelennek bélyegzed a hangmérnököket úgy általában és a zenészeket meg olyanoknak, akiknek nincs jobb dolguk, mint nevetgélni a hifistákon, nagyon erős túlzás és egyáltalán nem jellemző. Úgy állítod be, mintha a hangfelvételek minőségi hiányosságai lennének a hifisták útkeresésének a legnagyobb problémái. A valóság valójában ettől sokkal bonyolultabb, de ennek kifejtésével nem untatnék senkit.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 18:45Milyen szintre ? Az igazságéra?kaef2 írta: ↑2025.06.09., hétf. 12:56Szó nincs semmiféle "magas lóról".
Felesleges erre a szintre vinni a dolgot. Én még nagyképű zenésszel nem találkoztam, és a hangmérnökök között sem jellemő ez a hozzáállás.
Egyszerűen másra figyelnek, a szokásos audiofil hangzást jellemző kifejezések nem mondanak nekik semmit.
Ráadásul a hangmérnökök és a zenészek sokkal többet vannak élő zene és hús-vér előadók közvetlen közelében, ebben a közegben, valós gyakorlati hangszerközeli hangzás tapasztalatok birtokában mások az elvárásaik.
Egy kábelt vagy annak készítőjét kritizálhatja akár ki, de egy felvétel készítőjét nem?
Azt hozzáteszem, hogy a zenészeknél inkább a megmosolygás az ami jellemző, mert hiszen mégis művészemberek, a lelkük érzékenyebb. Ők mondjuk tisztában vannak vele, hogy egy nagyzenekar hangját semmilyen eszköz nem tudja teljes mértékben reprodukálni. Azonban, míg a hangszereiket a lehetőségeikhez mérten a legmagasabb szinten választják ki, a többire, lehet pont az előbbi miatt, már annyira nem koncentrálnak.
Azonban abban hibáztatom őket is, hogy kikerülnek olyan albumok, amik mondhatnám hallgathatatlanok. Sajnos többségük megbízik a hangmérnökben illetve a stúdió felszereltségében. Illetve nem tudnak vagy akarnak annyit fizetni ami egy csúcsminőségű felvételhez kellene. Szerintem ezzel a saját munkájukat, képességeiket degradálják le. Szomorú, de ez van.
Jártam már stúdiós környezetben, még ha nem is sokban, és tapasztaltam, hogy egy 1 méteres USB kábel cseréje milyen változást hozott, amit hallott a stúdiós is és nem tudott napirendre térni felette. Egy másik helyen meg nem is hallotta a tulajdonos, pedig volt különbség. Akkor most miről is beszélünk? Nyilván több 10-100 méternyi, főleg ahol ezek egyben vannak, kábel cseréje lényegében megoldhatatlan (illetve soha nem térülne meg), de a rövid kábeleknél igen és ezen a hangminőséget tekintve profitálhatna mindenki.
Tudod van sok fotós, szobafestő, burkoló, sőt útépítő (!!!)is, és még sorolhatnám, aztán a munka amit hagynak maguk után nem mindig igazolja a szakmai végzettségüket. Az, hogy ebből az átlag ember mit vesz észre, már más kérdés. Nyilván ez itt is így van. A saját munkára való igényesség az veleszületett képesség, nem a szakmunkás bizonyítvány mellé jár.
Én próbálkozok, de van aki mindig tévútra terel.
Szépen egymásra találtatok.Rock60 írta: ↑2025.06.09., hétf. 19:15Ez a legjobb bekezdés.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 18:45
Tudod van sok fotós, szobafestő, burkoló, sőt útépítő (!!!)is, és még sorolhatnám, aztán a munka amit hagynak maguk után nem mindig igazolja a szakmai végzettségüket. Az, hogy ebből az átlag ember mit vesz észre, már más kérdés. Nyilván ez itt is így van. A saját munkára való igényesség az veleszületett képesség, nem a szakmunkás bizonyítvány mellé jár.
![]()
Avval egészíteném ki, hogy a hangmérnöknek, mivel művészekkel dolgozik, ergo művészi produktumot állít elő, szakmai tudásán és igényességén túl bizonyos művészi vénával is kell rendelkeznie.
Ennek nyilván vannak fokozatai.![]()
Ez a legjobb bekezdés.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 18:45
Tudod van sok fotós, szobafestő, burkoló, sőt útépítő (!!!)is, és még sorolhatnám, aztán a munka amit hagynak maguk után nem mindig igazolja a szakmai végzettségüket. Az, hogy ebből az átlag ember mit vesz észre, már más kérdés. Nyilván ez itt is így van. A saját munkára való igényesség az veleszületett képesség, nem a szakmunkás bizonyítvány mellé jár.
Milyen szintre ? Az igazságéra?kaef2 írta: ↑2025.06.09., hétf. 12:56Szó nincs semmiféle "magas lóról".
Felesleges erre a szintre vinni a dolgot. Én még nagyképű zenésszel nem találkoztam, és a hangmérnökök között sem jellemő ez a hozzáállás.
Egyszerűen másra figyelnek, a szokásos audiofil hangzást jellemző kifejezések nem mondanak nekik semmit.
Ráadásul a hangmérnökök és a zenészek sokkal többet vannak élő zene és hús-vér előadók közvetlen közelében, ebben a közegben, valós gyakorlati hangszerközeli hangzás tapasztalatok birtokában mások az elvárásaik.
A posztod minden szavával egyetértek, az utolsó mondatod különösen mellbevágó.MrCollector írta: ↑2025.06.09., hétf. 11:02
De jelen esetben ez a zenészekre és a hangmérnökökre is igaz. Ha egy felvétel egyikük (vagy mindkettő) hibájából kifolyólag nem lesz "jó", akkor mi görcsölhetünk itt milliós kábelekkel és elektronikákkal teljesen feleslegesen.
Azonban a zenészek és akiket eddig hallottam stúdiósok (hangmérnökök), a mi "hülyeségeinken" csak röhécselnek, magas lóról.