Én mindig úgy tudtam, hogy az internet egyik nagy előnye, hogyha változik valami a világban, az ott meg tud jelenni percek múlva. Hát, ez nem mindig van így.


Én mindig úgy tudtam, hogy az internet egyik nagy előnye, hogyha változik valami a világban, az ott meg tud jelenni percek múlva. Hát, ez nem mindig van így.
A gyártói oldalon a GYIK/FAQ felsorolás két TIDAL kérdéssel kezdődik.alto írta: ↑2023.09.01., pén. 10:18............ Az tényleg gáz, ha gyártó honlapján sincs szó erről. Emiatt lehet, hogy az én webshopomban is még így szerepel.pali923 írta: ↑2023.09.01., pén. 09:02Nem is ezzel van a baj ... hanem azzal, hogy a gyártó tudja, hogy mi a helyzet - a magyarországi forgalmazó utólag bevallotta a vevőnek, hogy gond van és mi a megoldás. Viszont ezt a problémát nem jelezte vásárláskor a vevőnek, másrészt a gyártó honlapján egy szó sincs erről, úgy írnak róla, mintha simán tudnál vele Tidalt hallgatni.
Ezek a dolgok hirtelen, egyik napról a másikra történnek, nincs előzetes értesítés, a Tidal egyszercsak bejelenti, hogy mostantól ez van, és kész. Nem tudom, hogy a forgalmazó tudott-e erről az eladás pillanatában, egy forgalmazó sem tesztelgeti az összes készülékét napi szinten. Az tényleg gáz, ha gyártó honlapján sincs szó erről. Emiatt lehet, hogy az én webshopomban is még így szerepel.pali923 írta: ↑2023.09.01., pén. 09:02Nem is ezzel van a baj (persze ez így nem igaz, de ezen lépjünk túl)), hanem azzal, hogy a gyártó tudja, hogy mi a helyzet - a magyarországi forgalmazó utólag bevallotta a vevőnek, hogy gond van és mi a megoldás. Viszont ezt a problémát nem jelezte vásárláskor a vevőnek, másrészt a gyártó honlapján egy szó sincs erről, úgy írnak róla, mintha simán tudnál vele Tidalt hallgatni. Ez az, ami nem kóser.
Nem is ezzel van a baj (persze ez így nem igaz, de ezen lépjünk túl)), hanem azzal, hogy a gyártó tudja, hogy mi a helyzet - a magyarországi forgalmazó utólag bevallotta a vevőnek, hogy gond van és mi a megoldás. Viszont ezt a problémát nem jelezte vásárláskor a vevőnek, másrészt a gyártó honlapján egy szó sincs erről, úgy írnak róla, mintha simán tudnál vele Tidalt hallgatni. Ez az, ami nem kóser.
Redguy írta: ↑2023.08.31., csüt. 14:56Értem amit írsz, és igazad van. DE, itt nem egy sok éve vásárolt készülékről van szó, hanem - eduba leírása alapján - "teljesen új" készülékről, amit vélhetően úgy vásárolt a fórumtársunk, hogy akkor már tudta, hogy TIDAL-t (is) akar vele hallgatni. (nem tudom, hogy ezt a boltban megbeszélte-e az eladóval).alto írta: ↑2023.08.31., csüt. 14:34A különböző streaming szolgáltatókhoz való kapcsolódás kétségtelenül a streamerek egyik neuralgikus pontja.
Ez a technológiai ökoszisztéma még a készülékek átlagos élettartamához képest is nagyon gyorsan változik.
Ezért is nagyon fontos szempont a streamerek kiválasztásánál a gyártó hosszútávú szoftverfrissítése hajlandósága.
Sajnos azonban nem lehet mindent megoldani szoftverfrissítéssel, van amikor maga a hardver válik elavulttá egy-egy szolgáltatás igénybevételéhez, mint jelen esetben is. Ez ráadásul egy a gyártótól független harmadik fél (Tidal) döntésének következménye, ami felett nincs kontrollja a gyártónak. Egyik gyártó sem tudja garantálni, hogy egy adott kompatibilitási mátrixxal ma eladott készülék az idők végezetéig is kompatibilis marad. Saját jól felfogott érdekük miatt persze a legtöbb gyártó mindent megtesz ezért, de vannak esetek, amikor műszakilag megoldhatatlan helyzettel szembesülnek. Volt ilyen korábban is, amikor a Spotify lecserélte az API-ját, és nem biztosította a visszafelé kompatibilitást a korábbi API-val, így rengeteg Spotify Connect kompatibilitással eladott készüléken hirtelen megszűnt a Spotify elérhetősége. Jogilag a gyártók kizárják a felelősségüket egy harmadik fél döntése miatt fellépő inkompatibilitási probléma esetén, de ez nyilván nem vigasztalja a fogyasztókat. Érdemes lenne ezt valahogy fogyasztóvédelmi szempontból worldwide egységesen szabályozni, de ötletem sincs, hogy mi lenne a megoldás. Az hogy ilyenkor a gyártó ingyenesen cserélje a készüléket egy kompatibilisre, nem fog menni, az olyan mértékű, és előre nem kalkulálható üzleti kockázatot jelentene, amit épeszű vállalkozás nem tud bevállalni.
Ha az én Auralic Aries- em esetében hasonló dolog történne, akkor értelemszerűen nem lenne kihez fordulni panasszal, de ezzel együtt nem esne jól. (remélem, hogy ezzel nem festettem az Ördögöt a falra, gyorsan le is kopogom...)
Értem amit írsz, és igazad van. DE, itt nem egy sok éve vásárolt készülékről van szó, hanem - eduba leírása alapján - "teljesen új" készülékről, amit vélhetően úgy vásárolt a fórumtársunk, hogy akkor már tudta, hogy TIDAL-t (is) akar vele hallgatni. (nem tudom, hogy ezt a boltban megbeszélte-e az eladóval).alto írta: ↑2023.08.31., csüt. 14:34A különböző streaming szolgáltatókhoz való kapcsolódás kétségtelenül a streamerek egyik neuralgikus pontja.Redguy írta: ↑2023.08.31., csüt. 12:57Teljesen egyetértek.pali923 írta: ↑2023.08.31., csüt. 11:43
Ennél már csak az lenne az "illendőbb", ha ez a gépely a gyártó honlapján sem így szerepelne, ahogy...![]()
https://www.project-audio.com/en/product/stream-box-rs/
Őszintén örülök, hogy "Eduba" -nak tetszik és jól tudja használni a készüléket M-connect-el, de valljuk be, ez egy "szükség megoldás". Én igen komolyan fel lennék háborodva, ha én vettem volna a lejátszót...
Ez a technológiai ökoszisztéma még a készülékek átlagos élettartamához képest is nagyon gyorsan változik.
Ezért is nagyon fontos szempont a streamerek kiválasztásánál a gyártó hosszútávú szoftverfrissítése hajlandósága.
Sajnos azonban nem lehet mindent megoldani szoftverfrissítéssel, van amikor maga a hardver válik elavulttá egy-egy szolgáltatás igénybevételéhez, mint jelen esetben is. Ez ráadásul egy a gyártótól független harmadik fél (Tidal) döntésének következménye, ami felett nincs kontrollja a gyártónak. Egyik gyártó sem tudja garantálni, hogy egy adott kompatibilitási mátrixxal ma eladott készülék az idők végezetéig is kompatibilis marad. Saját jól felfogott érdekük miatt persze a legtöbb gyártó mindent megtesz ezért, de vannak esetek, amikor műszakilag megoldhatatlan helyzettel szembesülnek. Volt ilyen korábban is, amikor a Spotify lecserélte az API-ját, és nem biztosította a visszafelé kompatibilitást a korábbi API-val, így rengeteg Spotify Connect kompatibilitással eladott készüléken hirtelen megszűnt a Spotify elérhetősége. Jogilag a gyártók kizárják a felelősségüket egy harmadik fél döntése miatt fellépő inkompatibilitási probléma esetén, de ez nyilván nem vigasztalja a fogyasztókat. Érdemes lenne ezt valahogy fogyasztóvédelmi szempontból worldwide egységesen szabályozni, de ötletem sincs, hogy mi lenne a megoldás. Az hogy ilyenkor a gyártó ingyenesen cserélje a készüléket egy kompatibilisre, nem fog menni, az olyan mértékű, és előre nem kalkulálható üzleti kockázatot jelentene, amit épeszű vállalkozás nem tud bevállalni.
A különböző streaming szolgáltatókhoz való kapcsolódás kétségtelenül a streamerek egyik neuralgikus pontja.Redguy írta: ↑2023.08.31., csüt. 12:57Teljesen egyetértek.pali923 írta: ↑2023.08.31., csüt. 11:43Ennél már csak az lenne az "illendőbb", ha ez a gépely a gyártó honlapján sem így szerepelne, ahogy...![]()
https://www.project-audio.com/en/product/stream-box-rs/
Őszintén örülök, hogy "Eduba" -nak tetszik és jól tudja használni a készüléket M-connect-el, de valljuk be, ez egy "szükség megoldás". Én igen komolyan fel lennék háborodva, ha én vettem volna a lejátszót...
Teljesen egyetértek.pali923 írta: ↑2023.08.31., csüt. 11:43Ennél már csak az lenne az "illendőbb", ha ez a gépely a gyártó honlapján sem így szerepelne, ahogy...![]()
https://www.project-audio.com/en/product/stream-box-rs/
Ennél már csak az lenne az "illendőbb", ha ez a gépely a gyártó honlapján sem így szerepelne, ahogy...
Nagyon hasznos info, köszönjük mindazok nevében, akik ilyen lejátszót készülnek venni!
Persze. Sok a pro és a kontra. És persze a Tidal család biztosan nagyot dob a latban, hogy ennyivel jobban elterjedt. Persze van Deezer Family is, még olcsóbban....Alex_Aston írta: ↑2023.08.30., szer. 13:43Ne feledd, hogy itthon nagy keletje van Tidal családoknak. Havi pár száz Forint spórolásért is inkább ezt választják igen sokan, tele van mindenhol a net ilyen hirdetésekkel, itt az AVX is (miközben ezeknek az embereknek biztos vagyok benne, hogy mindig lesz pénze kávéra, cigire, energia italokra, ha ilyesmikkel élnek...).pjm írta: ↑2023.08.30., szer. 13:30Nincs ezzel gond. Én pont ezért csodálkozom, hogy olcsóbb, magyar, van beépített keresője, hasonló minőség és még is alig páran használják.andarson írta: ↑2023.08.30., szer. 13:23Ebből is látszik, hogy sokan sokfélék vagyunk. Számomra lehelletnyi különbség van hangban a két szolgáltató között, mindkettővel ugyanolyan boldog lennék, de a Tidal hangja közelebb áll hozzám, ha már hasonlítani kellene. Viszont vakteszten simán elbuknék, csak hogy éreztessem a lehelletnyi különbséget is.
Valószínűleg ez épült be az emberek tudatába, ez forog jobban a beszélgetésekben. Fene tudja, csak szerintem is jó csomag a Deezer.![]()
Én leginkább azért tettem le mellette a voksomat a Deezer mellett, mert több zeneszám elérhető rajta, vagy legalább is szűk két éve több előadó összehasonlításánál ezt tapasztaltam. No meg volt néhány zeneszám, de tényleg csak néhány, ami nem volt jó minőségben fent.
Simán lehet, hogy ez változott, viszont most meg már minek váltsak, úgy megszoktam, és bajom sincsen vele.
Lehet, hogy megoldja, lehet hogy nem - igen, eszköze válogatja. A kisebb, egyszerűbb kütyükön, amik megfordultak nálam (Chromecast Audio, Wiim Mini, iEast M20/30, Taga TWA10) ott például megoldotta. A ProJectet nem ismerem, ki kell próbálni.
Ne feledd, hogy itthon nagy keletje van Tidal családoknak. Havi pár száz Forint spórolásért is inkább ezt választják igen sokan, tele van mindenhol a net ilyen hirdetésekkel, itt az AVX is (miközben ezeknek az embereknek biztos vagyok benne, hogy mindig lesz pénze kávéra, cigire, energia italokra, ha ilyesmikkel élnek...).pjm írta: ↑2023.08.30., szer. 13:30Nincs ezzel gond. Én pont ezért csodálkozom, hogy olcsóbb, magyar, van beépített keresője, hasonló minőség és még is alig páran használják.andarson írta: ↑2023.08.30., szer. 13:23Ebből is látszik, hogy sokan sokfélék vagyunk. Számomra lehelletnyi különbség van hangban a két szolgáltató között, mindkettővel ugyanolyan boldog lennék, de a Tidal hangja közelebb áll hozzám, ha már hasonlítani kellene. Viszont vakteszten simán elbuknék, csak hogy éreztessem a lehelletnyi különbséget is.
Valószínűleg ez épült be az emberek tudatába, ez forog jobban a beszélgetésekben. Fene tudja, csak szerintem is jó csomag a Deezer.
Nincs ezzel gond. Én pont ezért csodálkozom, hogy olcsóbb, magyar, van beépített keresője, hasonló minőség és még is alig páran használják.andarson írta: ↑2023.08.30., szer. 13:23Ebből is látszik, hogy sokan sokfélék vagyunk. Számomra lehelletnyi különbség van hangban a két szolgáltató között, mindkettővel ugyanolyan boldog lennék, de a Tidal hangja közelebb áll hozzám, ha már hasonlítani kellene. Viszont vakteszten simán elbuknék, csak hogy éreztessem a lehelletnyi különbséget is.
Ebből is látszik, hogy sokan sokfélék vagyunk. Számomra lehelletnyi különbség van hangban a két szolgáltató között, mindkettővel ugyanolyan boldog lennék, de a Tidal hangja közelebb áll hozzám, ha már hasonlítani kellene. Viszont vakteszten simán elbuknék, csak hogy éreztessem a lehelletnyi különbséget is.pjm írta: ↑2023.08.30., szer. 11:55Nem csodálomAlex_Aston írta: ↑2023.08.30., szer. 11:21
Én Deezert használtam, így nem zavart, viszont tök jól össze tudtam hasonlítani a két szolgáltatást, és az esetleges hangminőség különbséget, mondhatjuk hogy teljesen azonos feltételek mellett. Ez is segített, hogy a Deezernél maradjak.![]()
![]()
Nem csodálomAlex_Aston írta: ↑2023.08.30., szer. 11:21
Én Deezert használtam, így nem zavart, viszont tök jól össze tudtam hasonlítani a két szolgáltatást, és az esetleges hangminőség különbséget, mondhatjuk hogy teljesen azonos feltételek mellett. Ez is segített, hogy a Deezernél maradjak.![]()
Ezzel kapcsolatban nekem az a tapasztalatom, hogy amikor kb. 2 éve a Limetreet vettem, annak a Tidaljából nem jelentkezett ki az eladó.
Jó helyre írtál, ez a megfelelő topik
Igen, ott pedig már elég hosszú kibontása van a kérdésnek. A konklúzió az, amit írtál: szinte biztosan meghallható, de ki kell próbálni.
Lehet, hogy ezt a kérdést a Kábelezzünk c. topikba kéne berakni. Nagy valószínűséggel azt a választ kapnád, hogy ki kell próbálni, de esélyes, hogy van értelme.