ensandor írta: ↑2023.03.30., csüt. 08:45
Igen, van ebben is valami, de ezzel a hozzáállással mindegyik átveréses üzletágat felmentjük a felelősség alól. Igaz amit írsz, azokra, akik nem állítanak semmit, de azt betartják.

Nem mindegy, hogy a hiszékenységre, placebora, butaságra, vagy ezek tetszőleges kombinációjára építő termékek marketingje mennyi ferdítést, gigantikus túlzást, netán hazugságot tartalmaz.
OFF...Bocs...
A munkámban foglalkozom élelmiszerek jelölésével... Ez az iparág elég erősen szabályozott, de általánosságban is vannak fogyasztóvédelmi elvek. Mindig vicces amikor jön egy kedves ügyfél a nyers címketervvel, hogy akkor ez egy csoda termék kigyógyít mindenből is, mindenféle csoda elemet is tartalmaz és az orvosok is ajánlják és persze vega. Én meg, hogy hát ezt nem lehet állítani ... meg azt se... amazt pláne... stb. és a végére nem marad semmi álommarketing, de hát igen, vega... ami tulképp egy valid állítás, így nevesítve nem is tiltott, de mivel ez egy olyan termék ami az ég világon mindenhol vega és az már viszont tiltott, hogy olyan állítást tegyél amivel más termék is alapvetően rendelkezik... szóval a vega, a vegát ráírhatod, de tiéd a felelősség én nem javaslom..
Na hát ez a szemlélet kéne ezo-hifi cuccnál is.
Amúgy ha megnézed a nagy gyártókat, csak azt hiszed, hogy azt állítja az a legjobb termék. Nem, nem azt mondja, csak úgy hiszed! Ő annyit mond, hogy "ez a valaha volt legjobb temerméKÜNK", meg esetleg a "legjobb hangú terméKÜNK" .. meg ebből és abból így meg úgy készült... Abszolút értékú rangsoroló vagy összehasonlító állítást nem tesz sosem, így nem támadható holmi fogyasztóvédelmi elvárásokkal

Aztán, hogy a kicsik mit/miket mondanak ... azt mindenki tudja.
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!