Kíváncsi lennék én arra a krémre, akik kábelekkel házalnak és a pár perces próbákat erőltetik. Rajtad kívül nem ismerek ilyent.

Kíváncsi lennék én arra a krémre, akik kábelekkel házalnak és a pár perces próbákat erőltetik. Rajtad kívül nem ismerek ilyent.
Köszönöm, hogy aggódsz értem. Jólesik. Különösen év elején. Elmesélnék viszont valamit. Ha kicsit vulgáris lesz, az nem az én hibám. Most voltam kábelekkel valakinél -aki maga is kábeleket épít a barátjával, aki egy audio szalonban műszaki ember. Mindenféle kábelt kért, köztük tápot és USB-t. Amíg beraktuk a kábeleket elmesélte, hogy kik jártak nála kábelekkel, mit mondjak, a magyar audiózás krénje. Aztán vitték haza a kábeleiket, mert jobban szóltak a saját kábelei. Kicsit hallgatta az enyémekkel a hangot aztán idegesen, fejcsóválva felállt és szó szerint azt mondta, bocs, de így élő a szitú: Hát ez odabasz! Nem is szedte ki a kábeleket. Szabványokat nem vett elő és a tesztrendszerre se kérdezett rá!kaef2 írta: ↑2020.01.02., csüt. 12:08Aki nem hallgat számítógépről zenét, nem rak össze hozzá számítógépet és mondjuk saját bevallása szerint sem érdekli az ilyesmi, az "gyártóként" hogyan tervezi meg és mondjuk teszteli a saját termékét?
Jellemzően a hálózati és USB kábelek teljesítménye erősen rendszerfüggő.
Milyen tesztrendszereket használ hozzá? Honnan ismeri a szabványt és alkalmazza az előírásait?
Ezek használata, ismerete nélkül a kuncsaftnál, ha esetleg félremegy valami és tönkremegy egy alaplap vagy egy drága USB kártya, akkor hogyan vállal felelősséget érte?
Amikor fejbe kiszámolja hogy hány elektron fut a kábelen.kaef2 írta: ↑2020.01.02., csüt. 12:03Ki és mitől lesz valaki:Itt rögtön felmerül az, hogy érdemes lenne kábelezésben járatos szakember segítségét igénybe venni. Erre bárkinek meg van a lehetősége, mert az audió szalonok, vagy a nagyobb kábel gyártók képvisetei szívesen segítenek a kábelek kiválasztásában. A biztos megoldás ilyen esetekben is az, ha a kábelezésben jártas szakember a helyszínen, a tulajdonos saját rendszerében, saját akusztikus környezetében segít a kábelek kiválasztásában.
?kábelezésben járatos szakember
Milyen tesztrendszereket használ hozzá? Honnan ismeri a szabványt és alkalmazza az előírásait?Jellemzően a hálózati és USB kábelek teljesítménye erősen rendszerfüggő.
Ki és mitől lesz valaki:Itt rögtön felmerül az, hogy érdemes lenne kábelezésben járatos szakember segítségét igénybe venni. Erre bárkinek meg van a lehetősége, mert az audió szalonok, vagy a nagyobb kábel gyártók képvisetei szívesen segítenek a kábelek kiválasztásában. A biztos megoldás ilyen esetekben is az, ha a kábelezésben jártas szakember a helyszínen, a tulajdonos saját rendszerében, saját akusztikus környezetében segít a kábelek kiválasztásában.
?kábelezésben járatos szakember
------------------------------cables írta: ↑2019.12.31., kedd 07:31A dobozban, ha már így hívod a készülékeket a tervezők elvégzik az alkatrészek, egyes fokozatok illesztését. Viszont a készülék kimenete és a kábel bemenete, majd a kábel kimenet és a következő készülék bemenete közötti illesztés már a tulaj feladata. Ezt hívjuk kábelezésnek.Jester írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:02
Félretéve azt a kérdéskört, hogy a kábelezés szerintem mennyire fontos, engem egy dolog mindenképpen távoltart ettől az egésztől. Az pedig az, hogy hol lehet megálljt parancsolni ennek az egész komponenscserélgetésnek? A kábel ugye egy összekötő passzív komponens ami az egyik doboz (dac, erősítő, előfok) "utolsó" alkatrészét köti össze a következő doboz "első" alkatrészével. Ha továbbmegyünk a kábelezzünk filozófia mentén, akkor a dobozokon belüli alkatrészek, ellenállások minősége éppúgy, sőt akár jobban meghatározza a kapott hangot mint maga a kábel. Miért pont a kábelnek jut kitűntetett szerep? Talán mert otthon bárki nagyon egyszerűen kicserélheti?
Szerintem hagyd trane, az új év sem fog érdemi változást hozni...legalábbis a feszegetett szempontból.
BUÉK neked is erdőkerülő! Jővőre tanulj meg olvasni. Rudolf nem írt elektromos illesztésről, azt a te egyszerű kis fejed gondolta oda. Az a beírás egyébként nem a magad fajtádnak szólt, hanem értelmes gondolkodó embereknek.trane írta: ↑2019.12.31., kedd 14:37Rudolf ír a h.sz.-ében elektromos illesztésről, erre írtam, amitwittao írta: ↑2019.12.31., kedd 14:29Milyen muszerre es milyen meresre gondolsz? Mondjuk legyen USB kabel: PC es DAC kozott, masodik versenyzunk egy DAC - VEGFOK (dac-nak szabalyozhato analog kimenete van.trane írta: ↑2019.12.31., kedd 14:15
Rudibá', ha ez annyira egyértelmű számodra, nem lenne egyszerűbb egy műszerrel elmenned az épp' aktuális delikvensedhez, frankón kimérni majd legyártani az oda illő kábelt- mint cipelni egy köteget, és (a fentiek szerint, az illesztési tudományt /sic.!/ kihagyva) buta módon fülre próbálgatni
. mert "Ezt hívjuk kábelezésnek."
![]()
![]()
- nomeg meg a mérnök is ő
> őt kérdezzétek
![]()
Szerintem viszont, pont a próbálgatás a lényeg. Nincs olyan, hogy mérés alapján gyártott tökéletes kábel, hiszen mindenkinek más a “hangkép ideálja”. Ez a játék lényege. Ezt hívjuk kábelezésnek!trane írta: ↑2019.12.31., kedd 14:15Rudibá', ha ez annyira egyértelmű számodra, nem lenne egyszerűbb egy műszerrel elmenned az épp' aktuális delikvensedhez, frankón kimérni majd legyártani az oda illő kábeltcables írta: ↑2019.12.31., kedd 07:31A dobozban, ha már így hívod a készülékeket a tervezők elvégzik az alkatrészek, egyes fokozatok illesztését. Viszont a készülék kimenete és a kábel bemenete, majd a kábel kimenet és a következő készülék bemenete közötti illesztés már a tulaj feladata. Ezt hívjuk kábelezésnek.Jester írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:02
Félretéve azt a kérdéskört, hogy a kábelezés szerintem mennyire fontos, engem egy dolog mindenképpen távoltart ettől az egésztől. Az pedig az, hogy hol lehet megálljt parancsolni ennek az egész komponenscserélgetésnek? A kábel ugye egy összekötő passzív komponens ami az egyik doboz (dac, erősítő, előfok) "utolsó" alkatrészét köti össze a következő doboz "első" alkatrészével. Ha továbbmegyünk a kábelezzünk filozófia mentén, akkor a dobozokon belüli alkatrészek, ellenállások minősége éppúgy, sőt akár jobban meghatározza a kapott hangot mint maga a kábel. Miért pont a kábelnek jut kitűntetett szerep? Talán mert otthon bárki nagyon egyszerűen kicserélheti?
- mint cipelni egy köteget, és (a fentiek szerint, az illesztési tudományt /sic.!/ kihagyva) buta módon fülre próbálgatni
. mert "Ezt hívjuk kábelezésnek."
![]()
![]()
Ez pontosan így van szerintem is.Tctronic írta: ↑2019.12.31., kedd 10:19Elfogadom amit írsz. Természetesen logikusnak is tűnik. Akiknek (hú, de félve írom le) jobb (?) rendszerük van, azoknál lehet jobban észrevehető a kábel-kábel közötti eltérés. De ahogy írtad már az alapkábellel is tisztességesen szólt. Ez már lehet több embernek bőven elég lett volna. Azt, hogy valaki hol áll meg, mikor mondja azt: ez nekem már jó, sok mindentől függ. Lehet valaki más már nem akart volna tovább menni....Ez már innentől inkább pszichológia, szociológia, és filozófia.viri írta: ↑2019.12.31., kedd 09:46
Ez nem olyan mint a jadis dacom, vagy a Convergent előfok, vagy az ATC hogy még olyan tartalékokat lehet belőlük előhozni, amire sokszor azt gondolom, hogy ezt meg talán a gyártója sem hitte volna :) Persze alapkábelekkel is tisztességesen, jól szól, egyszer le is írtam az AN-kondo rendszerről aktívra váltva, hogy a drága kondo ezüst kábelek árát inkább az elektronikákra költöttem, és tényleg jó döntés volt a végeredmény szempontjából. De aztán amikor elkezdtem rátalálni az ideillő minőségi kábelekre, nem kis különbséget hozott, igaz nagyon megdobta a rendszer árát, de én úgy érzem ha már ennyit ráköltöttem, akkor tényleg legyen qva jó, ezért abszolút megérte. A tanulság ebből, hogy a fontossági sorrend nem vagy-vagy, hanem is-is :) meg hogy mindent a maga helyén erdemes kezelni, és még sorolhatnám... :)
Elfogadom amit írsz. Természetesen logikusnak is tűnik. Akiknek (hú, de félve írom le) jobb (?) rendszerük van, azoknál lehet jobban észrevehető a kábel-kábel közötti eltérés. De ahogy írtad már az alapkábellel is tisztességesen szólt. Ez már lehet több embernek bőven elég lett volna. Azt, hogy valaki hol áll meg, mikor mondja azt: ez nekem már jó, sok mindentől függ. Lehet valaki más már nem akart volna tovább menni....Ez már innentől inkább pszichológia, szociológia, és filozófia.viri írta: ↑2019.12.31., kedd 09:46
Ez nem olyan mint a jadis dacom, vagy a Convergent előfok, vagy az ATC hogy még olyan tartalékokat lehet belőlük előhozni, amire sokszor azt gondolom, hogy ezt meg talán a gyártója sem hitte volna :) Persze alapkábelekkel is tisztességesen, jól szól, egyszer le is írtam az AN-kondo rendszerről aktívra váltva, hogy a drága kondo ezüst kábelek árát inkább az elektronikákra költöttem, és tényleg jó döntés volt a végeredmény szempontjából. De aztán amikor elkezdtem rátalálni az ideillő minőségi kábelekre, nem kis különbséget hozott, igaz nagyon megdobta a rendszer árát, de én úgy érzem ha már ennyit ráköltöttem, akkor tényleg legyen qva jó, ezért abszolút megérte. A tanulság ebből, hogy a fontossági sorrend nem vagy-vagy, hanem is-is :) meg hogy mindent a maga helyén erdemes kezelni, és még sorolhatnám... :)
Ezt már máskor is olyan határozottan írtad, hogy annak hatására kb. 2 éve vettem 47 labokat, full bekábeleztem, és nem volt rossz, de azokon az értelmetlen szűk kereteken belül (minimál változás) amit az előbb leírtam, kicsit vékonyította a hangot, egyáltalán nem győzött meg, inkább visszakerült a saec 1980 ic, meg az olcsó belden hf kábel, és van damme hálózati. Persze a 47 lab is olcsó, nem lett volna rossz megoldás, de inkább eladtam. Hidd el, semmilyen késztetést nem érzek cserélgetni, ez a rendszer így kerek ahogy van.hollohazi írta: ↑2019.12.31., kedd 07:24Az Alto-JPW Sonata rendszer, megfelelően installálva/állványok/, nemhogy meghálálja, hanem követeli a réz 47 LAB/ Audio Note/ Kondo/ Radnai kábelezést, semmilyen fül nem kell hozzá. Ez nyilván az elektronikát, hangsugárzót minősíti.viri írta: ↑2019.12.30., hétf. 23:28Én azt tapasztaltam, hogy nem annyira a készülék (persze azokon belül is van különbség) érzékeny, vagy nem érzékeny a kábel változásra, hanem leginkább a rendszer!asebestyen írta: ↑2019.12.30., hétf. 23:01
Valahogy úgy van ez szerintem, mint általában minden, hogy az teljes érzéketlenség és a túlérzékenység se az igazi, jó eséllyel valahol a kettő közt lehet az igazság.
Van egy másodrendszerem JPW sonátákkal AI Alto vagy néha Creek erősítővel, egy Dune HD Max az elején (vagy a tv) és tök élvezetesen szól, de teljesen felesleges kábelekkel vacakolni, próbáltam már, nagyon fülelni kell hogy apró különbségeket észre vegyek, de egyikkel sem lényegesen jobb, max más. Egyszerűen nincs olyan felbontása a rendszernek, hogy értelme legyen. Nagyobb kábelekkel nem próbálkoztam, de gyanítom ott a "nagyító" hatás többet ártana, mint használna. A "nagy" rendszeremben meg rendkívül izgalmasnak tartom, hogy egy occ ezüst tápkábel (vagy most már kettő) milyen finom részleteket hoz ki a felvételekből, műfaj függetlenül, és lenyűgöznek az ATC-k szó szerint. Pontosabban a jól megválasztott zene, az ATC-n keresztül :) Részletezni ugyan nincs kedvem a hatást, a már mások által is alaposan kitárgyalt anti hangulat miatt, meg elég nehéz is lenne szavakba önteni, de gondoltam azért mégis legyen szó egy kis kábelezésről is a topikban :)
lehoako írta: ↑2019.12.31., kedd 09:27Fenti szempontok között 0 helyen fordul elő a kábel adott rendszerben produkált hangja. Ha pont ez nem érdekel, sztem a prohardver a Te pályád. Itt a hang talán az egyik legfontosabb ismérve egy kábelnek. SZVSZ.Jester írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:34Szerintem a kábelezés esetén praktikummal kapcsolatos kérdések merülhetnek fel. Pár ilyen dolog:
- Ha valaki magának készít kábelt, akkor X gyártó Y típusú kábelcsatija milyen vastag kábel befogadására képes, milyen csatlakozóterminálokat érdemes használni.
- Melyik kábel, csatlakozó szerelhető könnyen, forrasztási tippek trükkök. Egyáltalán nem a legolcsóbb kábelek és csatlakozók a legjobbak, gondolom aki készített már magának kábelt az tudja, hogy amatőrként bizonyos csatlakozókkal/kábelekkel sokkal könnyebb dolgozni, ezek általában jobb minőségűek, átgondoltabb kialakításúak, drágábbak is mint a legolcsóbb csatik.
- Szerelt kábelnél is ugyanúgy szempont a csatlakoztathatóság a terminálba, melyik kábel hajlékony, melyik merev stb...
- Szigetelés minősége, mennyire könnyen szed fel zajt, stb... Ezek még mérhető dolgok is.
- Digit kábeleknél, főleg USB-nél érdekes kérdés, hogy milyen hosszban működik még, minél hosszabb a kábel annál fontosabb a megfelelő szigetelés
- HDMI-nél szintén érdekes lehet, hogy mondjuk 10 méter fölötti hosszban milyen készülékekkel működött és milyennel nem. Nekem van olyan 15 méteres HDMI kábelem, ami pl. monitorral nem hajlandó együttműködni, de projektorral simán használom 10 éve.
Ilyenek. Persze ez nem mindig jelentene naponta 200 új hozzászólást, de nem feltétlenül az az egészséges ha egy hifi fórum legpörgőbb topikja a "kábelezzünk".
POnt tegnap találtam meg egy kb 3 éve mellőzőtt nehai tápkábelt és dugtam be a PCbe a nullforintos ingyenkábel helyett. Te Jessy, ezt Neked is hallanod kéne...![]()
![]()
Fenti szempontok között 0 helyen fordul elő a kábel adott rendszerben produkált hangja. Ha pont ez nem érdekel, sztem a prohardver a Te pályád. Itt a hang talán az egyik legfontosabb ismérve egy kábelnek. SZVSZ.Jester írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:34Szerintem a kábelezés esetén praktikummal kapcsolatos kérdések merülhetnek fel. Pár ilyen dolog:
- Ha valaki magának készít kábelt, akkor X gyártó Y típusú kábelcsatija milyen vastag kábel befogadására képes, milyen csatlakozóterminálokat érdemes használni.
- Melyik kábel, csatlakozó szerelhető könnyen, forrasztási tippek trükkök. Egyáltalán nem a legolcsóbb kábelek és csatlakozók a legjobbak, gondolom aki készített már magának kábelt az tudja, hogy amatőrként bizonyos csatlakozókkal/kábelekkel sokkal könnyebb dolgozni, ezek általában jobb minőségűek, átgondoltabb kialakításúak, drágábbak is mint a legolcsóbb csatik.
- Szerelt kábelnél is ugyanúgy szempont a csatlakoztathatóság a terminálba, melyik kábel hajlékony, melyik merev stb...
- Szigetelés minősége, mennyire könnyen szed fel zajt, stb... Ezek még mérhető dolgok is.
- Digit kábeleknél, főleg USB-nél érdekes kérdés, hogy milyen hosszban működik még, minél hosszabb a kábel annál fontosabb a megfelelő szigetelés
- HDMI-nél szintén érdekes lehet, hogy mondjuk 10 méter fölötti hosszban milyen készülékekkel működött és milyennel nem. Nekem van olyan 15 méteres HDMI kábelem, ami pl. monitorral nem hajlandó együttműködni, de projektorral simán használom 10 éve.
Ilyenek. Persze ez nem mindig jelentene naponta 200 új hozzászólást, de nem feltétlenül az az egészséges ha egy hifi fórum legpörgőbb topikja a "kábelezzünk".
Értem, de továbbra sem tudom, miért nekem írod ezeket. Még csak hasonlót sem javasoltam. A kereskedők, gyártók jelenléte a fórum egyik specialitása, amit a tulajdonos talált ki annak idején és a mai napig nincs igazán szabályozva, nem is lehet. Emberi kvalitásokon múlik, ki miként él (vissza) az adott lehetőségekkel, ezt kívülről nem lehet kontrollálni.
A dobozban, ha már így hívod a készülékeket a tervezők elvégzik az alkatrészek, egyes fokozatok illesztését. Viszont a készülék kimenete és a kábel bemenete, majd a kábel kimenet és a következő készülék bemenete közötti illesztés már a tulaj feladata. Ezt hívjuk kábelezésnek.Jester írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:02
Félretéve azt a kérdéskört, hogy a kábelezés szerintem mennyire fontos, engem egy dolog mindenképpen távoltart ettől az egésztől. Az pedig az, hogy hol lehet megálljt parancsolni ennek az egész komponenscserélgetésnek? A kábel ugye egy összekötő passzív komponens ami az egyik doboz (dac, erősítő, előfok) "utolsó" alkatrészét köti össze a következő doboz "első" alkatrészével. Ha továbbmegyünk a kábelezzünk filozófia mentén, akkor a dobozokon belüli alkatrészek, ellenállások minősége éppúgy, sőt akár jobban meghatározza a kapott hangot mint maga a kábel. Miért pont a kábelnek jut kitűntetett szerep? Talán mert otthon bárki nagyon egyszerűen kicserélheti?
Az Alto-JPW Sonata rendszer, megfelelően installálva/állványok/, nemhogy meghálálja, hanem követeli a réz 47 LAB/ Audio Note/ Kondo/ Radnai kábelezést, semmilyen fül nem kell hozzá. Ez nyilván az elektronikát, hangsugárzót minősíti.viri írta: ↑2019.12.30., hétf. 23:28Én azt tapasztaltam, hogy nem annyira a készülék (persze azokon belül is van különbség) érzékeny, vagy nem érzékeny a kábel változásra, hanem leginkább a rendszer!asebestyen írta: ↑2019.12.30., hétf. 23:01Valahogy úgy van ez szerintem, mint általában minden, hogy az teljes érzéketlenség és a túlérzékenység se az igazi, jó eséllyel valahol a kettő közt lehet az igazság.MrCollector írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:53
Szerintem meg azzal a készülékkel van "baj" ami nem reagál.
Van egy másodrendszerem JPW sonátákkal AI Alto vagy néha Creek erősítővel, egy Dune HD Max az elején (vagy a tv) és tök élvezetesen szól, de teljesen felesleges kábelekkel vacakolni, próbáltam már, nagyon fülelni kell hogy apró különbségeket észre vegyek, de egyikkel sem lényegesen jobb, max más. Egyszerűen nincs olyan felbontása a rendszernek, hogy értelme legyen. Nagyobb kábelekkel nem próbálkoztam, de gyanítom ott a "nagyító" hatás többet ártana, mint használna. A "nagy" rendszeremben meg rendkívül izgalmasnak tartom, hogy egy occ ezüst tápkábel (vagy most már kettő) milyen finom részleteket hoz ki a felvételekből, műfaj függetlenül, és lenyűgöznek az ATC-k szó szerint. Pontosabban a jól megválasztott zene, az ATC-n keresztül :) Részletezni ugyan nincs kedvem a hatást, a már mások által is alaposan kitárgyalt anti hangulat miatt, meg elég nehéz is lenne szavakba önteni, de gondoltam azért mégis legyen szó egy kis kábelezésről is a topikban :)
Általában a szekértáborok létrehozása nem szokott megoldani semmit. A szalámi taktika nem a hifizők érdekeit szolgálja.
Eskü nem én voltam :) Méréstechnikából maradt usb kábelt használok és nem szoktam senkit hívogatni.Jut eszembe, a minap volt egy érdekes telefonbeszélgetésem.
Ez az esetek többségében sajnálatosan igaz és érthető is. Egy kereskedő, gyártó sohasem fogja a saját termékét alárendelni.asebestyen írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:38Nehezíti a kommunikációt, hogy a tápláléklánc minden szereplője 1 ketrecbe van zárva. Tervező, gyártó, barkácsoló, kereskedő, a termék boldog vagy épp elkeseredett tulajdonosa.
Én azt tapasztaltam, hogy nem annyira a készülék (persze azokon belül is van különbség) érzékeny, vagy nem érzékeny a kábel változásra, hanem leginkább a rendszer!asebestyen írta: ↑2019.12.30., hétf. 23:01Valahogy úgy van ez szerintem, mint általában minden, hogy az teljes érzéketlenség és a túlérzékenység se az igazi, jó eséllyel valahol a kettő közt lehet az igazság.MrCollector írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:53
Szerintem meg azzal a készülékkel van "baj" ami nem reagál.
Az hogy hol a határ azt mi magunk határozzuk meg, ezzel még jól szól ezzel már nem, tesztelések kellenek hozzá.Jester írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:02
Félretéve azt a kérdéskört, hogy a kábelezés szerintem mennyire fontos, engem egy dolog mindenképpen távoltart ettől az egésztől. Az pedig az, hogy hol lehet megálljt parancsolni ennek az egész komponenscserélgetésnek? A kábel ugye egy összekötő passzív komponens ami az egyik doboz (dac, erősítő, előfok) "utolsó" alkatrészét köti össze a következő doboz "első" alkatrészével. Ha továbbmegyünk a kábelezzünk filozófia mentén, akkor a dobozokon belüli alkatrészek, ellenállások minősége éppúgy, sőt akár jobban meghatározza a kapott hangot mint maga a kábel. Miért pont a kábelnek jut kitűntetett szerep? Talán mert otthon bárki nagyon egyszerűen kicserélheti? Persze tudom, az audiofil kondibiznisz is megy, de azért jóval kisebb léptékű mint a kábeles. Hol van a határ? Minden komponensünk összes alkatrészét cserélhetnénk jobbra. Nem-e járunk jobban ha ezt az összeget egy jobb hangsugárzóra vagy szobaakusztikára költjük? Hiszen azért azt senki sem vonhatja kétségbe, hogy ez a két rendszerelem határozza meg legjobban a kapott hangminőséget.
Valahogy úgy van ez szerintem, mint általában minden, hogy az teljes érzéketlenség és a túlérzékenység se az igazi, jó eséllyel valahol a kettő közt lehet az igazság.MrCollector írta: ↑2019.12.30., hétf. 22:53
Szerintem meg azzal a készülékkel van "baj" ami nem reagál.