Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
optikai kimenet
optikai kimenet
Köszi a segítséget! Ha esetleg lenne még vmi ötleted szivesen venném mert öszintén szólva nem hittem hogy kifog rajtam egy ilyen "egyszerű" bekötés.
Üdv Cisco
optikai kimenet
Ha jól tudom, van olyan kiegészitő hangkártyákhoz, ami toslink, koax be/kimeneteket tartalmaz. A SB hangkártákon (és néhány intergrált alaplapokon) van plussz "tűs" kivezetés az s/pdifnek, arra kell rákötni.
Van ilyen. Az egyik kollégám pont egy ilyet hajkurászik és nem kap sehol. ha tudod hol lehet ilyet beszerezni, akkor engem is, pontosabban kollégámat is érdekelné. Neki elég lenne a koax is.
TV: Hisense 70E7HQ AVR: Onkyo TX-RZ50 Front: Polk Audio RTi A3 Center: Polk Audio CSi A4 Surround: Polk Audio RTi A1 Sub: Mordaunt-Short 909W
optikai kimenet
Az erősítő egy onkyo 601-s. Nem hiszem hogy a forrás anyaggal lenne a gond ugyanis sima mp3 lejátszásnál is elment a hang. Mit értesz az alatt hogy softveres probléma??? Ha az a baj akkor arra van megoldás????
Azzal nincs gond. Sajnos a szoftver probléma csak találgatás volt és nem tudok semmi konkrétat mondani.
TV: Hisense 70E7HQ AVR: Onkyo TX-RZ50 Front: Polk Audio RTi A3 Center: Polk Audio CSi A4 Surround: Polk Audio RTi A1 Sub: Mordaunt-Short 909W
optikai kimenet
Az erősítő egy onkyo 601-s. Nem hiszem hogy a forrás anyaggal lenne a gond ugyanis sima mp3 lejátszásnál is elment a hang. Mit értesz az alatt hogy softveres probléma??? Ha az a baj akkor arra van megoldás????
optikai kimenet
A másik kérdésem hogy van olyan külön hangkártya amin van optikai kimenet??? Milyen árban mozognak ezek a kártyák??? Mert jelenleg van egy SB Live kártyám de azon csak digital out van. Amit egyéb gondok miatt nem tudok használni és arra gondoltam hogy ha nem nagy költség akkor lecserélem.
Ha jól tudom, van olyan kiegészitő hangkártyákhoz, ami toslink, koax be/kimeneteket tartalmaz. A SB hangkártákon (és néhány intergrált alaplapokon) van plussz "tűs" kivezetés az s/pdifnek, arra kell rákötni.
optikai kimenet
u.i.: amúgy én arra gondolok hogy azért megy el a hang az alaplapi hangkártyán mert vmi érintkezési hiba van. Lehetséges ez?
Nem hinném, hogy kontakt hiba lenne. Én inkább valami szofveres problémára gondolok.
De eszembe jutott egy régebbi probléma, ami akkor engem is érintett. Egyes bizonyos dsp chippel szerelt, dplII-es erősítőkkel volt gond, bizonyos 6.1-es (DD-EX) filmek lejátszásakor. Ezeknél a filmeknél volt egy "flag" a digitális jelben ami bekapcsolta a hátsó centert dekódoló algoritmust. Erre bizonyos 5.1-es erősítők elnémultak vagy szakaszosan elnémulgattak.
Az alábbi erősítők emlékeim szerint érintettek voltak:
denon 1602/1802
onkyo 595
és más típusok is
A probléma emlékeim szerint a következő filmekkel voltak:
Pearl Harbor
Jurassic park III
Lehet, hogy volt több film is, de nem tudok róla.
TV: Hisense 70E7HQ AVR: Onkyo TX-RZ50 Front: Polk Audio RTi A3 Center: Polk Audio CSi A4 Surround: Polk Audio RTi A1 Sub: Mordaunt-Short 909W
optikai kimenet
Nem gondoltam volna hogy létezik ilyen. Köszi a tippet majd utánajárok.
Üdv Cisco
u.i.: amúgy én arra gondolok hogy azért megy el a hang az alaplapi hangkártyán mert vmi érintkezési hiba van. Lehetséges ez?
optikai kimenet
Hi!
Lenne egy próblémám mégpedig az hogy az alaplapi hangkártyán lévő optikai kimenet rossz. azaz kb 1-2 percenként elvesziti a fonalat és elnémul majd visszajön a hang. Az alaplap amúgy egy abit BE-7. Azt mondjuk gondoltam hogy nem egy nagy szám az a hangkártya amit rátesznek az alaplapra de hogy ennyire mert ez teljesen használhatatlan. Előfordult ez másnál is, mi lehet a hiba??? Meg"javítható" vagy ez már így marad??? A másik kérdésem hogy van olyan külön hangkártya amin van optikai kimenet??? Milyen árban mozognak ezek a kártyák??? Mert jelenleg van egy SB Live kártyám de azon csak digital out van. Amit egyéb gondok miatt nem tudok használni és arra gondoltam hogy ha nem nagy költség akkor lecserélem.
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv Cisco
Szerintem ne cseréld le a hangkártyád, hanem talán jobban jársz egy koax-optikai átalakítóval. A kacsa-audionál láttam ilyen kütyüt.
POF-820 6471 Ft
Digitális jelátalakító és erõsítõ adapter* 1 db. koaxiális digitális bemenet (RCA)* 1db. Toslink optikai digitális kimenet* Külsõ 230 V 50 Hz-es tápegységgel
TV: Hisense 70E7HQ AVR: Onkyo TX-RZ50 Front: Polk Audio RTi A3 Center: Polk Audio CSi A4 Surround: Polk Audio RTi A1 Sub: Mordaunt-Short 909W
optikai kimenet
Hi!
Lenne egy próblémám mégpedig az hogy az alaplapi hangkártyán lévő optikai kimenet rossz. azaz kb 1-2 percenként elvesziti a fonalat és elnémul majd visszajön a hang. Az alaplap amúgy egy abit BE-7. Azt mondjuk gondoltam hogy nem egy nagy szám az a hangkártya amit rátesznek az alaplapra de hogy ennyire mert ez teljesen használhatatlan. Előfordult ez másnál is, mi lehet a hiba??? Meg"javítható" vagy ez már így marad??? A másik kérdésem hogy van olyan külön hangkártya amin van optikai kimenet??? Milyen árban mozognak ezek a kártyák??? Mert jelenleg van egy SB Live kártyám de azon csak digital out van. Amit egyéb gondok miatt nem tudok használni és arra gondoltam hogy ha nem nagy költség akkor lecserélem.
Előre is köszi a válaszokat!
Üdv Cisco
optikai kimenet
Hallihó!A gépem kellene összekötni az erősítővel, de asszem rövid lesz a kábel. Szerintetek össze lehet toldani két optikai kábelt?
Van egy 3m-es és egy 1 m-es. Ebből kéne egy 4-est. Elég ha szembefordítom őket és "látják" egymást a kábelben lévő szálak vége? Esetleg össze kell hogy érjenek, vagy nem fog menni, mert folytonosnak kell lenni a szálnak? Bár ez utóbbi nem valószínű, mert szerintem a gépen levő kimenet ledje sem ér hozzá a szálhoz.
Esetleg lehet ilyen toldót venni, aminek mindkét végébe optikai kábelt dugok, és már össze is van kötve?
Sajna a koax nem jó, mert az alaplapon (Abit NF7-S v2.0) csak optikai kimenet van.
Toldó biztos hogy létezik, bár én még csak Hama-t láttam. Azt a hypermárketek bármelyikében kapsz kb. 800 Ft. Nem tudom, hogy a nagyobb gyártók csinálnak-e.
Köszi! Akkor utánanézek.
optikai kimenet
AZ optikai kábel a képét és hangot is "összeköti" a DVD és erősitő között?
Csak a hangot.
gordon314.fw.hu
optikai kimenet
AZ optikai kábel a képét és hangot is "összeköti" a DVD és erősitő között?
Bocsi de nagyon kezdő vagyok
optikai kimenet
Hallihó!A gépem kellene összekötni az erősítővel, de asszem rövid lesz a kábel. Szerintetek össze lehet toldani két optikai kábelt?
Van egy 3m-es és egy 1 m-es. Ebből kéne egy 4-est. Elég ha szembefordítom őket és "látják" egymást a kábelben lévő szálak vége? Esetleg össze kell hogy érjenek, vagy nem fog menni, mert folytonosnak kell lenni a szálnak? Bár ez utóbbi nem valószínű, mert szerintem a gépen levő kimenet ledje sem ér hozzá a szálhoz.
Esetleg lehet ilyen toldót venni, aminek mindkét végébe optikai kábelt dugok, és már össze is van kötve?
Sajna a koax nem jó, mert az alaplapon (Abit NF7-S v2.0) csak optikai kimenet van.
Toldó biztos hogy létezik, bár én még csak Hama-t láttam. Azt a hypermárketek bármelyikében kapsz kb. 800 Ft. Nem tudom, hogy a nagyobb gyártók csinálnak-e.
optikai kimenet
Hallihó!
A gépem kellene összekötni az erősítővel, de asszem rövid lesz a kábel. Szerintetek össze lehet toldani két optikai kábelt?
Van egy 3m-es és egy 1 m-es. Ebből kéne egy 4-est. Elég ha szembefordítom őket és "látják" egymást a kábelben lévő szálak vége? Esetleg össze kell hogy érjenek, vagy nem fog menni, mert folytonosnak kell lenni a szálnak? Bár ez utóbbi nem valószínű, mert szerintem a gépen levő kimenet ledje sem ér hozzá a szálhoz.
Esetleg lehet ilyen toldót venni, aminek mindkét végébe optikai kábelt dugok, és már össze is van kötve?
Sajna a koax nem jó, mert az alaplapon (Abit NF7-S v2.0) csak optikai kimenet van.
optikai kimenet
Arra viszont nem jöttem rá, hogy miért jó optikainál az aranyozott csatlakozó(???).
Elvileg az "aranyozás" lehet kopás álló titánkarbid réteg, ami a sok-sok ki be huzigálás miatt jöhetne jól.
Mivel azonban egy optikai kábelt nem sokszor huzigálnak ki-be ezért inkább tényleg csak "marketing" szempontok vezérelhették a tervezőket. (Szerintem ha megkérdezel 10 "hozzáértő" embert, abbol lesz vagy 6 aki eleve azt mondja majd, hogy az aranyozott kábelek az igaziak függetlenül annak a működésétől. Egyébként az is vicc, amikor ráteszik a mérethibás, eleve rosszul érintkező csatlakozásokra az aranyozást.)
gordon314.fw.hu
optikai kimenet
Arra viszont nem jöttem rá, hogy miért jó optikainál az aranyozott csatlakozó(???).
Ezt hívják parasztvakításnak...
De az is lehet, hogy a kábel tervezője kicsit összezavarodott a fény kettős természetétől. Mondván ha a fény elektromágneses hullámként is viselkedik, akkor biztos ami biztos legyen az a csti aranyozott!
Erősítö: Kenwood KRF-X9060D THX Select 6*100W , Marantz PM-50 2*85W Hangfalak: Wharefedale Diamond 8Center, 8.4front, 8.2surround Sub: Mordaunt-Short MS-907W Kábel: Monitor Cobra 4mm2
CD:Denon DCD-755 DVD: Panasonic DVD-S75 ; Panasonic DVD-S47 DVD Recorder: Panasonic DMR-E50 ; Panasonic DMR-EH60 200GB HDD, Progressive scan TV: Samsung LE32R32BX , LG Flatron 100Hz PIP RE-29FA33PX Video: Panasonic NV-FJ632 Nicam Hi-Fi Deck:Denon DRM-595
Lemezjátszó:Akai AP-Q310 (néha jó egy kis nosztalgia bakelitezés... /emoticons/default_smile.png" alt=":)" data-emoticon="" srcset="/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />)
optikai kimenet
Valószínűleg egy jóminőségű üvegszálas előállítási költsége magasabb, mint a cérnavékony kínai műanyagszálacskáké. Elektromos zajra tényleg nem érzékeny, a kis sugarú hajtogatásra viszont jobban, mint a legtöbb koax (pl. polcok v. egyéb bútorok sarkánál). Ha ilyen adódik, akkor látszólag feleslegesen jóval hosszabb optikai kábelt kell venni. Arra viszont nem jöttem rá, hogy miért jó optikainál az aranyozott csatlakozó(???).
TV: LG OLED55G23, BDR: Panasonic DMR-BCT730, BDP+DVD-A/V+SACD: Pioneer BDP-450
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
CD: Marantz CD6006, AVR: Pioneer SC-LX59-K
Front: Monitor Audio Silver RX6, Silver RX Centre, Silver RXFX, Sub: KEF Q400b.
optikai kimenet
A másik, ami elgondolkodtató, hogy az optikai jel gyakorlatilag nem igen érzékeny a külső hatásokra, mégis egy vagyont kérnek egy jobb optikai kábelért, pedig ha így gondolkodnánk, akkor egy egyszerű is hibamentesen szállítja a jelet.
Azért az optikai kábelnek is vannak bizonyos paraméterei, amelyek jelentősen befolyásolják a jelátvitel minőségét:
1. Csillapítás. Ha a fénysugár intenzitása csökken, nehezebb a jel dekódolása. (Döntési szint stb)
2. Reflexió. Ha a fénysugár a kábel végeken részlegesen visszaverődik, esetleg a kábelen belül jön létre reflexió, az a bitfolyamban átlapolódást okoz.
Ezek a főbb jellemzők, amik különbséget tehetnek két optikai kábel között, és nem a külső zavarérzékenység. Persze létezhet olyan, hogy bizonyos anyagok hőmérséklet- vagy egyéb más külső körülmények változása esetén változtatják optikai tulajdonságaikat... De ez a változás - ha van is - elhanyagolható pl a koax "változásaihoz" képest.
Véleményem szerint a gyakorlatban azért nincs akkora különbség az optikai kábelek között, mint azt az árkülönbség sejteti. Egyszerűen csak itt is követik a "név kötelez" árstratégiát. Egy 1,5-2 méteres kábel esetében igencsak silány minőség az, amelynél már hallható is a különbség. Bevallom én még nem találkoztam ilyennel...
Egyébként a "teoretikus okoskodásaid" igazak, egyetértek. Egy 100-200km hosszú nagysebességű távközlési optikai kábel esetében (pl. SDH hierarchiák közötti kapcsolat) ez talán még mérhető is.
De a mi kis házimozinkat ilyen veszélyek nem fenyegetik...
Üdv: Imre
Erősítö: Kenwood KRF-X9060D THX Select 6*100W , Marantz PM-50 2*85W Hangfalak: Wharefedale Diamond 8Center, 8.4front, 8.2surround Sub: Mordaunt-Short MS-907W Kábel: Monitor Cobra 4mm2
CD:Denon DCD-755 DVD: Panasonic DVD-S75 ; Panasonic DVD-S47 DVD Recorder: Panasonic DMR-E50 ; Panasonic DMR-EH60 200GB HDD, Progressive scan TV: Samsung LE32R32BX , LG Flatron 100Hz PIP RE-29FA33PX Video: Panasonic NV-FJ632 Nicam Hi-Fi Deck:Denon DRM-595
Lemezjátszó:Akai AP-Q310 (néha jó egy kis nosztalgia bakelitezés... /emoticons/default_smile.png" alt=":)" data-emoticon="" srcset="/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />)
optikai kimenet
A CD/DVD letapogatása során valóban sokkal több a hiba, de ezt nem lehet összehasonlítani egy optikai szálon érkező jel átalakításával.Hiszen a lézeres letapogatás alapvetően más problémákat vet fel: fókuszálás, sávontartás, a korong sebességének (szögsebesség) állandó értéken tartása, a lemez minősége stb.. amik mind befolyásolják a hibaarány nagyságát. Itt számít, milyen gyors és pontos a mechanika, vannak-e külső rezgések amik nehezítik a letapogatást, mennyi fény verődik vissza a lemezről, milyen mélyek ill hosszúak a pitek.. és még sorolhatnám...
Optikai átvitelnél más a helyzet. Ott az átalakítás nagyon leegyszerűsítve abból áll, hogy az üvegszálon érkező fényimpulzusokkal megvilágítjuk egy tranzisztor bázisrétegét. Ez olyan, mintha egy tokozott tranyó bázisa és emittere közé nyitó irányú feszültséget kapcsolnál. Csak itt a fotonok gerjesztik a töltéshordozókat.
Az így gerjesztett tranzisztor kollektoráról, esetleg emitteréről már a digitális jelsorozat vehető le. Innentől pedig már a jel ugyanaz, mintha erre a pontra "kötöttük volna be a koaxot"
Tehát végeredményben az optikai/elektromos átalakítás 1-2db tranzisztorral ill. "LED"-el megoldható.
Ha ezek a tranzisztorok és fénydiódák megfelelően gyorsak, akkor az átalakítás közel 100%-os, vagyis az időzítési ill. jelalak-hibák elhanyagolhatóak.
Az optikai szálra pedig egyáltalán nem hat a külső elektromágneses tér, és a környezeti jellemzők (hőmérséklet, páratartalom stb) is nagyságrendekkel kevésbé befolyásolják mint pl. a koaxot.
Az átviteli sávszélességről már nem is beszélve...
Ezért egyre inkább elterjedt a távközlésben is, mert kiküszöböli az átvitel során keletkező elektromágneses zavarokat, rendkívül gyors, nagyobb távolságot lehet a jel regenerálása nélkül áthidalni, az opto/elektr. átalakítás pedig szinte problémamentes. Tehát az eredő bit- vagy blokk hibaarány töredéke mint a koax vagy más "fémes" összeköttetéseknél.
Érezhető, hogy kicsit több a feladat és a hibalahatőség a CD/DVD letapogatásnál...
No de visszatérve az eredeti problémára, természetesen 5-6m távolságnál ezek a zavarok és zajok általában elhanyagolhatóak, és a koax sokkal olcsóbb mint az optikai kábel. Ezért javaslom én is Desert-nek, hogy inkább a koax. Nem azért, mert az átalakítás hibával járna.
Üdv: Imre
Mindebben teljesen egyetértünk.
Viszont nem tértél ki az időzítés eltolódására. ami persze sokkal kisebb mint egy mechanikus elemeket tartalmazó CD / DVD olvasásnál, de a környezeti változások elméleti síkon kell hogy hassanak a konverterekre.
A másik, ami elgondolkodtató, hogy az optikai jel gyakorlatilag nem igen érzékeny a külső hatásokra, mégis egy vagyont kérnek egy jobb optikai kábelért, pedig ha így gondolkodnánk, akkor egy egyszerű is hibamentesen szállítja a jelet. (Az meg már csak félve jegyzem meg, hogy végülis a fény is elektromágneses hullám, így hat rá jópár dolog. Kezdve mindjárt a gravitációtol. Persze ez mind-mind csak teoretikus okoskodás.)
gordon314.fw.hu
optikai kimenet
De az esetleges hangminőségbeni eltéréseket nem az átvitel típusa (koax vagy optikai) miatt hallottad, hanem a kódolás lehetett más.
Hát, ha a Vadiát nézzük, nem ismerik a "kódolást".
A két eszköz között ugyanaz az SPDIF (vagy AES/EBU) digitális jelfolyam közlekedik, eltérő fizikai közeghez igazítva. 10-15000 dollárért nem várna az ember (ekkora) hangzásbeli eltéréseket.
Az én cuccomon (szerencsére!?) semmiféle hatást nem tudok felfedezni.
Hang: Yamaha RX-V371, KX-580, Acoustic Research S50, S20, SC2, Sub 30A
Kép: Samsung LE40ES6100, LE32D551, ASUS O!Play HDP-R1, UPC HD-DVR
Kép: Samsung LE40ES6100, LE32D551, ASUS O!Play HDP-R1, UPC HD-DVR
optikai kimenet
Nekem a Vadia kereskedője billentett át a két optika között (Magic Sound, Székesfehérváron), miközben hallgattunk valami norvég népzenét éneklő hólgyet. A hangkülönbségre nem kellett nagyon fülelni, annyit "mondtam", hogy hoppá...
Azt hiszem kicsit félreértettél. Én azt mondtam, hogy egy adott digitális jelfolyam koaxon továbbítva kevésbé érzékeny a zajokra, zavarokra mintha ugyanazon kábelen analóg jelet vinnél át.
Nem azt állítottam, hogy digitális és digitális jelátvitel között nem lehet különbség.
De az esetleges hangminőségbeni eltéréseket nem az átvitel típusa (koax vagy optikai) miatt hallottad, hanem a kódolás lehetett más.
Nem mindegy, hogy pl. az adott digitális jelfolyam tömöritetlen, tömörített, ha igen akkor milyen tömörítési eljárással stb.
Tehát, ha különbséget hallani két optika között annak az alábbi okai lehetnek:
1. Az egyik valós idejű, a másik tömörített hangot visz át.
2. Az egyes optikai bemenetekhez tartozó DAC különböző, és az analóg átalakítás során "keletkezik" a különbség.
3. A két optikai kábelen eltérő kódolású a jel.
Szóval valóban lehet különbség az "1-0"-k között, de azonos körülmények,kódok és készülékek mellett vizsgálva egy koaxot és egy optikát nem nagyon hallani bármiféle különbséget, hacsak nincsenek a már korábban említett extrém zavaró körülmények, vagy a kábel nem teljesen illesztetlen.
Üdv: Imre
Erősítö: Kenwood KRF-X9060D THX Select 6*100W , Marantz PM-50 2*85W Hangfalak: Wharefedale Diamond 8Center, 8.4front, 8.2surround Sub: Mordaunt-Short MS-907W Kábel: Monitor Cobra 4mm2
CD:Denon DCD-755 DVD: Panasonic DVD-S75 ; Panasonic DVD-S47 DVD Recorder: Panasonic DMR-E50 ; Panasonic DMR-EH60 200GB HDD, Progressive scan TV: Samsung LE32R32BX , LG Flatron 100Hz PIP RE-29FA33PX Video: Panasonic NV-FJ632 Nicam Hi-Fi Deck:Denon DRM-595
Lemezjátszó:Akai AP-Q310 (néha jó egy kis nosztalgia bakelitezés... /emoticons/default_smile.png" alt=":)" data-emoticon="" srcset="/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />)
optikai kimenet
Azért szerintem ehhez már nagy audiofilnek kell lenni, hogy halld a különbséget
Nekem a Vadia kereskedője billentett át a két optika között (Magic Sound, Székesfehérváron), miközben hallgattunk valami norvég népzenét éneklő hólgyet. A hangkülönbségre nem kellett nagyon fülelni, annyit "mondtam", hogy hoppá...
Régebben a magnóimat is fülre állítgattam be, a lehető legkisebb különbségre törekedve. Jó kis játék, de a digitális világban nem számít ilyesmire az ember.
Ha lehetőségem nyílik, egyszer egy Mark Levinson 390s-t "nézek meg". Ugyanazt a 0-1-et olvassa, mint más CD, de mégis ég és föld a különbség. Nem kell nagy audiofilnek lenni hozzá, csak valami jobb rendszeren kell hallgatni.
Hang: Yamaha RX-V371, KX-580, Acoustic Research S50, S20, SC2, Sub 30A
Kép: Samsung LE40ES6100, LE32D551, ASUS O!Play HDP-R1, UPC HD-DVR
Kép: Samsung LE40ES6100, LE32D551, ASUS O!Play HDP-R1, UPC HD-DVR
optikai kimenet
az 1-0 dologba nem szállnék bele, de hangilag lehet meglepő dolgokat találni:pl. a Vadia sokezer dolláros CD-je és DA-ja közé többféle "drót" is köthető. A (ha jól emlékszem) sima koaxtól kezdve az AES-EBU szimmetrikus kábelen, a Toslink műanyag optikai kábelen át egy valódi üvegszálas csatlakozóig. Mindegyikhez egy elég magas műszaki színvonalú adó-vevő tartozik, ahol az 1-0 nem igazán fog hibásan közlekedni. Ennek ellenére az egyes bemenetek között váltogatva néhol elég meredek hangzásbeli különbség tapasztalható.
Aztán jön az újabb meglepetés, amikor futóművet váltunk, mondjuk egy Mark Levinsonra. Ugyanaz a CD lemez, ugyanazok a dollár-ezrek, és teljesen más hang.
Annyira szeretnék egy ilyen próbát személyesen megcsinálni egyszer, hogy valóban hallom-e a különbséget. Nem cáfolatként írom, de magamon is észrevettem, hogy képes vagyok az önbecsapásra. Az sacd játszóm be van kötve 5.1 ext in-két és simán két csatornás cd bemenetként is. Egyszer próbálgattam az akkor frissen vásárolt erősítőmet, és két bemenet között kapcsolgatva. Meg voltam győződve arról, hogy a kétcsatornás bemenet jobb hangot ad. Akkor egy kicsit elgondolkoztam és kikapcsoltam mindent vártam egy-két órát, hogy tiszta higgadt fejjel újra próbát tegyek. Az újabb próba után, rájöttem, hogy igazából nem hallok különbséget, csak a kétcsatornás kapcsolódás egy kicsit hangosabb ugyanolyan hangerő beállításnál. A hangosabbt pedig ösztönösen jobbnak hallja az ember.
TV: Hisense 70E7HQ AVR: Onkyo TX-RZ50 Front: Polk Audio RTi A3 Center: Polk Audio CSi A4 Surround: Polk Audio RTi A1 Sub: Mordaunt-Short 909W
optikai kimenet
Azért szerintem ehhez már nagy audiofilnek kell lenni, hogy halld a különbséget
DTS-CD témára visszakanyarodva. Nem próbáltam DVD szoftverrel, igazából gépen csak DTS wav-okat próbáltam lejátszani.
optikai kimenet
Ja és még annyit: mivel digitális jelről van szó, a jel csak két értéket vehet fel. Ezért pl. a hőmérsékleti hatások miatti munkapont eltolódás sem okoz olyan problémákat mint analóg átvitel esetén.
az 1-0 dologba nem szállnék bele, de hangilag lehet meglepő dolgokat találni:
pl. a Vadia sokezer dolláros CD-je és DA-ja közé többféle "drót" is köthető. A (ha jól emlékszem) sima koaxtól kezdve az AES-EBU szimmetrikus kábelen, a Toslink műanyag optikai kábelen át egy valódi üvegszálas csatlakozóig. Mindegyikhez egy elég magas műszaki színvonalú adó-vevő tartozik, ahol az 1-0 nem igazán fog hibásan közlekedni. Ennek ellenére az egyes bemenetek között váltogatva néhol elég meredek hangzásbeli különbség tapasztalható.
Aztán jön az újabb meglepetés, amikor futóművet váltunk, mondjuk egy Mark Levinsonra. Ugyanaz a CD lemez, ugyanazok a dollár-ezrek, és teljesen más hang.
Hang: Yamaha RX-V371, KX-580, Acoustic Research S50, S20, SC2, Sub 30A
Kép: Samsung LE40ES6100, LE32D551, ASUS O!Play HDP-R1, UPC HD-DVR
Kép: Samsung LE40ES6100, LE32D551, ASUS O!Play HDP-R1, UPC HD-DVR