Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Én nem hasonlítanám a HD-játékosok kodekjét egyértelműen a DVD-játékosokéhoz. Elvileg egy lossless hangformátum esetén a kitömörítés digitális adatfolyammá (itt PCM-mé) pusztán matematikai összefüggéseken kell, hogy alapuljon - elvileg. Persze ez a gyakorlatban (tényleges hangminőség) picit máshogy alakul, de közel sem olyan mértékben, mint egy DD vagy DTS esetében.
Sztereó: Heed Audio Obelisk PRE+PX, Naim NAP250 DIY, SACD: SONY SCD-555ES, Hálózati: Pioneer N-70A (Hoer&Wege), Front: Etalon Supraton 5 (special edition), IC: Harmonic Technology Truth Link, Kimber Select 1010 és PBJ, Front: HydraSound Titan IV MK2, Tápszűrés: HiVox Alces 6
AVR: Marantz NR1609
AVR: Marantz NR1609
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Anno, mikor egy SONY STR-DB790 QS AVR-ről váltottam az AT P-2000/Myryad T-70 processzor/végfok párosra, igencsak meglepődtem, hogy milyen többlet rejtőzik egy 448 kbps-es DD jelfolyamban (legfőképp koncertek és filmzene).
Na, és itt jön a 20Ft-os kérdés, hogy vajon egy félmilkós erősítő fog-e jobb hangot adni DD-ből vagy egy 200 ezres a TrueHD-ből?
Erre a tipikus válasz: attól függ
Majd ha ott tartunk, meglátjuk.
Sztereó: Heed Audio Obelisk PRE+PX, Naim NAP250 DIY, SACD: SONY SCD-555ES, Hálózati: Pioneer N-70A (Hoer&Wege), Front: Etalon Supraton 5 (special edition), IC: Harmonic Technology Truth Link, Kimber Select 1010 és PBJ, Front: HydraSound Titan IV MK2, Tápszűrés: HiVox Alces 6
AVR: Marantz NR1609
AVR: Marantz NR1609
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Én nem tudom ki hogy van vele de nekem azon a dvd-ken melyen dolby és DTS is van számomra a dolby digital egyértelműen hangosabb(Pl:Gyűrük ura trilógia) de azt érzem hogy a DTS kifinomultabb kicsit részletezőbb talán
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
szerintem az egész jó alternatíva ha van valakinek egy blue ray játékosa meg egy yami 2700-se de mint a dvd esetében is tapasztalható hogy a későbbiekben egy avr-ben a dekódolás jobb minőségű mintha a blue ray vagy hd-dvd játékosban történne.
Én biztos várok ezzel a HDMI témával mert kicsit attól tartok hogy 2-3 év múlva mikor már javában menni fognak az 1.3-as AVR ek melyeken menni fog a Dolby True HD meg DTS master HD viszont a tényleges csatornaszámot nem fogják bővíteni az anyaghordozón vagy csak 7.1 -es anyag olyan elvétve lesz mint a mostani DOLBY Digital EX és többnyire csak 5.1 -es hanganyagok lesznek mert nekem a mostani AVR bőven megfelel max egy blue ray vagy HD-DVD játékos(vagy mindkettő egyben ) lesz előtte oszt csá.
Majd ha HD-DVD vagy Blue Ray hordozón a kép HD minőségű és a hanganyagok is 70-80% ban már 7.1-ben lesznek rögzítve és ez mind egy HDMI-n kommunikál akkor már én is nagyon erősen fogok egy új AVR irányába hajlani...
Meg addigra az itteni fórumozóknak már régen lesz ilyen készüléke és megoszthatja velünk élményét tapasztalatát mennyire érdemes beruházni
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
- sztem nagyon jovotallo, a mostanim is most 7 eves, es legalabb 1-2 evig meg menni fog Csak mákod van vele, az én olyanom 1 év alatt bedöglött annó.
- bizom benne, ha behal, akkor nem marad mas mint venni egy hasznalt hasonlo kategorias cuccot atmeneti idore. ez meg megidotallobb
T A M I . H U
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "
Kapcsolat: T-VDSL 23008 down/ 5022 up
"... like a bridge ower troubled water ... "
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5020
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 686
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Anno, mikor egy SONY STR-DB790 QS AVR-ről váltottam az AT P-2000/Myryad T-70 processzor/végfok párosra, igencsak meglepődtem, hogy milyen többlet rejtőzik egy 448 kbps-es DD jelfolyamban (legfőképp koncertek és filmzene).
Na, és itt jön a 20Ft-os kérdés, hogy vajon egy félmilkós erősítő fog-e jobb hangot adni DD-ből vagy egy 200 ezres a TrueHD-ből?
kiváncsi leszek majd az idővel megjelenő egydobozos tesco gazdaságos hd csodákra
Rega io/ DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / hangfalkábel, rca: HiDiamond D3, tápkábel: Isotek Evo3 Premium és Initium ill. Hivox, koax: AQ1 , usb a/b: Oyaide, ethernet: Audioquest Forest
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
amugy a véleményem, h a mai hdmi pcm only erősitők 1:1 dpl erősitők sorsára jutnak: pár év és áruk sem lesz, mivel addigra egyetlen erősitőben sem lesz komolyabb dekoder, h pcm-et kreáljon
??
erősitőben=dvdlejátszoban
de marhaságot irtam, Ultegra irja jol: egyre olcsobb playerekben is ott a dekoder... kevertem az analog kivezetéssel ezesetben viszont lehet meglepő lesz a dolgok kimenetele hdmi kimenet alap lesz, a dekodolás pedig egyre olcsobb lesz, hiszen az all in 1 chipsetek miatt "ki sem lehet majd hagyni" egy truehd dekodert a 9ezer forintos BR lejátszobol
...és Skipper megirta a frankot: nagyobb az előrelépés, ha a láncodat fejleszted, mert az biztosan jobb hangot ad, viszont a hd hangformátum önmagában nem lesz sokkal jobb: nem a bitráta volt sokszor eddig sem a szűk keresztmetszet
Ultegra: én a tömöritésből adodo hibákat nem éreztem soha DTS esetén, DD384kbit esetén viszont természetes h hiányérzeted van: 20Hz - 18kHz ig vág!!!! nem 20-20, ahoz 448kbit kell, de sok dvdn a 384 az alap a mai napig Na, ebből mondjuk adodik majd egy kis plusz
Jó volt itt.
(2003 Marárcius - 2007 Október)
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Anno, mikor egy SONY STR-DB790 QS AVR-ről váltottam az AT P-2000/Myryad T-70 processzor/végfok párosra, igencsak meglepődtem, hogy milyen többlet rejtőzik egy 448 kbps-es DD jelfolyamban (legfőképp koncertek és filmzene).
Na, és itt jön a 20Ft-os kérdés, hogy vajon egy félmilkós erősítő fog-e jobb hangot adni DD-ből vagy egy 200 ezres a TrueHD-ből?
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Ne feledjük az elektronikák szerepét sem. Anno, mikor egy SONY STR-DB790 QS AVR-ről váltottam az AT P-2000/Myryad T-70 processzor/végfok párosra, igencsak meglepődtem, hogy milyen többlet rejtőzik egy 448 kbps-es DD jelfolyamban (legfőképp koncertek és filmzene).
Ettől függetlenül én is nagyon várom már az új, többcsatornás lossless hangformátumokat.
Sztereó: Heed Audio Obelisk PRE+PX, Naim NAP250 DIY, SACD: SONY SCD-555ES, Hálózati: Pioneer N-70A (Hoer&Wege), Front: Etalon Supraton 5 (special edition), IC: Harmonic Technology Truth Link, Kimber Select 1010 és PBJ, Front: HydraSound Titan IV MK2, Tápszűrés: HiVox Alces 6
AVR: Marantz NR1609
AVR: Marantz NR1609
- GTomi
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5020
- Csatlakozott: 2003.11.20., csüt. 11:45
- Értékelés: 686
- Tartózkodási hely: Sopron/Budapest
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Tartok tőle, hogy kimerül a dolog abban, hogy a szabványértékek betartásán túl egyszerűen hangosabban lesz felvéve az új formátumú hangsáv, de ne legyen igazam!
dts-nél is használják ezt a kis trükköt, hogy hangosabbra keverik, amitőlúgy tűnik, hogy jobban szól.
Rega io/ DacMagic200M / TMP táp / Revox B226 / Pc / Hivox zárt 3 utas / hangfalkábel, rca: HiDiamond D3, tápkábel: Isotek Evo3 Premium és Initium ill. Hivox, koax: AQ1 , usb a/b: Oyaide, ethernet: Audioquest Forest
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Ha hifizés után leülök filmet nézni, mindig bántja a fülemet a magasak csilingelős-sziszegős mivolta a beszédhangban, az erőteljesség hiánya, ezeket pedig egyértelműen a tömörítés okozza.
Szerintem a sziszegést nem a tömörítés okozza, hanem valószínűleg a rosz studiómunka, mert van pár film, amire ez nem jellemző. (pl. King Kong eredeti hang.)
Semmilyen garancia nincs arra, hogy az új hangformátumokkal készülő filmek hangját gondosabban készítik el.
Tartok tőle, hogy kimerül a dolog abban, hogy a szabványértékek betartásán túl egyszerűen hangosabban lesz felvéve az új formátumú hangsáv, de ne legyen igazam!
PC: GigabyteB550M K, Ryzen5600G, 32GBKingstonDDR4, 9.5TB HDD
Tv: TCL85C735, PC
HANG: FractalDesign HTPC, USB if: Musician Pisces, DAC: LOXJIED40PRO, Amplifier: KrellKAV400xi, Front: DIY TL, Sub: DIY+RockfordFosgateP1S4-12, Hs kábel: KRELL klón, Interc. :ChosealFlagship coax
Egyéb: Pawalle tp80
Tv: TCL85C735, PC
HANG: FractalDesign HTPC, USB if: Musician Pisces, DAC: LOXJIED40PRO, Amplifier: KrellKAV400xi, Front: DIY TL, Sub: DIY+RockfordFosgateP1S4-12, Hs kábel: KRELL klón, Interc. :ChosealFlagship coax
Egyéb: Pawalle tp80
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Hát... Azért az új formátumok ellen "tüntetni" azzal, hogy XY film mekkora kaka, elég gyenge dolog. A DVD kiadványok legalább 95%-a nem használja ki a formátum nyújtotta lehetőségeket. Én is megmosolyogtam, hogy a First Blood (= Rambo) jelenik meg DTS-HD MA sávval, hiszen botrány módon szól maga a felvétel. És igazad van, az Emlékmás is vicc, pedig DTS-ES hang van a DVD-n. De ezért kellene eltemetni az új formátumokat? Ha hifizés után leülök filmet nézni, mindig bántja a fülemet a magasak csilingelős-sziszegős mivolta a beszédhangban, az erőteljesség hiánya, ezeket pedig egyértelműen a tömörítés okozza. Biztos csak a marketing gépezet áldozata vagyok, de én nagy szeretettel nézek a HD hangformátumok elébe.
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
H őszinte kakarok lenni nem érzek valami nagy izgalmat az új hangformátumok iránt. Egy jó "sima" DD, DTS nekem elegendő.
Sok HDMI legyen benne, hogy fogyjanak a kábelek.
TV: LG 65" OLED Media Player: Dune AVR: Denon x4400h Front: Quadral QLX-205 Center: Quadral QLX Base MkII Surround: Quadral QLX-120
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
MP3, Ogg Vorbis, AC3, DTS, ATRAC, AAC, mind ugyanazon elven alapul, az meg az én korlátoltságom, hogy a tömörített zenét mp3-nak csúfolom formátumfüggetlenül.
De hogy egész pontosak legyünk, az mp3 eredetileg az MPEG1 specifikáció része volt. Más kérdés, hogy aztán az erősődő processzorok miatt tovább lehetett fejleszteni (plusz kevésbé verte a szabványossági kérdés), így ma már jobban szól, mint az AC3.
Ezt én sem értem arty. A tendencia az, hogy egyre több dekóder kerül egy gépbe, nem az, hogy egyre kevesebb. Ma már egy 10e forintos DVD lejátszóban van DTS, DD, sőt DPLII dekóder is. Ezek csak plusz programok egy DSP-re, nem igényelnek új hardware-t. Mivel egyre olcsóbbak lesznek az egyre jobb DSP-k, egy idő után teljesen standard lesz, hogy egy lejátszó mindent kicsomagol neked. Az európai Toshibák pl. legújabb firmware-rel már kiadják analógban is, meg HDMI-n is PCM-ben az 5.1 TrueHD-t (7.1 továbbra sincs), pedig korábban ezt nem tudták. Év végén jön a Samsung duál lejátszója, valahol mintha azt olvastam volna, hogy az mindent kitömörít neked. Van is benne ráció...
Egyetlen egy dolog tarthatná mindezt vissza: a tudatos piac szegmentáció, de ebbe meg jól belerondít majd 1-2, erősítőgyártásban nem / kevéssé érdekelt cég, így muszáj lesz a "nagyoknak" (Denon, Yamaha, mittom...) ugyanezt meglépni.
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
amugy a véleményem, h a mai hdmi pcm only erősitők 1:1 dpl erősitők sorsára jutnak: pár év és áruk sem lesz, mivel addigra egyetlen erősitőben sem lesz komolyabb dekoder, h pcm-et kreáljon
??
Sztereó: Heed Audio Obelisk PRE+PX, Naim NAP250 DIY, SACD: SONY SCD-555ES, Hálózati: Pioneer N-70A (Hoer&Wege), Front: Etalon Supraton 5 (special edition), IC: Harmonic Technology Truth Link, Kimber Select 1010 és PBJ, Front: HydraSound Titan IV MK2, Tápszűrés: HiVox Alces 6
AVR: Marantz NR1609
AVR: Marantz NR1609
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
gondolom az ac3-at probálta hasonlitani valamihez és az mp3 jött ki, pedig az mp3 azonos bitrátán jobban szól sokkal, mint az ac3
egyébként a jo lánc hozama eddig is csak zenében jött ki, ezen az akciofilmek jobb hangsávja nem sokat fog változtatni, ha eddig is már mondjuk DTS-ben nézted mivel filmről beszélünk, a minőség nagyon nehezen mérhető, értékelhető ... jóval nehezebben, mint ha mondjuk beteszed a kedvenc zenédet két különböző minőségű tömöritésben ...
arról már nem is beszélek, h a rossz keverés, béna, rossz minőségű forrás ugyanugy ott lesz a folyamatban, dts MA-ba kodolás előtt pl az emlékmásnak aztán sok értelme van dts-MA sávval ... megnézem, aki észreveszi a "jó láncán" a különbséget a sima DTS-hez képest
kivéve, ha dts-es jó szokáshoz hiven, még hangosabb lesz a dts-MA
amugy a véleményem, h a mai hdmi pcm only erősitők 1:1 dpl erősitők sorsára jutnak: pár év és áruk sem lesz, mivel addigra egyetlen erősitőben sem lesz komolyabb dekoder, h pcm-et kreáljon
Jó volt itt.
(2003 Marárcius - 2007 Október)
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Egészen eddig mp3-nak építgettünk minőségi többcsatis hangláncot, most végre lesz igazi hozama a drága hangfalaknak és erősítőknek.
Ráadásul nem MP2-nek?
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Én legalább olyan nagy izgalommal nézek a DVD-Audio minőségű hang elébe, mint a 1080p képre. Egészen eddig mp3-nak építgettünk minőségi többcsatis hangláncot, most végre lesz igazi hozama a drága hangfalaknak és erősítőknek.
Én is abban bízom egyébként, mint Gandalf, hogy ha bejönnek az új masinák, ki tudok fogni egy RX-V2700-est olcsójér'.
Amúgy nem hiszem, hogy a későbbiekben drágák lesznek a minden dekódert felvonultató gépek. Valamelyik gyártó, amelyik nem igazán érdekelt az erősítők frontján (pl. Samsung) beleteszi valamelyik olcsó gépébe, innentől meg a többieknek is muszáj lesz követni. Egyébként is, az új AVR-ekkel együtt megugrik a combosabb DSP prockók iránti kereslet, így ez nem lesz költségfaktor a lejátszók építésekor sem.
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Ez egy nehéz kérdés. Ha bejönnek az új hangformátumokat dekódoló erősítők, akkor a méregdrága csúcsgépéket bagóért fogják eladni. Egy balódi dekóderes lejátszóval, pedig lehet, hogy jobb párost alkotnak. Viszont én simán cserélném előbb is az erősítőmet ha lenne benne matrix hdmi switcer és nem csak simán két bement közt tudna kapcsolni. H őszinte kakarok lenni nem érzek valami nagy izgalmat az új hangformátumok iránt. Egy jó "sima" DD, DTS nekem elegendő.
TV: Hisense 70E7HQ AVR: Onkyo TX-RZ50 Front: Polk Audio RTi A3 Center: Polk Audio CSi A4 Surround: Polk Audio RTi A1 Sub: Mordaunt-Short 909W
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Sokáig én is úgy voltam vele, hogy inkább várok az erősítő cserével. A Yamahám az első erősítőm. Ha most vennék, akkor tuti szánnék rá egy picit többet. Messze azért nem mennék, mivel nekem a Yamaha megfelel.
Tehát fél éve még úgy voltam vele, hogy erősítőt fogok cserélni. Aztán fordult velem a világ és úgy döntöttem, hogy megvárom, amíg beépítik a gyártók a dekódereket a termékeikbe.
Most, hogy újra feltettem magamnak a kérdést, már másképpen látom. Tuti, hogy 2-3 év múlva, mikorra alapfunkciók lesznek ezek a dekóderek, addigra megint lesz valami őrület, ami miatt megint csak lehet agyalni, hogy várjak-e a beruházással. Ez egy végtelen történet. Tehát ilyen szempontból nem időtállóak a mai AVR-ek.
Viszont, ha szigorúan a funkciókat nézzük, akkor biztos vagyok benne, hogy még nagyon sokáig használhatjuk meglévő eszközeinket.
Nyílván a fogyasztói társadalom mint olyan nem akarja ezt engedni, mert ömlik ránk mindenhonnan a "vegyél újat", "dobd ki a tavalyit" jellegű mentalitás.
Nekem olyan erősítő kéne, amin van 3-4 HDMI bemenet (DVD, DVDR, PC, Konzol). De mivel ezek még eléggé drágák, inkább várok a beruházással.
Végkövetkeztetés: A felhasználó pénztárcájától fögg, hogy az erősítője mennyire lesz időtálló. Én pedig az erősítőn megspórolt fölös pénzemet inkább konditeremben költöm el. Mivel dagadok mint egy Medve!!!
TV: LG 65" OLED Media Player: Dune AVR: Denon x4400h Front: Quadral QLX-205 Center: Quadral QLX Base MkII Surround: Quadral QLX-120
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Szerintem mire megjönnek az 1.3-as HDMI-vel szerelt AVR-ek, addigra a kurrens lejátszókban is ott lesz a dekóder.
Ezt nem is vitatnám. Viszont mennyivel egyszerűbb egy olyan erősítőre cserélni ami alapból fullos, mint horror pénzekért kurrens lejátszót venni. A Denon árai alapján egyértelműen látszik, hogy az új HD erősítők nem lesznek drágábbak, mint a régiek. Az 5-ös, 4-es és 3-as sorozat jövő hónaptól azonos áron lesz kapható csak benne lesznek az új dekóderek. Augusztusban valószínűleg a 2-es sorozat is hasonló módon kerül a boltokba.
Visszautalnék a vita kiindulópontjára az új Onkyo erősítőre. Mert az egész arról szól, hogy érdemes-e megvenni egy ilyen erősítőt annak aki most szeretne váltani vagy várni pár hónapot az újra. Én több érvet sorakoztattam fel a várakozás mellett, de a másik oldalról nem hallottam konkrétumot, hogy miért kellene megvenni inkább ezt. Számomra az nem érv, hogy amúgy vehetsz hozzá egy 300 ezeres Blu-Ray lejátszót mert abban aztán minden dekóder benne van.
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Valóban nem tudják a DTS-HD MA-t. Részemről a tudatlanság. Mindazonáltal ennek is megvannak a maga okai. Szerintem mire megjönnek az 1.3-as HDMI-vel szerelt AVR-ek, addigra a kurrens lejátszókban is ott lesz a dekóder.
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
A két európai Toshiba HD-DVD lejátszó nem tudja dekódolni a DTS-HD-t csak kiveszi belőle az alap 1.5Mbites DTS-t és azt dekódolja. Így nincs például Master Audio (Elemi ösztön, Emlékmás, stb.) dekódolás. Az olcsóbb amerikai HD-DVD lejátszó a Dolby TrueHD-t nem tudja csak 2 csatornára downmixelni, 5.1-ben nem megy.
A Samsung BD-P1000 Blu-Ray lejátszó ahogy a leírásából kiveszem sem a TrueHD-t sem a DTS-HD nem dekódolja. Az külön vicc, hogy DVD-ről a sima DTS-t sem tudja dekódolni és a Dolby Digitalt is csak 2 csatornában.
Nem néztem tovább, szerintem nem olyan egyértelmű ez a dolog, hogy minden lejátszóban minden szükséges dekóder benne van.
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Látom, továbbra sem világos. Az összes jelenleg piacon lévő HD-DVD / Blu-ray lejátszó tudja azt, hogy a lemezen lévő BÁRMILYEN tömörített hangformátumot (legyen az DD, DTS, DD+, DTS-HD, vagy valamelyik lossless formátum) 8 csatornás LPCM jellé dekódol.
Megmondom őszintén nem folytam bele mostanság, de régebben simán átlagos volt, hogy a Dolby TrueHD-t csak 2.0-ba tudta a lejátszó dekódolni, 5.1-ben nem. Futok is vele egy kört és maximum visszavonom.
Mennyire jövőtálló egy mai AVR?
Látom, továbbra sem világos. Az összes jelenleg piacon lévő HD-DVD / Blu-ray lejátszó tudja azt, hogy a lemezen lévő BÁRMILYEN tömörített hangformátumot (legyen az DD, DTS, DD+, DTS-HD, vagy valamelyik lossless formátum) 8 csatornás LPCM jellé dekódol.
Mivel az újabb erősítők a 8 csatornás LPCM jelet tudják kezelni (de a DD+-t, DTS-HD-t és társait nem), egy mostani BD lejátszó + pl. Yamaha RX-V2700 tökéletesen azonos a feldolgozott jelfolyam és összeköttetés szempontjából egy BD lejátszó + pl. Yamaha RX-V2800 kombóval, ahol utóbbi már tudja az újgenerációs hangformátumokat. A különbség annyi, hogy a kitömörítés a 2700 esetén a BD lejátszóban történik, utóbbi esetben az AVR-ben. De teljesen azonos a két digitális jelfolyam, amivel a processzor játszani kezd, majd küldi tovább a D/A konverterek felé. A Dolby ajánlás pedig pont azért javasolja a lejátszó oldali kitömörítést, mert így oszlik a teher a processzorok között (pl. 4 APE párhuzamos dekódolása simán megfektet egy PIII-ast is), a sávszélesség pedig simán adott a HDMI interface-en.
Szó sincs analóg összeköttetés szükségességéről, épp ezért egész más helyzet most venni egy jó HDMI-s gépet, mint a DD korszak kezdetén egy digitális bemenet nélküli erősítőt. Értékvesztése lesz, ha megjelennek a valós 1.3-as HDMI-s gépek, de éveken át semmilyen, funkcióban megjelenő hátrányt nem szenvednek az újabb gépekkel szemben. A PCM hangsáv tökéletes helypazarlás, ha egyszer veszteségmentes tömörítéssel is rá lehet tenni a lemezre a hangsávot.
Szerintem ahol hosszabb távon értelme lehet az 1.3-as HDMI-nek, az az új színtér. Ma még semmi nem támogatja, de talán 1 éven belül megjelennek az első high-end megjelenítők, aztán szép lassan lecsorognak az elérhető árkategóriába (mondjuk mostani 32 collos LCD áraknak megfelelő) az ilyen kijelzők. De ez lesz vagy 4 év tippem szerint. A másik, hogy a DD-DTS biztosan kitalál újabb és újabb programokat (7.1-10.2 pl.), ezekre szintén nem lesznek felkészülve a korai erősítők. Bár én most sem DPLIIx-et használok, hanem a gyártó DSP programjait (a Sony-n és Yamahán is van megfelelő).