Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
"Továbbá felvétel, karmester, hangmérnök."
Fiataloknak:
http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM0603.HTM
Fiataloknak:
http://www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM0603.HTM
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
-
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2020.07.10., pén. 05:07
- Értékelés: 65
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Továbbá felvétel, karmester, hangmérnök.
Lásd az 1957-es Deccás, Soltis Beethoven V.-et kontra a másfél évtizeddel későbbi hungarotonos Ferencsik vezényelte lemezt. Előbbi zenemű, utóbbi elé behúztak egy vastag plüssfüggönyt.
Online
Nincs mit hozzátegyek, kerek egész!
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13971
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8905
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Általában a hifiről
Köszönöm!revox írta: ↑2024.10.10., csüt. 09:40na skacok...
az van, hogy az asszony elbirtokolta a nagy rendszert, mióta lemezjátszót kapott (karliftet, korábbi RS Lab karon nem volt, nem mert hozzányúlni) és most bepótolja az elmúlt 10 évet, amit azzal töltött, hogy azt hallgatta, amit én akartam. Doorsból is megárt a sok, így elvonultam a hálószobába és mióta Vinkler beírta a Metallica Black albumot (mint tesztanyag) , azóta a fejemben van. Így született az a döntésem, megkeresem a DVD-k között a Metallica koncertet.
Az elmúlt napok rockzenei, vélhetően sokak számára már nem is érthető témája így újraébredt bennem, azt gondolom, van elvarratlan szál, nem kevés. Ráhagytam Ferire a dolgokat, de lehet érdemes ezt rendbetenni. Amit leírok, szigorúan saját vélemény, bár bennem nemigazán megingatható. A miértek kérdésesek ,arra, csak tippem van.
A rockzene mocskos bonyolult zene és annak reprodukciója otthon bizony igen jó hifit kíván meg. Az autentikus megszólaltatás, ami vesszőparipa se egyértelmű, mit takar, mert nekem -sajnos- az a tapasztalatom, hogy a hangosított koncertek minőségben nem érik el azt a szintet, amit otthon a sorlemezzel el lehet érni. A hangosítás, ahogy a neve mutatja, hangosítás. Magasról xarik a finomságokra, ebben teljesen egyet tudok érteni Ferivel. Csak az otthoni rendszer nem. Az otthni rendszer ki van hegyezve, be van állítva és jó esetben még "helyesen" is szól. A koncertek sokszor abban tudnak sokkal jobbak lenni, hogy az előadás élő volta miatt nincs vágás, az egész koncert egy rögtönzés, a srácokban is ott van a lendület, néha némi söröcske is és sokkal nagyobb örömzenélésről van szó. De, ettől a hangosítás, néhány üdítő kivételtől eltekintve nem igazán jó. ilyen okokból kifolyólag szeretem pl a sorlemezek helyett a koncertalbumokat, formátumtól függetlenül. Van rajtuk utómunka, néha borzalmas és pont a lendületet ölik meg vele, de többnyire ez szokott sikerülni. Magyarul, nekem pl már jobb otthon meghallgatni egy koncertalbumot, mint elmenni arra a koncertre. Iggy Pop nálunk nagy kedvenc, bár az asszony jobban rajong érte, én is kedvelem. Ellátogattunk a budapesti koncertre, a keverő elé álltunk, azért ott nagyjából optimális a hang. Egy borzalmas katyvasz volt. még az asszony is nézegette az óráját, mikor lesz vége (azért csak nem hagytuk ott,de...). Mi történt? Van több koncertünk tőle, megszokta otthon, amit kap és az minőségben ezt messze felülmúlta. Kérdéses, hogy ez taz 'autentikus' (an xar) megszólalást én haza akarom e vinni? Dehogy akarom. DE, ha kilépek a rockzenei történetből, ugyanígy jártunk egy Budapest Ragtime Band hangosított koncertjével. A csajom (így rövidebbolyan, mint Columbóé, emlegetem, de még senki nem látta soha) vissza is kérdezett, hogy ez tényleg megvan nekünk lemezen? Meg...
Persze, vannak üdítő kivételek. 30 éve egy Body Count koncert, vagy egyszer egy szabadtéri Tankcsapda, de pl a Tankcsapdát otthon hallgatva, nincs hiányérzetem.
Hangnyomás... Na igen, ez nem egyszerű. Ehhez tényleg kell egy bazi stabil rendszer, ami hangos is tud lenni. Az AVantgarde-ok erre pl képesek, de nem SE-vel kell hajtani, az holtbiztos.
De maradjunk ott, élvezhető e kisebb rendszeren. Hogy a fenébe ne lenne élvezhető. A tegnapi rendszer nem túl bonyolult, egy olcsó DVD játszó, egy TMP ANT erősítő és egy FAL Supreme S. Alsó határfreki elvileg 40Hz, amit akár tudhat is, de ez nem a dögös 40Hz, ami veri a vesét, inkább csak jelen van. mit csinál ez a rendszer? Egy bonsai rockkoncertet. Minden sokkal kisebb, de az arányok megmaradnak, így képes "helyesen" szólni. Mellette van értelmezhető felbontása és ha binsai is, kifejezetten élvezhetővé teszi a "művet". Reggel felkelve még mindig a fejeben duruzsol az Unforgiven, ami azt jelenti, befogadtam és nyomot hagyott bennem. A kis rendszer át tudta adni, amit akart. Ezt rég megfigyeltem, ha egy konfig jól szól, az előző esti zenehallgatás még reggel "hat". De ezt biztos már sokan tapasztalták, csak megerősítem, hogy ez jó irányt jelent![]()
A rockzene kér e minőséget? bár nálam minden rock, ami nem más, így nem szedem szét, hogy post-punk, vagy grunge, vagy stb... de talán érthető. Az a tapasztalatom, sokkal nehezebb ezeket jól lejátszani és egyáltalán nem a hangtömegre értem. halkan is. Rendszerek beállításánál, amikor már túlvagyunk a komolyzenén és jazz-en és jónak éljük meg, akkor veszek elő valami borzalmat és az még jelez, hogy baj van. még kis fordítás itt (sztereókép hiba), vagy egy kis készülékizoláció ott, de ezek a hibák már egyszerűbb stílusokon nem jöttek elő. Biztos ott voltak, de nem voltak zavarók. Persze, akit régen ismerek, az már tudja, hogy feleslegesek az első körök, ott egyből Nine inch Nailssel kezdünk.
A rockzenét degradálni, hogy annak nem kellenek a finomítások butaság lenne, sőt javaslom mindenkinek, ha kész van bármilyen beállítással, dobjon fel valami metált és nézze meg, az szépen, simán, zökkenőmentesen szól e és mozognak e az energiák (még halkan is), ugyanis a zene egyik lételeme a energiák mozgása. Ha nincs energia, semmi nincs. A hifinek meg az a dolga, hogy a hordozón lévő jelből zenét kreáljon és a hordozón lévő jel nem tesz különbséget, hogy azon jelek eredője kamarazene lesz, vagy metál. ami nem visz át minden zenét, az nem jól viszi és alakítja át a jeleket.
Hol van az alapvető hiba? A készülék illetve kábelgyártók is kicsit be vannak skatulyázva a szokványos hifis zenék világába. Fejlesztéskor, hallgatózásokon is ezeket erőltetik és közben nem veszik észre, ha egy komplexebb zenemű szétesik a rendszeren. Bár, elektronikát kevesebbet látok, nem megfelelően működni, drótokat annál többet.
Nos, röviden. Így is maradnak nyitott kérdések, de azt gondolni, hogy a -legnehezebben- reprodukálható műfajnak nem kell a finomítás, hibás gondolat, nem is kicsit. Sőt, nekem mutogathat bárki bármilyen zongoraművet, ha feldobom a Nirvana Nevermind-ot és nem hallom Kurt Cobain hangjában azt a fájdalmat, amitől puskacsövet dugott a szájába, egy legyintéssel lehet honorálni. Egyébként nem is kell felrakni. Az erő, energia hiánya bármilyen zenén detektálható, halkan is. Mikor kérdezik, "mit tegyek fel?", "mindegy". Ez a zenének az alapja (energia). Ettől tud borzalmasa élvezhető lenni egy 1956-os, monó Chopin zongoramű, ami kb közhifis nyeleven, úgy szól, mint a Sokol rádió. Nem véletlen, hogy akik igazán komoly berendezésekkel rendelkeznek, ezeket keresik.
Erről biztos mindenkinek van elképzelése, én csak két tábort akarok megerősíteni a "hitében":
1- aki azt gondolja, hogy igenis fontos a rockzene minőségi reprodukciója
2- aki úgy gondolja, rockzenét (vagy bármit) lehet halkan is hallgatni
metallica.jpg
Nincs mit hozzátegyek, kerek egész!
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Általában a hifiről
Csak egy apró pontosítás: van ahol igen meg van ahol semmi dinamikai különbség nincs. Korszak, műfaj, zeneszerző függvénye.
Re: Általában a hifiről
na skacok...
az van, hogy az asszony elbirtokolta a nagy rendszert, mióta lemezjátszót kapott (karliftet, korábbi RS Lab karon nem volt, nem mert hozzányúlni) és most bepótolja az elmúlt 10 évet, amit azzal töltött, hogy azt hallgatta, amit én akartam. Doorsból is megárt a sok, így elvonultam a hálószobába és mióta Vinkler beírta a Metallica Black albumot (mint tesztanyag) , azóta a fejemben van. Így született az a döntésem, megkeresem a DVD-k között a Metallica koncertet.
Az elmúlt napok rockzenei, vélhetően sokak számára már nem is érthető témája így újraébredt bennem, azt gondolom, van elvarratlan szál, nem kevés. Ráhagytam Ferire a dolgokat, de lehet érdemes ezt rendbetenni. Amit leírok, szigorúan saját vélemény, bár bennem nemigazán megingatható. A miértek kérdésesek ,arra, csak tippem van.
A rockzene mocskos bonyolult zene és annak reprodukciója otthon bizony igen jó hifit kíván meg. Az autentikus megszólaltatás, ami vesszőparipa se egyértelmű, mit takar, mert nekem -sajnos- az a tapasztalatom, hogy a hangosított koncertek minőségben nem érik el azt a szintet, amit otthon a sorlemezzel el lehet érni. A hangosítás, ahogy a neve mutatja, hangosítás. Magasról xarik a finomságokra, ebben teljesen egyet tudok érteni Ferivel. Csak az otthoni rendszer nem. Az otthni rendszer ki van hegyezve, be van állítva és jó esetben még "helyesen" is szól. A koncertek sokszor abban tudnak sokkal jobbak lenni, hogy az előadás élő volta miatt nincs vágás, az egész koncert egy rögtönzés, a srácokban is ott van a lendület, néha némi söröcske is és sokkal nagyobb örömzenélésről van szó. De, ettől a hangosítás, néhány üdítő kivételtől eltekintve nem igazán jó. ilyen okokból kifolyólag szeretem pl a sorlemezek helyett a koncertalbumokat, formátumtól függetlenül. Van rajtuk utómunka, néha borzalmas és pont a lendületet ölik meg vele, de többnyire ez szokott sikerülni. Magyarul, nekem pl már jobb otthon meghallgatni egy koncertalbumot, mint elmenni arra a koncertre. Iggy Pop nálunk nagy kedvenc, bár az asszony jobban rajong érte, én is kedvelem. Ellátogattunk a budapesti koncertre, a keverő elé álltunk, azért ott nagyjából optimális a hang. Egy borzalmas katyvasz volt. még az asszony is nézegette az óráját, mikor lesz vége (azért csak nem hagytuk ott,de...). Mi történt? Van több koncertünk tőle, megszokta otthon, amit kap és az minőségben ezt messze felülmúlta. Kérdéses, hogy ez taz 'autentikus' (an xar) megszólalást én haza akarom e vinni? Dehogy akarom. DE, ha kilépek a rockzenei történetből, ugyanígy jártunk egy Budapest Ragtime Band hangosított koncertjével. A csajom (így rövidebb
olyan, mint Columbóé, emlegetem, de még senki nem látta soha) vissza is kérdezett, hogy ez tényleg megvan nekünk lemezen? Meg...
Persze, vannak üdítő kivételek. 30 éve egy Body Count koncert, vagy egyszer egy szabadtéri Tankcsapda, de pl a Tankcsapdát otthon hallgatva, nincs hiányérzetem.
Hangnyomás... Na igen, ez nem egyszerű. Ehhez tényleg kell egy bazi stabil rendszer, ami hangos is tud lenni. Az AVantgarde-ok erre pl képesek, de nem SE-vel kell hajtani, az holtbiztos.
De maradjunk ott, élvezhető e kisebb rendszeren. Hogy a fenébe ne lenne élvezhető. A tegnapi rendszer nem túl bonyolult, egy olcsó DVD játszó, egy TMP ANT erősítő és egy FAL Supreme S. Alsó határfreki elvileg 40Hz, amit akár tudhat is, de ez nem a dögös 40Hz, ami veri a vesét, inkább csak jelen van. mit csinál ez a rendszer? Egy bonsai rockkoncertet. Minden sokkal kisebb, de az arányok megmaradnak, így képes "helyesen" szólni. Mellette van értelmezhető felbontása és ha binsai is, kifejezetten élvezhetővé teszi a "művet". Reggel felkelve még mindig a fejeben duruzsol az Unforgiven, ami azt jelenti, befogadtam és nyomot hagyott bennem. A kis rendszer át tudta adni, amit akart. Ezt rég megfigyeltem, ha egy konfig jól szól, az előző esti zenehallgatás még reggel "hat". De ezt biztos már sokan tapasztalták, csak megerősítem, hogy ez jó irányt jelent
A rockzene kér e minőséget? bár nálam minden rock, ami nem más, így nem szedem szét, hogy post-punk, vagy grunge, vagy stb... de talán érthető. Az a tapasztalatom, sokkal nehezebb ezeket jól lejátszani és egyáltalán nem a hangtömegre értem. halkan is. Rendszerek beállításánál, amikor már túlvagyunk a komolyzenén és jazz-en és jónak éljük meg, akkor veszek elő valami borzalmat és az még jelez, hogy baj van. még kis fordítás itt (sztereókép hiba), vagy egy kis készülékizoláció ott, de ezek a hibák már egyszerűbb stílusokon nem jöttek elő. Biztos ott voltak, de nem voltak zavarók. Persze, akit régen ismerek, az már tudja, hogy feleslegesek az első körök, ott egyből Nine inch Nailssel kezdünk.
A rockzenét degradálni, hogy annak nem kellenek a finomítások butaság lenne, sőt javaslom mindenkinek, ha kész van bármilyen beállítással, dobjon fel valami metált és nézze meg, az szépen, simán, zökkenőmentesen szól e és mozognak e az energiák (még halkan is), ugyanis a zene egyik lételeme a energiák mozgása. Ha nincs energia, semmi nincs. A hifinek meg az a dolga, hogy a hordozón lévő jelből zenét kreáljon és a hordozón lévő jel nem tesz különbséget, hogy azon jelek eredője kamarazene lesz, vagy metál. ami nem visz át minden zenét, az nem jól viszi és alakítja át a jeleket.
Hol van az alapvető hiba? A készülék illetve kábelgyártók is kicsit be vannak skatulyázva a szokványos hifis zenék világába. Fejlesztéskor, hallgatózásokon is ezeket erőltetik és közben nem veszik észre, ha egy komplexebb zenemű szétesik a rendszeren. Bár, elektronikát kevesebbet látok, nem megfelelően működni, drótokat annál többet.
Nos, röviden. Így is maradnak nyitott kérdések, de azt gondolni, hogy a -legnehezebben- reprodukálható műfajnak nem kell a finomítás, hibás gondolat, nem is kicsit. Sőt, nekem mutogathat bárki bármilyen zongoraművet, ha feldobom a Nirvana Nevermind-ot és nem hallom Kurt Cobain hangjában azt a fájdalmat, amitől puskacsövet dugott a szájába, egy legyintéssel lehet honorálni. Egyébként nem is kell felrakni. Az erő, energia hiánya bármilyen zenén detektálható, halkan is. Mikor kérdezik, "mit tegyek fel?", "mindegy". Ez a zenének az alapja (energia). Ettől tud borzalmasa élvezhető lenni egy 1956-os, monó Chopin zongoramű, ami kb közhifis nyeleven, úgy szól, mint a Sokol rádió. Nem véletlen, hogy akik igazán komoly berendezésekkel rendelkeznek, ezeket keresik.
Erről biztos mindenkinek van elképzelése, én csak két tábort akarok megerősíteni a "hitében":
1- aki azt gondolja, hogy igenis fontos a rockzene minőségi reprodukciója
2- aki úgy gondolja, rockzenét (vagy bármit) lehet halkan is hallgatni
az van, hogy az asszony elbirtokolta a nagy rendszert, mióta lemezjátszót kapott (karliftet, korábbi RS Lab karon nem volt, nem mert hozzányúlni) és most bepótolja az elmúlt 10 évet, amit azzal töltött, hogy azt hallgatta, amit én akartam. Doorsból is megárt a sok, így elvonultam a hálószobába és mióta Vinkler beírta a Metallica Black albumot (mint tesztanyag) , azóta a fejemben van. Így született az a döntésem, megkeresem a DVD-k között a Metallica koncertet.
Az elmúlt napok rockzenei, vélhetően sokak számára már nem is érthető témája így újraébredt bennem, azt gondolom, van elvarratlan szál, nem kevés. Ráhagytam Ferire a dolgokat, de lehet érdemes ezt rendbetenni. Amit leírok, szigorúan saját vélemény, bár bennem nemigazán megingatható. A miértek kérdésesek ,arra, csak tippem van.
A rockzene mocskos bonyolult zene és annak reprodukciója otthon bizony igen jó hifit kíván meg. Az autentikus megszólaltatás, ami vesszőparipa se egyértelmű, mit takar, mert nekem -sajnos- az a tapasztalatom, hogy a hangosított koncertek minőségben nem érik el azt a szintet, amit otthon a sorlemezzel el lehet érni. A hangosítás, ahogy a neve mutatja, hangosítás. Magasról xarik a finomságokra, ebben teljesen egyet tudok érteni Ferivel. Csak az otthoni rendszer nem. Az otthni rendszer ki van hegyezve, be van állítva és jó esetben még "helyesen" is szól. A koncertek sokszor abban tudnak sokkal jobbak lenni, hogy az előadás élő volta miatt nincs vágás, az egész koncert egy rögtönzés, a srácokban is ott van a lendület, néha némi söröcske is és sokkal nagyobb örömzenélésről van szó. De, ettől a hangosítás, néhány üdítő kivételtől eltekintve nem igazán jó. ilyen okokból kifolyólag szeretem pl a sorlemezek helyett a koncertalbumokat, formátumtól függetlenül. Van rajtuk utómunka, néha borzalmas és pont a lendületet ölik meg vele, de többnyire ez szokott sikerülni. Magyarul, nekem pl már jobb otthon meghallgatni egy koncertalbumot, mint elmenni arra a koncertre. Iggy Pop nálunk nagy kedvenc, bár az asszony jobban rajong érte, én is kedvelem. Ellátogattunk a budapesti koncertre, a keverő elé álltunk, azért ott nagyjából optimális a hang. Egy borzalmas katyvasz volt. még az asszony is nézegette az óráját, mikor lesz vége (azért csak nem hagytuk ott,de...). Mi történt? Van több koncertünk tőle, megszokta otthon, amit kap és az minőségben ezt messze felülmúlta. Kérdéses, hogy ez taz 'autentikus' (an xar) megszólalást én haza akarom e vinni? Dehogy akarom. DE, ha kilépek a rockzenei történetből, ugyanígy jártunk egy Budapest Ragtime Band hangosított koncertjével. A csajom (így rövidebb

Persze, vannak üdítő kivételek. 30 éve egy Body Count koncert, vagy egyszer egy szabadtéri Tankcsapda, de pl a Tankcsapdát otthon hallgatva, nincs hiányérzetem.
Hangnyomás... Na igen, ez nem egyszerű. Ehhez tényleg kell egy bazi stabil rendszer, ami hangos is tud lenni. Az AVantgarde-ok erre pl képesek, de nem SE-vel kell hajtani, az holtbiztos.
De maradjunk ott, élvezhető e kisebb rendszeren. Hogy a fenébe ne lenne élvezhető. A tegnapi rendszer nem túl bonyolult, egy olcsó DVD játszó, egy TMP ANT erősítő és egy FAL Supreme S. Alsó határfreki elvileg 40Hz, amit akár tudhat is, de ez nem a dögös 40Hz, ami veri a vesét, inkább csak jelen van. mit csinál ez a rendszer? Egy bonsai rockkoncertet. Minden sokkal kisebb, de az arányok megmaradnak, így képes "helyesen" szólni. Mellette van értelmezhető felbontása és ha binsai is, kifejezetten élvezhetővé teszi a "művet". Reggel felkelve még mindig a fejeben duruzsol az Unforgiven, ami azt jelenti, befogadtam és nyomot hagyott bennem. A kis rendszer át tudta adni, amit akart. Ezt rég megfigyeltem, ha egy konfig jól szól, az előző esti zenehallgatás még reggel "hat". De ezt biztos már sokan tapasztalták, csak megerősítem, hogy ez jó irányt jelent

A rockzene kér e minőséget? bár nálam minden rock, ami nem más, így nem szedem szét, hogy post-punk, vagy grunge, vagy stb... de talán érthető. Az a tapasztalatom, sokkal nehezebb ezeket jól lejátszani és egyáltalán nem a hangtömegre értem. halkan is. Rendszerek beállításánál, amikor már túlvagyunk a komolyzenén és jazz-en és jónak éljük meg, akkor veszek elő valami borzalmat és az még jelez, hogy baj van. még kis fordítás itt (sztereókép hiba), vagy egy kis készülékizoláció ott, de ezek a hibák már egyszerűbb stílusokon nem jöttek elő. Biztos ott voltak, de nem voltak zavarók. Persze, akit régen ismerek, az már tudja, hogy feleslegesek az első körök, ott egyből Nine inch Nailssel kezdünk.
A rockzenét degradálni, hogy annak nem kellenek a finomítások butaság lenne, sőt javaslom mindenkinek, ha kész van bármilyen beállítással, dobjon fel valami metált és nézze meg, az szépen, simán, zökkenőmentesen szól e és mozognak e az energiák (még halkan is), ugyanis a zene egyik lételeme a energiák mozgása. Ha nincs energia, semmi nincs. A hifinek meg az a dolga, hogy a hordozón lévő jelből zenét kreáljon és a hordozón lévő jel nem tesz különbséget, hogy azon jelek eredője kamarazene lesz, vagy metál. ami nem visz át minden zenét, az nem jól viszi és alakítja át a jeleket.
Hol van az alapvető hiba? A készülék illetve kábelgyártók is kicsit be vannak skatulyázva a szokványos hifis zenék világába. Fejlesztéskor, hallgatózásokon is ezeket erőltetik és közben nem veszik észre, ha egy komplexebb zenemű szétesik a rendszeren. Bár, elektronikát kevesebbet látok, nem megfelelően működni, drótokat annál többet.
Nos, röviden. Így is maradnak nyitott kérdések, de azt gondolni, hogy a -legnehezebben- reprodukálható műfajnak nem kell a finomítás, hibás gondolat, nem is kicsit. Sőt, nekem mutogathat bárki bármilyen zongoraművet, ha feldobom a Nirvana Nevermind-ot és nem hallom Kurt Cobain hangjában azt a fájdalmat, amitől puskacsövet dugott a szájába, egy legyintéssel lehet honorálni. Egyébként nem is kell felrakni. Az erő, energia hiánya bármilyen zenén detektálható, halkan is. Mikor kérdezik, "mit tegyek fel?", "mindegy". Ez a zenének az alapja (energia). Ettől tud borzalmasa élvezhető lenni egy 1956-os, monó Chopin zongoramű, ami kb közhifis nyeleven, úgy szól, mint a Sokol rádió. Nem véletlen, hogy akik igazán komoly berendezésekkel rendelkeznek, ezeket keresik.
Erről biztos mindenkinek van elképzelése, én csak két tábort akarok megerősíteni a "hitében":
1- aki azt gondolja, hogy igenis fontos a rockzene minőségi reprodukciója
2- aki úgy gondolja, rockzenét (vagy bármit) lehet halkan is hallgatni
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
a kapcsolódó cikkeknél, lentről felfele megy időrendben,... talán sikerült jól eltalálnom... ha ezek után kérdés marad, akkor pmrevox írta: ↑2024.10.09., szer. 17:05halihó indiánok!
A TekeT Batpure-val kapcsolatban nem tudok minden kérdésre mindenkinek pm válaszolni. Ennyi időm nem lesz erre![]()
a reggel mutatott poszt alá betettem az előzmények linkjeit, ott vissza lehet görgetni, lényegében ott minden le van írva, ami kérdéses lehet, ill. vannak ötletek mit hogy és mit ne![]()
https://halfnote.hu/blogs/revox/2unlimited


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
halihó indiánok!
A TekeT Batpure-val kapcsolatban nem tudok minden kérdésre mindenkinek pm válaszolni. Ennyi időm nem lesz erre
a reggel mutatott poszt alá betettem az előzmények linkjeit, ott vissza lehet görgetni, lényegében ott minden le van írva, ami kérdéses lehet, ill. vannak ötletek mit hogy és mit ne
https://halfnote.hu/blogs/revox/2unlimited
A TekeT Batpure-val kapcsolatban nem tudok minden kérdésre mindenkinek pm válaszolni. Ennyi időm nem lesz erre

a reggel mutatott poszt alá betettem az előzmények linkjeit, ott vissza lehet görgetni, lényegében ott minden le van írva, ami kérdéses lehet, ill. vannak ötletek mit hogy és mit ne

https://halfnote.hu/blogs/revox/2unlimited
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
ámen

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Soha senkit nem akarok meggyőzni semmiről.revox írta: ↑2024.10.09., szer. 14:01ne vedd magadra tudatlanságom, lövsem sincs, ma mit csinálnak a hazai -volt- hifi világ résztvevői, régebben fogllakoztál értékesítéssel is, annyit látok,hogy mocorogsz, meg tolsz dolgokat. Nem személyes, maga a hifi téma kicsit mellékvágányra került nálam évek óta.kaef2 írta: ↑2024.10.09., szer. 13:42Nos, ha ráklikkelsz alárásomban a honlapomra, akkor láthatod, hogy semmiféle audio kereskedéssel nem foglalkozom, sőt általában sem kereskedek. Sokadjára írom le, de hátha egyszer átmegy végre, és nem azzal próbál majd legközelebb valaki érv híján lejáratni, hogy kereskedő vagyok... Nem mintha lenne benne bármi sértő, csak gondoltam, hogy a tényszerűség kedvéért érdemes megjegyezni. A megélhetésemhez az audio semmit nem ad, inkább évi tíz milliós nagyságrendben visz. Teljesen más iparágakban végzett munkákból élek.
Nem mintha bármi közöd lenne hozzá.
Van közel 2000 rock zenei cd-m, Asia-tól Zappáig, pár száz progrock rock lemezem, részese lehettem jó néhány rock zenei hangosításnak is a Pennával, így nem biztos, hogy én vagyok a "hogyan hallgassunk rock zenét" aktivitás megfelelő célközönsége.
Ajánlom ismét figyelembe az autentikus jelző értelmezését. Rock zenét élőben csak hangosítva lehet hallgatni. Vagyis az autentikusság az én értelmezésemben azt jelent, hogy otthon akkor autentikus a rock zene hallgatás, ha közelíti a kiváló hangosítás szintjét. Ez meg nem megy nagy hangszóró felületek és punch nélkül.
Ha ez nincs, akkor marad a képzelőerő.
a rock, vagy bármilyen zenéről alkotott véleményed fontos. a felsorolt pedigrével azért én átgondolnám ezek reprodukciós kritériumait. DE. ha fontos, hogy az utolsó szó Tied legyen, tőlem...![]()
Mivel éppen dolgozom egy tényellenőrző applikáció/(blockchain)megoldás fejlesztésén, ezért gondoltam ragaszkodjunk a tényekhez.
2014 július 3 óta nem dolgozom a Pennánál és azóta nem foglalkozom audio kereskedéssel.
Re: Általában a hifiről
áá,engem az eleje nem annyira érdekel, de a végén az utolsó két sor...dixie-chicken írta: ↑2024.10.09., szer. 13:59chord_ írta: ↑2024.10.09., szer. 13:13Nem. Itt rosszabb megy.
Az inkvizíció az tárgyalásokat tartott, némi kínzás után lehetőség volt visszavonni a renitens tanokat, és legfőképp, egy 'felülről irányított' rendszer nevében ténykedtek.
Itt a saját ízlés alapján kikiáltott, mások által konkrétan hallgathatatlannak tartott zenék / megoldások erőltetése folyik.
Éljen az akusztikus zene!
Éljen a komolyzene!
Éljen Monteverdi!
Éljen a halk hifi!
Éljen a tónushűség!
Vesszenek a sz@r ízlésromboló egyutasok!
Éljen a .... fúúú.... jönnek asszem valami feketekabátosok, valami tölcséres sugárzó van a jelvényükön............ beleverik a fejem a billentyhcncrgbktbvlugn ituncilosiui....hh. rrr![]()


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
ne vedd magadra tudatlanságom, lövsem sincs, ma mit csinálnak a hazai -volt- hifi világ résztvevői, régebben fogllakoztál értékesítéssel is, annyit látok,hogy mocorogsz, meg tolsz dolgokat. Nem személyes, maga a hifi téma kicsit mellékvágányra került nálam évek óta.kaef2 írta: ↑2024.10.09., szer. 13:42Nos, ha ráklikkelsz alárásomban a honlapomra, akkor láthatod, hogy semmiféle audio kereskedéssel nem foglalkozom, sőt általában sem kereskedek. Sokadjára írom le, de hátha egyszer átmegy végre, és nem azzal próbál majd legközelebb valaki érv híján lejáratni, hogy kereskedő vagyok... Nem mintha lenne benne bármi sértő, csak gondoltam, hogy a tényszerűség kedvéért érdemes megjegyezni. A megélhetésemhez az audio semmit nem ad, inkább évi tíz milliós nagyságrendben visz. Teljesen más iparágakban végzett munkákból élek.
Nem mintha bármi közöd lenne hozzá.
Van közel 2000 rock zenei cd-m, Asia-tól Zappáig, pár száz progrock rock lemezem, részese lehettem jó néhány rock zenei hangosításnak is a Pennával, így nem biztos, hogy én vagyok a "hogyan hallgassunk rock zenét" aktivitás megfelelő célközönsége.
Ajánlom ismét figyelembe az autentikus jelző értelmezését. Rock zenét élőben csak hangosítva lehet hallgatni. Vagyis az autentikusság az én értelmezésemben azt jelent, hogy otthon akkor autentikus a rock zene hallgatás, ha közelíti a kiváló hangosítás szintjét. Ez meg nem megy nagy hangszóró felületek és punch nélkül.
Ha ez nincs, akkor marad a képzelőerő.
a rock, vagy bármilyen zenéről alkotott véleményed fontos. a felsorolt pedigrével azért én átgondolnám ezek reprodukciós kritériumait. DE. ha fontos, hogy az utolsó szó Tied legyen, tőlem...

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4952
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2641
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
chord_ írta: ↑2024.10.09., szer. 13:13Nem. Itt rosszabb megy.
Az inkvizíció az tárgyalásokat tartott, némi kínzás után lehetőség volt visszavonni a renitens tanokat, és legfőképp, egy 'felülről irányított' rendszer nevében ténykedtek.
Itt a saját ízlés alapján kikiáltott, mások által konkrétan hallgathatatlannak tartott zenék / megoldások erőltetése folyik.
Éljen az akusztikus zene!
Éljen a komolyzene!
Éljen Monteverdi!
Éljen a halk hifi!
Éljen a tónushűség!
Vesszenek a sz@r ízlésromboló egyutasok!
Éljen a .... fúúú.... jönnek asszem valami feketekabátosok, valami tölcséres sugárzó van a jelvényükön............ beleverik a fejem a billentyhcncrgbktbvlugn ituncilosiui....hh. rrr

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Re: Általában a hifiről
Nos, ha ráklikkelsz alárásomban a honlapomra, akkor láthatod, hogy semmiféle audio kereskedéssel nem foglalkozom, sőt általában sem kereskedek. Sokadjára írom le, de hátha egyszer átmegy végre, és nem azzal próbál majd legközelebb valaki érv híján lejáratni, hogy kereskedő vagyok... Nem mintha lenne benne bármi sértő, csak gondoltam, hogy a tényszerűség kedvéért érdemes megjegyezni. A megélhetésemhez az audio semmit nem ad, inkább évi tíz milliós nagyságrendben visz. Teljesen más iparágakban végzett munkákból élek.
Nem mintha bármi közöd lenne hozzá.
Van közel 2000 rock zenei cd-m, Asia-tól Zappáig, pár száz progrock rock lemezem, részese lehettem jó néhány rock zenei hangosításnak is a Pennával, így nem biztos, hogy én vagyok a "hogyan hallgassunk rock zenét" aktivitás megfelelő célközönsége.
Ajánlom ismét figyelembe az autentikus jelző értelmezését. Rock zenét élőben csak hangosítva lehet hallgatni. Vagyis az autentikusság az én értelmezésemben azt jelent, hogy otthon akkor autentikus a rock zene hallgatás, ha közelíti a kiváló hangosítás szintjét. Ez meg nem megy nagy hangszóró felületek és punch nélkül.
Ha ez nincs, akkor marad a képzelőerő.
Re: Általában a hifiről
Nem. Itt rosszabb megy.
Az inkvizíció az tárgyalásokat tartott, némi kínzás után lehetőség volt visszavonni a renitens tanokat, és legfőképp, egy 'felülről irányított' rendszer nevében ténykedtek.
Itt a saját ízlés alapján kikiáltott, mások által konkrétan hallgathatatlannak tartott zenék / megoldások erőltetése folyik.
Éljen az akusztikus zene!
Éljen a komolyzene!
Éljen Monteverdi!
Éljen a halk hifi!
Éljen a tónushűség!
Vesszenek a sz@r ízlésromboló egyutasok!
Éljen a .... fúúú.... jönnek asszem valami feketekabátosok, valami tölcséres sugárzó van a jelvényükön............ beleverik a fejem a billentyhcncrgbktbvlugn ituncilosiui....hh. rrr
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Általában a hifiről
Mivel kb 2 hete vett meg egy PRC4-es Loricraft lemzmosót, csak félve hívtam fel: "Hello, van még pénzed?" De most szólt,hogy egy darabig ne mutassak neki semmit, elég lesz

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
ahogy korában én se, nem is érdekelt, mert 70dB... egy dolog indított meg a próba fele, ami utólag esett le, hogy Kürthy Tomi ebből az akkor létező legnagyobb, Batmastert használta,ami állítható, de 70dB-n (100+ dB a hangFALa). Azóta nincs Batmaster, de van LIVE. pár hét leforgása alatt a Batpurétól eljutottam a LIVE-hoz, amit azóta is 70dB-n használok.
ez egy lehetőség, lehet elmélkedni rajta (én ebből kimaradnék), de ez nem úgy viselkedik, mint megannyi más supertweeter, ennek csak hozadékát láttam. Az tudom, haverom se tudta, hogy neki kell egy LIVE, míg meg nem hallgatta


annyit tudok mondani, ez nem a pszichét buzerálja. abból azt gondolom, rég kinőttem, de nem veszem sértésnek

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4952
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2641
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
nézzük még annak a "szinezésnek" a fogalmát,komolyzenei oldalrol....vannak zeneművek amelyek 6-700 évesek,a szerző,amikor megkoponálta "akkor" volt egy X pont ahol megvolt a teremakusztika mondjuk Y teremben,a hangszergyártási tehnikák-anyagok,változtak évszázadok során,ma ez hogyan reprodukálható ?..értem vannak "korhű hangszereken előadott darabok",de a teremakusztika is valamilyen szinten változik:kolostor,templom,ez a koncerteterem,az a koncerterem,ki vezényel,szólista milyen hangaszeren játszik...100.000US,500.000US vagy netán 1.000.000US ?Viszont jól jöhetnek ennek a műfajnak olyan színezések, amitől kifejezetten élvezhetőbb hallgatni, ugyan ez a színezés viszont más műfajoknak árt.
akkorát lehet "keverni" a hangzáson csak ezen paramétereknek a variálásán,hogy iszanyatos végleteket lehet kihozni egy "mű" hangzásán végleges eredményén,hogy Józsi bácsi Gibson Les Pauljával sem lehet


melyik Vivaldi "4 évszak" az eredeti ?...melyik "Bolero" az eredeti ?...felvételre gondolok...

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára dixie-chicken 2024.10.09., szer. 12:19-kor.
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Re: Általában a hifiről
Erre szoktam mondani - és légyszi senki se értse félre, nem vonom kétségbe a szerkezet hatékonyságát -, hogy "az szól jobban, amit MI jobbnak akarunk hallani". És SZERINTEM kb. ennyi a lényeg.juliush írta: ↑2024.10.09., szer. 12:01Előrebocsátom, nem hallottam még a Batpure-t, és nem vitatom, hogy van hallható hatása, de bevallom, komoly kételyeim támadtak azzal kapcsolatban, hogy az eszköz valóban a zenei tartalommal arányos, ha úgy tetszik lineárisan korreláló választ fog adni, gyakorlatilag hangfaltól függetlenül.
Az eszköz kapacitásszerű viselkedést mutat, egyenáramnál szakadásként, míg impedancia-minimumát 100kHz-en éri el 4kohmban. Nyilvánvaló, hogy az igazán lényeges 20-40kHz tartományban ennél jóval magasabb. De számoljunk best case 4kohmmal, amit mondjuk egy 8ohmos hangfallal párhuzamosan kötve, nyilvánvaló ugyanakkora feszültségből a rájuk adott teljesítmény 1/500-adát kapja (-27dB). Ehhez jön a 70dB/1m érzékenysége és valójában fogalmunk sincs a frekvenciagörbéjéről. És ezt illesztjük kb. 85-100dB érzékenységű hangfalak mellé, válogatás nélkül, bármiféle illesztés mellőzve.
Úgyhogy erős a gyanúm, hogy a hatás kimerül a "valami van, de nem az igazi"-ban, távolról emlékeztetve a Pioneer Legato Link szűrőjére, amellyel a 20kHz fölött állított elő valamilyen... "tartalmat".
Ezt a "valamit" a pszichénk értelmezi zenei élményt pozitívan befolyásoló hatásként, mert hallható, úgy tűnik, pótol valamit, meg különben is számos bennfentes blog hozsannája (és mint oly sokszor, a hatás "szakértő" műszaki magyarázata) kövezte ki az útját a rendszereinkbe. És ki ne akarna 60 euróért pár kategóriával jobb hangot élvezni?
Mindegy, a lényeg, hogy fillérekért nyújt pozitív szubjektív élményt, és ez a fontos.
Re: Általában a hifiről
Divatja múlt vagy revox. Ez az "egyutas a legjobb" kb. 20 évvel ezelőtt volt nagy sláger. Ma már lejárt lemez. Haladni kell a korral legyen az bármi is.revox írta: ↑2024.10.09., szer. 11:48szerintem azért ne írjuk le azokat, akik nem hangosan hallgatnak zenét (nem feltétlenül Neked írom, csak oldozzuk már fel szegényeket, mert azt hiszik, itt most inkvizíció van). én se. itt a hangnyomás annak kapcsán jött elő, ahogy egy SE erősítő viszonyul nagy érzékenységű hangsugárzókhoz. Valahol én is beleálltam a buliba, ettől azt gondolom, bármit lehet halkan is hallgatni. Sőt, jobb halkan egy értelmes, kiegyensúlyozott hang, mint a házból kikergetően torz, de hangos. Ha jobban belegondolok, én az egyutas, vagy nevezzük szélessávúnak, dobozokat kedvelem. szerintem ezeknek van a legterrnészetesebb hangja, de ebből olyat beszerezni, ami még lehozza a zongora legmélyebb húrját, elég zsebbenyúlós (és nagy is). Az Avantgardeok, nálam úgy tűnik, megfelelő kompromisszum, de semmi nincs ingyen, az egyutashoz képest ott is van -minimális- veszteség, de elég sok hozadéka van, ami miatt már megéri azt a kis kompromisszumot megkötni.
![]()

Online
Re: Általában a hifiről
Előrebocsátom, nem hallottam még a Batpure-t, és nem vitatom, hogy van hallható hatása, de bevallom, komoly kételyeim támadtak azzal kapcsolatban, hogy az eszköz valóban a zenei tartalommal arányos, ha úgy tetszik lineárisan korreláló választ fog adni, gyakorlatilag hangfaltól függetlenül.
Az eszköz kapacitásszerű viselkedést mutat, egyenáramnál szakadásként, míg impedancia-minimumát 100kHz-en éri el 4kohmban. Nyilvánvaló, hogy az igazán lényeges 20-40kHz tartományban ennél jóval magasabb. De számoljunk best case 4kohmmal, amit mondjuk egy 8ohmos hangfallal párhuzamosan kötve, nyilvánvaló ugyanakkora feszültségből a rájuk adott teljesítmény 1/500-adát kapja (-27dB). Ehhez jön a 70dB/1m érzékenysége és valójában fogalmunk sincs a frekvenciagörbéjéről. És ezt illesztjük kb. 85-100dB érzékenységű hangfalak mellé, válogatás nélkül, bármiféle illesztés mellőzve.
Úgyhogy erős a gyanúm, hogy a hatás kimerül a "valami van, de nem az igazi"-ban, távolról emlékeztetve a Pioneer Legato Link szűrőjére, amellyel a 20kHz fölött állított elő valamilyen... "tartalmat".
Ezt a "valamit" a pszichénk értelmezi zenei élményt pozitívan befolyásoló hatásként, mert hallható, úgy tűnik, pótol valamit, meg különben is számos bennfentes blog hozsannája (és mint oly sokszor, a hatás "szakértő" műszaki magyarázata) kövezte ki az útját a rendszereinkbe. És ki ne akarna 60 euróért pár kategóriával jobb hangot élvezni?
Mindegy, a lényeg, hogy fillérekért nyújt pozitív szubjektív élményt, és ez a fontos.
Az eszköz kapacitásszerű viselkedést mutat, egyenáramnál szakadásként, míg impedancia-minimumát 100kHz-en éri el 4kohmban. Nyilvánvaló, hogy az igazán lényeges 20-40kHz tartományban ennél jóval magasabb. De számoljunk best case 4kohmmal, amit mondjuk egy 8ohmos hangfallal párhuzamosan kötve, nyilvánvaló ugyanakkora feszültségből a rájuk adott teljesítmény 1/500-adát kapja (-27dB). Ehhez jön a 70dB/1m érzékenysége és valójában fogalmunk sincs a frekvenciagörbéjéről. És ezt illesztjük kb. 85-100dB érzékenységű hangfalak mellé, válogatás nélkül, bármiféle illesztés mellőzve.
Úgyhogy erős a gyanúm, hogy a hatás kimerül a "valami van, de nem az igazi"-ban, távolról emlékeztetve a Pioneer Legato Link szűrőjére, amellyel a 20kHz fölött állított elő valamilyen... "tartalmat".
Ezt a "valamit" a pszichénk értelmezi zenei élményt pozitívan befolyásoló hatásként, mert hallható, úgy tűnik, pótol valamit, meg különben is számos bennfentes blog hozsannája (és mint oly sokszor, a hatás "szakértő" műszaki magyarázata) kövezte ki az útját a rendszereinkbe. És ki ne akarna 60 euróért pár kategóriával jobb hangot élvezni?
Mindegy, a lényeg, hogy fillérekért nyújt pozitív szubjektív élményt, és ez a fontos.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
szerintem azért ne írjuk le azokat, akik nem hangosan hallgatnak zenét (nem feltétlenül Neked írom, csak oldozzuk már fel szegényeket, mert azt hiszik, itt most inkvizíció van


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- -CB-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2220
- Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
- Értékelés: 1209
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Sztem komolyzenét sem lehet halkan hallgatni. Akkorák a dinamikai különbségek, hogy a halk részeket nem hallod egy hangerőszint alatt.
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5342
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2874
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Aki szereti, annak jó halkan is. Én néha éjjel a telefonon, a telefon hangszóróján hallgatok zenét, ami még koszos is és zizeg emiatt.Rock60 írta: ↑2024.10.09., szer. 09:57Ez volt a Disco - zenék lényege is.sutemenyx írta: ↑2024.10.08., kedd 23:27
... A másik, hogy ezekben a műfajokban a folytonos monoton ütem átveszi a test felett az irányítást, mintha master clock lenne. Amellett, hogy ebbe is nagyon be tud zavarni az egyéb zaj, még az is van, hogy nagyban hozzájárul ehhez a reclock hatáshoz, ha fizikailag is érezhető ütést produkál a hangosítás.
A felgyorsult pulzusszámhoz hasonlító ritmust nagy hangerővel hallgatva, miközben üti a mellkasod, volt valami eufórikus hatása.
Ezeknek a zenéknek a nagy része halkan hallgatva lényegében élvezhetetlenek.
Van belőle, nosztalgiából megtartottam belőlük pár tucatot, hát nem annyira a Quad világa...![]()
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Re: Általában a hifiről
nyilván. és TMP ANT erősítő és DAC. futómű vagy streemer nicns az árban, de annak bármi ócska CD jó. aki anaógozik,annak a DAC jelyett phono. Az MC phonojuk pl most (néhol több) millás phonokat küld padlőra 300-ért... biztos drágább is lesz nemsokáraRock60 írta: ↑2024.10.09., szer. 10:50Lehet, nem tudom, kicsit optimistának érzem ...revox írta: ↑2024.10.09., szer. 10:22
kb egy millából összerakok olyan új (!!!) rendszert, amin bármit lehet hallgatni. Nem lesz Trio, de van élményfaktor és ha a zene olyan, libabőr (pl Lou Reed koncerten a csellista csaj szólója). Az 1 milla a drótok miatt kérdéses, lehet 1,1 lenne a vége. Minden szinten meg lehet találni a megfelelő alternatívát.![]()
Az a szélessávú magyar doboz a központi eleme a rendszernek ?

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu