Tényleg igazad van. Mint Svédországban novemberben. Pedig Angelholm a déli csücsök.Luxor Audio írta: ↑2025.07.09., szer. 17:1110 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
Re: Zöld topik
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
10 óra körül kel fel ott a Nap mostanában és 18 órakor már le is megy.
Re: Zöld topik
Hát amikor néztem akkor délelőtt volt - azt is kiírta - 9 óra valamennyi.Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 16:43"Azt azért illene tudnod, hogy" ott éppen éjszaka van. :)Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 16:36Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet.
Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...
Engem is meglepett az adat, de a hírek ezt mondják. 30e hektár kb egy Budapestnyi méret és a tavalyi nagy spanyol erdőtűzben érintett terület fele. Idén megdőlhet az európai rekord.
Illően tudtam, de nem volt éjszaka ...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Nem állítottam, hogy ott nyár van éppen.
-
dumdum
- Kezdő Fórumlakó

- Hozzászólások: 383
- Csatlakozott: 2024.10.16., szer. 13:18
- Értékelés: 86
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 15:56Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.
Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.
Ki állította, hogy csak nyáron van erdőtűz?
Kár ezen rugóznod, a lényeg, hogy ott nem nyár van.
Sok erdőtűz gyújtogatás miatt keletkezik, hanyagságból vagy épp ingatlanspekulánsok miatt (görögöknél).
Már a B oldal forog így 60 felett...
Re: Zöld topik
Ez nem teljesen igaz, Kalifornia amúgy is elég nagy és változatos. Idén márciusban jártam arra, a Yosemite-ben éppen hó esett, és a tengerparton is elég kevesen voltak fürdőruhában.
A patagóniai szélről meg egy kerékpáros kalandor honfitársunk jut eszembe, aki végigjárta azt a földrészt. Azt mesélte, hogy úgy ment ott 150 km-rel a hátszél miatt, hogy nem mert a pedálhoz érni sem.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
"Azt azért illene tudnod, hogy" ott éppen éjszaka van. :)Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 16:36Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet.
Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...
Engem is meglepett az adat, de a hírek ezt mondják. 30e hektár kb egy Budapestnyi méret és a tavalyi nagy spanyol erdőtűzben érintett terület fele. Idén megdőlhet az európai rekord.
Re: Zöld topik
Én a Patagónia - nyár párhuzamon akadtam ki amúgy.Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 15:56Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.
Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.
Kaliforniában januárban is k..va meleg van szerintem. Bár nekem a 20 fok felett már meleg, a 25 felett meg k..va meleg ez igaz. (Gondolhatod hogy bírom ezt a rohadt nyarat :( )
Megnéztem jelenleg Patagóniában minusz 3 - minusz 9 fok között van a hőmérséklet. Az tényleg nem olyan hideg. Mondjuk én fiatalabb koromban -20 fokban is vígan bicikliztem, bírom a hideget. (Buenos Airesben 9 fok van, de az sokkal-sokkal északabbra van (ami ugye ebben az esetben a melegebbet jelenti) ).
Szóval a lényeg a lényeg : ha nyári meleg és felmelegedés miatti erdőtüzekről riportolunk ... ne keverjük már bele a déli féltekét (de még Ausztráliát se ha lehetne kérni
Ez az én olvasatomban bumfordi bunkó tudatlan emberre utal. (Nem aki beolvasta a hülyeséget, hanem aki leírta, hogy mit olvasson be.)
Mondjuk azon azért csodálkozom, hogy Patagóniában (akkor már ... ) ennyi erdő égett volna le, mert tudtommal az leginkább füves pusztaság (pampa, ami spanyolul ha jól tudom kb. ezt jelenti) viszonylag kevés erdőséggel ...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ezért kérdeztem, mi a problémád és most már értem. Nekem úgy jött át, hogy az elnevezéssel volt bajod, de akkor félreértettelek.
Amúgy nem mondott az illető sajtómunkás akkora marhaságot, mert Patagóniában csak idén eddig kb 28-30 ezer hektárnyi erdő égett le és ez elvileg több, mint az európai erdőtüzek összesen, pedig abból is volt/van bőven. Olyan nagyon hideg sincs arrafelé, nappal 0-5 fok között, de egész évben erős a szél és az erdőtűznek ez legalább annyira kedvez, mint a hőmérséklet.
Erdőtűz nem csak nyáron lehetséges. Kaliforniában elég sok erdő égett le 2021. januárjában, de nálunk is lángolt a Bugac 2012 telén a szokatlan szárazság és erős szél miatt.
-
dumdum
- Kezdő Fórumlakó

- Hozzászólások: 383
- Csatlakozott: 2024.10.16., szer. 13:18
- Értékelés: 86
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
Azt azért illene tudnod, hogy az évszakok pont fordítva vannak ott mint nálunk, ergo zöld mert zöldség...Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 13:14Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 08:29Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Már a B oldal forog így 60 felett...
Re: Zöld topik
Nemáár! Tényleg magyarázni kell? Patagónia (Argentina) a DÉLI féltekén van, és ott ilyenkor TÉL van (és ku..va hideg).Luxor Audio írta: ↑2025.07.08., kedd 13:14Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 08:29Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Ezért szedtem a "nyár" szót nagybetűvel a hozzászólásban.
És szerintem a felmelegedés miatti tüzek igenis zöld téma. Bár maga az ordenáré nagy butaság ami miatt ezt beírtam, mert nem bírtam megállni az tényleg nem. (Bár azért én párhuzamot vonnék a felmelegedés és az emberi butaság közé.)
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Valójában mi a problémád? Patagónia egy földrajzi terület, aminek van chilei és argentín része. Bár ez semennyire sem zöld téma.Snipi írta: ↑2025.07.08., kedd 08:29Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Re: Zöld topik
Tegnap azt hittem nem hiszek a fülemnek. Véletlenül odakapcsoltam az egyik TV adóra (a nevét nem mondom, mert nincs is neki) ahol éppen egy riport volt arról, hogy a hőhullám miatt mindenhol erdőtüzek vannak stb. A bemondó (bár nem nevezném annak) elkezdte sorolni hogy hol : Görögország, Törökország, Amerika (Kanada, az is Amerika) stb ...
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
És a végén (szó szerint) : "Argentína Patagóniája". És úgy fejezte be : "és még messze a NYÁR vége". Nem hittem a fülemnek, hogy ilyen suttyó, tudatlan, ostoba embereket odaengednek egy csatornához. Ja nem csatorna, kanális! Csatornában nincs ennyi sz&r. (Hofi után szabadon ... )
Re: Zöld topik
Emlékszem még fiatalabb koromban komoly kihívás volt, hogy a Bodrogot vagy a Tiszát tudjuk átúszni úgy, hogy nem sodorhat lejjebb a folyó közben. Most meg átsétálhatsz rajta nagyjából. Döbbenet! Igen, minden rendben. "Magyarországról több víz folyik ki, mint amennyi bejön".
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Némi adalék a folyóink állapotáról. Mai képek a Tiszáról Cibakháza közelében (Szőke Sándor fotói). Természetesen nincs itt semmi látnivaló, csak hiszti az egész, háttérhatalmak összeesküvése, stb., stb... Meg ej ráérünk arra még.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Minőség alatt természetesen azt is értem, hogy van egy logikus, a többség számára megfelelő menetrend, amit aztán be is tartanak és az utazási körülményektől sem fordul fel a közönség gyomra. De mindenkinek megfelelő menetrend vélhetően sehol nem létezik, nem is elvárható, főleg egy ilyen vízfejű országban, ettől még számotokra érthetően kellemetlen és bizonyára javítható a helyzet.
Az elmúlt 2 évben rendszeresen, 2-3 hetes gyakorisággal utaztam Budapestről Bécsbe, másnap vissza. Két világváros között elvárható lenne a folyamatos, akadásmentes tömegközlekedés, de ez is ritkán jön össze. És mikor a tényleg vállalhatatlan pótlóbuszos ügymenetbe kényszerítik az embert, bizony felmerül benne, hogy mégis autóval kellett volna elindulni. De kemény voltam és kitartottam, csak négyszer mentem kocsival, mikor cuccolnom is kellett.
- zoli73
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4722
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3260
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Zöld topik
Ezzel maximálisan egyetértve, azért némi kiegészítést még hozzátennék.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.
Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
A tömegközlekedés vonzósága nagyban függ attól is, hogy az mennyire hatékony, és jól szervezett.
Ennek ilusztrálására leirnám a Mi esetünket.
A párom helyben dolgozik, én külföldre járok, így minket nem érint a tömegközlekedés, ellenben a 17 éves, középiskolás fiúnkat annál inkább. Nálunk vasút nincs, így a szomszédos településre kell átbuszozni, ha vonattal szeretnénk továbbutazni Budapest, vagy Székesfehérvár irányába. A fiúnk Székesfehérváron tanul, így neki ezt minden nap meg kell járnia. Namost a vasúti menetrend, és a helyközi(Volán) autóbusz járat menetrendje köszönő viszonyban sincs egymással. Ahhoz képest, hogy a közelmúltban összevonásra került a két közlekedési társaság, ezzel együtt nagyobb hatékonyságot ígérve, de valójában semmi sem változott. A busz, és vonatmenetrend egyáltalán nem harmonizál egymással, sőt, inkább üti egymást, mintsem kiegészitené ,ezzel nevetséges közlekedési anomáliákat teremtve. Most nem akarom a konkrétumokat ecsetelni, de heti 3-4 alkalommal rendszeresen autóba kell ülni, és "kimenteni" a gyerekünket a tömegközlekedés anomáliáiból.
Az alpolgármesterünk gyerekkori jóbarátom, akivel úgy fél éve beszéltem, hogy az önkormányzat nem tudna-e ebben segiteni, "odahatni" a közlekedési társaságnak, hogy esetleg a menetrenden valtoztassanak, mert ezek a kellemetlenségek bizony sokakat érintenek. Abszolut megértő, és segítő szándékot kaptam az alpolgármestertől aki megigérte, hogy levelet ír a szolgáltatónak. Ez 1-2 héten belül meg is történt, de a közlekedési vállalat még válaszra sem méltatta. Tehát itt a történet, a megoldás úgy néz ki kútba esett. Ezek után, ilyeneket tapasztalva, hogyan tudna vonzó alternativa lenni a tömegközlekedés? Pedig az utazóközönség részéről aszándék megvolna.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Nem véletlenül fogalmaztam úgy, ahogy. Az említett beruházások nem hazai, hanem EU-s és külföldi forrásokból valósulnak meg.
Re: Zöld topik
A 20milliárd vasút fejlesztés nem pontos. A Bp déli körvasút, ami bőven sűrűn lakott területen tart és a Begrád-Bp vasút épül. Mindkettő borzalmas túlárazva és mindkettő értelmetlen. A Bp déli a nemzetközi teher tranzit miatt épül, amit nagyon nem kéne Bp-re terhelni. A B-Bp vasutat pont úgy építik, silány anyagokból, hogy tudják, nem lesz kihasználva. Megtérülés? kezdettől nem szempont.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.
Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5299
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3736
Re: Zöld topik
Kizártnak tartom, hogy nagy részük atülne. Mivel 500m-re is autóval megy a többség, 5 perc séta helyett, az alap gondolkodással van itt gond, amit át kellene állítani.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 10:00Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból...
Csak a Marantz! :-D
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
A Pécs - Budapest távot a 90-es években vonattal 2:25 alatt lehetett megtenni, most ez 3:05 + az elmaradhatatlan 20-30 perces késés. Előre megyünk... Sajnos a vasúti közlekedéssel igazából egyik kormányunk sem foglalkozott az elmúlt 35 évben, ennek gyümölcsét élvezhetjük manapság. Már ha éppen a miniszter nem tagadja le a helyzetet és kapcsoltatja ki az utastájékoztatási rendszert, jelenleg kb ennyit képesek tenni.KLajos írta: ↑2025.07.06., vas. 05:14A labancoknál a Railjet tizensok éve 200 felett megy sokszor, sok helyen és hosszabb távokon. Most kezdik forgalomba állítani a 200-ra kalibrált emeletes Railjeteiket.Itt hon egy milliméter 200-as pálya sincs, de legalább lassab az eljutás (vonatról van szó) Miskolcra, Pécsre, mint 35-40 éve.
Az idei állami költségvetésben vasúti fejlesztésre - az emlegetett Belgrád-Budapest vonalon túl - 20 milliárd, közútfejlesztésre 1000 milliárdos összeg szerepel. Az okokat nagyjából sejti mindenki, lásd pl. autópálya koncesszió!
Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha népszavazásra bocsátanák a kérdést, hogy melyik közlekedési ágazatot fejlesszék, hányan szavaznának a vasútra. Tartok tőle, kevesen, mivel nálunk továbbra is a személyautó az elsődleges favorit. Felelősebb gondolkodású országokban brutális tempóban fejlesztik, újítják fel, modernizálják a vasutat. Az általam jobban ismert Ausztriában, Hollandiában, Egyesült Királyságban elképzelhetetlen az élet vonat nélkül, jellemzően én is így közlekedtem ott. Az is érdekes kérdés, ha nálunk olyan színvonalú lenne a vasúti közlekedés, átülne-e a nép az autókból.
Eszembe jut az eset, mikor az - EU-s támogatásból megépített - budapesti Nagykörút villamosbarát forgalomszabályzó rendszerét a beruházáshoz rendelt kötelező időszak (2012-2017) lejártával átállították az autós közlekedés támogatására úgy, hogy a 4-6-os villamos Európa legforgalmasabb vonala, naponta 300-350 ezren használják. Ez szerintem sokat elárul a magyar gondolkodásról.
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5299
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3736
Re: Zöld topik
Ez is kiváló videó, köszi a megosztást.Luxor Audio írta: ↑2025.07.06., vas. 08:58
Ez sajnos már csak romantikus, de nem reális opció, mivel a folyók vízszintje egyre lejjebb van.
Ezek a dolgok szerintem fontosabbak, mint a vasúton puffogni, ami szerintem is jobb lenne, ha a leirt módon működne, de itt most az alapvető élővilagról van szó. Egy sivatagban lehet 4 sávos mágneses vasút is naplememmel táplálva, de.én nem ilyen világban élnek, hanem inkább szép folyók es árterek között, akár gőzmozdonnyal.
Csak a Marantz! :-D
Re: Zöld topik
Én úgy tudom, Svájc alapból tiltja az országon közúton tranzit kamionokat, amik nem Svájci célállomásúak. Ezért is olyan kevés kamion az útjaikon.
Re: Zöld topik
10 de inkább 15évvel ezelőttig Cegléd Szaged vonalon minden éjszaka egy-egy kamionokkal telepakolt szerelvény elhúzott. A kamion söfőröket beültették egy személy vagonba. Ezek az M1-M5 autópálya terhelését csökkentették, vélhetően olcsóbb, de lassabb transzporttal. Azért csak éjszaka, mert Szegdre csak egy vágány van, ami nappal sem képes a kétirányú IC forgalmat tartani. Ezt megszüntették, kb azzal arányosan, amikor az összes autópálya működtetés magyar tulojdonba került.zoli73 írta: ↑2025.07.06., vas. 08:11
A svájci hasonlat teljesen jogos. Az M1-en közlekedve szinte nincs olyan hét, hogy ne fogalmazódna meg bennem, pláne mikor valami dugóban araszolok, hogy nem hiszem el, hogy ennek a temérdek kamionnak, egy jelentős részét ne lehetne vasútra terelni úgy, mint Svájcban. Ha azt mondom, hogy a kamiontranzit felét sikerülne vasútra terelni, akkor talán az autópálya bővítésre sem lenne szükség, nem beszélve az így felére csökkenő károsanyag kibocsátásról. Az átlagember szemével ez logikus lépés lenne, de valahogy nem látok semmilyen szándékot ez irányba. Nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, de szerintem valamiért mind az üzleti, mind a politikai érdek a közúti szállítás mellett van.
Van még egy ficsör. Vejem próbál környezet tudatodan családját haza autózni. Zürich-Bécs között fel tudja rakni a Mazdáját vonatra, de Pestig már saját ketéken kell utazni, ez megszünt, vagy soha nem is volt.
- Luxor Audio
- Otthon vagyok

- Hozzászólások: 15870
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11181
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ez sajnos már csak romantikus, de nem reális opció, mivel a folyók vízszintje egyre lejjebb van.
youtu.be/iePQgg9Bhrw
