Rock60 írta: ↑2024.09.03., kedd 14:02
zoli73 írta: ↑2024.09.03., kedd 12:45
...Ráadasul az új kerekpárutakat nem úgy kell elképzelni, hogy egy útburkolatra festett vonallal leválasztják a forgalmi sávból, vagy azt teljesen megszüntetve, hanem elszeparáltan az autóforgalomtól, biztonságosan alakítják ki, a legtöbb helyen külön forgalomirányitó lámpával.
Na, ja. Egy új beépítettségi körzetben, ahol van hely, ott persze, ki lehet alakítani független kerékpársávokat.
Ott az érdekesebb - a kihívás - hogy ott hogy oldják meg, ahol a rendelkezésre álló hely adott.
Látjuk Budapesten az elrettentő példát, hogy nem kéne.
Az is egy régi bécsi példa, hogy a széles járdából veszik el annak egyharmadát - felét a kerékpárosok javára. Azzal is van tennivaló - keresztutcákban lapos lehajtó-felhajtó a járdára, stb, de az legalább nem csökkent a járda gyalogos - áteresztő képességét és az úttest gépkocsi áteresztő képességét sem.
Az, hogy csúcsidőben egy amúgy is nehézkesen, vánszorogva használható útszakaszból még elvegyenek egy sávot a kerékpárosoknak, miközben ott van mellette a 8 méter széles járda, az egyszerűen bűntett. / Kör út, stb./
Ja, persze, mindezt a környezetvédelem jegyében.
Ehhez nem kell még a bécsi példa sem, csak hogy a döntéshozót ne ejtsék fejére csecsemőkorában és/vagy ne legyen mániákus autógyűlölő.
Nem, itt Bécsben nem csak a frissen beépülő városrészekben vannak szeparált kerékpárutak, hanem szinte mindenhol.
Például a belvárost körülölelő körút, a Ring, ahol 3 ill. 4 sávos az út, ami egyirányú, ennek két oldalán fut a villamossín(ez már kétirányú), utána jön oldalanként 1-1 zöld sáv fűvel, fákkal, bokrokkal, és ezt követi mindkét oldalon a kerékpársáv, majd 1-1 sáv szervizút, majd a járda. Nagyon hasonló, mint Budapesten az Andrássy út.
De például ahol én lakom, a 2. kerületben, az Engerth strasse-n itt két sáv(oda-vissza) az autósoké, majd mindkét oldalon parkolók, és azok után jön a kerékpárút, és igen, mindkét oldalon, majd utána a járda.
Nem mondom, hogy nincs, de itt nagyon ritka, ha közvetlenűl az út szélén kell bringázni, csak egy vonallal elválasztva az autóktól. Mindenhol törekednek rá, hogy a kerékpárosok biztonságban legyenek, de az autósforgalom se szenvedjen kárt. Itt nem látni olyan balf@sz megoldásokat, mint Budapesten a nagykörúton. Nyilván kell a kerékpárút, de nem így, mintha bosszút akartak volna állni az autósokon. Élni, és élni hagyni, szerintem ebben az esetben is ennek az elvnek kellene érvényesülnie.
Budapest viszonylatában teljesen érthetetlennek tartom, hogy fizetőssé tették az elkerülő körgyűrűt(M0), ami azért jött létre, hogy tehermentesítse a várost. Aki az ilyeneket kitalálja, hát nem is tudom... Ahelyett, hogy bármi áron elterelnénk a forgalmat a várostól, inkább fizetőssé tesszük a tehermentesítő utat, és visszatereljük az autók egy nem elhanyagolható részét a városba!

Ez ám a zöld gondolkodás, gratulálok!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech