cables írta: ↑2024.06.21., pén. 16:39---
Nálam egy alsó kategóriás LP ágon (le se merem írni a hardvert) és egy felső kategóriásnak mondott Sony S7700 lejátszón ugyanazon erősítőn hallgattuk meg egy album két kiadását egy gyakorlott fülű vendéggel. Az LP az enyém a CDt ő hozta. Mindkettőnknek jobban tetszett az LP hang. A vendég, amikor azt kérdeztem, hogy mit érzett másnak a két hang között, a következőket mondta: Az LP hang valahogy "sűrűbb". Ez ugye nonszensz, de akkor a hallottak alapján, nagyon igaznak tűnt nekem is. Talán több részlet lett volna a helyes válasz. Dinamikában is az LP változat tűnt jobbnak mindkettőnknek.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Online
Re: Általában a hifiről
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4965
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2669
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
rengeteg felvételem megvan CD,és LP-én is ahol "D" jelen van(volt) felvételkészitésnél...olyan is ahol a "D" jelen volt,de még a CD sehol sem volt (lásd pl. Ry Cooder "Bop till you drop")...én az LP-ét preferálom minden esetben,az én szerény rendszeremben,igaz nekem nincs, nem volt,és nem is lesz,sem CD100,sem Lurne a házam környékén-CB- írta: ↑2024.06.21., pén. 13:21Ezzel én nem teljesen értek egyet.
Általában az van, hogy egy alsó-közép kategóriájú CD játszót valóban lealáz egy átlagos lemezjátszó. Viszont elég sok a HA!
Mert sok digit masterelt LP van, és sok gyatra minőségő CD. Érdemes lenne tehát elhelyezni minőségi szintem az adott kiadványokat, esetleg azonos cég azonos kiadványait tesztelni.
Egy kedves fórumtársunk jóvoltából volt sokszor alkalmam felső kategóriánál is jobb CD játszót hallgatni, egy szintén űber tuningolt LP-vel (Philips CD-100 vs. Lurnier Air Tangent), és nagyon nem volt egyértelmű a kép. Az volt inkább egyértelmű, hogy modern, digital masterelt LP-t javarészt felesleges venni, mert akkor már ugyanaz jobb CD-ről, már eleve a zajtalansága, dinamikája miatt is.
Aztán azóta az is eldőlt, hogy egy agyontuningolt CD játékosnál is tud jobban szólni egy jó streamer :-)


a jó streamer is képletes,kinek ez,kinek az....
minden csak a pap,papné,lányai (fiai ?) kérdés reszelgetése

de szwsz,3x...

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Re: Általában a hifiről
Általában a CD és az LP másképpen van maszterelve, ezért nem igazán hasonlíthatók össze.Snipi írta: ↑2024.06.21., pén. 12:48Ha ez így van, ahogy beidézted Feri a hangmérnököt, akkor mitől van az, hogy ugyanaz az album lemezen sokkal jobban (mondjuk élőbben meg ilyesmi) szól mint CD-n? Van nagyon sok ilyen albumom, ami megvan mindkét formátumban, és mindig az LP a jobb. Van pár rendszerem, és ez mindegyiken így van. Egyszer hallottam (nem nálam) olyat, hogy jobban szólt ugyanaz a CD mint az LP, de ott kiderült, hogy a lemezjátszó beállításai nagyon el voltak tolva. Amint az helyre lett téve, ott is jobban szólt a hanglemez mint a CD. És nem vagyok benne biztos, hogy ez csak ízlés dolga lehet, mert bárkinek (akár "laikusnak" is) megmutattam, mindenki ugyanezt mondta.
Persze azt azért megjegyzem, hogy ritkán szoktam hasonlítgatni, és ha arra van mód/kedv/lehetőség, hogy ugyanazt a zenét CD-n hallgassam, azon is nagyon szívesen megteszem ezt.
Mondjuk azt tudom, hogy a CD sehol sincs a mai csúcs digitális hangrögzítéshez képest, de a beidézett hozzászólásban is CD-ről van szó, nem valami nagy felbontású digitális anyagról.
Teljesen más a dinamikai viselkedés például. Amikor a kétféle formátumot összehasonlítjuk, akkor a masztert is hasonlítjuk, nemcsak a médiát.
Online
- -CB-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2226
- Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
- Értékelés: 1211
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Általában a hifiről
Ezzel én nem teljesen értek egyet.
Általában az van, hogy egy alsó-közép kategóriájú CD játszót valóban lealáz egy átlagos lemezjátszó. Viszont elég sok a HA!
Mert sok digit masterelt LP van, és sok gyatra minőségő CD. Érdemes lenne tehát elhelyezni minőségi szintem az adott kiadványokat, esetleg azonos cég azonos kiadványait tesztelni.
Egy kedves fórumtársunk jóvoltából volt sokszor alkalmam felső kategóriánál is jobb CD játszót hallgatni, egy szintén űber tuningolt LP-vel (Philips CD-100 vs. Lurnier Air Tangent), és nagyon nem volt egyértelmű a kép. Az volt inkább egyértelmű, hogy modern, digital masterelt LP-t javarészt felesleges venni, mert akkor már ugyanaz jobb CD-ről, már eleve a zajtalansága, dinamikája miatt is.
Aztán azóta az is eldőlt, hogy egy agyontuningolt CD játékosnál is tud jobban szólni egy jó streamer :-)
Általában az van, hogy egy alsó-közép kategóriájú CD játszót valóban lealáz egy átlagos lemezjátszó. Viszont elég sok a HA!
Mert sok digit masterelt LP van, és sok gyatra minőségő CD. Érdemes lenne tehát elhelyezni minőségi szintem az adott kiadványokat, esetleg azonos cég azonos kiadványait tesztelni.
Egy kedves fórumtársunk jóvoltából volt sokszor alkalmam felső kategóriánál is jobb CD játszót hallgatni, egy szintén űber tuningolt LP-vel (Philips CD-100 vs. Lurnier Air Tangent), és nagyon nem volt egyértelmű a kép. Az volt inkább egyértelmű, hogy modern, digital masterelt LP-t javarészt felesleges venni, mert akkor már ugyanaz jobb CD-ről, már eleve a zajtalansága, dinamikája miatt is.
Aztán azóta az is eldőlt, hogy egy agyontuningolt CD játékosnál is tud jobban szólni egy jó streamer :-)
Re: Általában a hifiről
Ha ez így van, ahogy beidézted Feri a hangmérnököt, akkor mitől van az, hogy ugyanaz az album lemezen sokkal jobban (mondjuk élőbben meg ilyesmi) szól mint CD-n? Van nagyon sok ilyen albumom, ami megvan mindkét formátumban, és mindig az LP a jobb. Van pár rendszerem, és ez mindegyiken így van. Egyszer hallottam (nem nálam) olyat, hogy jobban szólt ugyanaz a CD mint az LP, de ott kiderült, hogy a lemezjátszó beállításai nagyon el voltak tolva. Amint az helyre lett téve, ott is jobban szólt a hanglemez mint a CD. És nem vagyok benne biztos, hogy ez csak ízlés dolga lehet, mert bárkinek (akár "laikusnak" is) megmutattam, mindenki ugyanezt mondta.
Persze azt azért megjegyzem, hogy ritkán szoktam hasonlítgatni, és ha arra van mód/kedv/lehetőség, hogy ugyanazt a zenét CD-n hallgassam, azon is nagyon szívesen megteszem ezt.
Mondjuk azt tudom, hogy a CD sehol sincs a mai csúcs digitális hangrögzítéshez képest, de a beidézett hozzászólásban is CD-ről van szó, nem valami nagy felbontású digitális anyagról.
Persze azt azért megjegyzem, hogy ritkán szoktam hasonlítgatni, és ha arra van mód/kedv/lehetőség, hogy ugyanazt a zenét CD-n hallgassam, azon is nagyon szívesen megteszem ezt.
Mondjuk azt tudom, hogy a CD sehol sincs a mai csúcs digitális hangrögzítéshez képest, de a beidézett hozzászólásban is CD-ről van szó, nem valami nagy felbontású digitális anyagról.
Re: Általában a hifiről
Pár nappal ezelőtti poszt, az egyik legismertebb amerikai mastering mérnöktől a Facebookon.
Ő az, akinek a munkáját a híres DCC Gold CD kiadványok esetében is általában élvezhetjük.

A szöveg magyar fordítása a DeepL segítségével.
Zenerajongók:
Utoljára mondom, nincs olyan, hogy "durva digitális hangzás"! Ha durva hangzású digitális zenét hallasz, a mérnök szándékosan csinálta!
Az emberek még mindig használják ezt a kifejezést, sokféleképpen:
"Megszelídítem a durva digitális hangzást azzal, hogy lágy sztereó rendszert építek".
"A digitális durva, az analóg meleg, ezért játszom csak bakelitlemezt."
És más hasonló hülyeségek.
Ez már olyan régóta tart, hogy sokan tényként kezelik. De vajon az én CD-masteringjeim közül bármelyik "durva"? Nem hiszem, miért nem?
Úgy értem, ha valamit digitálisra masterelek, az miért nem durva? Kevésbé durvává teszem a mastering során? NEM. Nem, hacsak a tényleges master mix nem hangzik szarul. De ha feltételezzük, hogy nem így van, akkor nem.
A digitális hangzás semleges. Csak semleges. NINCS hangja.
Csak azt adja vissza, amit felvettek rá, ennyi az egész.
Az 1980-as évek elején a hangfelvevő és mastering mérnökök, akik először szabadultak meg a bakelit "korlátaitól", más szóval azoktól a szabályoktól, amelyeket követni kell a lemezvágáshoz (nincs óriási magassági erősítés stb.), teljesen megőrültek és parametrikus EQ-val felerősítették a magasságot, leborotválták a basszusfelhőt és általában nagyon szar hangzású CD-ket készítettek.
Mindenki azt gondolta, hogy "a digitális durva".
Valójában egyáltalán nem az. Az emberek mostanra már tudják ezt, de még mindig folyton beleesnek ebbe a régi kultikus gondolkodásmódba.
Bizonyítékot akarsz? Valamit, amit te magad is meg tudsz csinálni?
Ha van egy CD-felvevőd, vagy bármi másod, dobj be egy dalt a kedvenc bakelit albumodról.
Most játssza vissza a tényleges lemezzel szinkronizálva.
Látod, hogy majdnem 100%-ig pontos, amikor oda-vissza váltasz?
A digitális felvétel megragadta a bakelit varázslatát, és úgy adja vissza, hogy nem ad hozzá semmilyen "digitális durvaságot", mert ilyen nincs.
Egyébként boldog születésnapot kívánok Sir Paul McCartney-nak, aki ma 82 éves.
Ő az, akinek a munkáját a híres DCC Gold CD kiadványok esetében is általában élvezhetjük.

A szöveg magyar fordítása a DeepL segítségével.
Zenerajongók:
Utoljára mondom, nincs olyan, hogy "durva digitális hangzás"! Ha durva hangzású digitális zenét hallasz, a mérnök szándékosan csinálta!
Az emberek még mindig használják ezt a kifejezést, sokféleképpen:
"Megszelídítem a durva digitális hangzást azzal, hogy lágy sztereó rendszert építek".
"A digitális durva, az analóg meleg, ezért játszom csak bakelitlemezt."
És más hasonló hülyeségek.
Ez már olyan régóta tart, hogy sokan tényként kezelik. De vajon az én CD-masteringjeim közül bármelyik "durva"? Nem hiszem, miért nem?
Úgy értem, ha valamit digitálisra masterelek, az miért nem durva? Kevésbé durvává teszem a mastering során? NEM. Nem, hacsak a tényleges master mix nem hangzik szarul. De ha feltételezzük, hogy nem így van, akkor nem.
A digitális hangzás semleges. Csak semleges. NINCS hangja.
Csak azt adja vissza, amit felvettek rá, ennyi az egész.
Az 1980-as évek elején a hangfelvevő és mastering mérnökök, akik először szabadultak meg a bakelit "korlátaitól", más szóval azoktól a szabályoktól, amelyeket követni kell a lemezvágáshoz (nincs óriási magassági erősítés stb.), teljesen megőrültek és parametrikus EQ-val felerősítették a magasságot, leborotválták a basszusfelhőt és általában nagyon szar hangzású CD-ket készítettek.
Mindenki azt gondolta, hogy "a digitális durva".
Valójában egyáltalán nem az. Az emberek mostanra már tudják ezt, de még mindig folyton beleesnek ebbe a régi kultikus gondolkodásmódba.
Bizonyítékot akarsz? Valamit, amit te magad is meg tudsz csinálni?
Ha van egy CD-felvevőd, vagy bármi másod, dobj be egy dalt a kedvenc bakelit albumodról.
Most játssza vissza a tényleges lemezzel szinkronizálva.
Látod, hogy majdnem 100%-ig pontos, amikor oda-vissza váltasz?
A digitális felvétel megragadta a bakelit varázslatát, és úgy adja vissza, hogy nem ad hozzá semmilyen "digitális durvaságot", mert ilyen nincs.
Egyébként boldog születésnapot kívánok Sir Paul McCartney-nak, aki ma 82 éves.
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Most első körben vettem ma egy tanítható távirányítót, csak hogy kezelni tudjuk(még nem próbáltam ki), de azért nem adom fel, előbb-utóbb lesz hozzá egy gyári.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Re: Általában a hifiről
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
A video recorder hibátlanúl működik, de sajnos a beszerzett két távirányítók közűl egyik sem kommunikál vele.zoli73 írta: ↑2024.06.15., szomb. 21:49De, lehet, de ilyesmivel nem szeretnék bíbelődni, inkább törekednék az "autentikusabb" megoldásra, ha lehet.
Amúgy érdekes a helyzet, igen, a Sony videóhoz kell a távirányító. Nyomozásom során arra jutottam, hogy a használt piacon a szóban forgó modellt(SLV-E1000), sokféle távirányitóval kínálják a gyárin kívül. Egyik sem utángyártott, vagy tanítható táv, hanem eredeti, Sony video távirányítók, ráadásul nagyon hasonlatosak a gyárihoz.
Sokféle távirányító készült akkoriban a videókhoz, de feltételezhetően mindegyikkel működik, ha adják hozzá.
A csavar a történetben, hogy maga a video még nincs itthon, jövő héten hozom haza, de közben már szereztem két távirányítót is, amik korban stimmelnek, nagyon hasonlatosak a gyárilag hozzá járó távirányítóhoz, de mégsem pontosan ugyanazok. A hírdetésekben fellelhető fotók alapján, pont ugyanilyen távirányítóval nem kínálják, mint amilyeneket nekem sikerült beszereznem. Tehát a kompatibilitás kipróbálására jövő hét csütörtökig várnom kell.
Ennek megelőzésére, ellenörzésére lenne, lett volna jó valami "adatbank", ahol megtudható mi, mivel kompatibilis.
Amivel gyárilag kijött távirányító, annak a pontos típusa RMT-V174, a használt piacon ezen kívül még vagy 4 másik típussal is kínálják, de pont egyik sem az, amilyeneket nekem sikerült beszereznem.
Amik nekem vannak, RMT-V167, ill. 187, bízom benne, hogy valamelyikkel, vagy mindkettővel működni fog, és az eltérő típusszámok csak a funkciók esetleges különbözőségére utal.

MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Online
Viszont ahogy írtam is, a használt piacon több más típusú távirányítót is mellékelnek hozzá, feltételezhetően azok is működtetik. Elképzelhetőnek tartom, hogy azegy időben készült készüléksorozatok távirányítói csereszabatosak egymással.
Azt hiszem, erre pontos választ majd csak a próba fog adni.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Köszönöm, ezt én is megtaláltam és le is töltöttem, ha már szert tettem egy ilyen készülékre. Innen tudtam meg, hogy gyárilag melyiket mellékelték hozzá.shany írta: ↑2024.06.16., vas. 08:02A készülékek "service manual"-ja mindig tartalmazza ezt az információt, pl.:zoli73 írta: ↑2024.06.15., szomb. 09:41Szép napot mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy létezik-e olyan oldal, "adatbank" ahol ki lehet deríteni, melyik készülékhez, melyik távirányító tartozik?
Valami olyanra gondolok, mint az a lista, amiben a cd játszók futóművét, dac-ját ismertetik.
Nyílván egy távirányitós lista ennél sokkal szerteágazóbb, de ettől még lehet, hogy van.
Köszönöm!
Clipboard01.jpg
https://elektrotanya.com/sony_slv-e1000 ... nload.html
Viszont ahogy írtam is, a használt piacon több más típusú távirányítót is mellékelnek hozzá, feltételezhetően azok is működtetik. Elképzelhetőnek tartom, hogy azegy időben készült készüléksorozatok távirányítói csereszabatosak egymással.
Azt hiszem, erre pontos választ majd csak a próba fog adni.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Általában a hifiről
A készülékek "service manual"-ja mindig tartalmazza ezt az információt, pl.: https://elektrotanya.com/sony_slv-e1000 ... nload.htmlzoli73 írta: ↑2024.06.15., szomb. 09:41Szép napot mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy létezik-e olyan oldal, "adatbank" ahol ki lehet deríteni, melyik készülékhez, melyik távirányító tartozik?
Valami olyanra gondolok, mint az a lista, amiben a cd játszók futóművét, dac-ját ismertetik.
Nyílván egy távirányitós lista ennél sokkal szerteágazóbb, de ettől még lehet, hogy van.
Köszönöm!
Online
Amúgy érdekes a helyzet, igen, a Sony videóhoz kell a távirányító. Nyomozásom során arra jutottam, hogy a használt piacon a szóban forgó modellt(SLV-E1000), sokféle távirányitóval kínálják a gyárin kívül. Egyik sem utángyártott, vagy tanítható táv, hanem eredeti, Sony video távirányítók, ráadásul nagyon hasonlatosak a gyárihoz.
Sokféle távirányító készült akkoriban a videókhoz, de feltételezhetően mindegyikkel működik, ha adják hozzá.
A csavar a történetben, hogy maga a video még nincs itthon, jövő héten hozom haza, de közben már szereztem két távirányítót is, amik korban stimmelnek, nagyon hasonlatosak a gyárilag hozzá járó távirányítóhoz, de mégsem pontosan ugyanazok. A hírdetésekben fellelhető fotók alapján, pont ugyanilyen távirányítóval nem kínálják, mint amilyeneket nekem sikerült beszereznem. Tehát a kompatibilitás kipróbálására jövő hét csütörtökig várnom kell.
Ennek megelőzésére, ellenörzésére lenne, lett volna jó valami "adatbank", ahol megtudható mi, mivel kompatibilis.
Amivel gyárilag kijött távirányító, annak a pontos típusa RMT-V174, a használt piacon ezen kívül még vagy 4 másik típussal is kínálják, de pont egyik sem az, amilyeneket nekem sikerült beszereznem.
Amik nekem vannak, RMT-V167, ill. 187, bízom benne, hogy valamelyikkel, vagy mindkettővel működni fog, és az eltérő típusszámok csak a funkciók esetleges különbözőségére utal.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
De, lehet, de ilyesmivel nem szeretnék bíbelődni, inkább törekednék az "autentikusabb" megoldásra, ha lehet.
Amúgy érdekes a helyzet, igen, a Sony videóhoz kell a távirányító. Nyomozásom során arra jutottam, hogy a használt piacon a szóban forgó modellt(SLV-E1000), sokféle távirányitóval kínálják a gyárin kívül. Egyik sem utángyártott, vagy tanítható táv, hanem eredeti, Sony video távirányítók, ráadásul nagyon hasonlatosak a gyárihoz.
Sokféle távirányító készült akkoriban a videókhoz, de feltételezhetően mindegyikkel működik, ha adják hozzá.
A csavar a történetben, hogy maga a video még nincs itthon, jövő héten hozom haza, de közben már szereztem két távirányítót is, amik korban stimmelnek, nagyon hasonlatosak a gyárilag hozzá járó távirányítóhoz, de mégsem pontosan ugyanazok. A hírdetésekben fellelhető fotók alapján, pont ugyanilyen távirányítóval nem kínálják, mint amilyeneket nekem sikerült beszereznem. Tehát a kompatibilitás kipróbálására jövő hét csütörtökig várnom kell.
Ennek megelőzésére, ellenörzésére lenne, lett volna jó valami "adatbank", ahol megtudható mi, mivel kompatibilis.
Amivel gyárilag kijött távirányító, annak a pontos típusa RMT-V174, a használt piacon ezen kívül még vagy 4 másik típussal is kínálják, de pont egyik sem az, amilyeneket nekem sikerült beszereznem.
Amik nekem vannak, RMT-V167, ill. 187, bízom benne, hogy valamelyikkel, vagy mindkettővel működni fog, és az eltérő típusszámok csak a funkciók esetleges különbözőségére utal.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Online
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4647
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3177
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Szép napot mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy létezik-e olyan oldal, "adatbank" ahol ki lehet deríteni, melyik készülékhez, melyik távirányító tartozik?
Valami olyanra gondolok, mint az a lista, amiben a cd játszók futóművét, dac-ját ismertetik.
Nyílván egy távirányitós lista ennél sokkal szerteágazóbb, de ettől még lehet, hogy van.
Köszönöm!
Érdeklődnék, hogy létezik-e olyan oldal, "adatbank" ahol ki lehet deríteni, melyik készülékhez, melyik távirányító tartozik?
Valami olyanra gondolok, mint az a lista, amiben a cd játszók futóművét, dac-ját ismertetik.
Nyílván egy távirányitós lista ennél sokkal szerteágazóbb, de ettől még lehet, hogy van.
Köszönöm!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Általában a hifiről
Elég kalandos úton nálam meg éppen mishow tunere van, útközben kicsit "túszul ejtettem", bánatomra nem felejtette el

- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5342
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Általában a hifiről
Végre! Egy szép új rádió :) Xilop-nak hála!
Minihifi 2A3
Minihifi 2A3
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
Online
Ennyi, másról én nem ìrtam egy betűt sem.
(Nincs itt semmi szobaakusztika, hangváltó, damping factor, meg hasonló mindenféle más iderángatott téma)
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2907
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Szerintem is, én csak egy elvi kijelentést tettem az alkatrészekről, amelyek bárhol, bármikor műszerrel megmérhetőek.Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel
Ennyi, másról én nem ìrtam egy betűt sem.
(Nincs itt semmi szobaakusztika, hangváltó, damping factor, meg hasonló mindenféle más iderángatott téma)
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3
Re: Általában a hifiről
Nem tudunk eszközt, alkatrészt önmagában, a rendszer egésze nélkül meghallgatni.Tctronic írta: ↑2024.06.09., vas. 19:14Értem mire gondolsz, de talán nem a legjobb példát hoztad fel. Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel. Mindkettőtöknek igaza van, itt a kérdés szerintem, hogy melyik szempont a fontosabb a végeredmény szemszögéből. Ha csak egy készüléket nézünk, akkor a legjobb minőséghez szükség van a legjobb alkatrészekre. Ha rendszer szinten nézzük a dolgokat akkor a készülékek egymásra (esetleg oda vissza) történő ráhatása is hasonlóan fontos. (A 1,5 W-os erősítő erre szerintem egy jó példa, mert önmagában vizsgálva lehet messze jobb mint a konkurencia, csak hát éppen nem tud jól együtt működni akármilyen hangfallal, ergo a végeredmény egy bonyolult hangváltós hangsugárzóval akár pocsék is lehet).kaef2 írta: ↑2024.06.09., vas. 18:13.......
Ez miközben igaz is lehetne, aközben nem feltétlenül releváns - lásd a tegnapi pár gondolatomat az alkatrészek és részegységek optimális működési környezetéről:
- nem alkatrészeket, hanem alkatrészek és részegységek összességét halljuk zenehallgatás közben, egy adott környezetben, és ez így alkot hangrendszert.
Hadd világítsam meg ezt egy triviális példával, előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt túl triviálisnak mondják majd:
Kicseréljük a (mondjuk keresztváltó) alkatrészeit valami csudajóra. Kisimul a hang, bevon a zenébe, beáll a tonális egyensúly, maximalizálódik a dinamika, öröm van és boldogság.
Majd jön az asszonytárs és azt mondja, hogy nem tud takarítani a szoba közepére kirakott hangfalaktól és vagy betoljuk a sarokba rá a falra, hogy ne legyen útba, vagy kidob bennünket a hifivel együtt.
Betoljuk hát a sarokba.
Oda a simaság, a tonális egyensúly és hallgathatatlanná vált a rendszer. Pedig a legjobb keresztváltó alkatrész van a hangsugárzóban.
Ezért is írtam tegnap, hogy az alkatrészek abszolút jóságánál fontosabb (szerintem), hogy az alkatrészek és részegységek optimálisan működhessenek és szolgálják ki a többi egységet.
Kondo például ebben is zseniális volt, és a maga módján Tim Paravicini is.
Akkor most jó vagy nem az erősítő? Más szemszögből vizsgálva, attól automatikusan jó lesz a hangja egy erősítőnek ha pl. minden hangsugárzót meghajt? Szóval mindkét szempont fontos, egyedi esetekben dől el kinek melyik a fontosabb. Szerintem.![]()

Csakis egy hangrendszerben. Ez a felvetésem lényege.
Vagyis muszáj a szubjektivitást (amit a megszólalás általunk történő értékelése jelent) is idekeverni.

Re: Általában a hifiről
Később reagálok majd röviden arra amit írtál, de addig is megmondanád, hogy a képen látható, erősítőket általánosságban jól jellemző mérés alapján melyik erősítő szól jobban? A két mérés alapján? Mondjuk egy átlagos, 88-89 db/W/m érzékenységű, 4-6 ohm impedenciájú hangsugárzót feltételezve, ideálisan elhelyezve egy 25-30m"-es, átlagos bútorozottságú szobában?tunerman írta: ↑2024.06.09., vas. 18:34Kedves kaef2!
Az objektivitást ne állítsd szembe bárki szubjektivitásával.
Az elvárható minimum, hogy amit leírok az a föld nevű bolygó bármely pontján érvényes és reprodukálható legyen.
Amit itt néhányan beírogatnak az a bosszantás, kellemetlenkedés határvonalán mozog... pl. egy Ausztrál, vagy Izlandi ember számàra az érthetetlen és felfoghatatlan között helyezkedik el.
Amúgy a topik cimének megfelelő beírásokkal továbbra is telnek meg az oldalak.![]()
TJ.


- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Értem mire gondolsz, de talán nem a legjobb példát hoztad fel. Szerintem elbeszéltek egymás mellett Jenővel. Mindkettőtöknek igaza van, itt a kérdés szerintem, hogy melyik szempont a fontosabb a végeredmény szemszögéből. Ha csak egy készüléket nézünk, akkor a legjobb minőséghez szükség van a legjobb alkatrészekre. Ha rendszer szinten nézzük a dolgokat akkor a készülékek egymásra (esetleg oda vissza) történő ráhatása is hasonlóan fontos. (A 1,5 W-os erősítő erre szerintem egy jó példa, mert önmagában vizsgálva lehet messze jobb mint a konkurencia, csak hát éppen nem tud jól együtt működni akármilyen hangfallal, ergo a végeredmény egy bonyolult hangváltós hangsugárzóval akár pocsék is lehet).kaef2 írta: ↑2024.06.09., vas. 18:13.......
Ez miközben igaz is lehetne, aközben nem feltétlenül releváns - lásd a tegnapi pár gondolatomat az alkatrészek és részegységek optimális működési környezetéről:
- nem alkatrészeket, hanem alkatrészek és részegységek összességét halljuk zenehallgatás közben, egy adott környezetben, és ez így alkot hangrendszert.
Hadd világítsam meg ezt egy triviális példával, előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt túl triviálisnak mondják majd:
Kicseréljük a (mondjuk keresztváltó) alkatrészeit valami csudajóra. Kisimul a hang, bevon a zenébe, beáll a tonális egyensúly, maximalizálódik a dinamika, öröm van és boldogság.
Majd jön az asszonytárs és azt mondja, hogy nem tud takarítani a szoba közepére kirakott hangfalaktól és vagy betoljuk a sarokba rá a falra, hogy ne legyen útba, vagy kidob bennünket a hifivel együtt.
Betoljuk hát a sarokba.
Oda a simaság, a tonális egyensúly és hallgathatatlanná vált a rendszer. Pedig a legjobb keresztváltó alkatrész van a hangsugárzóban.
Ezért is írtam tegnap, hogy az alkatrészek abszolút jóságánál fontosabb (szerintem), hogy az alkatrészek és részegységek optimálisan működhessenek és szolgálják ki a többi egységet.
Kondo például ebben is zseniális volt, és a maga módján Tim Paravicini is.
Akkor most jó vagy nem az erősítő? Más szemszögből vizsgálva, attól automatikusan jó lesz a hangja egy erősítőnek ha pl. minden hangsugárzót meghajt? Szóval mindkét szempont fontos, egyedi esetekben dől el kinek melyik a fontosabb. Szerintem.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2907
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
Kedves kaef2!
Az objektivitást ne állítsd szembe bárki szubjektivitásával.
Az elvárható minimum, hogy amit leírok az a föld nevű bolygó bármely pontján érvényes és reprodukálható legyen.
Amit itt néhányan beírogatnak az a bosszantás, kellemetlenkedés határvonalán mozog... pl. egy Ausztrál, vagy Izlandi ember számàra az érthetetlen és felfoghatatlan között helyezkedik el.
Amúgy a topik cimének megfelelő beírásokkal továbbra is telnek meg az oldalak.
TJ.
Az objektivitást ne állítsd szembe bárki szubjektivitásával.
Az elvárható minimum, hogy amit leírok az a föld nevű bolygó bármely pontján érvényes és reprodukálható legyen.
Amit itt néhányan beírogatnak az a bosszantás, kellemetlenkedés határvonalán mozog... pl. egy Ausztrál, vagy Izlandi ember számàra az érthetetlen és felfoghatatlan között helyezkedik el.
Amúgy a topik cimének megfelelő beírásokkal továbbra is telnek meg az oldalak.

TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Pontosabban a saját magunk által felállított mércéhez képest jól szól. (Magunknak jó) Ez nem jelenti automatikusan, hogy másnak is. Biztosan lesz egy kisebb-nagyobb halmaz akinek tetszik, de mindenkinek biztos hogy nem.
A hifiben az a legjobb, hogy mindenki maximálisan személyre tudja szabni, ha pénze és ideje engedi. Mert mindenki mást keres az otthoni zenehallgatásban, ugyanúgy ahogy az életben is. Sőt saját magunk számára is lehet többfajta jó hang, ezért sem ritka ha valaki akár több rendszert birtokol vagy épít. Mindegyikben lehet valami, ami jobb-szebb mint a másikban ami szintén a szívünk csücske.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Általában a hifiről
tunerman írta: ↑2024.06.09., vas. 17:26chord_ írta: ↑2024.06.09., vas. 17:02És ti, konsrtuktőrök, mivel tudnátok alátámasztani olyan dolgokat, amivel konkrétan dolgoztok? Műszakilag értelmesen? pl. a tápkábelek viselkedését...? Csatlakozókét? Dróthossz-anomáliák? Függesztések? Trafó hangkülönbségek?
Én szívesen olvasnék erről szakmai tanulmányokat, vagy elképzeléseket az ok-okozati összefüggésekről.
Amit elő lehet ásni, az kb. a homályt növeli, erősen üzlet-ízű, ráadásul egy jó részük sehogyan sem pásszol az otthoni tapasztalatokhoz.
Legyen konkrét példa: szeretnék egy DC12V-ot egy futóműbe. Nagy feladat?, hát, enyhén nevetséges. Ja, nem a feladat, bár annak kéne lennie, hanem az, hogy már ott elakad a project, hogy milyen diódákkal, vagy egyáltalán mivel történjen az egyenirányítás. Mindenki mást mond. Késhegyre menő véleménykülönbségek vannak. Mire a szűrőkondenzátorokig eljutnánk, vagy a csatlakozó kérdéséig, már az sem lesz világos, hogy eredetileg mit is akartunk...
Maradok a saját beírásom szövegénél:
Mint az idézetben olvasható - "A BEKÖVETKEZŐ VÁLTOZÁSOKAT MŰSZEREKKEL KI LEHET MÉRNI" - , tehát az alkatrészek zaját és a különféle keletkező torzításokat. Részemről ez egy objektív, igazolható kijelentés volt...ennyi, aki többet akar, annak ott a DIY erősítő topik, lehet mélyebbre ásni.Minden passzív és aktív elektronikai alkatrész ami bekerül a zenei jefolyam útjába az ront a hangzáson.
Ezeket a bekövetkező változtatásokat műszerekkel is ki lehet mérni, de nem itt van a helye, hogy erről tovább értekezzem
viewtopic.php?f=28&t=1043
viewtopic.php?f=28&t=52905
TJ.
Ez miközben igaz is lehetne, aközben nem feltétlenül releváns - lásd a tegnapi pár gondolatomat az alkatrészek és részegységek optimális működési környezetéről:
- nem alkatrészeket, hanem alkatrészek és részegységek összességét halljuk zenehallgatás közben, egy adott környezetben, és ez így alkot hangrendszert.
Hadd világítsam meg ezt egy triviális példával, előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt túl triviálisnak mondják majd:
Kicseréljük a (mondjuk keresztváltó) alkatrészeit valami csudajóra. Kisimul a hang, bevon a zenébe, beáll a tonális egyensúly, maximalizálódik a dinamika, öröm van és boldogság.
Majd jön az asszonytárs és azt mondja, hogy nem tud takarítani a szoba közepére kirakott hangfalaktól és vagy betoljuk a sarokba rá a falra, hogy ne legyen útba, vagy kidob bennünket a hifivel együtt.
Betoljuk hát a sarokba.
Oda a simaság, a tonális egyensúly és hallgathatatlanná vált a rendszer. Pedig a legjobb keresztváltó alkatrész van a hangsugárzóban.
Ezért is írtam tegnap, hogy az alkatrészek abszolút jóságánál fontosabb (szerintem), hogy az alkatrészek és részegységek optimálisan működhessenek és szolgálják ki a többi egységet.
Kondo például ebben is zseniális volt, és a maga módján Tim Paravicini is.
Online
Maradok a saját beírásom szövegénél:
viewtopic.php?f=28&t=1043
viewtopic.php?f=28&t=52905
TJ.
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2907
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Általában a hifiről
chord_ írta: ↑2024.06.09., vas. 17:02És ti, konsrtuktőrök, mivel tudnátok alátámasztani olyan dolgokat, amivel konkrétan dolgoztok? Műszakilag értelmesen? pl. a tápkábelek viselkedését...? Csatlakozókét? Dróthossz-anomáliák? Függesztések? Trafó hangkülönbségek?
Én szívesen olvasnék erről szakmai tanulmányokat, vagy elképzeléseket az ok-okozati összefüggésekről.
Amit elő lehet ásni, az kb. a homályt növeli, erősen üzlet-ízű, ráadásul egy jó részük sehogyan sem pásszol az otthoni tapasztalatokhoz.
Legyen konkrét példa: szeretnék egy DC12V-ot egy futóműbe. Nagy feladat?, hát, enyhén nevetséges. Ja, nem a feladat, bár annak kéne lennie, hanem az, hogy már ott elakad a project, hogy milyen diódákkal, vagy egyáltalán mivel történjen az egyenirányítás. Mindenki mást mond. Késhegyre menő véleménykülönbségek vannak. Mire a szűrőkondenzátorokig eljutnánk, vagy a csatlakozó kérdéséig, már az sem lesz világos, hogy eredetileg mit is akartunk...
Maradok a saját beírásom szövegénél:
Mint az idézetben olvasható - "A BEKÖVETKEZŐ VÁLTOZÁSOKAT MŰSZEREKKEL KI LEHET MÉRNI" - , tehát az alkatrészek zaját és a különféle keletkező torzításokat. Részemről ez egy objektív, igazolható kijelentés volt...ennyi, aki többet akar, annak ott a DIY erősítő topik, lehet mélyebbre ásni.Minden passzív és aktív elektronikai alkatrész ami bekerül a zenei jefolyam útjába az ront a hangzáson.
Ezeket a bekövetkező változtatásokat műszerekkel is ki lehet mérni, de nem itt van a helye, hogy erről tovább értekezzem
viewtopic.php?f=28&t=1043
viewtopic.php?f=28&t=52905
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3