Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Általában a hifiről

Avatar
fererencz
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1479
Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
Értékelés: 876
Tartózkodási hely: Kápolna

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: fererencz »

Rock60 írta:
2024.06.25., kedd 14:48
fererencz írta:
2024.06.25., kedd 14:07

Akkor most arról van szó, hogy a leírt "színezésektől" lesz valami természetes? Ha nincs színezés, az természetellenes. De az is természetellenes, ha mesterségesen illatosítjuk a rózsát, hiába, hogy valakinek az jobban tetszik. Akkor is, ha valódi rózsák illatesszenciájával gazdagítjuk őket. Hi-Fi kontra Én-Fi.
Alig tudom elhinni, hogy nem megy át, amit mondani szeretnék.
De, akkor feketén - fehéren, hagyjuk a hasonlatokat :
Milyen alapon állítják - akik állítják - hogy az analóg, a jó analóg az színez ?
" Macskaköröm " - hogy a digitális az nem színez ?
Én azt állítom, hogy a - jó - analóg rendszer felszínre hoz olyan /hang/jegyeket - szándékosan kerülöm a zenei jelzőt - ha tetszik, ad egy olyan pluszt, amire a digitális reprodukciós rendszer nagy része nem képes.
Nem az elfogadható hangzáshoz képest pluszt, hanem a digitális hangzáshoz képest.
Nem a színezéstől természetes az analóg, hanem, hogy kevésbé kelt hiányérzetet.

Persze, ez az én megközelítésem, de azt hajtogatni permanensen, hogy az analóg az színez és torzít, bezzeg a digitális maga a csoda, az már Kandi Kamera elé való...
Lehet felfogni amit írtam kötekedésnek, vagy kiegészítésnek is.
Én mondjuk be tudom ismerni magamnak és másoknak is, hogy amim van, az a HiFi és az ÉnFi között van valahol, lényegtelen, melyikhez közelebb. Vagy hogy sósabban szeretem az akármilyen húst, cukkinit,..., mint ahogyan azt a természet megadja nekem. :smile53:
Nem szotkam hibázni.

Avatar
sutemenyx
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5346
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 2876
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

kaef2 írta:
2024.06.25., kedd 15:43
A sok és bonyolult egymásba fonódó idézet miatt, nem idéznék, csupán felsorolok néhány megjegyzést, kérdést.

1.
Akik analóg pártiak, azok még soha nem hallottak emlékezetesen jól hangosított és jól szóló koncertet?
(a koncertek gyakorlatilag 100%-a nem, hogy digitális keverőn megy át, de még a szubok miatt általában egy DSP is van a jelútban, még ha a keverő esetleg analóg is lenne)

2.
Akik ennyire a digitális hang ellen vannak, és van szalagos magnójuk, hány olyan szalaggal bírnak, amit jogtisztán, a kiadótól vettek meg és nem egy sokadik másolat másolatát használják?

3.
Gondolatébresztésnek:
Egy nemzetközi piacra DSP-t fejlesztő magyar cég vezető fejlesztő mérnöke mesélte, hogy a leghosszabb ideig az tartott a fejlesztés során, mire az A/D konverter bemenete elé megtervezték a megfelelő, diszkrét elemekből épített analóg bemeneti fokozatot. Annak sokkal nagyobb hatása volt a DSP működésekor az A/D, D/A konverzió transzparenciájára, mint annak, hogy milyen A/D, D/A chipeket használnak. Végül is egy AKM chip párat választottak ki (az Analog Devices DSP mellé), de más gyártmányokkal is elérhették volna ugyanazt a transzparenciát.
1. Dehogynem. És számtalanszor egy rakás szarral egyenértékű is az egész. Nem feltétlenül a DSP miatt, de sokszor annyira trágya, hogy olyan apróságok már szóba sem kerülhetnének, hogy van DSP-je vagy nincs a nyúlnak.
Hangosítatlan hangszeres előadásokkal nem szokott ilyen gond lenni. -miért is lenne?!

2. Ez miért releváns a hang megítélése szempontjából?

3. Cool. De azért élek a gyanúval, hogy nem mellékes milyen rendszeren hallgatták, ahogy az sem, hogy mit rakosgattak még az A/D és D/A chipek köré. Ott már elég nagy játékra van lehetőség.
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek

http://saboaudio.eu

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6718
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3593

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

A sok és bonyolult egymásba fonódó idézet miatt, nem idéznék, csupán felsorolok néhány megjegyzést, kérdést.

1.
Akik analóg pártiak, azok még soha nem hallottak emlékezetesen jól hangosított és jól szóló koncertet?
(a koncertek gyakorlatilag 100%-a nem, hogy digitális keverőn megy át, de még a szubok miatt általában egy DSP is van a jelútban, IP-alapú a csatlakozások jó része, még ha a keverő esetleg analóg is lenne)

2.
Akik ennyire a digitális hang ellen vannak, és van szalagos magnójuk, hány olyan szalaggal bírnak, amit jogtisztán, a kiadótól vettek meg és nem egy sokadik másolat másolatát használják?

3.
Gondolatébresztésnek:
Egy nemzetközi piacra DSP-t fejlesztő magyar cég vezető fejlesztő mérnöke mesélte, hogy a leghosszabb ideig az tartott a fejlesztés során, mire az A/D konverter bemenete elé megtervezték a megfelelő, diszkrét elemekből épített analóg bemeneti fokozatot. Annak sokkal nagyobb hatása volt a DSP működésekor az A/D, D/A konverzió transzparenciájára, mint annak, hogy milyen A/D, D/A chipeket használnak. Végül is egy AKM chip párat választottak ki (az Analog Devices DSP mellé), de más gyártmányokkal is elérhették volna ugyanazt a transzparenciát.

4.
[OFF - katt ide ha látni akarod]
Nagy öröm, hogy ilyen sokan szeretik az analóg felvételeket. Így aztán úgy döntöttünk hogy a tavalyi hifi kiállításon Nagrával 2x2 mikrofonnal felvett, szalagról vágott, most megjelenő 45-ös fordulatú LP mellett megvásárolható lesz a hivatalos, jogtiszta szalagmásolat is.

Remélem hamar elfogy az a kb 10 másolat, amit készítünk belőle majd. :smile53:
Kép

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára kaef2 2024.06.25., kedd 15:57-kor.

Avatar
kammerer
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2016.03.16., szer. 14:53
Értékelés: 117
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kammerer »

tunerman írta:
2024.06.25., kedd 15:05

Nem tudják, hogy az...
Stirlitz tudta - de nem sejtette.
Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet

Avatar
-CB-
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2226
Csatlakozott: 2019.04.12., pén. 13:29
Értékelés: 1211
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: -CB- »

sutemenyx írta:
2024.06.25., kedd 15:25
Itt már megint ez megy? :smile29:
Még mindig...

Avatar
sutemenyx
Törzsgárda
Törzsgárda
Hozzászólások: 5346
Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
Értékelés: 2876
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: sutemenyx »

Itt már megint ez megy? :smile29:
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek

http://saboaudio.eu

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2907
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 2742
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: tunerman »

Kedves kammerer!
Nem tudják, hogy az audio CD lézeres kiolvasásakor a komplex! információt egy analóg fejerősìtő fogadja - az összes jó és rossz tulajdonságával :smile29:
Nem elég, hogy az olcsó DVD/CD ROM műanyag mechanikája kirázza még a lelket is a berakott audio CD lemezből, szerintük azért ott minden rendben is van.
TJ.
Csatolmányok
Philips_CD100_laser_pcb_output_signal.jpg
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3

Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4852
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1336

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

kammerer írta:
2024.06.25., kedd 14:18

...majdnem minden mondatában önellentmondások vannak onnan kezdve, hogy valakik belesétáltak abba, ami mellett elsétáltak.
:fekverohog:

Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4852
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1336

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

fererencz írta:
2024.06.25., kedd 14:07

Akkor most arról van szó, hogy a leírt "színezésektől" lesz valami természetes? Ha nincs színezés, az természetellenes. De az is természetellenes, ha mesterségesen illatosítjuk a rózsát, hiába, hogy valakinek az jobban tetszik. Akkor is, ha valódi rózsák illatesszenciájával gazdagítjuk őket. Hi-Fi kontra Én-Fi.
Alig tudom elhinni, hogy nem megy át, amit mondani szeretnék.
De, akkor feketén - fehéren, hagyjuk a hasonlatokat :
Milyen alapon állítják - akik állítják - hogy az analóg, a jó analóg az színez ?
" Macskaköröm " - hogy a digitális az nem színez ?
Én azt állítom, hogy a - jó - analóg rendszer felszínre hoz olyan /hang/jegyeket - szándékosan kerülöm a zenei jelzőt - ha tetszik, ad egy olyan pluszt, amire a digitális reprodukciós rendszer nagy része nem képes.
Nem az elfogadható hangzáshoz képest pluszt, hanem a digitális hangzáshoz képest.
Nem a színezéstől természetes az analóg, hanem, hogy kevésbé kelt hiányérzetet.

Persze, ez az én megközelítésem, de azt hajtogatni permanensen, hogy az analóg az színez és torzít, bezzeg a digitális maga a csoda, az már Kandi Kamera elé való...

Avatar
kammerer
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2016.03.16., szer. 14:53
Értékelés: 117
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kammerer »

juliush írta:
2024.06.25., kedd 11:19
Nagyon fontos megérteni egy jelentős különbséget az analóg és digitális hangrögzítést, tágabb értelembe véve távközlést illetően!

A tisztán analóg technológiában a rögzített jel gyakorlatilag tetszőlegesen finom felbontással vizsgálva, minden egyes időpillanatban közvetlenül reprezentálja az információt (még ha a jelalak tudatosan módosításra is kerülhetett – ld. ekvalizáció), annak bármilyen sérülése, vesztesége automatikusan és elkerülhetetlenül a reprodukció számára rendelkezésre álló információban jelentkező veszteséget eredményezi. A felvételi stúdiótól az otthoni hangfalakig ez számos veszteségforrás kumulált hatását jelenti.

A digitalizálást követően a tárolt információ már nem közvetlenül feleltethető meg a rögzítendő és visszaállítandó jelenséggel. Mivel az alkalmazandó mintavételi frekvencia a formátumokban szabványosított, mindaddig, míg a mért amplitúdó-értékeket ábrázoló biteket pontosan meg tudjuk őrizni a folyamat során, minden információ, beleértve az időzítést is, pontosan ugyanúgy áll rendelkezésünkre, ahogy azt a folyamat elején mérték és kódolták. Márpedig a modern távközlési rendszerek a fejlett kódolással, hibajavítási algoritmusokkal még egészen ellenséges fizikai környezetben is nagy biztosággal megoldják ezt.

Tévedés ne essék, ezzel nem azt állítottam, hogy a digitális távközlési csatorna végén minden automatikusan tökéletesen reprodukálódik, csupán azt, hogy minden információ rendelkezésünkre áll a tökéletes helyreállításhoz. Ebben rejlik a „bitperfekt” kifejezést szapulók alapvető félreértése. Sajnos a D/A átalakítás közel sem egyszerű folyamat, különösen akkor, ha a távközlési csatornán keresztül annak érzékeny működését befolyásoló tényezők, zajok jutnak a rendszerbe.

És akkor térjünk rá a CD-transzport/olvasó kérdéskörre!

A CD-k információ tartalmának kiolvasásáért felelős részegység funkciójában megegyezik a klasszikus CD-játszókban használatos egységekben, vagy a 20 dolláros DVD-olvasókban, amennyiben a feladatuk egy szabványosított formátumú médiumon tárolt bináris információ kiolvasása és továbbítása a következő részegységek felé.

Azonban alapvető különbség mutatkozik a felhasználási környezeteikben, működési mechanizmusukban és végeredményben a velük szemben támasztott követelményekben!

A klasszikus CD-játszók architektúrája ún. izokrón működéssel bír, vagyis az egyszeres sebességgel, hibajavító ismétlések nélkül működő kiolvasás szinkronban van, osztozik az órajelen, ha úgy tetszik, az összes őt követő részegységgel a D/A-átalakítóval bezárólag. Belátható, hogy mekkora hangsúlyt kellett helyezni az egyszeri kiolvasás hibaarányának minimalizálására annak érdekében, hogy legalább a formátumban szabványosított hibajavító kódolás/dekódolás és interpoláció kezelni tudja az egyébként óhatatlanul előforduló bithibákat.

A számítástechnikai eszközeink, az adattárolási lehetőségek és a hálózati rendszerek rohamos fejlődése azonban megnyitotta az utat egy teljesen másféle üzemmód számára, még a CD-k lejátszását illetően is. Itt a CD tartalmát olvasó egységre nem nehezedik az izokrón működés terhe, a kiolvasás és a tényleges lejátszás időben és térben elszakadhat egymástól, aszinkronná válik. Az információt egy sokszoros kiolvasási sebességre és ebből adódóan akár ismételt olvasási kísérletekre képes, általában DVD vagy BluRay olvasó szedi le a lemezről és helyezi el különböző technológiájú számítástechnikai tárolóeszközökre. Ráadásul a modern CD-olvasó alkalmazások arra is képesek, hogy az Interneten működtetett adatbázisokban összevessék a tartalmat más olvasási kísérletek eredményével (AccurateRip) és nagy biztonsággal adhatnak visszajelzést a kiolvasás bitszintű pontosságáról. Erre bőven elegendő egy 20 dolláros olvasó, amely ha kezdi megadni magát a kiolvasási eredmények tanúsága szerint, akár újabb 20 dolláros eszközzel helyettesíthető.

Az információ bithelyes továbbítása a tárolóról a lejátszás helyszínén végrehajtandó D/A-átalakítóhoz manapság már „ujjgyakorlat”. Mint írtam, az átalakító működését befolyásoló egyéb tényezők nélkül azonban már „némi odafigyelést” igényel.

A fentieket figyelembe véve teljesen indokolatlannak tartok bármiféle összevetést a klasszikus architektúrához tervezett, nyilvánvalóan robusztus kiolvasók, és az olcsó, de teljesen más környezetre, és bár alapvető funkciójában hasonló, de azt teljesen máshogy kivitelezett működéssel megvalósító olcsó olvasók között.

Kivétel:

"Tévedés ne essék, ezzel nem azt állítottam, hogy a digitális távközlési csatorna végén minden automatikusan tökéletesen reprodukálódik, csupán azt, hogy minden információ rendelkezésünkre áll a tökéletes helyreállításhoz. Ebben rejlik a „bitperfekt” kifejezést szapulók alapvető félreértése."

A bitperfekt kifejezést használók alapvető félreértése abban rejlik, hogy "minden információ rendelkezésünkre áll a tökéletes helyreállításhoz". Nem áll rendelkezésünkre, ugyanis az A/D átalakítás rendkívül tökéletlenül történik a technológiánk jelenlegi színvonalán (értsd, lényegileg tökéletlenebbül, mint a nemdigitalizálásos, azaz analóg módszerekkel). Függetlenül attól, hogy élőzenét szerető embernek a konzervzenei (azaz hifi) ügyben eleve több "ösztönös" ellenérzése illik legyen az ellen, hogy a digitális konzervzenében tárolt információ nem közvetlenül feleltethető meg az eredeti jelenséggel, mint az ellen, hogy az analóg konzervzenében tárolt információ közvetlenül megfeleltethető az eredeti jelenséggel. A konzervzene mindenképpen veszteség és torzítás, de illik (illene) a konzervzene hangminőségére (azaz az élőzenével hasonlatosságára) igényeseknek "ösztönösen" is lehetőség szerint olyan hangrögzítési megoldásokban gondolkodni, amelyekben a konzervjel közvetlenül megfeleltethető az eredeti jelenséggel - de mondom, ez a szempont független attól, hogy a digitális konzervzene bajainak origója egyelőre az, hogy a technológiánk jelenlegi szintjén egyelőre rendkívül tökéletlenül történik az élőzenei jelenség A/D transzformációja (ugyebár a nagyfelbontású formátumok révén csökken ennek az eredendő tökéletlenségnek a mértéke). Ó, persze tudom, "Nyquist-Shannon matematikailag bebizonyította"… Ó, persze tudom, „20kHz fölé felesleges, úgyse halljuk”…

"És akkor térjünk rá a CD-transzport/olvasó kérdéskörre! (...) A klasszikus CD-játszók architektúrája ún. izokrón működéssel bír, vagyis az egyszeres sebességgel, hibajavító ismétlések nélkül működő kiolvasás szinkronban van, osztozik az órajelen, ha úgy tetszik, az összes őt követő részegységgel a D/A-átalakítóval bezárólag. Belátható, hogy mekkora hangsúlyt kellett helyezni az egyszeri kiolvasás hibaarányának minimalizálására... (...) A számítástechnikai eszközeink, az adattárolási lehetőségek és a hálózati rendszerek rohamos fejlődése azonban megnyitotta az utat egy teljesen másféle üzemmód számára, még a CD-k lejátszását illetően is. Itt a CD tartalmát olvasó egységre nem nehezedik az izokrón működés terhe, a kiolvasás és a tényleges lejátszás időben és térben elszakadhat egymástól, aszinkronná válik. Az információt egy sokszoros kiolvasási sebességre és ebből adódóan akár ismételt olvasási kísérletekre képes (...) olvasó szedi le a lemezről és helyezi el különböző technológiájú számítástechnikai tárolóeszközökre... (…) Erre bőven elegendő egy 20 dolláros olvasó, (…) Az információ bithelyes továbbítása a tárolóról a lejátszás helyszínén végrehajtandó D/A-átalakítóhoz manapság már „ujjgyakorlat”. "

"És sikerült?" Mitől tudja a hipersebességű többszöri kiolvasás valahányadszorra jobban kiolvasni, amit az alacsony sebességű, tehát nagyobb pontosságra képes kiolvasás előszörre nem tudott? Sokak (például e sorok írója) tapasztalata szerint nem feltétlen tudja. Sőt. Esetleg gyengébben tudja a nagysebességű többszörös, mint a kissebességű egyszeres. És akkor még ott lesz a puffermemóriával szemben az izokrón kiolvasás követelménye, annak minden ódiumával - beillesztettünk egy plusz alkatrészt a jelútba, ráadásul kiiktattuk a hibajavítás intézményét, ami általában jóval több pattogást eredményez a karcos CD-k kiolvasásában, valamint a hipersebesség révén megszaporáztuk a mechanikai rezgéseket is, úgy a CD-re, mint a készülék egészére vonatkoztatva...
Persze, a CD-ROM-okat a számítógépes felhasználás miatt irdatlan darabszámokban gyártották, és emiatt (is, meg a műanyagságuk miatt is) rendkívül olcsók lettek, esetleg jobb tudott lenni a hangminőségi ár-érték arányuk a "hagyományos" robusztus hifi CD-futóműveknél, így sok középkategóriás, esetleg high-end gyártó is áttért a CD-ROM-ok használatára a CD-játszóikban a költségcsökkentés végett. Sokan meg nem tértek át, mert azok az "elavult" izokrón, egyszeres, azaz KISSEBESSÉGŰ (és robusztus) kiolvasók alkalmasint mégiscsak pontosabb kiolvasást eredményeztek a D/A átalakításhoz, és a tervezők egy részének ez fontosabb volt, mint az ár.
A bitperfekt kifejezést bizonyítékként használók ugyebár jellemzően eredendően tagadják azt is, hogy a hifi digitális műveletek ne lennének bitperfektek. Anno a CD kiolvasásának tökéletlenségét is tagadták (hja, erre a vágányra most is valamelyest te is rátévedtél a nagysebességű és bufferelős CD-ROM-ok által), és persze jellemzően eredendően tagadják, hogy digitális kábelek hangminőségei között vannak különbségek, jellemzően eredendően tagadják, hogy a távolról jövő stream más hangminőségű, mint az otthoni lejátszó saját tárolójáról lejátszás, hja, "nekik" jellemzően a PC is bitperfekt futómű...

Miért kiáltom megint pusztába a szót? Nem azért, mert még mindig remélném, hogy el lehet érni a "digi gerillamarketingeseknél" (az én szóhasználatomban "bitperfekteknél"), hogy egy hifi fórumon képesek legyenek hifi módon is, hifi tapasztalatra-tudásra építve is gondolkodni (bocs: egyáltalán gondolkodni a nem ideillő informatikai dogmák bizonyítékul idézgetése mellett-helyett...). És nem azért, mert még mindig remélném, hogy hajlandóak a vitapartner szövegéből azt kiolvasni, amit az illető a szövegbe beleírt.

Furcsa: Az analóg hifiben nincsenek megoldások. Nincsenek abszolútumok. Csak jobb-rosszabb kompromisszumok vannak. Egymás ellen játszó paraméterek vannak – a köztük kialakítandó kompromisszumoknak esetleg optimum haranggörbéi. A digitális hifi tömve van megoldásokkal. Tökéletességekkel. Perfekciókkal. Abszolútumokkal. (Na de mi miatt szokott jobban szólni az elektromos SPDIF interfész, mint az optikai SPDIF… Nyilván amiatt biztosan nem, mert az optikaiban van egy plusz oda-vissza transzformáló interfész a jel útjában, hiszen hát mint tudjuk, az bitperfekt művelet…)

Kivétel vége.
Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet

Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4852
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1336

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

chord_ írta:
2024.06.25., kedd 13:45

Hogy lehet elsétálni amellett a paradoxon mellett, hogy 'CD-re vihető az analóg hangzás ?
Mint a falra hányt borsó. :smile29:
Nagy része lepotyog, egy pár fönntapad. Ezekről is felismerhető, hogy borsó. :rolleyes:
Nincsen ebben semmi paradoxon. :ohnoohnoohno:

Avatar
kammerer
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 197
Csatlakozott: 2016.03.16., szer. 14:53
Értékelés: 117
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kammerer »

chord_ írta:
2024.06.25., kedd 13:45
Rock60 írta:
2024.06.25., kedd 13:02


Az, hogy valami valamilyen, az nem azt jelenti, hogy több, mint ami kellene, talán pont olyan, mint kell.
Mondok két példát, lehetne száz is :
Egy háztáji gazdaságban készűlt tejföl valamilyen. Konkrétan finom, van íze, nem úgy, mint a Madaras boltinak, aminek nincsen íze, vagy ami van, az inkább ne lenne. sad.gif
Most akkor az a jobb tejföl, amelyik semmilyen, aminek alig van íze, vagy amelyik valamilyen, sűrű, krémes, finom ?

Jókat mosolygok magamban rajtatok, hogy derűs arccal belesétáltatok a provokáció-csapdába...:)
Hogy lehet elsétálni amellett a paradoxon mellett, hogy 'CD-re vihető az analóg hangzás' (IMAX-ra vihető a valódi színes film látvány-hatása), holott, szerintetek a CD / digitális technika alapvetően erre nem képes?
Ahelyett, hogy betámadnátok ezt a dolgot, ami kirobbantotta ezt az eszmecserét, bárhogyan is, továbbra is véditek az analóg hangot, nem baj, én szeretem, ha valaki kiáll a dolgaiért.
Nem tudom, ki(k)re vonatkozik a Rocknak írt többesszámod, de azért érdemes lett volna közlés előtt átgondolni ezt a kettősügynöki összeesküvéselméletet, amelynek a valóságosan megtörtént (olvass vissza egy-két napot) eseményekkel való ellentétei mellett majdnem minden mondatában önellentmondások vannak onnan kezdve, hogy valakik belesétáltak abba, ami mellett elsétáltak. :)
Lakott sziget-Bogár a hangyabolyban-Válaszd az életet

Avatar
fererencz
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1479
Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
Értékelés: 876
Tartózkodási hely: Kápolna

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: fererencz »

Rock60 írta:
2024.06.25., kedd 13:02


Az, hogy valami valamilyen, az nem azt jelenti, hogy több, mint ami kellene, talán pont olyan, mint kell.
Mondok két példát, lehetne száz is :
Egy háztáji gazdaságban készűlt tejföl valamilyen. Konkrétan finom, van íze, nem úgy, mint a Madaras boltinak, aminek nincsen íze, vagy ami van, az inkább ne lenne. sad.gif
Most akkor az a jobb tejföl, amelyik semmilyen, aminek alig van íze, vagy amelyik valamilyen, sűrű, krémes, finom ?
Korábban rózsateremesztéssel foglalkoztam, de hát mindannyian tudjuk, hogy a rózsa fogalmához automatikusan társítjuk a finom illatot. Na, most menj el egy virágboltba, szagold meg a rózsákat, tapasztalni fogod, hogy kb. semmi. sad.gif
Most akkor az a jobb rózsa, aminek nincsen illata, egy kiherélt művirágnak tűnik ?
Nyilván nem, az a jobb, amelyik valamilyen, konkrétan illatos.

Akkor most arról van szó, hogy a leírt "színezésektől" lesz valami természetes? Ha nincs színezés, az természetellenes. De az is természetellenes, ha mesterségesen illatosítjuk a rózsát, hiába, hogy valakinek az jobban tetszik. Akkor is, ha valódi rózsák illatesszenciájával gazdagítjuk őket. Hi-Fi kontra Én-Fi.
Nem szotkam hibázni.

Avatar
chord_
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 910
Csatlakozott: 2020.05.28., csüt. 17:29
Értékelés: 993

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: chord_ »

Rock60 írta:
2024.06.25., kedd 13:02


Az, hogy valami valamilyen, az nem azt jelenti, hogy több, mint ami kellene, talán pont olyan, mint kell.
Mondok két példát, lehetne száz is :
Egy háztáji gazdaságban készűlt tejföl valamilyen. Konkrétan finom, van íze, nem úgy, mint a Madaras boltinak, aminek nincsen íze, vagy ami van, az inkább ne lenne. sad.gif
Most akkor az a jobb tejföl, amelyik semmilyen, aminek alig van íze, vagy amelyik valamilyen, sűrű, krémes, finom ?

Jókat mosolygok magamban rajtatok, hogy derűs arccal belesétáltatok a provokáció-csapdába...:)
Hogy lehet elsétálni amellett a paradoxon mellett, hogy 'CD-re vihető az analóg hangzás' (IMAX-ra vihető a valódi színes film látvány-hatása), holott, szerintetek a CD / digitális technika alapvetően erre nem képes?
Ahelyett, hogy betámadnátok ezt a dolgot, ami kirobbantotta ezt az eszmecserét, bárhogyan is, továbbra is véditek az analóg hangot, nem baj, én szeretem, ha valaki kiáll a dolgaiért.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek

Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4852
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1336

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

chord_ írta:
2024.06.25., kedd 07:53

Az, hogy az 'analógos' hang, kép, feeling, átvihető digitális eszközökre, ez azt jelenti, hogy eleve van 'valami', ami átvihető, ami egy nem-linearitás, színezés, adott felharmonikusok torzítása, egy fülnek (szemnek) kedves jellegzetesség.
És ez egy halálos tőrdöfés az analóg-Übermensch-ek elméletébe.
Az, hogy valami valamilyen, az nem azt jelenti, hogy több, mint ami kellene, talán pont olyan, mint kell.
Mondok két példát, lehetne száz is :
Egy háztáji gazdaságban készűlt tejföl valamilyen. Konkrétan finom, van íze, nem úgy, mint a Madaras boltinak, aminek nincsen íze, vagy ami van, az inkább ne lenne. sad.gif
Most akkor az a jobb tejföl, amelyik semmilyen, aminek alig van íze, vagy amelyik valamilyen, sűrű, krémes, finom ?
Korábban rózsateremesztéssel foglalkoztam, de hát mindannyian tudjuk, hogy a rózsa fogalmához automatikusan társítjuk a finom illatot. Na, most menj el egy virágboltba, szagold meg a rózsákat, tapasztalni fogod, hogy kb. semmi. sad.gif
Most akkor az a jobb rózsa, aminek nincsen illata, egy kiherélt művirágnak tűnik ?
Nyilván nem, az a jobb, amelyik valamilyen, konkrétan illatos.

Az én olvasatomban, szemben a Te peoratív töltésű jellemzéseddel, ha az analógban " van valami " tehát valamilyen, szóval nem kiherélt, nem színtelen - szagtalan, hanem van benne élet, na az addig jó...
Az nem nevezném feltétlenűl torzításnak, színezésnek, hogy a tejfölnek íze, a rózsának illata, az analógnak meg életszerű hangja van.
Azt a hálálos tőrdöfést én inkább harakirinek látom. :kiss:

Ui. Különösen érdekes az álláspontod annak tükrében, hogy rendszeresen hangoztatod, hogy Téged nem érdekel a természethű megszólalás, a természetes hangzás, annál többre, másra vágysz... gondolkodik.gif

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1332
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 529

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Snipi »

kaef2 írta:
2024.06.25., kedd 11:56
Nagyobb a felelőssége azoknak, akik az átlagnál komolyabb szakmai tapasztalattal, gyakorlattal, tudással bírnak.
Mint Pókember igaz? Nagy erő, nagy felelősség. :kapdelm:

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6718
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3593

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

tunerman írta:
2024.06.25., kedd 11:33
kaef2 írta:
2024.06.25., kedd 11:01
tunerman írta:
2024.06.25., kedd 10:38



Kérdéseidre nem én fogok válaszolni - mindenki maga döntse el, hogy én mit irok le, és milyen készülékeket építettem eddig.
TJ.
Bocsánat, hogy tovább értetlenkedem, de ezt írtad:

"a téveszméket több hangtechnikával foglalkozó fórumon is terjesztik az önjelölt magyarországi "szagértők", akiknek fogalmuk nincs a csúcsminőségű High End világáról."

Ez egy általános állítás az én olvasatomban: nem arról szól, hogy Te mit és milyen szinten építesz, hanem hogy az önjelölt szakértőkkel szemben, Te tudod mi az a csúcsminőségű High-End, általánosságban.

Ha azt mondod, hogy csak a Te termékeid a csúcsminőségű High-End kategóriájúak, ez is egy állítás, köszönjük, hogy megtudhattuk. Bátor és önbizalommal teli.

Az én általánosított véleményemből nálad átalakulva az lett, hogy a termékeimet én csúcsminőségű High End kategóriájúnak állítom be - bátran és önbizalommal telve.
Na ne - ekkora csúsztatást azért nyílvánosan nem kellene bevállalnod :smile29:
TJ.
Ha ez csúsztatás, lenne, akkor vállalom, de nem az.
Nem nagyon lehet másképpen értelmezni azon általánosítások sorozatát, amit írtál az elmúlt pár posztban, miközben konkrétan csak a saját termékeidre hivatkozol.

Azzal semmi baj, nincs, ha az ember tisztában van a saját értékeivel, de ne meg nem nevezett ismeretlenek, "önjelölt magyarországi "szagértők"" meg sem idézett véleményére hivatkozva tegye ezt.

Nagyobb a felelőssége azoknak, akik az átlagnál komolyabb szakmai tapasztalattal, gyakorlattal, tudással bírnak.

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2907
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 2742
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: tunerman »

kaef2 írta:
2024.06.25., kedd 11:01
tunerman írta:
2024.06.25., kedd 10:38
Köszönöm a választ.
Ha jól értem, akkor Te magadat és a saját kommunikációdat azonosítod a "a csúcsminőségű High End világa"-val?
Csak az számít, amit Te mondasz és írsz?

Bevallom őszintén, ettől azért kicsit általánosabb dolgokra számítottam volna.

Kérdéseidre nem én fogok válaszolni - mindenki maga döntse el, hogy én mit irok le, és milyen készülékeket építettem eddig.
TJ.
Bocsánat, hogy tovább értetlenkedem, de ezt írtad:

"a téveszméket több hangtechnikával foglalkozó fórumon is terjesztik az önjelölt magyarországi "szagértők", akiknek fogalmuk nincs a csúcsminőségű High End világáról."

Ez egy általános állítás az én olvasatomban: nem arról szól, hogy Te mit és milyen szinten építesz, hanem hogy az önjelölt szakértőkkel szemben, Te tudod mi az a csúcsminőségű High-End, általánosságban.

Ha azt mondod, hogy csak a Te termékeid a csúcsminőségű High-End kategóriájúak, ez is egy állítás, köszönjük, hogy megtudhattuk. Bátor és önbizalommal teli.

Az én általánosított véleményemből nálad átalakulva az lett, hogy a termékeimet én csúcsminőségű High End kategóriájúnak állítom be - bátran és önbizalommal telve.
Na ne - ekkora csúsztatást azért nyílvánosan nem kellene bevállalnod :smile29:
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3

Avatar
juliush
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3182
Csatlakozott: 2009.04.29., szer. 14:46
Értékelés: 4055

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: juliush »

Nagyon fontos megérteni egy jelentős különbséget az analóg és digitális hangrögzítést, tágabb értelembe véve távközlést illetően!

A tisztán analóg technológiában a rögzített jel gyakorlatilag tetszőlegesen finom felbontással vizsgálva, minden egyes időpillanatban közvetlenül reprezentálja az információt (még ha a jelalak tudatosan módosításra is kerülhetett – ld. ekvalizáció), annak bármilyen sérülése, vesztesége automatikusan és elkerülhetetlenül a reprodukció számára rendelkezésre álló információban jelentkező veszteséget eredményezi. A felvételi stúdiótól az otthoni hangfalakig ez számos veszteségforrás kumulált hatását jelenti.

A digitalizálást követően a tárolt információ már nem közvetlenül feleltethető meg a rögzítendő és visszaállítandó jelenséggel. Mivel az alkalmazandó mintavételi frekvencia a formátumokban szabványosított, mindaddig, míg a mért amplitúdó-értékeket ábrázoló biteket pontosan meg tudjuk őrizni a folyamat során, minden információ, beleértve az időzítést is, pontosan ugyanúgy áll rendelkezésünkre, ahogy azt a folyamat elején mérték és kódolták. Márpedig a modern távközlési rendszerek a fejlett kódolással, hibajavítási algoritmusokkal még egészen ellenséges fizikai környezetben is nagy biztosággal megoldják ezt.

Tévedés ne essék, ezzel nem azt állítottam, hogy a digitális távközlési csatorna végén minden automatikusan tökéletesen reprodukálódik, csupán azt, hogy minden információ rendelkezésünkre áll a tökéletes helyreállításhoz. Ebben rejlik a „bitperfekt” kifejezést szapulók alapvető félreértése. Sajnos a D/A átalakítás közel sem egyszerű folyamat, különösen akkor, ha a távközlési csatornán keresztül annak érzékeny működését befolyásoló tényezők, zajok jutnak a rendszerbe.

És akkor térjünk rá a CD-transzport/olvasó kérdéskörre!

A CD-k információ tartalmának kiolvasásáért felelős részegység funkciójában megegyezik a klasszikus CD-játszókban használatos egységekben, vagy a 20 dolláros DVD-olvasókban, amennyiben a feladatuk egy szabványosított formátumú médiumon tárolt bináris információ kiolvasása és továbbítása a következő részegységek felé.

Azonban alapvető különbség mutatkozik a felhasználási környezeteikben, működési mechanizmusukban és végeredményben a velük szemben támasztott követelményekben!

A klasszikus CD-játszók architektúrája ún. izokrón működéssel bír, vagyis az egyszeres sebességgel, hibajavító ismétlések nélkül működő kiolvasás szinkronban van, osztozik az órajelen, ha úgy tetszik, az összes őt követő részegységgel a D/A-átalakítóval bezárólag. Belátható, hogy mekkora hangsúlyt kellett helyezni az egyszeri kiolvasás hibaarányának minimalizálására annak érdekében, hogy legalább a formátumban szabványosított hibajavító kódolás/dekódolás és interpoláció kezelni tudja az egyébként óhatatlanul előforduló bithibákat.

A számítástechnikai eszközeink, az adattárolási lehetőségek és a hálózati rendszerek rohamos fejlődése azonban megnyitotta az utat egy teljesen másféle üzemmód számára, még a CD-k lejátszását illetően is. Itt a CD tartalmát olvasó egységre nem nehezedik az izokrón működés terhe, a kiolvasás és a tényleges lejátszás időben és térben elszakadhat egymástól, aszinkronná válik. Az információt egy sokszoros kiolvasási sebességre és ebből adódóan akár ismételt olvasási kísérletekre képes, általában DVD vagy BluRay olvasó szedi le a lemezről és helyezi el különböző technológiájú számítástechnikai tárolóeszközökre. Ráadásul a modern CD-olvasó alkalmazások arra is képesek, hogy az Interneten működtetett adatbázisokban összevessék a tartalmat más olvasási kísérletek eredményével (AccurateRip) és nagy biztonsággal adhatnak visszajelzést a kiolvasás bitszintű pontosságáról. Erre bőven elegendő egy 20 dolláros olvasó, amely ha kezdi megadni magát a kiolvasási eredmények tanúsága szerint, akár újabb 20 dolláros eszközzel helyettesíthető.

Az információ bithelyes továbbítása a tárolóról a lejátszás helyszínén végrehajtandó D/A-átalakítóhoz manapság már „ujjgyakorlat”. Mint írtam, az átalakító működését befolyásoló egyéb tényezők nélkül azonban már „némi odafigyelést” igényel.

A fentieket figyelembe véve teljesen indokolatlannak tartok bármiféle összevetést a klasszikus architektúrához tervezett, nyilvánvalóan robusztus kiolvasók, és az olcsó, de teljesen más környezetre, és bár alapvető funkciójában hasonló, de azt teljesen máshogy kivitelezett működéssel megvalósító olcsó olvasók között.
Gyula 
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
 

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6718
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3593

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

tunerman írta:
2024.06.25., kedd 10:38
Köszönöm a választ.
Ha jól értem, akkor Te magadat és a saját kommunikációdat azonosítod a "a csúcsminőségű High End világa"-val?
Csak az számít, amit Te mondasz és írsz?

Bevallom őszintén, ettől azért kicsit általánosabb dolgokra számítottam volna.

Kérdéseidre nem én fogok válaszolni - mindenki maga döntse el, hogy én mit irok le, és milyen készülékeket építettem eddig.
TJ.
Bocsánat, hogy tovább értetlenkedem, de ezt írtad:

"a téveszméket több hangtechnikával foglalkozó fórumon is terjesztik az önjelölt magyarországi "szagértők", akiknek fogalmuk nincs a csúcsminőségű High End világáról."

Ez egy általános állítás az én olvasatomban: nem arról szól, hogy Te mit és milyen szinten építesz, hanem hogy az önjelölt szakértőkkel szemben, Te tudod mi az a csúcsminőségű High-End, általánosságban.

Ha azt mondod, hogy csak a Te termékeid a csúcsminőségű High-End kategóriájúak, ez is egy állítás, köszönjük, hogy megtudhattuk. Bátor és önbizalommal teli.

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15715
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 10999
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

Snipi írta:
2024.06.25., kedd 09:50
Kár, hogy a honlapon - meg amit eddig láttam - csak az X4-esről van kép. Úgy megnézném (ha csak képen is) az X3-at meg az X2-öt is. Vagy abból még nincs "konyhakész" példány?
Vagy csak én voltam figyelmetlen?
[OFF - katt ide ha látni akarod]
E héten szereljük össze az első végleges x2 példányokat, de nem a konyhában.

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2907
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 2742
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: tunerman »

Köszönöm a választ.
Ha jól értem, akkor Te magadat és a saját kommunikációdat azonosítod a "a csúcsminőségű High End világa"-val?
Csak az számít, amit Te mondasz és írsz?

Bevallom őszintén, ettől azért kicsit általánosabb dolgokra számítottam volna.

Kérdéseidre nem én fogok válaszolni - mindenki maga döntse el, hogy én mit irok le, és milyen készülékeket építettem eddig.
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6718
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3593

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

tunerman írta:
2024.06.25., kedd 10:15
kaef2 írta:
2024.06.25., kedd 09:57
tunerman írta:
2024.06.25., kedd 08:45



Sajnos megint alapfokú tévedésben vagy, amikor az analóg technika létező hibáit akarod a minőségi zenehallgatással összemosni (ez azért tetszik mert sz@r).
Ezeket a téveszméket több hangtechnikával foglalkozó fórumon is terjesztik az önjelölt magyarországi "szagértők", akiknek fogalmuk nincs a csúcsminőségű High End világáról.
TJ.
Engem érdekelne hogy többet tudjak meg a "a csúcsminőségű High End világa" kérdésben.
Szívesen tanulok minden lehetséges módon és forrásból.
Szóval: mit is kellene tudnunk erről a rejtélyes, misztikus, önjelölt szakértők által meg nem értett "csúcsminőségű High End világ"-ról?

Nyitott kapukat döngetsz :smile29: , részemről minden információ (megnyítod bármelyik topikomat) a higend világáról, az annak eléréséhez szükséges tudnivalókról fenn van neten.
Ez a viselkedésem teljesen ellentétes a megszokottal, és az eltitkolt információk rejtegetésével. Mivel nekem az a véleményem, hogy ami nincs nyilvánosságra hozva, az elveszik és véglegesen eltűnik a történelem süllyesztőjében.
TJ.
Köszönöm a választ.
Ha jól értem, akkor Te magadat és a saját kommunikációdat azonosítod a "a csúcsminőségű High End világa"-val?
Csak az számít, amit Te mondasz és írsz?

Bevallom őszintén, ettől azért kicsit általánosabb dolgokra számítottam volna.

Avatar
tunerman
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2907
Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
Értékelés: 2742
Tartózkodási hely: Tatabánya

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: tunerman »

kaef2 írta:
2024.06.25., kedd 09:57
tunerman írta:
2024.06.25., kedd 08:45
chord_ írta:
2024.06.25., kedd 07:53


Én ezt elhiszem.
A nagyapámnak meg gramofonja van.
Mindig fogunk találni régi technikát.

De, hogy el ne szaladjunk a lényeg mellett, összefoglalnám:
Az, hogy az 'analógos' hang, kép, feeling, átvihető digitális eszközökre, ez azt jelenti, hogy eleve van 'valami', ami átvihető, ami egy nem-linearitás, színezés, adott felharmonikusok torzítása, egy fülnek (szemnek) kedves jellegzetesség.
És ez egy halálos tőrdöfés az analóg-Übermensch-ek elméletébe.

Sajnos megint alapfokú tévedésben vagy, amikor az analóg technika létező hibáit akarod a minőségi zenehallgatással összemosni (ez azért tetszik mert sz@r).
Ezeket a téveszméket több hangtechnikával foglalkozó fórumon is terjesztik az önjelölt magyarországi "szagértők", akiknek fogalmuk nincs a csúcsminőségű High End világáról.
TJ.
Engem érdekelne hogy többet tudjak meg a "a csúcsminőségű High End világa" kérdésben.
Szívesen tanulok minden lehetséges módon és forrásból.
Szóval: mit is kellene tudnunk erről a rejtélyes, misztikus, önjelölt szakértők által meg nem értett "csúcsminőségű High End világ"-ról?

Nyitott kapukat döngetsz :smile29: , részemről minden információ (megnyítod bármelyik topikomat) a higend világáról, az annak eléréséhez szükséges tudnivalókról fenn van neten.
Ez a viselkedésem teljesen ellentétes a megszokottal, és az eltitkolt információk rejtegetésével. Mivel nekem az a véleményem, hogy ami nincs nyilvánosságra hozva, az elveszik és véglegesen eltűnik a történelem süllyesztőjében.
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-X MK3

Avatar
istvan01
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5034
Csatlakozott: 2007.10.21., vas. 17:39
Értékelés: 3472

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: istvan01 »

Aszpirin írta:
2024.06.25., kedd 09:47
istvan01 írta: Elegük lett ebből a cigány életből, elhagyták az akadémia területet, visszatérni nem szokás, de nem vágynak vissza.
[OFF - katt ide ha látni akarod]
Van ennél több negatívuma is… De a publikációs kényszer folyamatos “bullshizelésre” kényszeríti a kutatókat, ill. a finanszírozás megszerzését is elvárják a nagy kutatóintézetek, amelyek szintén pénzszerzési kényszerben élnek… Itt van Sabine Hossenfelder története, nagyon jó látleletet ad a nyugati akadémiai helyzetről, amit ugye irigyelnünk kell, érdemes végignézni, és a kommentek is ütősek alatta, a csajszi egyébként lassan olyan híressé válik, hogy a legnagyobb nevű tudósokkal is lehet látni vitaműsorokban (a vitatéma soha nem az akadémiai helyzet, mindig tudományos témákról van szó. Amúgy a fő kutatási területe a kvantumgravitáció:

youtu.be/LKiBlGDfRU8
[OFF - katt ide ha látni akarod]
Két dologgal egészíteném még ezt az off témát. A kutatókat egy érték skálán pontozzák, aminek a lényege a megjelent összes publikációjuk darab száma, függetlenül annak újdonsági színvonalától. A publikálás másik furcsa szokása, hogy a szaklektorok által megjelenthető publiklásért a kutatónak kell fizetni váltózó összeget, ami 500$ vagy még több is lehet. Ezt az összeget néha az intézet állja, de nem automatikus. A kutatónak ezért semmit nem fizetnek.

Van még egy teljesen emberi tényező. Kutató nők, anyák is, már aki vállalja az anyaságot. Gyerkőcök nagyon megszenvedik gyakori környezet, iskola, baráti változást.

Válasz küldése

Vissza: “Csevegők”