Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Online
Re: Általában a hifiről
---
Aszpirin!
Köszi az alapos választ! Akkor már csak egy kérdésem maradt: Mi okozza az esetek - ahogy írod - 99%-ában a kimaradásokat?
----
Aszpirin!
Köszi az alapos választ! Akkor már csak egy kérdésem maradt: Mi okozza az esetek - ahogy írod - 99%-ában a kimaradásokat?
----
Re: Általában a hifiről
Persze. Külön GSM modem, mobilnet a streamernek.cables írta: ↑2023.01.28., szomb. 09:42----
Ha visszatérhetünk a topic címhez a konyhából lenne egy kérdésem. Azt talán mindenki tudja - remélem - hogy a villamos hálózat minősége nagyon változó lakásonként. Az is közismert, hogy ennek meglehetősen nagy hatása van az audió rendszerek hangminőségére. Azt viszont egy tegnapi hozzám írt levélből tudtam meg, hogy az Internet hálózat minősége is durván eltérhet. Szó szerint idéznék a levélből: "... a drága streameremet eladtam, mert nálunk nagyon gyenge az internet sokszor akadozott, laggolt a zene."
A villamos hálózat hibái ellen lehet védekezni pl. tápgenerátorral, az Internet problémák ellen van hatékony védekezés? Egyáltalán mennyire egyedi a levélíró problémája, vagy sokan vannak hasonló helyzetben?
Audiomeca J1,Airtangent2b,SupexSD900SuperII,Krell KSP-7B(Kaisei recap), Philips cd304mkII fullBGrecap, Marantz CDA94 Vfet mod/BG recap), Philips CD100 Demo Vfet mod/BG recap, Townshend Allegri Reference mkII, Tunerman OTL twin servo, vFET srpp, Lowther Acousta (P6M square)
Online
Ha a sávszélesség nem elég, akkor "laggolhat" a zene, de "sima" zene-streamingre nem kell nagy sávszélesség. Csak hogy értsd: a streaming-szolgáltatók FLAC-be tömörített maximális 24/192 felbontású zenéjéhez elég 11 Mbps. Magyarországon egy kormányzati direktíva miatt mindenhol elvileg mára már legalább 30 Mbps elérhető kell legyen így vagy úgy. Azért elvileg, mert TUDOM, hogy sajnos nem mindenhol van ez meg.
Az lehet egyébként a régi DSL hálózatokon, hogy a településen a DSL elosztószekrény messze van a felhasználótól, és a hosszú kábelen a jel minősége jelentősen tud romolni, de ez olyan történet, amit a szolgáltatónak meg kell oldania - nálam is volt ilyen jelentős jelromlás még a DSL-es "időkben", de ez azt jelentette anno, hogy a a faluban elvileg elérhető 50 Mbps-ből hozzám már maximum 20-22 Mbps jött el - ez egyébként ha hiszed, ha nem, már a Netflix 4k + Atmos minőségére is elég volt. Igen komolyak a tömörítési algoritmusok, amiket a streaming szolgáltatók használnak (veszteségmentes zeneszolgáltatás esetében ez FLAC szinte mindenhol. Apple Music-nál pedig ALAC).
Ami inkább jellemző, hogy az emberek WiFi-n csatlakoznak a hálózatra, de a WiFi router /adóegység/ a házon belül nagyon szerencsétlen helyre van téve, és a vevő pozícióig éles szögben árnyékolhat több fal is. A jóbarátomnál ez (volt) a helyzet, az 500 Mbps körüli duplex kommunikációs sebessségre képes router a vételi helyen 7-8 Mbps-es sávbszélességet és 100ms fölötti ping-látenciát "produkált"!!! Ez óriási jelveszteség házon belül. Ezt persze a jóember érzékelheti úgy is, hogy "szar az internet" .
Ha viszont kábelen (koaxon, DSL-en vagy optikán) ma olyan az internet minősége, hogy akadozik egy streaming szolgáltatás, akkor mindenképp a szolgáltatóhoz kell fordulni, és ha nem lép, akkor tovább vinni a panaszt hivatalos szervek felé.
Én tehát az akadozó zene miatt biztosan nem a streamer eladásával kezdtem volna - bár nem tudom, mi az előzménye a történetnek.
A hosszú kérdésre a válasz: mint minden technikai dolog, egy internet-kapcsolatnál is előfordulhat, hogy rossz. De ha annyira rossz, hogy ez okoza a zenestreaming akadozását (az esetek 99%-ában nem ez okozza), akkor azt a szolgáltató - szerintem - hibaként kell kezelje, mert valóban valami technikai bibi lehet a háttérben, szolgáltatói oldalon.
Just my two pence (vagyis ez persze egy vélemény, nem ex-cathedra tényközlés).
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6812
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5982
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Az internet hálózat egyik tulajdonsága az elméleti sávszélesség (Mbps-ben mérve), másik a látencia. Ezt a két értéket az internet-kapcsolat vonatkozásában pl. az Ookla SpeedTest alkalmazásával vagy számítógépen a speedtest.net oldal felkeresésével, majd a lehető legközelebbi szerver kiválasztásával elég jól be lehet mérni (a browser-alkalmazás nagy sebességeknél rossz értékeket tud produkálni a HTML5 alkalmazás sebessége és saját látenciája miatt, ezért én számítógépre is javaslom a natív app letöltését.cables írta: ↑2023.01.28., szomb. 09:42----
Ha visszatérhetünk a topic címhez a konyhából lenne egy kérdésem. Azt talán mindenki tudja - remélem - hogy a villamos hálózat minősége nagyon változó lakásonként. Az is közismert, hogy ennek meglehetősen nagy hatása van az audió rendszerek hangminőségére. Azt viszont egy tegnapi hozzám írt levélből tudtam meg, hogy az Internet hálózat minősége is durván eltérhet. Szó szerint idéznék a levélből: "... a drága streameremet eladtam, mert nálunk nagyon gyenge az internet sokszor akadozott, laggolt a zene."
A villamos hálózat hibái ellen lehet védekezni pl. tápgenerátorral, az Internet problémák ellen van hatékony védekezés? Egyáltalán mennyire egyedi a levélíró problémája, vagy sokan vannak hasonló helyzetben?
Ha a sávszélesség nem elég, akkor "laggolhat" a zene, de "sima" zene-streamingre nem kell nagy sávszélesség. Csak hogy értsd: a streaming-szolgáltatók FLAC-be tömörített maximális 24/192 felbontású zenéjéhez elég 11 Mbps. Magyarországon egy kormányzati direktíva miatt mindenhol elvileg mára már legalább 30 Mbps elérhető kell legyen így vagy úgy. Azért elvileg, mert TUDOM, hogy sajnos nem mindenhol van ez meg.
Az lehet egyébként a régi DSL hálózatokon, hogy a településen a DSL elosztószekrény messze van a felhasználótól, és a hosszú kábelen a jel minősége jelentősen tud romolni, de ez olyan történet, amit a szolgáltatónak meg kell oldania - nálam is volt ilyen jelentős jelromlás még a DSL-es "időkben", de ez azt jelentette anno, hogy a a faluban elvileg elérhető 50 Mbps-ből hozzám már maximum 20-22 Mbps jött el - ez egyébként ha hiszed, ha nem, már a Netflix 4k + Atmos minőségére is elég volt. Igen komolyak a tömörítési algoritmusok, amiket a streaming szolgáltatók használnak (veszteségmentes zeneszolgáltatás esetében ez FLAC szinte mindenhol. Apple Music-nál pedig ALAC).
Ami inkább jellemző, hogy az emberek WiFi-n csatlakoznak a hálózatra, de a WiFi router /adóegység/ a házon belül nagyon szerencsétlen helyre van téve, és a vevő pozícióig éles szögben árnyékolhat több fal is. A jóbarátomnál ez (volt) a helyzet, az 500 Mbps körüli duplex kommunikációs sebessségre képes router a vételi helyen 7-8 Mbps-es sávbszélességet és 100ms fölötti ping-látenciát "produkált"!!! Ez óriási jelveszteség házon belül. Ezt persze a jóember érzékelheti úgy is, hogy "szar az internet" .
Ha viszont kábelen (koaxon, DSL-en vagy optikán) ma olyan az internet minősége, hogy akadozik egy streaming szolgáltatás, akkor mindenképp a szolgáltatóhoz kell fordulni, és ha nem lép, akkor tovább vinni a panaszt hivatalos szervek felé.
Én tehát az akadozó zene miatt biztosan nem a streamer eladásával kezdtem volna - bár nem tudom, mi az előzménye a történetnek.
A hosszú kérdésre a válasz: mint minden technikai dolog, egy internet-kapcsolatnál is előfordulhat, hogy rossz. De ha annyira rossz, hogy ez okoza a zenestreaming akadozását (az esetek 99%-ában nem ez okozza), akkor azt a szolgáltató - szerintem - hibaként kell kezelje, mert valóban valami technikai bibi lehet a háttérben, szolgáltatói oldalon.
Just my two pence (vagyis ez persze egy vélemény, nem ex-cathedra tényközlés).
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: Általában a hifiről
Találtam is hirtelenjében egy oldalt, ahol az ilyen sztereo erősítőket listázzák folyamatosan frissítve a cuccot. Belinkelem, hátha vki másnak is hasznos lehet.
http://www.audiophile.no/en/articles-te ... ssor-input
http://www.audiophile.no/en/articles-te ... ssor-input
papmacska írta: ↑2023.01.28., szomb. 10:03Köszi, valóban félreértettem, de most már vágom, mire gondoltál. Valóban igen praktikus fícsör lenne a számomra.![]()
Aszpirin írta: ↑2023.01.27., pén. 17:42Nem érted jól, nem erre gondoltam.
Le is írtam. Pl. az én erősítőmön (is) van “HT” feliratú (Home Theater bypass) bemenet, ami direktbe a végfokhoz megy. Nem kell leválasztani az előfokot, és a bemenetválasztóval választhatom a HT-t, ekkor az előfok (és ezzel a hangerőszabályozás) természetesen nem működik, pontosabban működik, csak nincs a jelútban. A bemenetválasztó minden egyéb pozíciójában az előfokot is használom, ezen egyetlen kivételével.
Szerintem ilyen megoldás sokféle erősítőn létezik, többféle fantázianéven. Ha még nem vetted meg a sztereó erősítőt, akkor olyan erősítőt keress, ami rendelkezik ilyen, “home theater bypass” bemenettel is.
A HM erősítőd frontokhoz tartozó pre out kimeneteit kötöd a sztereó erősítő “HT” (vagy bárhogy is hívják) bemeneteire.
Re: Általában a hifiről
Köszi, valóban félreértettem, de most már vágom, mire gondoltál. Valóban igen praktikus fícsör lenne a számomra.

Aszpirin írta: ↑2023.01.27., pén. 17:42Nem érted jól, nem erre gondoltam.
Le is írtam. Pl. az én erősítőmön (is) van “HT” feliratú (Home Theater bypass) bemenet, ami direktbe a végfokhoz megy. Nem kell leválasztani az előfokot, és a bemenetválasztóval választhatom a HT-t, ekkor az előfok (és ezzel a hangerőszabályozás) természetesen nem működik, pontosabban működik, csak nincs a jelútban. A bemenetválasztó minden egyéb pozíciójában az előfokot is használom, ezen egyetlen kivételével.
Szerintem ilyen megoldás sokféle erősítőn létezik, többféle fantázianéven. Ha még nem vetted meg a sztereó erősítőt, akkor olyan erősítőt keress, ami rendelkezik ilyen, “home theater bypass” bemenettel is.
A HM erősítőd frontokhoz tartozó pre out kimeneteit kötöd a sztereó erősítő “HT” (vagy bárhogy is hívják) bemeneteire.
Online
Re: Általában a hifiről
----
Ha visszatérhetünk a topic címhez a konyhából lenne egy kérdésem. Azt talán mindenki tudja - remélem - hogy a villamos hálózat minősége nagyon változó lakásonként. Az is közismert, hogy ennek meglehetősen nagy hatása van az audió rendszerek hangminőségére. Azt viszont egy tegnapi hozzám írt levélből tudtam meg, hogy az Internet hálózat minősége is durván eltérhet. Szó szerint idéznék a levélből: "... a drága streameremet eladtam, mert nálunk nagyon gyenge az internet sokszor akadozott, laggolt a zene."
A villamos hálózat hibái ellen lehet védekezni pl. tápgenerátorral, az Internet problémák ellen van hatékony védekezés? Egyáltalán mennyire egyedi a levélíró problémája, vagy sokan vannak hasonló helyzetben?
Ha visszatérhetünk a topic címhez a konyhából lenne egy kérdésem. Azt talán mindenki tudja - remélem - hogy a villamos hálózat minősége nagyon változó lakásonként. Az is közismert, hogy ennek meglehetősen nagy hatása van az audió rendszerek hangminőségére. Azt viszont egy tegnapi hozzám írt levélből tudtam meg, hogy az Internet hálózat minősége is durván eltérhet. Szó szerint idéznék a levélből: "... a drága streameremet eladtam, mert nálunk nagyon gyenge az internet sokszor akadozott, laggolt a zene."
A villamos hálózat hibái ellen lehet védekezni pl. tápgenerátorral, az Internet problémák ellen van hatékony védekezés? Egyáltalán mennyire egyedi a levélíró problémája, vagy sokan vannak hasonló helyzetben?
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4965
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2669
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
a Deep Purple élvezete nem felbontás kérdése,az vagy az ereidben csörgedezik genetikailag,vagy nem,a hifi ebben nem tud segiteni...csak jó sok Hush, Black Night,Child in time,Smoke on the water legyen grillezésnél/bográcsozásnál Paranoid társaságábanfülelek írta: ↑2023.01.27., pén. 22:23Sajnos a palacsinta képekről kiderül, hogy nem jó az alapanyag. Nem elég friss a tojás, és a cukor mennyisége nem megfelelő. A liszt se biztos, hogy a kellő minőségű, persze látszik, hogy a vacakabb palacsintasütő még rátesz egy lapáttal, de a jobbikban sincs jó palacsinta. Értem én, hogy van, aki bármilyen (nem szénné égett)palacsintát megeszik, mert lényeg az édes töltelék, meg hogy éhes, de ha analógiát keresek a hifi kapcsán, akkor hiába az egyik hangreprodukciós rendszer jobb, mint a másik, az mp3 96kB/s Deep Purple sehogy se élvezhető... Kérlek, ne sértődj meg, inkább tanulj meg rendes palacsintát sütni, sajnos több használhatatlan recept is van a neten, de van azért jó is. (https://miseenplace.blog.hu/2014/02/25/palacsinta_225 )




Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
- mishow
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4682
- Csatlakozott: 2007.11.13., kedd 22:13
- Értékelés: 2539
- Tartózkodási hely: Jászberény
Re: Általában a hifiről
Mégis volt tanulsága, hogy Alex megírta ezt - a félig poénnak szánt - postot.
Kiderült belőle, hogy miért lép le innen szép sorban mindenki.
Érdemes volt belerúgnotok, ezúton egyben gratulálok minden fotelszakácsnak!
Kiderült belőle, hogy miért lép le innen szép sorban mindenki.
Érdemes volt belerúgnotok, ezúton egyben gratulálok minden fotelszakácsnak!

- fererencz
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1479
- Csatlakozott: 2017.07.10., hétf. 10:30
- Értékelés: 876
- Tartózkodási hely: Kápolna
Re: Általában a hifiről
Nem a palacsintát volt kár megsütni, hanem ezt leírni... Gratulálok!fülelek írta: ↑2023.01.27., pén. 22:23Sajnos a palacsinta képekről kiderül, hogy nem jó az alapanyag. Nem elég friss a tojás, és a cukor mennyisége nem megfelelő. A liszt se biztos, hogy a kellő minőségű, persze látszik, hogy a vacakabb palacsintasütő még rátesz egy lapáttal, de a jobbikban sincs jó palacsinta. Értem én, hogy van, aki bármilyen (nem szénné égett)palacsintát megeszik, mert lényeg az édes töltelék, meg hogy éhes, de ha analógiát keresek a hifi kapcsán, akkor hiába az egyik hangreprodukciós rendszer jobb, mint a másik, az mp3 96kB/s Deep Purple sehogy se élvezhető... Kérlek, ne sértődj meg, inkább tanulj meg rendes palacsintát sütni, sajnos több használhatatlan recept is van a neten, de van azért jó is. (https://miseenplace.blog.hu/2014/02/25/palacsinta_225 )
De egyébként elég beszédes hozzászólás, meg kell hagyni.
Nem szotkam hibázni.
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7156
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5147
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Általában a hifiről
Sajnos a palacsinta képekről kiderül, hogy nem jó az alapanyag. Nem elég friss a tojás, és a cukor mennyisége nem megfelelő. A liszt se biztos, hogy a kellő minőségű, persze látszik, hogy a vacakabb palacsintasütő még rátesz egy lapáttal, de a jobbikban sincs jó palacsinta. Értem én, hogy van, aki bármilyen (nem szénné égett)palacsintát megeszik, mert lényeg az édes töltelék, meg hogy éhes, de ha analógiát keresek a hifi kapcsán, akkor hiába az egyik hangreprodukciós rendszer jobb, mint a másik, az mp3 96kB/s Deep Purple sehogy se élvezhető... Kérlek, ne sértődj meg, inkább tanulj meg rendes palacsintát sütni, sajnos több használhatatlan recept is van a neten, de van azért jó is. (https://miseenplace.blog.hu/2014/02/25/palacsinta_225 )
Online
Szerintem már rájöttél,hogy SM itt a legnagyobb óriási eszetlen király.
Mindenben IS.
Persze eszembe jut egy középsulis osztálytársam aki állandóan azzal pöffeszkedett,hogy hány csongrádi lányt d...ott meg.
Majd egyszer egy discoban lökdöstük,hogy kérje már fel táncolni az Őt percek óta sasoló lányt.
Na akkor derült ki,hogy még soha nem is csókolózott.
Szóval régen az ilyenre azt mondták,hogy messziről jött ember azt mond amit akar
Manapság ez az internet.
Re: Általában a hifiről
Engedd el.Alex_Aston írta: ↑2023.01.27., pén. 21:23Válasz neked is a sütés-főzés topikban, mert itt már nagyon off lenne.SoundMania írta: ↑2023.01.27., pén. 20:41
Igazából ezzel csak annyit mutattál, hogy nem értesz a palacsintasütéshez. Már az eszközeid sem jók hozzá amivel csinálnád.
Egyéb iránt érdekes, hogy mi indokolja az ilyen fajta rossz indulatú/lekezelő reakciókat. Miközben én csak annyit akartam mondani, hogy gyakorlatilag teljesen azonos körülmények között, egy adott gyártó, két különböző terméke mennyire (látványosan) más végeredményt tud produkálni.
Talán nem véletlen, hogy sokan emiatt nem akarnak már írni ide. Az én hátamon persze fát lehet vágni, de sajna tudok nem egy-két emberről, akik pont a hasonló reakciók miatt nem akarnak (már) írni ide. Mert elvileg ez egy közösség kéne legyen, nem pedig farok méregető verseny...
Szerintem már rájöttél,hogy SM itt a legnagyobb óriási eszetlen király.
Mindenben IS.
Persze eszembe jut egy középsulis osztálytársam aki állandóan azzal pöffeszkedett,hogy hány csongrádi lányt d...ott meg.
Majd egyszer egy discoban lökdöstük,hogy kérje már fel táncolni az Őt percek óta sasoló lányt.
Na akkor derült ki,hogy még soha nem is csókolózott.
Szóval régen az ilyenre azt mondták,hogy messziről jött ember azt mond amit akar
Manapság ez az internet.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Online
Az olcsó húsnak híg a leve felvetésed sem igaz, hisz mindkettő szarul néz ki. Az eszközök sem megfelelőek. A hifivel persze lehet 0árhuzamot vonni, csak más összefüggésben mint gondoltad, vagy gondolhattad. Minőségi termékkel is lehet rossz a végeredmény, de az opcsóbb még rosszabb, főleg ha azt sem tudják megfelelően használni/alkalmazni.
Azaz érteni kellene az olcsóhoz is meg a drágához is ahhoz, hogy minőségi élmény legyen a végén. Ide lehet tenniég azt is hogy mindenki úgy élvez ahogy tud , azaz azt eszi amit főzőtt. De azt azért be kellene látni, hogy vannak jobban hozzáértők, akik akár még olcsóbb /lenézettebb dologgal messze jobb végeredményre képesek, mint az olyanok akik csak azért főznek, hogy egyenek, nem pedig azért, hogy öröm legyen megenni is amit kifőztek. Ez az alázat még sokaknál hiányzik! Kollégám szokta momdani, hogy a nagymamája a sparhelten 2 hagymából meg 2 krumpliból olyat főzött amiből ha a mai konyhatündéreknek kellene dolgozni éhenhalna az ember. Szóval igen, talán lehet felállítani a palacsinta sütésedből analógiát a hifivel, de fogadd el a kritikát is erre is, arra is.
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6185
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1197
Re: Általában a hifiről
Az eredetire a válasz mivel rövid volt, tömören leírt mimdent. Hosszan is lehet persze taglalni, de a végeredmény ugyanaz. Kérdés maradt (de a viszont válaszodból leszűrhető), hogy mennyire veszed komolyan a kritikát és hajlandó/képes vagy - e átgondolni a palacsinta sütés módszereidet a fejlődés érdekében. És nem azt kérdezed, hogyan lehetne jobban csinálni, vagyis itt konkrétan miért ez lett az eredmény?! Egyrészt palacsintát nem így kell sütni. De ha már így sütöd, akkor a fizikát átgondolva egyértelmű volt az eredmény, aza hogy nem lesznek azonosak.Alex_Aston írta: ↑2023.01.27., pén. 21:23Válasz neked is a sütés-főzés topikban, mert itt már nagyon off lenne.SoundMania írta: ↑2023.01.27., pén. 20:41
Igazából ezzel csak annyit mutattál, hogy nem értesz a palacsintasütéshez. Már az eszközeid sem jók hozzá amivel csinálnád.
Egyéb iránt érdekes, hogy mi indokolja az ilyen fajta rossz indulatú/lekezelő reakciókat. Miközben én csak annyit akartam mondani, hogy gyakorlatilag teljesen azonos körülmények között, egy adott gyártó, két különböző terméke mennyire (látványosan) más végeredményt tud produkálni.
Talán nem véletlen, hogy sokan emiatt nem akarnak már írni ide. Az én hátamon persze fát lehet vágni, de sajna tudok nem egy-két emberről, akik pont a hasonló reakciók miatt nem akarnak (már) írni ide. Mert elvileg ez egy közösség kéne legyen, nem pedig farok méregető verseny...
Az olcsó húsnak híg a leve felvetésed sem igaz, hisz mindkettő szarul néz ki. Az eszközök sem megfelelőek. A hifivel persze lehet 0árhuzamot vonni, csak más összefüggésben mint gondoltad, vagy gondolhattad. Minőségi termékkel is lehet rossz a végeredmény, de az opcsóbb még rosszabb, főleg ha azt sem tudják megfelelően használni/alkalmazni.
Azaz érteni kellene az olcsóhoz is meg a drágához is ahhoz, hogy minőségi élmény legyen a végén. Ide lehet tenniég azt is hogy mindenki úgy élvez ahogy tud , azaz azt eszi amit főzőtt. De azt azért be kellene látni, hogy vannak jobban hozzáértők, akik akár még olcsóbb /lenézettebb dologgal messze jobb végeredményre képesek, mint az olyanok akik csak azért főznek, hogy egyenek, nem pedig azért, hogy öröm legyen megenni is amit kifőztek. Ez az alázat még sokaknál hiányzik! Kollégám szokta momdani, hogy a nagymamája a sparhelten 2 hagymából meg 2 krumpliból olyat főzött amiből ha a mai konyhatündéreknek kellene dolgozni éhenhalna az ember. Szóval igen, talán lehet felállítani a palacsinta sütésedből analógiát a hifivel, de fogadd el a kritikát is erre is, arra is.
Online
Egyéb iránt érdekes, hogy mi indokolja az ilyen fajta rossz indulatú/lekezelő reakciókat. Miközben én csak annyit akartam mondani, hogy gyakorlatilag teljesen azonos körülmények között, egy adott gyártó, két különböző terméke mennyire (látványosan) más végeredményt tud produkálni.
Talán nem véletlen, hogy sokan emiatt nem akarnak már írni ide. Az én hátamon persze fát lehet vágni, de sajna tudok nem egy-két emberről, akik pont a hasonló reakciók miatt nem akarnak (már) írni ide. Mert elvileg ez egy közösség kéne legyen, nem pedig farok méregető verseny...
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5036
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3283
Re: Általában a hifiről
Válasz neked is a sütés-főzés topikban, mert itt már nagyon off lenne.SoundMania írta: ↑2023.01.27., pén. 20:41
Igazából ezzel csak annyit mutattál, hogy nem értesz a palacsintasütéshez. Már az eszközeid sem jók hozzá amivel csinálnád.
Egyéb iránt érdekes, hogy mi indokolja az ilyen fajta rossz indulatú/lekezelő reakciókat. Miközben én csak annyit akartam mondani, hogy gyakorlatilag teljesen azonos körülmények között, egy adott gyártó, két különböző terméke mennyire (látványosan) más végeredményt tud produkálni.
Talán nem véletlen, hogy sokan emiatt nem akarnak már írni ide. Az én hátamon persze fát lehet vágni, de sajna tudok nem egy-két emberről, akik pont a hasonló reakciók miatt nem akarnak (már) írni ide. Mert elvileg ez egy közösség kéne legyen, nem pedig farok méregető verseny...
Csak a Marantz! :-D
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Szerintem meg nincs rossz palacsinta



"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6185
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1197
Re: Általában a hifiről
Igazából ezzel csak annyit mutattál, hogy nem értesz a palacsintasütéshez. Már az eszközeid sem jók hozzá amivel csinálnád.Alex_Aston írta: ↑2023.01.27., pén. 18:55Ma palacsinta sütés közben jutott eszembe egy gondolat/példa a belépő szintű hifi és a jóval felette lévő kategória különbségének szemléltetésére.
Az alábbi képen mindkettő serpenyő Tefal márkájú, és mindkettő made in France. A különbség, hogy egyik egy alap kivitelű, legolcsobb, vékony lemez, persze teflon ugyanúgy, mint a kb. 2x akkora tömegű, masszívabb vas. Az alap ráadásul vadi új, míg a jobbik már vagy 3 éves, mégis ez a különbség a kettő produktuma között.
20230127_175122.jpg
A sütési idő teljesen egyforma volt mindkét esetben, viszont a vastagabb alatt teljes gőzzel, 9-es fokozaton ment a sütőlap, míg az egyszerűbb kivitel alatt csak 7-esen, mert 9-esen még ennyire sem volt vállalható a végeredmény, 6-oson pedig nem akart egyszerűen sülni... Jól látszik, hogy egyiken egyenletes a barnulás, nincsenek benne jelentős kilengések, míg a másik messze nem ilyen szép ugye.
Talán hasonló lehet sz analógia a hifi esetében is egy olcsóbb belépő modell, és egy komolyabb megépítettségű, emiatt persze jóval drágább modell között.
Megint bebizonyosodott, hogy olcsó húsnak híg a leve (de akkor mit tudhat, egy ennél a belépő Tefalnal is olcsóbb valami...?). Meg persze, amikor közvetlen egymás mellett a kettő, akkor jön ki igazán a különbség, mert amúgy lehet teljesen jónak gondolja az ember azt, amihez szokott, és ettől persze lehet az is élvezetes. Mert megettem mindkettőt![]()
Ha túl hülye példát hoztam fel nyugodtan töröljék, vagy rakjátok off témához, de nekem ez ugrott be, amikor sütés közben ránézéztem ezekre...![]()
Online
Elnézést kérek a totál off témáért!
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4655
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3180
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Általában a hifiről
Teljesen tévúton jársz, ami a palacsita sütést illeti. A jó palacsinta nem az ilyen teflon sz@rban keszül, hanem az olyan "1000" éves palacsintasütőben, amilyen a feleségemnek van, amit a dédnagyanyjától örökölt.Alex_Aston írta: ↑2023.01.27., pén. 18:55Ma palacsinta sütés közben jutott eszembe egy gondolat/példa a belépő szintű hifi és a jóval felette lévő kategória különbségének szemléltetésére.
Az alábbi képen mindkettő serpenyő Tefal márkájú, és mindkettő made in France. A különbség, hogy egyik egy alap kivitelű, legolcsobb, vékony lemez, persze teflon ugyanúgy, mint a kb. 2x akkora tömegű, masszívabb vas. Az alap ráadásul vadi új, míg a jobbik már vagy 3 éves, mégis ez a különbség a kettő produktuma között.
20230127_175122.jpg
A sütési idő teljesen egyforma volt mindkét esetben, viszont a vastagabb alatt teljes gőzzel, 9-es fokozaton ment a sütőlap, míg az egyszerűbb kivitel alatt csak 7-esen, mert 9-esen még ennyire sem volt vállalható a végeredmény, 6-oson pedig nem akart egyszerűen sülni... Jól látszik, hogy egyiken egyenletes a barnulás, nincsenek benne jelentős kilengések, míg a másik messze nem ilyen szép ugye.
Talán hasonló lehet sz analógia a hifi esetében is egy olcsóbb belépő modell, és egy komolyabb megépítettségű, emiatt persze jóval drágább modell között.
Megint bebizonyosodott, hogy olcsó húsnak híg a leve (de akkor mit tudhat, egy ennél a belépő Tefalnal is olcsóbb valami...?). Meg persze, amikor közvetlen egymás mellett a kettő, akkor jön ki igazán a különbség, mert amúgy lehet teljesen jónak gondolja az ember azt, amihez szokott, és ettől persze lehet az is élvezetes. Mert megettem mindkettőt![]()
Ha túl hülye példát hoztam fel nyugodtan töröljék, vagy rakjátok off témához, de nekem ez ugrott be, amikor sütés közben ránézéztem ezekre...![]()
Elnézést kérek a totál off témáért!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5036
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3283
Re: Általában a hifiről
Ma palacsinta sütés közben jutott eszembe egy gondolat/példa a belépő szintű hifi és a jóval felette lévő kategória különbségének szemléltetésére.
Az alábbi képen mindkettő serpenyő Tefal márkájú, és mindkettő made in France. A különbség, hogy egyik egy alap kivitelű, legolcsobb, vékony lemez, persze teflon ugyanúgy, mint a kb. 2x akkora tömegű, masszívabb vas. Az alap ráadásul vadi új, míg a jobbik már vagy 3 éves, mégis ez a különbség a kettő produktuma között.
A sütési idő teljesen egyforma volt mindkét esetben, viszont a vastagabb alatt teljes gőzzel, 9-es fokozaton ment a sütőlap, míg az egyszerűbb kivitel alatt csak 7-esen, mert 9-esen még ennyire sem volt vállalható a végeredmény, 6-oson pedig nem akart egyszerűen sülni... Jól látszik, hogy egyiken egyenletes a barnulás, nincsenek benne jelentős kilengések, míg a másik messze nem ilyen szép ugye.
Talán hasonló lehet sz analógia a hifi esetében is egy olcsóbb belépő modell, és egy komolyabb megépítettségű, emiatt persze jóval drágább modell között.
Megint bebizonyosodott, hogy olcsó húsnak híg a leve (de akkor mit tudhat, egy ennél a belépő Tefalnal is olcsóbb valami...?). Meg persze, amikor közvetlen egymás mellett a kettő, akkor jön ki igazán a különbség, mert amúgy lehet teljesen jónak gondolja az ember azt, amihez szokott, és ettől persze lehet az is élvezetes. Mert megettem mindkettőt
Ha túl hülye példát hoztam fel nyugodtan töröljék, vagy rakjátok off témához, de nekem ez ugrott be, amikor sütés közben ránézéztem ezekre...
Az alábbi képen mindkettő serpenyő Tefal márkájú, és mindkettő made in France. A különbség, hogy egyik egy alap kivitelű, legolcsobb, vékony lemez, persze teflon ugyanúgy, mint a kb. 2x akkora tömegű, masszívabb vas. Az alap ráadásul vadi új, míg a jobbik már vagy 3 éves, mégis ez a különbség a kettő produktuma között.
A sütési idő teljesen egyforma volt mindkét esetben, viszont a vastagabb alatt teljes gőzzel, 9-es fokozaton ment a sütőlap, míg az egyszerűbb kivitel alatt csak 7-esen, mert 9-esen még ennyire sem volt vállalható a végeredmény, 6-oson pedig nem akart egyszerűen sülni... Jól látszik, hogy egyiken egyenletes a barnulás, nincsenek benne jelentős kilengések, míg a másik messze nem ilyen szép ugye.
Talán hasonló lehet sz analógia a hifi esetében is egy olcsóbb belépő modell, és egy komolyabb megépítettségű, emiatt persze jóval drágább modell között.
Megint bebizonyosodott, hogy olcsó húsnak híg a leve (de akkor mit tudhat, egy ennél a belépő Tefalnal is olcsóbb valami...?). Meg persze, amikor közvetlen egymás mellett a kettő, akkor jön ki igazán a különbség, mert amúgy lehet teljesen jónak gondolja az ember azt, amihez szokott, és ettől persze lehet az is élvezetes. Mert megettem mindkettőt

Ha túl hülye példát hoztam fel nyugodtan töröljék, vagy rakjátok off témához, de nekem ez ugrott be, amikor sütés közben ránézéztem ezekre...

Csak a Marantz! :-D
Online
Le is írtam. Pl. az én erősítőmön (is) van “HT” feliratú (Home Theater bypass) bemenet, ami direktbe a végfokhoz megy. Nem kell leválasztani az előfokot, és a bemenetválasztóval választhatom a HT-t, ekkor az előfok (és ezzel a hangerőszabályozás) természetesen nem működik, pontosabban működik, csak nincs a jelútban. A bemenetválasztó minden egyéb pozíciójában az előfokot is használom, ezen egyetlen kivételével.
Szerintem ilyen megoldás sokféle erősítőn létezik, többféle fantázianéven. Ha még nem vetted meg a sztereó erősítőt, akkor olyan erősítőt keress, ami rendelkezik ilyen, “home theater bypass” bemenettel is.
A HM erősítőd frontokhoz tartozó pre out kimeneteit kötöd a sztereó erősítő “HT” (vagy bárhogy is hívják) bemeneteire.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6812
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5982
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Nem érted jól, nem erre gondoltam.papmacska írta: ↑2023.01.27., pén. 06:29Köszi a választ.
A HM erősítőn van pre-out a frontoknak, a kinézett sztereón meg van main in, szóval ez a verzió működhet, de a bajom az, hogy mi van akkor, ha nincs a sztereón átkapcsolási lehetőség? Tehát nem tudom kiválasztani, hogy a integrált vagy szeparált formában üzemeljen-e.
Ha jól értem, ez azt jelenti, hogy a pre-out és main in jumper felszámolásával (mivel a main in-be menne a HM-ről a frontok pre-outja) szeparálom egymástól a sztereón belül az elő- és végerősítőt, tehát a sztereó erősítőre kötött forrás jele nem fog eljutni a végerősítő elemig...
Le is írtam. Pl. az én erősítőmön (is) van “HT” feliratú (Home Theater bypass) bemenet, ami direktbe a végfokhoz megy. Nem kell leválasztani az előfokot, és a bemenetválasztóval választhatom a HT-t, ekkor az előfok (és ezzel a hangerőszabályozás) természetesen nem működik, pontosabban működik, csak nincs a jelútban. A bemenetválasztó minden egyéb pozíciójában az előfokot is használom, ezen egyetlen kivételével.
Szerintem ilyen megoldás sokféle erősítőn létezik, többféle fantázianéven. Ha még nem vetted meg a sztereó erősítőt, akkor olyan erősítőt keress, ami rendelkezik ilyen, “home theater bypass” bemenettel is.
A HM erősítőd frontokhoz tartozó pre out kimeneteit kötöd a sztereó erősítő “HT” (vagy bárhogy is hívják) bemeneteire.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: Általában a hifiről
Köszi a választ.
A HM erősítőn van pre-out a frontoknak, a kinézett sztereón meg van main in, szóval ez a verzió működhet, de a bajom az, hogy mi van akkor, ha nincs a sztereón átkapcsolási lehetőség? Tehát nem tudom kiválasztani, hogy a integrált vagy szeparált formában üzemeljen-e.
Ha jól értem, ez azt jelenti, hogy a pre-out és main in jumper felszámolásával (mivel a main in-be menne a HM-ről a frontok pre-outja) szeparálom egymástól a sztereón belül az elő- és végerősítőt, tehát a sztereó erősítőre kötött forrás jele nem fog eljutni a végerősítő elemig...
Hogy lehetne ezt megoldani?
(Tudom, pl. a fenti megoldás helyett a korábban írt Dynavox hangfalváltó opcióval, de az elég drága kütyü, főleg, ha hozzáteszem a hangfalkábelezési többletigényt a bekötéséhez, úh még gyúrogatnám kicsit az egyéb lehetőségeket...)
Gondoltam egy RCA átkapcsoló kütyüs verzióra, amivel választásom szerint "állítanám helyre" a jumpert, vagy választanám le, és engedném a sztereó erősítőre a HM ről a jelet. Egy ilyet találtam: https://hqnedis.hu/en-us/product/connec ... -abs-black
De őszintén szólva, nem szívesen iktatnék be egy ilyet a jel útjába, nem tűnik minőségi cuccnak, de nem tudom... Vélemény?
A HM erősítőn van pre-out a frontoknak, a kinézett sztereón meg van main in, szóval ez a verzió működhet, de a bajom az, hogy mi van akkor, ha nincs a sztereón átkapcsolási lehetőség? Tehát nem tudom kiválasztani, hogy a integrált vagy szeparált formában üzemeljen-e.
Ha jól értem, ez azt jelenti, hogy a pre-out és main in jumper felszámolásával (mivel a main in-be menne a HM-ről a frontok pre-outja) szeparálom egymástól a sztereón belül az elő- és végerősítőt, tehát a sztereó erősítőre kötött forrás jele nem fog eljutni a végerősítő elemig...
Hogy lehetne ezt megoldani?
(Tudom, pl. a fenti megoldás helyett a korábban írt Dynavox hangfalváltó opcióval, de az elég drága kütyü, főleg, ha hozzáteszem a hangfalkábelezési többletigényt a bekötéséhez, úh még gyúrogatnám kicsit az egyéb lehetőségeket...)
Gondoltam egy RCA átkapcsoló kütyüs verzióra, amivel választásom szerint "állítanám helyre" a jumpert, vagy választanám le, és engedném a sztereó erősítőre a HM ről a jelet. Egy ilyet találtam: https://hqnedis.hu/en-us/product/connec ... -abs-black
De őszintén szólva, nem szívesen iktatnék be egy ilyet a jel útjába, nem tűnik minőségi cuccnak, de nem tudom... Vélemény?
Aszpirin írta: ↑2023.01.25., szer. 19:30Vannak integrált erősítők, amelyeknek van “HT bypass” inputja (több lehetséges neve van ennek a bemenetnek, amel “megkerüli” az erősítő előfokát) és az ugyanugy választható, mint a többi, “előfokos” bemenet. Ez a megoldás kulcsa, valamint az, hogy a HM-erősítődöln legyen a frontokhoz tartozó “pre out” is (ez nem feltétlenül adott minden HM-erősítőn).
Szóval, a megoldás:
- a HM erősítő frontokhoz tartozó pre outjjait rákötöd a sztereó erősítő HT bemeneteire
- a frontok mennek a sztereó erőlködő hangfalkimeneteire, az összes többi marad a HM-erősítő hangfalkimenetein
- a moziforrásokat (BD-lejátszó, okostévé (e)ARC HDMI ki/bemenetét, mozistreamert, stb.)a HM-erősítőre kötöd
- a zeneforrásokat (CD-lejátszó, phono, zenestreamer, DAC stb) a sztereo-erősítő bemeneteire kötöd
- a HM-erősítőn, bekapcsolt és HT inputra tett sztereó erősítővel együtt elvégzel egy kalibrációt a megfelelő hangerő- és fázisbeállítasokhoz
- ha zenét akarsz hallgatni, csak a sztereó erősítőt kapcsolod be, és kiválasztod a zeneforrás. A ha gerőt a sztereó erősítővel szabályozod
- ha mozizni akarsz, mindkét erősítőt bekapcsolod, a sztereó erősítőt HT bemenetre állítod, a HM erősítőn pedig a megfelelő moziforrást választod ki. A hangerőt a HM-erősítőn szabályozod.
Re: Általában a hifiről
Köszi a választ, meg a linket.
A subon két bemenet van, LFE meg Line in, arra gtam, hogy külön kábelezéssel a HM-et az LFE-re kötném, a sztereót meg a Line in-re, aztán mikor melyiket használom, az hajtaná...
A sub egyébként nem reflexes.
A subon két bemenet van, LFE meg Line in, arra gtam, hogy külön kábelezéssel a HM-et az LFE-re kötném, a sztereót meg a Line in-re, aztán mikor melyiket használom, az hajtaná...
A sub egyébként nem reflexes.
ZolaBA írta: ↑2023.01.25., szer. 18:35Bizonyos feltételekkel ez működhet, ugyanakkor... _szerintem_ ha költeni akarsz cseréld inkább le a frontokat...
Most tök random, de előbb láttam pl. Dali ikon 6-ot az apróban, kb. 100e költéssel kicserélnéd és valódi szintlépés lehetne.
Összekötés átkapcsoló, vagy erre alkalmas berendezések. cikk: https://www.whathifi.com/advice/how-to- ... -av-system
Sub kérdés:
Ezt jól megcsinálni nem egyszerű. Külön átkapcsoló működhet, de ha állandó bekötés kellene akkor csak öszvér megoldás jut eszembe. pl. az AV-n 5.0-t állítasz be, akkor a frontra keveri rá a sub csatornát, úgy át a sztereo erősítőbe, a sztereo erősítő pedig hajtaná a sub-ot a sztereo jelről. Ugyanakkor ha normális álló hangsugárzód van zenére, nem biztos, hogy kell sub. Illetve ami sub működik mozira az sztereora nem biztos, hogy jó... általában a reflexes olcsóbb sub-ok mélye döng csak de nagyon nem tiszta.
Amúgy mindennél az a kérdés mennyit akarsz rákölteni most ill. később...
Re: Általában a hifiről
Ez egy jó opció, megfontolom, köszi a tippet!gyongyhalas írta: ↑2023.01.25., szer. 18:30
Szia ! Ez nálam jó.....https://streamaudio.hu/dynavox-amp-s-ha ... fOEALw_wcB

Online
Szóval, a megoldás:
- a HM erősítő frontokhoz tartozó pre outjjait rákötöd a sztereó erősítő HT bemeneteire
- a frontok mennek a sztereó erőlködő hangfalkimeneteire, az összes többi marad a HM-erősítő hangfalkimenetein
- a moziforrásokat (BD-lejátszó, okostévé (e)ARC HDMI ki/bemenetét, mozistreamert, stb.)a HM-erősítőre kötöd
- a zeneforrásokat (CD-lejátszó, phono, zenestreamer, DAC stb) a sztereo-erősítő bemeneteire kötöd
- a HM-erősítőn, bekapcsolt és HT inputra tett sztereó erősítővel együtt elvégzel egy kalibrációt a megfelelő hangerő- és fázisbeállítasokhoz
- ha zenét akarsz hallgatni, csak a sztereó erősítőt kapcsolod be, és kiválasztod a zeneforrás. A ha gerőt a sztereó erősítővel szabályozod
- ha mozizni akarsz, mindkét erősítőt bekapcsolod, a sztereó erősítőt HT bemenetre állítod, a HM erősítőn pedig a megfelelő moziforrást választod ki. A hangerőt a HM-erősítőn szabályozod.
Komplikáció akkor merülhet fel, ha van forráskészüléked, amit mind mozira, mind zenére akarod használni, ugyanis ebben az esetben annak különböző kimeneteit kell használni (pl. digitálisat a HM-erősítőre kötve, analógot a sztereóre), valamint a egyes esetekben a hangkimenetek kiválasztását is meg kell oldani a mozi<->zene átkapcsoláskor.
Egy programozható rendszertávirányító (à la pl. Logitech Harmony) rengeteget tud segíteni, gyerekjátékká teszi az eléggé komplikált “felállás” kezelését, egyetlen távval.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6812
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5982
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Vannak integrált erősítők, amelyeknek van “HT bypass” inputja (több lehetséges neve van ennek a bemenetnek, amel “megkerüli” az erősítő előfokát) és az ugyanugy választható, mint a többi, “előfokos” bemenet. Ez a megoldás kulcsa, valamint az, hogy a HM-erősítődöln legyen a frontokhoz tartozó “pre out” is (ez nem feltétlenül adott minden HM-erősítőn).papmacska írta: ↑2023.01.25., szer. 15:482. kérdés: A napokban kicsit már kapargattam a dolgot, és ha jól értem: Ha van „main in” bemenet a sztereo erősítőn, akkor a HM erősítő frontokhoz dedikált pre out kimeneteit ezzel összekötve az AV erősítő front végfokaként fog üzemelni a sztereo amp. Ez a filmnézésnél rendben is van. De én a zenéket nem az AV-n szeretném előerősíteni, hanem az egész mutatványt a sztereo cuccra bíznám direktbe kötve rá a forrást. Az a nem világos, hogy tud-e a sztereo „egyszerre” integrált és szeparált bekötéssel is menni, úgy hogy nincs rajta választó kapcsoló a 2 funkció között?
(Az egyik lehetséges sztereo erősítő egyébként NAD C356BEE, amin van „main in” bemenet, de nincs választókapcsoló. Ha jól láttam.)
Szóval, a megoldás:
- a HM erősítő frontokhoz tartozó pre outjjait rákötöd a sztereó erősítő HT bemeneteire
- a frontok mennek a sztereó erőlködő hangfalkimeneteire, az összes többi marad a HM-erősítő hangfalkimenetein
- a moziforrásokat (BD-lejátszó, okostévé (e)ARC HDMI ki/bemenetét, mozistreamert, stb.)a HM-erősítőre kötöd
- a zeneforrásokat (CD-lejátszó, phono, zenestreamer, DAC stb) a sztereo-erősítő bemeneteire kötöd
- a HM-erősítőn, bekapcsolt és HT inputra tett sztereó erősítővel együtt elvégzel egy kalibrációt a megfelelő hangerő- és fázisbeállítasokhoz
- ha zenét akarsz hallgatni, csak a sztereó erősítőt kapcsolod be, és kiválasztod a zeneforrás. A ha gerőt a sztereó erősítővel szabályozod
- ha mozizni akarsz, mindkét erősítőt bekapcsolod, a sztereó erősítőt HT bemenetre állítod, a HM erősítőn pedig a megfelelő moziforrást választod ki. A hangerőt a HM-erősítőn szabályozod.
Komplikáció akkor merülhet fel, ha van forráskészüléked, amit mind mozira, mind zenére akarod használni, ugyanis ebben az esetben annak különböző kimeneteit kell használni (pl. digitálisat a HM-erősítőre kötve, analógot a sztereóre), valamint a egyes esetekben a hangkimenetek kiválasztását is meg kell oldani a mozi<->zene átkapcsoláskor.
Egy programozható rendszertávirányító (à la pl. Logitech Harmony) rengeteget tud segíteni, gyerekjátékká teszi az eléggé komplikált “felállás” kezelését, egyetlen távval.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1900
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Általában a hifiről
Bizonyos feltételekkel ez működhet, ugyanakkor... _szerintem_ ha költeni akarsz cseréld inkább le a frontokat...
Most tök random, de előbb láttam pl. Dali ikon 6-ot az apróban, kb. 100e költéssel kicserélnéd és valódi szintlépés lehetne.
Összekötés átkapcsoló, vagy erre alkalmas berendezések. cikk: https://www.whathifi.com/advice/how-to- ... -av-system
Sub kérdés:
Ezt jól megcsinálni nem egyszerű. Külön átkapcsoló működhet, de ha állandó bekötés kellene akkor csak öszvér megoldás jut eszembe. pl. az AV-n 5.0-t állítasz be, akkor a frontra keveri rá a sub csatornát, úgy át a sztereo erősítőbe, a sztereo erősítő pedig hajtaná a sub-ot a sztereo jelről. Ugyanakkor ha normális álló hangsugárzód van zenére, nem biztos, hogy kell sub. Illetve ami sub működik mozira az sztereora nem biztos, hogy jó... általában a reflexes olcsóbb sub-ok mélye döng csak de nagyon nem tiszta.
Amúgy mindennél az a kérdés mennyit akarsz rákölteni most ill. később...
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
- gyongyhalas
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 671
- Csatlakozott: 2016.04.25., hétf. 15:01
- Értékelés: 326
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Általában a hifiről
Szia ! Ez nálam jó.....https://streamaudio.hu/dynavox-amp-s-ha ... fOEALw_wcBpapmacska írta: ↑2023.01.25., szer. 15:48Sziasztok!
Remélem, a megfelelő topicba írok, de majd átirányítotok, ha mégsem.![]()
Amatőrként kérek segítséget.
Jelenleg NAD T754 házimozi erősítőről nézek filmeket és hallgatok zenét. Dali hangfalaim vannak: Concept 6 (front), Concept 2 (surround), center és aktív sub. Elhatároztam, hogy feljebb lépek zenehallgatásban és beszerzek egy integrált sztereo erősítőt e nemes célra.
A fő kérdés: Miképpen lehet megoldani, hogy a frontokat és a subot mindkét erősítővel tudjam használni, természetesen a kábelek átdugdosása nélkül?
2. kérdés: A napokban kicsit már kapargattam a dolgot, és ha jól értem: Ha van „main in” bemenet a sztereo erősítőn, akkor a HM erősítő frontokhoz dedikált pre out kimeneteit ezzel összekötve az AV erősítő front végfokaként fog üzemelni a sztereo amp. Ez a filmnézésnél rendben is van. De én a zenéket nem az AV-n szeretném előerősíteni, hanem az egész mutatványt a sztereo cuccra bíznám direktbe kötve rá a forrást. Az a nem világos, hogy tud-e a sztereo „egyszerre” integrált és szeparált bekötéssel is menni, úgy hogy nincs rajta választó kapcsoló a 2 funkció között?
(Az egyik lehetséges sztereo erősítő egyébként NAD C356BEE, amin van „main in” bemenet, de nincs választókapcsoló. Ha jól láttam.)
3. kérdés: A sub jelenleg az AV erősítő dedikált sub kimenetére van kötve. Mivel a zenéhez is szeretném használni, a fenti konfigurációban természetesen a sztereo NAD-ra kötném. (Van külön dedikált sub kimenete.) De ez esetben a mozizásnál a sub csatornája hogy jut el a subig? Nem áll össze a dolog.
4. kérdés: Van-e értelmezhető egyéb megoldás a front hangfalak és a sub 2 külön erősítővel történő meghajtására, teszem azt, hangfalkábel egyesítő Y kütyü (bocsánat az amatőr megközelítésért), vagy bármi egyéb módszer? (Ennek komoly előnye lenne, hogy a sztereo kiválasztását nem korlátozná a main in bemenetre vonatkozó elvárás.)
Köszi!
Re: Általában a hifiről
Szia!
Na ezért kell olyan fronthangfalakat választani, amihez nem kell sub sztereó esetén. Hifi hangzáshoz nem egyszerű egy (vagy több) subot akusztikailag a rendszerbe integrálni és akkor a kacinfántos összekötésről nem is beszéltünk, ami nálad sem lenne egyszerű a leírtak alapján.
Egyébiránt én a helyedben szereznék kölcsön egy sztereó vasat és hallgatnám egy ideig, hogy hoz-e annyit egyáltalán számodra, hogy érdemes legyen belefeccölni. Sokan lenézik a HM vasakat, hogy nem elég jók sztereóra, pedig sok van közűlük, ami igenis alkalmas ilyen felhasználásra is.
De ez nyilván csak az én véleményem.