Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
- Kellnerművek
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 512
- Csatlakozott: 2014.01.19., vas. 13:50
- Értékelés: 534
- Tartózkodási hely: Fejér megye
Re: Általában a hifiről
Visszatérve az mp3-hoz. Az egy kicsit gyengébb hang, de nem torz vagy idegesítő.
[/quote]
Hát... Itt ezen a fórumon eme kijelentés felér egy arcul csapással. Az okát nem értem, illetve dehogynem . Kár volt.
[/quote]
Hát... Itt ezen a fórumon eme kijelentés felér egy arcul csapással. Az okát nem értem, illetve dehogynem . Kár volt.
Re: Általában a hifiről
Üdv
Azért ez kicsit erős jelző. Erre az mp3 dologra, meg nemrég itt burjánzott "gyenge rendszer/komoly rendszer" témakörre lenne egy észrevételem.
Jópár rendszer hallottam az utóbbi időben, a legnehezebben elviselhető hangja épp a két-három legdrágábbnak volt. És ez nem az én véleményem volt, hanem a tulajok is érezték, beszéltek róla. Nem nehéz másfél millás hálózati kábelekkel, meg 3 millás hangfal kábelekkel és legdrágább készülékekkel mellé nyúlni. A sok drága és nagyon jó készülék és kiegészítő egy rendszerben egyetlen hibát is fel tud nagyítani, totál félrevíve a hangzást.
Visszatérve az mp3-hoz. Az egy kicsit gyengébb hang, de nem torz vagy idegesítő.
Re: Általában a hifiről
De mért kéne, hogy kipusztuljon?

- Indy
- V.I.P.
- Hozzászólások: 3079
- Csatlakozott: 2011.08.30., kedd 11:06
- Értékelés: 1633
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Általában a hifiről
De könyörgöm, hol van az már!? Nem akar kipusztulni, mint a soros port.

Indulj el egy úton, én is egy másikon...
Online

https://www.amazon.com/How-Music-Got-Fr ... 0143109340
Re: Általában a hifiről
Abszolút! Ha valakit érdekel az időszak, feltétlenül ajánlom az alábbi könyvet!

https://www.amazon.com/How-Music-Got-Fr ... 0143109340
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Szerintem erős túlzás az MP3-at a kulturális igénytelenséggel összekapcsolni. Az MP3 az adott kor (90-es évek eleje) technikai lehetőségeinek figyelembe vételével készült, amikor a számítási kapacitás, a tárhely és a sávszélesség is sokkal kisebb volt mint ma.
Online
Hát ...ha a fordítást úgy érted ,,,,hogy előbb találták volna ki a flac fájl dsd formátumú lejátszókat majd utána egyszerűen az mp3 tömörítést ....akkor szerintem többen lennének a jót hallgatók .
Mert a rosszat nehezebb a jó után megszokni....
De a gyökerek szerintem betalált kulturálisan.
üdv.
- gyongyhalas
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 671
- Csatlakozott: 2016.04.25., hétf. 15:01
- Értékelés: 326
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Általában a hifiről
Szia !ecdhkex írta: ↑2020.02.19., szer. 14:50Lehet, hogy megfordítanám a dolgot. Az mp3 nem ok, hanem okozat. Az igazi ok, a zenei igénytelenség, aminek sokkal mélyebb társadalmi és kulturális gyökerei vannak.gyongyhalas írta: ↑2020.02.19., szer. 14:45Sziasztok !
Szerintem "IS " az mp3 volt van és lesz még sokáig......
Azért emlékezem még mekkora királyság volt 128 majd 256 Mb os pendrive hordozót lejátszót vásárolni....
Ma már 2gb os hordozót lassan nem lehet kapni....
Igények is talán az mp3 as minőségre halmozódnak.....lényegesen többen használják nagy megelégedéssel.
Sokszor elgondolkozok azon, miért is akarnám másoknak is megmutatni a zene minőségibb hallgathatóságát ?
Nincs rá füle ....laptop telefon tv a hifi vége....vagy beatbox csoda super tudsz tudsz hallhatóság...![]()
Régebben talán többet jelentett egy hifi torony....ma már kuka![]()
Persze ez a haladás ,,,és egyszer kitalálnak egy olcsó de sokak számára is csúcs minőséget...pici készülék de jó hang....![]()
Üdv.
Hát ...ha a fordítást úgy érted ,,,,hogy előbb találták volna ki a flac fájl dsd formátumú lejátszókat majd utána egyszerűen az mp3 tömörítést ....akkor szerintem többen lennének a jót hallgatók .

Mert a rosszat nehezebb a jó után megszokni....

De a gyökerek szerintem betalált kulturálisan.



üdv.
Re: Általában a hifiről
Lehet, hogy megfordítanám a dolgot. Az mp3 nem ok, hanem okozat. Az igazi ok, a zenei igénytelenség, aminek sokkal mélyebb társadalmi és kulturális gyökerei vannak.gyongyhalas írta: ↑2020.02.19., szer. 14:45Sziasztok !
Szerintem "IS " az mp3 volt van és lesz még sokáig......
Azért emlékezem még mekkora királyság volt 128 majd 256 Mb os pendrive hordozót lejátszót vásárolni....
Ma már 2gb os hordozót lassan nem lehet kapni....
Igények is talán az mp3 as minőségre halmozódnak.....lényegesen többen használják nagy megelégedéssel.
Sokszor elgondolkozok azon, miért is akarnám másoknak is megmutatni a zene minőségibb hallgathatóságát ?
Nincs rá füle ....laptop telefon tv a hifi vége....vagy beatbox csoda super tudsz tudsz hallhatóság...![]()
Régebben talán többet jelentett egy hifi torony....ma már kuka![]()
Persze ez a haladás ,,,és egyszer kitalálnak egy olcsó de sokak számára is csúcs minőséget...pici készülék de jó hang....![]()
Üdv.
Online
- gyongyhalas
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 671
- Csatlakozott: 2016.04.25., hétf. 15:01
- Értékelés: 326
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Általában a hifiről
Sziasztok !
Szerintem "IS " az mp3 volt van és lesz még sokáig......
Azért emlékezem még mekkora királyság volt 128 majd 256 Mb os pendrive hordozót lejátszót vásárolni....
Ma már 2gb os hordozót lassan nem lehet kapni....
Igények is talán az mp3 as minőségre halmozódnak.....lényegesen többen használják nagy megelégedéssel.
Sokszor elgondolkozok azon, miért is akarnám másoknak is megmutatni a zene minőségibb hallgathatóságát ?
Nincs rá füle ....laptop telefon tv a hifi vége....vagy beatbox csoda super tudsz tudsz hallhatóság...
Régebben talán többet jelentett egy hifi torony....ma már kuka
Persze ez a haladás ,,,és egyszer kitalálnak egy olcsó de sokak számára is csúcs minőséget...pici készülék de jó hang....
Üdv.
Szerintem "IS " az mp3 volt van és lesz még sokáig......
Azért emlékezem még mekkora királyság volt 128 majd 256 Mb os pendrive hordozót lejátszót vásárolni....
Ma már 2gb os hordozót lassan nem lehet kapni....
Igények is talán az mp3 as minőségre halmozódnak.....lényegesen többen használják nagy megelégedéssel.
Sokszor elgondolkozok azon, miért is akarnám másoknak is megmutatni a zene minőségibb hallgathatóságát ?
Nincs rá füle ....laptop telefon tv a hifi vége....vagy beatbox csoda super tudsz tudsz hallhatóság...

Régebben talán többet jelentett egy hifi torony....ma már kuka

Persze ez a haladás ,,,és egyszer kitalálnak egy olcsó de sokak számára is csúcs minőséget...pici készülék de jó hang....

Üdv.
Online
A másik tényező, amit figyelembe kell venni, hogy a a szolgáltatók a folyamatosan növekvő párhuzamos streaming igényeket kénytelenek kiszolgálni mind szerver, mind hálózati infrastruktúra oldalon. Iszonyatos mennyiségű konkurens hallgatót kell szimultán kiszolgálniuk, melyek jelentős része a még mindig tág határok között mozgó sávszélességgel rendelkezésre álló mobilneten keresztül kapcsolódik.
Mindezeket figyelembe véve a veszteséges tömörítés mögött még van ráció, csak épp nem nekünk!
Re: Általában a hifiről
Attól tartok, hogy azok a hobbisták, akik valójában az "egyetértő mindenkit" alkotják és akik számára többnyire egy-egy jazz vagy klasszikus zenei darab, egy progresszív rockzenei szám és hasonló "minőségi zenék" minél jobb megszólaltatása a cél a nagy képben az elhanyagolható kisebbséget képviselik. A nagy tömegek zenehallgatási szokásai ettől jelentősen eltérnek, legtöbbjük erősen zajos környezetben (lásd tömegközlekedés, autó, séta a városban stb.) hallgatnak, az idő nagy részében szinte háttérzeneként olyan produktumokat, amelyeket pont ezen tényezők figyelembe vételével kevernek olyanra, amilyenek. Ez a közösség nem egyszer találta a tömörített zenéket akár jobbnak is a veszteségmentesnél!ZolaBA írta: ↑2020.02.19., szer. 06:09Érdekes mód mindenki egyetért azzal, hogy a tömörített zene, pl. az mp3 iszonyatos, nem megengedhető veszteség a forrás oldalon. Ahogy a bitráta kérdésben is arra felé haladunk, hogy egyre több kell, hogy közelítsük az élő zenét. Akkor miért ez a könnyed beletörődés pl. a kompresszióba? ...
A másik tényező, amit figyelembe kell venni, hogy a a szolgáltatók a folyamatosan növekvő párhuzamos streaming igényeket kénytelenek kiszolgálni mind szerver, mind hálózati infrastruktúra oldalon. Iszonyatos mennyiségű konkurens hallgatót kell szimultán kiszolgálniuk, melyek jelentős része a még mindig tág határok között mozgó sávszélességgel rendelkezésre álló mobilneten keresztül kapcsolódik.
Mindezeket figyelembe véve a veszteséges tömörítés mögött még van ráció, csak épp nem nekünk!

Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
/tömörítünk? miközben ott a másik véglet DSD128-512 az iszonyat nagy méretű fájlokkal?/
Re: Általában a hifiről
Ennek fényében is döbbenet a zenei piac TIDAL-MQA nyomulása. Ez egy túlhájpolt kényelmi szolgáltatás, nem, nem a valósághű zenéről, üzletről szól.ZolaBA írta: ↑2020.02.19., szer. 06:09
Érdekes mód mindenki egyetért azzal, hogy a tömörített zene, pl. az mp3 iszonyatos, nem megengedhető veszteség a forrás oldalon. Ahogy a bitráta kérdésben is arra felé haladunk, hogy egyre több kell, hogy közelítsük az élő zenét. Akkor miért ez a könnyed beletörődés pl. a kompresszióba? ahogy egy mp3 tömörítésben elveszett adat sem állítható vissza, úgy a kompresszióban elveszett sem. Talán egyszer előre lép az ipar ebben is, mert a mai erős pc-s technika már on-the-fly könnyedén alkalmas rá, hogy egy album ne a tömörített, lerontott zenét tartalmazza, hanem az eredeti anyagot, teljes dinamika tartományt és majd a lejátszó eszköz a hangerő és akár a háttérzaj alapján kompresszál. Aztán persze lehet, hogy ez csak álom marad, mert gazdasági érdek, hogy egy olcsóbb de jobb technológiájú hifi ne zenélje le a hájendet :)
/tömörítünk? miközben ott a másik véglet DSD128-512 az iszonyat nagy méretű fájlokkal?/
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Egyetértek. Szerintem hangfal építés, tervezés, fejlesztés területén már mindent megalkottak, kitaláltak, kipróbáltak kb a '80-as évek elejéig. Nem véletlen, hogy egyes vintage dobozok ára iszonyúan megnőtt az utóbbi pár évben. Az emberek felfedezték, hogy azok is jók, sőt nagyon sokszor jobbak mint mai társaik. A pioneer HPM szériát én is kifejezetten jónak tartom. Volt Pionner HPM 700, HPM 100 is. A vintage JBL-ek pedig a mai napig szívem csücskei...Reverb írta: ↑2020.02.18., kedd 22:10Vélemény:
Új és ismeretlen világba révedtem, egyszerűen hihetetlennek tűnt, ahogy egy velem egyidős avítt, meghaladott világ itt felejtett képviselője visszalopja magát a fülemben, mi több, szívembe. Ez a teljesen valószerűtlen élmény megszerette velem ezt a régi-új ismeretlen világot, ami banális, hiszen itt volt előttem, fiatalkoromban egyszer már átéltem. Azután ezen a vonalon maradva leltem rá egy HPM 300 típusra, amely a Pioneer klasszikus – magasra hangolt - hangtónusát az amerikai feszes sub basszussal ötvözte, parádés összhanggal, ami nem utolsó sorban az akkori kor legnagyobb akusztikai mérnökének, Bart Locanthi kézjegyét viseli és munkáját dicséri (JBL L100).

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- ZolaBA
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1900
- Csatlakozott: 2006.10.31., kedd 09:10
- Értékelés: 1723
- Tartózkodási hely: Pilisvörösvár
Re: Általában a hifiről
igen, és stúdió, hangmérnők, loudness war és a dinamika kompresszió... Mindig visszatérünk ide, talán nem véletlenül.
Egy-egy élőzenei élmény után az ember hazamegy és rájön, hogy kanyarban sincs a hifi. Minap elcibáltak színházba és az első sorban ültünk a zenekari ároktól 1 méterre. Furcsa kettősség, egyszerre láttam a zenészeken, hogy milyen rohadtul unják és egyszerre hallgattam olyan hangot amit a hifi talán sosem fog tudni otthon. Persze költhetünk a hifire még többet, széttéphetjük egymást a fórumon, hogy melyik gyártó zsebét tömjük, mennyiért vegyünk DAC-ot, stb. De sosem lesz élő zene, csak reszeljük a kocka sarkát, hátha megtanul gurulni mint egy golyó.
Fapaci ezerszer leírta nekünk, hogy kellenek a stúdiós műveletek, vágások, szűrések, kompressziók egyebek - és ezt mindig értettük is, be is láttuk, csak talán sosem fogadtuk/fogadtam el. Azon gondolkodtam, hogy technológia váltásra lesz szüksége a zene visszajátszásnak, ha közelíteni akarunk az élő hanghoz. A jelenlegi irány sokunk szemében csak a végtelen pénzégetés, egy a célnál jóval alacsonyabb hegycsúcs felfelé. És ezt tudat alatt mindenki érzi talán, nem véletlen a hatalmas feszültség.
Érdekes mód mindenki egyetért azzal, hogy a tömörített zene, pl. az mp3 iszonyatos, nem megengedhető veszteség a forrás oldalon. Ahogy a bitráta kérdésben is arra felé haladunk, hogy egyre több kell, hogy közelítsük az élő zenét. Akkor miért ez a könnyed beletörődés pl. a kompresszióba? ahogy egy mp3 tömörítésben elveszett adat sem állítható vissza, úgy a kompresszióban elveszett sem. Talán egyszer előre lép az ipar ebben is, mert a mai erős pc-s technika már on-the-fly könnyedén alkalmas rá, hogy egy album ne a tömörített, lerontott zenét tartalmazza, hanem az eredeti anyagot, teljes dinamika tartományt és majd a lejátszó eszköz a hangerő és akár a háttérzaj alapján kompresszál. Aztán persze lehet, hogy ez csak álom marad, mert gazdasági érdek, hogy egy olcsóbb de jobb technológiájú hifi ne zenélje le a hájendet :)
Rövid az élet ... egyél sok palacsintát!
Re: Általában a hifiről
Vélemény:
Amatőr alkalmi zenerajongóként gondoltam megosztom veletek laikus tapasztalatomat az általam eddig hallgatott és tartósan, vagy átmenetileg birtokolt - főként - vintage hangsugárzókról. Az alsó-közép piaci szegmensből gyűjtöttem véleményt, ezekből sikerült is néhány modellt szenvedélyből beszereznem, hogy azokat egymással összemérve szerezzek elfogultságmentes tapasztalatokat. Érdekes tanulság volt felfedezni,hogy egy-egy márkán belüli típusok között mennyire jellemező áthallások, tipizálható rokon tulajdonságok, mint védjegyek ismerhetők fel. Irigylem azokat, akik életük során egy fejlődési ív csúcsán találják meg a végleges, keresett hangot. Én azt hittem, hogy 40x évesen ez nekem is sikerült, hogy elérkezett ez az állapot, mikor sikerült megtalálni az addig hallott és legjobbnak vélt angol hangsugárzókat a B&W, Mission, MS, Heybrook vonalon. De tévedtem.
A folyton ott mocorgó elégedetlen kíváncsiság (emberiség átka) és korral járó melankolikus zenei stílusok elragadó világa azonban tovább sodort és véltem felfedezni más, az akusztikus műfajokat direktebb módon artikuláló német (Heco, Braun, Canton, MB Quart) vetélytársakat, melyek szintén elbűvöltek. Majd véletlenül hozzám került egy 1972-es évjáratú kopottas furnér dobozos, semmi rendkívülit nem ígérő 2 utas Pioneer CS-E320 típusú kis polc hangsugárzó, ami teljesen összezavart, ledöntve bennem az addig tapasztalati úton szerzett és gondosan felépített – a marketing és PR világ által megtámogatott – előítéleteket, mítoszokat.
Új és ismeretlen világba révedtem, egyszerűen hihetetlennek tűnt, ahogy egy velem egyidős avítt, meghaladott világ itt felejtett képviselője visszalopja magát a fülemben, mi több, szívembe. Ez a teljesen valószerűtlen élmény megszerette velem ezt a régi-új ismeretlen világot, ami banális, hiszen itt volt előttem, fiatalkoromban egyszer már átéltem. Azután ezen a vonalon maradva leltem rá egy HPM 300 típusra, amely a Pioneer klasszikus – magasra hangolt - hangtónusát az amerikai feszes sub basszussal ötvözte, parádés összhanggal, ami nem utolsó sorban az akkori kor legnagyobb akusztikai mérnökének, Bart Locanthi kézjegyét viseli és munkáját dicséri (JBL L100).
Megint azt hittem ennél tovább már nincsen, nem lehet… Pár hete a barátom ismét egy kis Pionner 1981-es sugárzóját kínálta fel nekem megvételre, ami S-x10 típusra hallgat és ami nem nagyobb, mint 35x20 cm méretű dobozka. Ami kijön ebből az apró dobozból az megdöbbentő. Akkora hangszínpadot rajzol egy 20 m2-es szobába, ami lehetetlen, ilyen mérvű jelenlét és térábrázolás fizikailag szinte képtelenség ekkora dobozból. Már-már vetekszik az etalonnak számító – és azóta szintén új iskolát teremtő modifikált – hatalmas hangú Orion HS-400-al…
Azóta már nem tudom, hogy a hangnak mi a titka. Bart Locanthi azt mondta, hogy a tökéletes hang megalkotása egy szimplán mérnöki feladvány. Hallgattam újkori hangfalakat, Canton, Dali, Klipsh stb…van is, volt is néhány. Ezek nekem mások. Kevésbé analógok. A titkot nem tudom, de ezek talán élénkebbek, nyughatatlanok… Más a„rezgés”!?. Vajon egy idegesebb, megváltozott értékrendű világ egzakt leképeződései? Nem tudom… Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Köszönöm!
Amatőr alkalmi zenerajongóként gondoltam megosztom veletek laikus tapasztalatomat az általam eddig hallgatott és tartósan, vagy átmenetileg birtokolt - főként - vintage hangsugárzókról. Az alsó-közép piaci szegmensből gyűjtöttem véleményt, ezekből sikerült is néhány modellt szenvedélyből beszereznem, hogy azokat egymással összemérve szerezzek elfogultságmentes tapasztalatokat. Érdekes tanulság volt felfedezni,hogy egy-egy márkán belüli típusok között mennyire jellemező áthallások, tipizálható rokon tulajdonságok, mint védjegyek ismerhetők fel. Irigylem azokat, akik életük során egy fejlődési ív csúcsán találják meg a végleges, keresett hangot. Én azt hittem, hogy 40x évesen ez nekem is sikerült, hogy elérkezett ez az állapot, mikor sikerült megtalálni az addig hallott és legjobbnak vélt angol hangsugárzókat a B&W, Mission, MS, Heybrook vonalon. De tévedtem.
A folyton ott mocorgó elégedetlen kíváncsiság (emberiség átka) és korral járó melankolikus zenei stílusok elragadó világa azonban tovább sodort és véltem felfedezni más, az akusztikus műfajokat direktebb módon artikuláló német (Heco, Braun, Canton, MB Quart) vetélytársakat, melyek szintén elbűvöltek. Majd véletlenül hozzám került egy 1972-es évjáratú kopottas furnér dobozos, semmi rendkívülit nem ígérő 2 utas Pioneer CS-E320 típusú kis polc hangsugárzó, ami teljesen összezavart, ledöntve bennem az addig tapasztalati úton szerzett és gondosan felépített – a marketing és PR világ által megtámogatott – előítéleteket, mítoszokat.
Új és ismeretlen világba révedtem, egyszerűen hihetetlennek tűnt, ahogy egy velem egyidős avítt, meghaladott világ itt felejtett képviselője visszalopja magát a fülemben, mi több, szívembe. Ez a teljesen valószerűtlen élmény megszerette velem ezt a régi-új ismeretlen világot, ami banális, hiszen itt volt előttem, fiatalkoromban egyszer már átéltem. Azután ezen a vonalon maradva leltem rá egy HPM 300 típusra, amely a Pioneer klasszikus – magasra hangolt - hangtónusát az amerikai feszes sub basszussal ötvözte, parádés összhanggal, ami nem utolsó sorban az akkori kor legnagyobb akusztikai mérnökének, Bart Locanthi kézjegyét viseli és munkáját dicséri (JBL L100).
Megint azt hittem ennél tovább már nincsen, nem lehet… Pár hete a barátom ismét egy kis Pionner 1981-es sugárzóját kínálta fel nekem megvételre, ami S-x10 típusra hallgat és ami nem nagyobb, mint 35x20 cm méretű dobozka. Ami kijön ebből az apró dobozból az megdöbbentő. Akkora hangszínpadot rajzol egy 20 m2-es szobába, ami lehetetlen, ilyen mérvű jelenlét és térábrázolás fizikailag szinte képtelenség ekkora dobozból. Már-már vetekszik az etalonnak számító – és azóta szintén új iskolát teremtő modifikált – hatalmas hangú Orion HS-400-al…
Azóta már nem tudom, hogy a hangnak mi a titka. Bart Locanthi azt mondta, hogy a tökéletes hang megalkotása egy szimplán mérnöki feladvány. Hallgattam újkori hangfalakat, Canton, Dali, Klipsh stb…van is, volt is néhány. Ezek nekem mások. Kevésbé analógok. A titkot nem tudom, de ezek talán élénkebbek, nyughatatlanok… Más a„rezgés”!?. Vajon egy idegesebb, megváltozott értékrendű világ egzakt leképeződései? Nem tudom… Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Köszönöm!
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6795
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Naugyebitrograde írta: ↑2020.02.18., kedd 13:54Hát, ha arról vitatkoztok, hogy minden DAC egyformán szól-e, akkor én majd egy kicsit később visszanézek.

- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- gyongyhalas
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 671
- Csatlakozott: 2016.04.25., hétf. 15:01
- Értékelés: 326
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Általában a hifiről
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Általában a hifiről
Hát, ha arról vitatkoztok, hogy minden DAC egyformán szól-e, akkor én majd egy kicsit később visszanézek.Aszpirin írta: ↑2020.02.18., kedd 13:47Nem az a kérdés, hogy mit tud (gond nélkül elhiszem, hogy nagyon jó DAC, bár nem emlékszem, hogy ez-e az, ami rendesen meg is van moddolva a hoer-wege által, vagy az egy másik DAC-od), még csak az ára sem, hanem hogy szerinted azt minden más DAC is tudja-e? Pontosítok: szerinted is minden DAC egyformán szól? Mert erről megy itt a vita, Mr.Aczel ex-katedra kijelentése folyományaként.
Egyébként ez nem a Yulong, az egy kicsit drágább DAC (1200 USD + 300 EUR a mod), és arról léptem "vissza" erre. És nem bántam meg, bár annak egy kicsit jobb/más hangja volt.
Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6795
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Azért nagyon remélem, hogy (mindenkinek) lejött a szarkazmus az idézett hozzászólásomból

- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6795
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
Nem az a kérdés, hogy mit tud (gond nélkül elhiszem, hogy nagyon jó DAC, bár nem emlékszem, hogy ez-e az, ami rendesen meg is van moddolva a hoer-wege által, vagy az egy másik DAC-od), még csak az ára sem, hanem hogy szerinted azt minden más DAC is tudja-e? Pontosítok: szerinted is minden DAC egyformán szól? Mert erről megy itt a vita, Mr.Aczel ex-katedra kijelentése folyományaként.bitrograde írta: ↑2020.02.18., kedd 13:40Pécsen is meg tudom mutatni, mit tud, ha valakinek közelebb lenne, mint Jersey. A körítést hozni kell a DAC köré.![]()
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- bitrograde
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2081
- Csatlakozott: 2016.10.27., csüt. 11:40
- Értékelés: 1817
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Általában a hifiről
Pécsen is meg tudom mutatni, mit tud, ha valakinek közelebb lenne, mint Jersey. A körítést hozni kell a DAC köré.Aszpirin írta: ↑2020.02.18., kedd 12:14Azért a 850 dollárosnál van olcsóbb DAC, miért nem olyant kerestél, hisz' egy 300 dolláros is ugyanúgy szól, nem?juliush írta: ↑2020.02.18., kedd 11:20Csak a state-of-the-art bemutató rendszerbe illesztett DAC miatt citálom ide.![]()
http://www.dhaudioandhometheater.com/ev ... art-audio/![]()
Na meg a recklockingra (400 dollár) miért van szükség he? Talán nem elég jó a 850 dolláros DAC USB-portja?![]()
Ami jó benne: bárki kipróbálhat ebben a rendszerben egyebet is, ezhhez csak New Jersey-ig kell elröppennie. Na, ki jön még?![]()

Audio-PC (zozoweb & mzperx) / Rotel RCD-865 (by süteményx) - RME ADI-2 FS (zozoweb PSU) - Bryston 4B - Vandersteen 2CE Signature |
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
OTL by zozoweb (Siemens&Mullard) - Sennheiser HD540 Reference Gold | Wyre4Sound, freeba, SAEC, Kondo KSL-SPC & Mogami
Online
Ellenkezők és nincs különbség hívőknek ,, szakértőknek üzenem.....
Minden Nő egyforma nincs különbség ! Folytassátok ezzel....
Számomra mégis az az egy az igazi ...többi valahogy nem fog meg.....Talán nem valahol itt kereshető a zene élvezhetősége is??,
Na Mindegy Tudom blődség amit írtam..
Üdv.
- gyongyhalas
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 671
- Csatlakozott: 2016.04.25., hétf. 15:01
- Értékelés: 326
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Re: Általában a hifiről
Na elérkeztünk a nagy igazsághoz !!!!Aszpirin írta: ↑2020.02.18., kedd 10:33Összegezzük egy kicsit az eddigieket:
- a "kábelbiznisz" egy nagy globális átverés. Valójában nincs különbség a kábelek "hangja" között.
- a "DAC-biznisz" egy nagy globális átverés. Valójában nincs különbség a DAC-ok "hangja" között.
Mi lesz a következő nagy leleplezés? Médialejátszó-biznisz? Előerősítő-biznisz? Erősítő-biznisz?
(imádom a konteókat, tényleg, nagyon szórakoztatóak. Szoktam néha-néha nézni a netflixen vagy youtube-on az épp aktuálisat. Szórakoztató.)
Ellenkezők és nincs különbség hívőknek ,, szakértőknek üzenem.....
Minden Nő egyforma nincs különbség ! Folytassátok ezzel....

Számomra mégis az az egy az igazi ...többi valahogy nem fog meg.....Talán nem valahol itt kereshető a zene élvezhetősége is??,
Na Mindegy Tudom blődség amit írtam..

Üdv.
Online
Mindenesetre, kifejezetten kiemeli, hogy hozott komponensekkel is hallgatható. Talán nem véletlenül.
(Én konkrét hazai termékkészítőtől hallottam személyesen, hogy a termékét mindig átlagos rendszerben teszteli, mert csak úgy tudja megmondani, hogy valóban az ő terméke jó-e - név privátban, ha érdekel. Valószínűleg nem mindenki így csinálja, de ő igen - és megértem a hozzáállását. Ja, egyébként a termékét itt a fórumon sokan istenítik.
De egy másik fontos analógia - ilyeneket együtt már stúdióban is hallottunk pár napja - ahol fontos szempont, hogy egy bizonyos keverés teljesen átlagos, sőt átlag alatti hangfalakon is a lehetőségekhez mérten "jól szóljon" - gondolom emlékszel, hogy miért használják a nagy és jól láthatóan méregdrága Dynók mellett a Yamaha NS10-est, és az alatt azt a bizonyos, egyhangszórós kis "kockát" is, aminek a nevére már nem emlékszem).
Szóval, szerintem a linkelt felállás nem erős érv amellett, hogy minden DAC ugyanúgy szól. (érdekes, még Diagnet is nagyon óvatosan fogalmazott, "ugyanolyan topológiájú és alkatrészellátottságú" - bocs ha nem pontosan idézek tőle fejben, de ez a lényeg, és ja, úgy már persze teljesen más a szitu.)
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6795
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Általában a hifiről
De, hidd el, átjött. Csak játsszunk el a gondolattal, hogy a kereskedő az általa forglmazott termék(ek) valós kvalitásait akarja bemutatni. Szerinted ebben korrekt stratégia lenne, ha a demórendszerébe betenne egy általa nem forgalmazott 30ezer dolláros DAC-ot? Remélem Te is érted.juliush írta: ↑2020.02.18., kedd 12:33Hmmm...talán nem ment át az üzenet, melyet ezzel illusztrálni akartam! A lényeg szerintem (és itt most eltekinthetünk a konkrét típusoktól, vagy épp a KEF vélt vagy valós kvalitásaitól, vagy hogy NJ-ben van), hogy ez a kereskedő soktízezer dolláros "state-of-the-art" hangzást prezentálandó demórendszerébe megfelelőnek talált egy szinte elhanyagolható árú DAC-ot, holott nyilvánvalóan megengedhetett volna jóval magasabb ligában mozgó játékosokat is.Aszpirin írta: ↑2020.02.18., kedd 12:14Azért a 850 dollárosnál van olcsóbb DAC, miért nem olyant kerestél, hisz' egy 300 dolláros is ugyanúgy szól, nem?![]()
Na meg a recklockingra (400 dollár) miért van szükség he? Talán nem elég jó a 850 dolláros DAC USB-portja?![]()
Ami jó benne: bárki kipróbálhat ebben a rendszerben egyebet is, ezhhez csak New Jersey-ig kell elröppennie. Na, ki jön még?![]()
Mindenesetre, kifejezetten kiemeli, hogy hozott komponensekkel is hallgatható. Talán nem véletlenül.
(Én konkrét hazai termékkészítőtől hallottam személyesen, hogy a termékét mindig átlagos rendszerben teszteli, mert csak úgy tudja megmondani, hogy valóban az ő terméke jó-e - név privátban, ha érdekel. Valószínűleg nem mindenki így csinálja, de ő igen - és megértem a hozzáállását. Ja, egyébként a termékét itt a fórumon sokan istenítik.
De egy másik fontos analógia - ilyeneket együtt már stúdióban is hallottunk pár napja - ahol fontos szempont, hogy egy bizonyos keverés teljesen átlagos, sőt átlag alatti hangfalakon is a lehetőségekhez mérten "jól szóljon" - gondolom emlékszel, hogy miért használják a nagy és jól láthatóan méregdrága Dynók mellett a Yamaha NS10-est, és az alatt azt a bizonyos, egyhangszórós kis "kockát" is, aminek a nevére már nem emlékszem).
Szóval, szerintem a linkelt felállás nem erős érv amellett, hogy minden DAC ugyanúgy szól. (érdekes, még Diagnet is nagyon óvatosan fogalmazott, "ugyanolyan topológiájú és alkatrészellátottságú" - bocs ha nem pontosan idézek tőle fejben, de ez a lényeg, és ja, úgy már persze teljesen más a szitu.)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2810
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2719
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Általában a hifiről
Oké de mi az az értékhatár? Hol húznád meg? Mindenkinek ugyanott van? Szóval értem mire célzol, de ez így ugyanolyan ugrás a sötétbe mintha azt mondanánk mindenki vegye meg a legdrágább DAC-ot. Többször írtam, hogy mindenki az anyag viszonyainak megfelelően költ hifire, megint más hogy kinek hol van az optimális pont ahol megáll . (Elégetett pénz/ kapott hang hányados) Az előre lépést, javulást, "jobb hangot" kutatja mindenki aki itt van vagy olvassa ezeket a sorokat. Más kérdés hogy előbb utóbb eljön a pont amikor azt mondja eddig és ne tovább.... Szerintem.juliush írta: ↑2020.02.18., kedd 12:21Valójában igen, átverés, de nem olyan feketén-fehéren, mint gondolod (vagy legalábbis megfogalmazod).
Az átverés nem abban rejlik, hogy egyáltalán nincs különbség, hanem abban, hogy bármennyire is szeretnék a gyártók, kereskedők és fizetett bértollnokaik elhitetni velünk az ellenkezőjét, ahhoz hogy a reprodukció során azt a részletességet, "transzparenciát", ha úgy tetszik, elérjük, ahol a különbségek az emberi érzékelés számára megkülönböztethetetlenné válnak, racionálisan értelmetlen bizonyos költség-/értékhatár fölé mennünk.
Óriási szerencséjükre a kvázi végtelenül fenntartható hangminőség fejlesztésben hinni akaró és annak lehetőségéről meggyőzőtt igazi audiofil lelkekben megfelelő alanyokra találnak.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Re: Általában a hifiről
Hmmm...talán nem ment át az üzenet, melyet ezzel illusztrálni akartam! A lényeg szerintem (és itt most eltekinthetünk a konkrét típusoktól, vagy épp a KEF vélt vagy valós kvalitásaitól, vagy hogy NJ-ben van), hogy ez a kereskedő soktízezer dolláros "state-of-the-art" hangzást prezentálandó demórendszerébe megfelelőnek talált egy szinte elhanyagolható árú DAC-ot, holott nyilvánvalóan megengedhetett volna jóval magasabb ligában mozgó játékosokat is.Aszpirin írta: ↑2020.02.18., kedd 12:14Azért a 850 dollárosnál van olcsóbb DAC, miért nem olyant kerestél, hisz' egy 300 dolláros is ugyanúgy szól, nem?![]()
Na meg a recklockingra (400 dollár) miért van szükség he? Talán nem elég jó a 850 dolláros DAC USB-portja?![]()
Ami jó benne: bárki kipróbálhat ebben a rendszerben egyebet is, ezhhez csak New Jersey-ig kell elröppennie. Na, ki jön még?![]()
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Általában a hifiről
Ez jól hangzik, de az okok szerintem ennél sokkal prózaibbak. Azért van ennyi változat és márka mert ennyien szeretnének ezzel a dologgal pénzt keresni.