Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Cseneles mozibirodalma
Re: Cseneles mozibirodalma
Ez a Panasonic vetítő saját fejlesztés, vagy ez is egy licence mint pl. mint a Barco F32,PD, Digtal Projection, Christie, talán még a Panasonic is csinált olyan licences vetítőt?
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
Sziasztok!
Érkezett hozzám egy igazi nagyágyú a 3chip DLP gépek fellegvárából. Panasonic RQ13K 5K lézer projektor. Előljáróban annyit, hogy 2560x1600 natív felbontású quad pixelshift technológiával rendelkezik(5120x3200 felbontás, 16.384.000pixel, 4K esetén ami 4096x2160 az 8.847.360 képpont) 10000lumen DCI-P3 83% natív szintérlefedettséggel rendelkezik. Bolti ára 100.000 dollár+Objektív. A tulajdonos kérésérel egy kicsit foglalkoznom kell a kontrasztjával, hogy az amúgy is jó még jobb lehessen.
- -
Előzetesmérések alapján 1500:1 ON/OFF kontrasztal es 24000:1 Dynamikus értékkel rendelkezik 228cm vízszintes szélességű gain 1.2 felületen 897nit (260fl) fénysűrűség párosult. A gamma görbe egy Dynamikus gamma vezérlét ábrázól, ami működés közben tökéletes színtónusokkal és egyben láthatatlanúl teszi amire megtervezték. Barco Dynablack hasonlóan működik illetve a Runco, Sim2 már egy évtized óta alkalmazza ezt a technológiát.
- -
Az Irisz gyártás előzetes méretezés és mérési sorozat megejtését követően a lézervágósok precízségével történ. Rengeteg beépítés, mérés majd kontroll mérés következett amíg eljutottam egy köztes pontra. Ezen a ponton a rendszer 28% fénysűrűség vesztés árán 44% ON/OFF kontraszt növekedést eredményezett.
-
A végleges irisszel a kontraszt 1500:1- ről 2170:1 ON/OFF-ra, 650nit (190fl)fénysűrűségben maximalizálódott. Dynamikus gamma és iriszvezérléssel 24000:1-ről 34600:1 amire sikerült növelnem.
-
Volt egy 2566:1 ON/OFF illetve 40600:1 Dynamikus mrésem is de már 50% fényveszteséget megkövetelt így elvetettem.
- -
Készítettem 6500:1 értéket is 3Dlut kalibrációhoz
- -
MadVR-t hozzáillesztve rengeteg 4K tesztjelenetet megnéztem, kerestem a dynamikus kontraszt és gamma hibáit de mindhiába. Utazók űrséta jelentet vagy 5x tüzetesen szeműgyre vettem, vártam hogy a csillagok, a szkafander világítása vagy csak a fénysűrűség apró rezdülése bekövetkezik de nem így történt. Baromira erős egy gép, felsőfokú produkcióra képes kimagasló feketeszint és magas ANSI kontraszt mellett. Hatalmas fényerő...átszámolva 315cm széles 0.9gaines felületen 256,9nit (75fl), szinte nincs olyan 30-40m2 terembe szánt vászon ami gondot okozna számára. HDR megjelenítése a madVR ToneMappingnak köszönhetően kimagasló dinamikai csúcsokkal párosul. Egyedi felbontást nem alkalmaztam(5120x2160) mivel az én processzoromat megakasztja az 5K Cinemascope felbontás, így a demo a standard 4K felbontáson történt. Quad shiftet is tüzetesen teszteltem, tesztképek, filmek stb.. Láttam már a MovieCoreban rezegtetett illetve csúcs natív 4K gépet 6m széles vászonfelületen. Ott sem véltem feledezni különbséget és itthon tesztelve sem. Ezek az objektívek a technika csúcsai, borotva élesek és megmutatják a kép minden apró részletét ami a felbontás növekedésével hatvényozottan fontossá válik! A rezegtetés hatására nem hogy homályosodott volna a kép mint az lcd és társainál, hanem még élesebb lett.
- -
Különösebben én már hozzávagyok szokva ezekhez a gépméretekhez, a Runcom sem kisebb a Christie gépek csak minimálisan illetve egy jó JVC lézer sem a kompakt méretéről híres. A jóhoz hamar hozzálehet szokni :). Heteken belül átkerül Zozi mozitermébe ahol 2 hónapot fog eltölteni egy tüzetesebb teszt, demo, mérési sorozat erejéig hogy kihozzuk belőle HTPC-MadVR segítségéve a maximumot.
Januárban fogom instalálnia tulajdonosánál akinek ezen keresztűl is köszönöm a bizalmát, megkeresését és a lehetőséget,hogy feljebb tehettem az amúgy sem alacsony lécet a gép kimaxolásával.
Érkezett hozzám egy igazi nagyágyú a 3chip DLP gépek fellegvárából. Panasonic RQ13K 5K lézer projektor. Előljáróban annyit, hogy 2560x1600 natív felbontású quad pixelshift technológiával rendelkezik(5120x3200 felbontás, 16.384.000pixel, 4K esetén ami 4096x2160 az 8.847.360 képpont) 10000lumen DCI-P3 83% natív szintérlefedettséggel rendelkezik. Bolti ára 100.000 dollár+Objektív. A tulajdonos kérésérel egy kicsit foglalkoznom kell a kontrasztjával, hogy az amúgy is jó még jobb lehessen.
- -
Előzetesmérések alapján 1500:1 ON/OFF kontrasztal es 24000:1 Dynamikus értékkel rendelkezik 228cm vízszintes szélességű gain 1.2 felületen 897nit (260fl) fénysűrűség párosult. A gamma görbe egy Dynamikus gamma vezérlét ábrázól, ami működés közben tökéletes színtónusokkal és egyben láthatatlanúl teszi amire megtervezték. Barco Dynablack hasonlóan működik illetve a Runco, Sim2 már egy évtized óta alkalmazza ezt a technológiát.
- -
Az Irisz gyártás előzetes méretezés és mérési sorozat megejtését követően a lézervágósok precízségével történ. Rengeteg beépítés, mérés majd kontroll mérés következett amíg eljutottam egy köztes pontra. Ezen a ponton a rendszer 28% fénysűrűség vesztés árán 44% ON/OFF kontraszt növekedést eredményezett.
-
A végleges irisszel a kontraszt 1500:1- ről 2170:1 ON/OFF-ra, 650nit (190fl)fénysűrűségben maximalizálódott. Dynamikus gamma és iriszvezérléssel 24000:1-ről 34600:1 amire sikerült növelnem.
-
Volt egy 2566:1 ON/OFF illetve 40600:1 Dynamikus mrésem is de már 50% fényveszteséget megkövetelt így elvetettem.
- -
Készítettem 6500:1 értéket is 3Dlut kalibrációhoz
- -
MadVR-t hozzáillesztve rengeteg 4K tesztjelenetet megnéztem, kerestem a dynamikus kontraszt és gamma hibáit de mindhiába. Utazók űrséta jelentet vagy 5x tüzetesen szeműgyre vettem, vártam hogy a csillagok, a szkafander világítása vagy csak a fénysűrűség apró rezdülése bekövetkezik de nem így történt. Baromira erős egy gép, felsőfokú produkcióra képes kimagasló feketeszint és magas ANSI kontraszt mellett. Hatalmas fényerő...átszámolva 315cm széles 0.9gaines felületen 256,9nit (75fl), szinte nincs olyan 30-40m2 terembe szánt vászon ami gondot okozna számára. HDR megjelenítése a madVR ToneMappingnak köszönhetően kimagasló dinamikai csúcsokkal párosul. Egyedi felbontást nem alkalmaztam(5120x2160) mivel az én processzoromat megakasztja az 5K Cinemascope felbontás, így a demo a standard 4K felbontáson történt. Quad shiftet is tüzetesen teszteltem, tesztképek, filmek stb.. Láttam már a MovieCoreban rezegtetett illetve csúcs natív 4K gépet 6m széles vászonfelületen. Ott sem véltem feledezni különbséget és itthon tesztelve sem. Ezek az objektívek a technika csúcsai, borotva élesek és megmutatják a kép minden apró részletét ami a felbontás növekedésével hatvényozottan fontossá válik! A rezegtetés hatására nem hogy homályosodott volna a kép mint az lcd és társainál, hanem még élesebb lett.
- -
Különösebben én már hozzávagyok szokva ezekhez a gépméretekhez, a Runcom sem kisebb a Christie gépek csak minimálisan illetve egy jó JVC lézer sem a kompakt méretéről híres. A jóhoz hamar hozzálehet szokni :). Heteken belül átkerül Zozi mozitermébe ahol 2 hónapot fog eltölteni egy tüzetesebb teszt, demo, mérési sorozat erejéig hogy kihozzuk belőle HTPC-MadVR segítségéve a maximumot.
Januárban fogom instalálnia tulajdonosánál akinek ezen keresztűl is köszönöm a bizalmát, megkeresését és a lehetőséget,hogy feljebb tehettem az amúgy sem alacsony lécet a gép kimaxolásával.
Re: Cseneles mozibirodalma
Nem értek a HTPC- hez (sem), de szépen megépítetted, biztos a hozzávalók is nyálcsorgatós alkatrészek a hozzáértők számára.



- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
HTPC madVR ToneMapping
Sziasztok!
-
Múlt héten lecseréltem a jól bevált Dune HD vision 4K max media playeremet és HTPC építésbe fogtam. Nem újsdonság számomra, jópár gép került már ki a kezeim közül és nagy megelégedéssel használják még a laikusok is. Hardveresen ezernyi megvalósítás alkalmazható mindenki igényéhez és pénztárcájához méretezve. Mivel egy célszámítógépről van szó az alkatrészeket is ezen a filozófia mentén válogatjuk össze a feladat kompromisszum mentes elvégzésére. Ha szeretnénk az algoritmusokból kihozni a maximum teljesítményt 4K 60hz-ig elég egy Nvidia RTX3070 videokártya beszerzése. Többi hardvert ennek az egy főegységnek a kiszolgálásához válogattam össze nagy gondossággal saját igényeim figyelembevételével. Legyen halk, stabil, kompromisszum mentes a feladat elvégzésére.
-
Az általam vizionált és felépített konfig:
-
BE QUIET! Pure Base 500 hangcsillapított ház
ASUS TUF GAMING B550M-E alaplap
AMD Ryzen 3600 + BE QUIET! Pure Rock 2 cooler
Kingston Fury 2x8Gb 3200mhz cl16 memória
Samsung m.2 1tB 980 pro ssd
BE QUIET! Dark Power 13 750W Titanium minősítésű tápegység
BE QUIET! Silent Wings 4 140mm 2db
EVGA RTX3070 WTF3 Ultra
-
A Ház kiválasztásánál számomra most nem a rackszekrényben való elhelyezhetőség volt a fő szempont, hanem a hangszigeteltség és a rezonancia csökkentés a gépházon belül. Az építés első fázisában a házra fordítottam a figyelmet és egy jól bevált akusztikai rezgéselnyelő anyaggal vontam be a kritikus és nagyobb reflexfelületeket törekedve arra, hogy ez kívülről semennyire se látszódjon. Nagyjából 1m2 anyagot használtam fel (SGM Prime ONYX) aminek a súlya 3kg. Tápegységnél a stabilitás mindennél előbbre való, ha ez mellé még halk is és kiemelkedő a hatásfoka az hab a tortán.
Rendre, sorjában kerültek a helyükre az alkatrészek, 4 munkaóra után össze is állt a HTPC. Sikerült a kábelmannagementet letisztúlt formában kiviteleznem, jó szellősre sikeredett amiből a hűtőrendszer majd profitál.
- -
El is érkeztünk az alapfeltételek megvalósulásához, az eszköz már adott és kezdődhet az igazi munka. Windows telepítés ahol meg is állnék pár szóra...Az operációs rendszer egyik meghatározó pontja a rendszernek, rengeteg nyügtől óvhatjuk meg magunkat egy végletekig lepucolt windows használatával. Rengeteg felesleges funkció, auto update, multimediás szolgáltatással van megtömve ami néha nem kívát galibát okozhat. így erősen ajánlott egy AtlasOS telepítése vagy egy Workstation kiadás. A jártasabbak maguk is lekopaszthatják az általunk preferált rendszer kiadást. Ha a rendszer már
fut és minden hardver drivert lefrissítettünk és updatet letiltottunk jöhet a KODI+MediaPlayer HC házassága madVR kódec alkalmazásával. Erről oldalakat lehetne írni, annyira paraméterezhető és profilozható. Nagyon komplex és a kezelőjének nélkülözhetettlen követelménye a megjelenítők kalibrációjának felső fokon történő kivitelezése. Van autómata software adta lehetőség is 3Dlut szeméylében mely eredményét importálni kell madVR-be, hogy a projektor és az algoritmus 100% pontossággal végezhesse el a számításokat majd jelenítse meg a közönség számára. Nagyon nincs kitől idehaza kérdezni, így kiemelném Zozit aki úttörő idehaza a témában maximalizmusával. Nyugaton jóval kifinomultabb és kiforrottabb amadVR HTPC alkalmazása HighEnd mozikban, házimozikban így az információ, tapasztalat halmazok is jobban fellelhetők. Vezérlése sokrétű...tablettről, logitech harmony-ról, telefonról illetve vezeték nélküli bill+egér kombóval kivitelezhető. Produkciója abszolút csúcs, nincs versenytársa a MediaPlayerek között. Ugyan úgy van grafikus kezelőfelület, jukebox,netflix meg minden ami szem szájnak ingere. Hátrányának csak azt hoznám fel, hogy beállítani felprofiloni, telepíteni a használnikívánt funkciókat nagy szakértelmet követel. Használni már bárki tudja aki elboldogul egy Zidoo vagy Dune lejátszóval. Viszont ezt a minőséget csak a madVR Envy és a Lumagen Radiance Pro kínálatában vásárolhatjuk meg.
- -
Szűkszavuan elérkeztünk a történet végére, a projektorokban megtalálható ToneMapping algoritmus, képesség még 150.000Eurós árszegmenben is távolt áll a madVR képességeitől. Időtálló megoldás, nagyon nincs hova feljebb.
A rendszer már fut, madVR ToneMapping beélesítve, felprofilozva és tesztelve jól vizsgázott a nappaliban. Pár napot még igényel egy Kodi+Anamrofikus vetítés+Jukebox filmtár rendszerezés egyéb teendőim mellett de hétvégén már végleges helyére kerül.
Sziasztok!
-
Múlt héten lecseréltem a jól bevált Dune HD vision 4K max media playeremet és HTPC építésbe fogtam. Nem újsdonság számomra, jópár gép került már ki a kezeim közül és nagy megelégedéssel használják még a laikusok is. Hardveresen ezernyi megvalósítás alkalmazható mindenki igényéhez és pénztárcájához méretezve. Mivel egy célszámítógépről van szó az alkatrészeket is ezen a filozófia mentén válogatjuk össze a feladat kompromisszum mentes elvégzésére. Ha szeretnénk az algoritmusokból kihozni a maximum teljesítményt 4K 60hz-ig elég egy Nvidia RTX3070 videokártya beszerzése. Többi hardvert ennek az egy főegységnek a kiszolgálásához válogattam össze nagy gondossággal saját igényeim figyelembevételével. Legyen halk, stabil, kompromisszum mentes a feladat elvégzésére.
-
Az általam vizionált és felépített konfig:
-
BE QUIET! Pure Base 500 hangcsillapított ház
ASUS TUF GAMING B550M-E alaplap
AMD Ryzen 3600 + BE QUIET! Pure Rock 2 cooler
Kingston Fury 2x8Gb 3200mhz cl16 memória
Samsung m.2 1tB 980 pro ssd
BE QUIET! Dark Power 13 750W Titanium minősítésű tápegység
BE QUIET! Silent Wings 4 140mm 2db
EVGA RTX3070 WTF3 Ultra
-
A Ház kiválasztásánál számomra most nem a rackszekrényben való elhelyezhetőség volt a fő szempont, hanem a hangszigeteltség és a rezonancia csökkentés a gépházon belül. Az építés első fázisában a házra fordítottam a figyelmet és egy jól bevált akusztikai rezgéselnyelő anyaggal vontam be a kritikus és nagyobb reflexfelületeket törekedve arra, hogy ez kívülről semennyire se látszódjon. Nagyjából 1m2 anyagot használtam fel (SGM Prime ONYX) aminek a súlya 3kg. Tápegységnél a stabilitás mindennél előbbre való, ha ez mellé még halk is és kiemelkedő a hatásfoka az hab a tortán.
Rendre, sorjában kerültek a helyükre az alkatrészek, 4 munkaóra után össze is állt a HTPC. Sikerült a kábelmannagementet letisztúlt formában kiviteleznem, jó szellősre sikeredett amiből a hűtőrendszer majd profitál.
- -
El is érkeztünk az alapfeltételek megvalósulásához, az eszköz már adott és kezdődhet az igazi munka. Windows telepítés ahol meg is állnék pár szóra...Az operációs rendszer egyik meghatározó pontja a rendszernek, rengeteg nyügtől óvhatjuk meg magunkat egy végletekig lepucolt windows használatával. Rengeteg felesleges funkció, auto update, multimediás szolgáltatással van megtömve ami néha nem kívát galibát okozhat. így erősen ajánlott egy AtlasOS telepítése vagy egy Workstation kiadás. A jártasabbak maguk is lekopaszthatják az általunk preferált rendszer kiadást. Ha a rendszer már
fut és minden hardver drivert lefrissítettünk és updatet letiltottunk jöhet a KODI+MediaPlayer HC házassága madVR kódec alkalmazásával. Erről oldalakat lehetne írni, annyira paraméterezhető és profilozható. Nagyon komplex és a kezelőjének nélkülözhetettlen követelménye a megjelenítők kalibrációjának felső fokon történő kivitelezése. Van autómata software adta lehetőség is 3Dlut szeméylében mely eredményét importálni kell madVR-be, hogy a projektor és az algoritmus 100% pontossággal végezhesse el a számításokat majd jelenítse meg a közönség számára. Nagyon nincs kitől idehaza kérdezni, így kiemelném Zozit aki úttörő idehaza a témában maximalizmusával. Nyugaton jóval kifinomultabb és kiforrottabb amadVR HTPC alkalmazása HighEnd mozikban, házimozikban így az információ, tapasztalat halmazok is jobban fellelhetők. Vezérlése sokrétű...tablettről, logitech harmony-ról, telefonról illetve vezeték nélküli bill+egér kombóval kivitelezhető. Produkciója abszolút csúcs, nincs versenytársa a MediaPlayerek között. Ugyan úgy van grafikus kezelőfelület, jukebox,netflix meg minden ami szem szájnak ingere. Hátrányának csak azt hoznám fel, hogy beállítani felprofiloni, telepíteni a használnikívánt funkciókat nagy szakértelmet követel. Használni már bárki tudja aki elboldogul egy Zidoo vagy Dune lejátszóval. Viszont ezt a minőséget csak a madVR Envy és a Lumagen Radiance Pro kínálatában vásárolhatjuk meg.
- -
Szűkszavuan elérkeztünk a történet végére, a projektorokban megtalálható ToneMapping algoritmus, képesség még 150.000Eurós árszegmenben is távolt áll a madVR képességeitől. Időtálló megoldás, nagyon nincs hova feljebb.
A rendszer már fut, madVR ToneMapping beélesítve, felprofilozva és tesztelve jól vizsgázott a nappaliban. Pár napot még igényel egy Kodi+Anamrofikus vetítés+Jukebox filmtár rendszerezés egyéb teendőim mellett de hétvégén már végleges helyére kerül.
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
Sziasztok!
Az elmúlt hónapban megfogalmazódott bennem egy fejlesztés a mozimban. Mivel mi sokat stereozunk komolynak mondható rendszeren a nappaliban, így rövid időn belül filmezésre váltva kissé tompának érzékeltem, bár talán a testesebb szó jobban illik a hangkarakterre a dedikált mozitermemben. Hiányzott belőle egy kis érzéki fény, csilingelés a határozott testesség mellé. Mivel nálam a teljes szett 3 utas és Ribbon magassugárzókkal felszerelt elkezdtem kutatni a mivoltját. Internetes keresés hamar találathoz vezetett. GR-Research elmondása alapján megbontottam a hangfalakat és szembesültem a ténnyel, hogy minden gyártó ott spórol ahol nem látják. A hangváltót szemügyre véve és végigkövetve a kapcsolást hamar eljutottam a Selyemdóm és a Ribbon vágásáért felelős kondenzátorokhoz. Hát mit is mondjak...szemet gyönyörködtető példányok arról nem is beszélve ami a 20% tűréshatár értékükre vonatkozik.
- -
Nem szerttem volna elhangolni a hanfalakat így maradtam a gyári értékek mellett és törekedtem az egyik legjobb minőseg beépítésére ami útján én az Angol Clarity Cap CSA termékcsaládra tettem a voksomat.
- -
Ez egyéni preferencia, van aki a Jentzen amire esküszik van aki a Sonicap-re. Berendeltem a szükségels alkatrészeket és ez az esős idő tökéletes alkalmat adott a szóbanforgó alkatrész cserékhez. Nagyjából egy napom ment el rá gondos körültekintéssel.
- -
A teljes szett megkapta a ráncfelvarrást és sikerült egy nemkívánatos rezonanciát is megszüntetnem az egyik frontban pár elő illetve utómérési sorozat után. Pár órás járatást követően leültem megfülelni a produkciót. Egy perc után már mosolyogtam. Visszamérten szinte semmi nem változott de a fény, részletek előtárulkoztak és stereon halgatva is teresebbnek mondanám. Számomra megérte a befektetett összeget illetve a ráforított időt és eneriát.
Az elmúlt hónapban megfogalmazódott bennem egy fejlesztés a mozimban. Mivel mi sokat stereozunk komolynak mondható rendszeren a nappaliban, így rövid időn belül filmezésre váltva kissé tompának érzékeltem, bár talán a testesebb szó jobban illik a hangkarakterre a dedikált mozitermemben. Hiányzott belőle egy kis érzéki fény, csilingelés a határozott testesség mellé. Mivel nálam a teljes szett 3 utas és Ribbon magassugárzókkal felszerelt elkezdtem kutatni a mivoltját. Internetes keresés hamar találathoz vezetett. GR-Research elmondása alapján megbontottam a hangfalakat és szembesültem a ténnyel, hogy minden gyártó ott spórol ahol nem látják. A hangváltót szemügyre véve és végigkövetve a kapcsolást hamar eljutottam a Selyemdóm és a Ribbon vágásáért felelős kondenzátorokhoz. Hát mit is mondjak...szemet gyönyörködtető példányok arról nem is beszélve ami a 20% tűréshatár értékükre vonatkozik.
- -
Nem szerttem volna elhangolni a hanfalakat így maradtam a gyári értékek mellett és törekedtem az egyik legjobb minőseg beépítésére ami útján én az Angol Clarity Cap CSA termékcsaládra tettem a voksomat.
- -
Ez egyéni preferencia, van aki a Jentzen amire esküszik van aki a Sonicap-re. Berendeltem a szükségels alkatrészeket és ez az esős idő tökéletes alkalmat adott a szóbanforgó alkatrész cserékhez. Nagyjából egy napom ment el rá gondos körültekintéssel.
- -
A teljes szett megkapta a ráncfelvarrást és sikerült egy nemkívánatos rezonanciát is megszüntetnem az egyik frontban pár elő illetve utómérési sorozat után. Pár órás járatást követően leültem megfülelni a produkciót. Egy perc után már mosolyogtam. Visszamérten szinte semmi nem változott de a fény, részletek előtárulkoztak és stereon halgatva is teresebbnek mondanám. Számomra megérte a befektetett összeget illetve a ráforított időt és eneriát.
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
Az elmúlt pár napban esténként egy Christie ILS 1.16-1.49 objektív tuningján dolgoztam.
- -
Az Objektív HKV fórumos megkeresés útján érkezett hozzám Ausztriából. Az objektív járt már egy magyar tunernél de nem váltotta be az elvártakat. A tuning előtt az objektívről előzetes méréseket végeztem a mozitermemben a saját készülékem bevonásával 292cm széles CinemaScope gain 1.2 vászonfelületemen. A HD6k-M gépben amivel a méréseket végeztem 1.0 ívhosszú modernebb fényforrások üzemelnek.
-
Teljesen nyitott hátsó irisz mellet 298nit(86,9fl) fénysűrűséget mértem 1650:1 ON/OFF kontraszt mellett.
- -
Ezek után megbontottam az objektívet és a gyári irisz leméretezését követően leadtam a módosított méreteket a lézervágós gépműhelynek. Gyorsak voltak a srácok másnapra elkészültek 0,1mm pontossággal az iriszek. 4. próbára meg is született a végleges darab, majd kapott egy speciális fényelnyelő és hőtűrő festést. Ezt követően a beépítés után újbóli meresek következtem.
-
Teljesen nyitott irisz mellett 239,5nit(69,7fl) a fénysűrűség, 3035:1 ON/OFF kontraszt.
- -
Majd megkerestem azt a pontot ahol a hátsó irisz mérete szinkronban van az objektívben lévővel. Ilyenkor minimális fényerő vész el addig amig az első irisz kisebb az objektívben mint a hátsó. 70%-os hátsó zárásnál realizáltam ezt a méretet.
A méréskor 211,2nit(61,6fl) fénysűrűséget mértem 3738:1 ON/OFF kontraszt társaságában.
- -
Nagyjából ez az ami kihozható ebből az objektívből minimális fényerő veszteséggel. Természetesen a kontraszt tovább növelhető viszont ezen a ponton túl a fényerőt jobban nyesi az irisz. Mértem 4200:1 értéket is.
Köszönöm a megkeresést és a bizalmat!
- -
Az Objektív HKV fórumos megkeresés útján érkezett hozzám Ausztriából. Az objektív járt már egy magyar tunernél de nem váltotta be az elvártakat. A tuning előtt az objektívről előzetes méréseket végeztem a mozitermemben a saját készülékem bevonásával 292cm széles CinemaScope gain 1.2 vászonfelületemen. A HD6k-M gépben amivel a méréseket végeztem 1.0 ívhosszú modernebb fényforrások üzemelnek.
-
Teljesen nyitott hátsó irisz mellet 298nit(86,9fl) fénysűrűséget mértem 1650:1 ON/OFF kontraszt mellett.
- -
Ezek után megbontottam az objektívet és a gyári irisz leméretezését követően leadtam a módosított méreteket a lézervágós gépműhelynek. Gyorsak voltak a srácok másnapra elkészültek 0,1mm pontossággal az iriszek. 4. próbára meg is született a végleges darab, majd kapott egy speciális fényelnyelő és hőtűrő festést. Ezt követően a beépítés után újbóli meresek következtem.
-
Teljesen nyitott irisz mellett 239,5nit(69,7fl) a fénysűrűség, 3035:1 ON/OFF kontraszt.
- -
Majd megkerestem azt a pontot ahol a hátsó irisz mérete szinkronban van az objektívben lévővel. Ilyenkor minimális fényerő vész el addig amig az első irisz kisebb az objektívben mint a hátsó. 70%-os hátsó zárásnál realizáltam ezt a méretet.
A méréskor 211,2nit(61,6fl) fénysűrűséget mértem 3738:1 ON/OFF kontraszt társaságában.
- -
Nagyjából ez az ami kihozható ebből az objektívből minimális fényerő veszteséggel. Természetesen a kontraszt tovább növelhető viszont ezen a ponton túl a fényerőt jobban nyesi az irisz. Mértem 4200:1 értéket is.
Köszönöm a megkeresést és a bizalmat!

- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
Sziasztok!
Múlt héten visszatért hozzám egy régebbi munkám. Runco Q650i led projektor a kapható legfényesebb PT-120-as ledekkel felvértezve.
- -
A tulajdonos kérésére még emelnem kellett az amúgy sem belépő kategóriás képminőségen. Többszöri elmélkedés és átbeszélés után arra az egy megoldásra jutottunk, hogy a benne helyet foglaló DC3 dmd-t a csúcsot jelentő DC4 példányra kicserélem. Ritkán beszerezhető darab de akad azért pár a fiókban. Ez egy plug&play megoldás...+10-15% kontraszt és ezzel megegyező fénysűrűség növekedést eredményez a 16:9-es gépek világában. így hát előzetes mérési sorozatot követően nekiláttam a feladatnak.
-
Előzetes mérések, gyári állapot :
- -
Nem volt ismeretlen géptípus számomra mivel jópár megfordult már a kezem között. Véleményem szerint a legjobb ledes kontrukció ami eddig megfordult nálam illetve láttam a vetített kép minőségére való tenkintettel. Nehéz ezt a gépet zavarba hozni. Talán egyedül a fényerő ami felróható számára. 120" gain 1.2 felületen 18-19fl fénysűrűségre képes(gain 2.0 38fl
). A dmd csere nem okozott különesebb problémát, hamar belépőt nyert a készűlék ezálltal a szűk 15-20 géptípus HighEnd világába amiket gyárilag ezzel dmd típussal vérteztek fel.
DC4 DMD kalibrált On/Off kontraszt ás BT2020 színtérlefedettség, köztes pontonk.
- -
DC4 DMD kalibrált DCI-P3, colorchecker
- -
Mit is mondhatnék. Remek színek, magas ANSI és dynamikus ledvezérléssel előállított kontrasztérték ami low(dynablack1 állásban 10056:1) állásban szinte észrevehetettlen, remek mozgásmegjelenítés, kimagasló dlp képivilág. Mérések alapján hozta a + 12% on/off kontraszt és fénysűrűséget. Úgy vélem a készüléket kimaxoltam.
Köszönöm a megbízást, bizalmat.

Múlt héten visszatért hozzám egy régebbi munkám. Runco Q650i led projektor a kapható legfényesebb PT-120-as ledekkel felvértezve.
- -
A tulajdonos kérésére még emelnem kellett az amúgy sem belépő kategóriás képminőségen. Többszöri elmélkedés és átbeszélés után arra az egy megoldásra jutottunk, hogy a benne helyet foglaló DC3 dmd-t a csúcsot jelentő DC4 példányra kicserélem. Ritkán beszerezhető darab de akad azért pár a fiókban. Ez egy plug&play megoldás...+10-15% kontraszt és ezzel megegyező fénysűrűség növekedést eredményez a 16:9-es gépek világában. így hát előzetes mérési sorozatot követően nekiláttam a feladatnak.
-
Előzetes mérések, gyári állapot :
- -
Nem volt ismeretlen géptípus számomra mivel jópár megfordult már a kezem között. Véleményem szerint a legjobb ledes kontrukció ami eddig megfordult nálam illetve láttam a vetített kép minőségére való tenkintettel. Nehéz ezt a gépet zavarba hozni. Talán egyedül a fényerő ami felróható számára. 120" gain 1.2 felületen 18-19fl fénysűrűségre képes(gain 2.0 38fl

DC4 DMD kalibrált On/Off kontraszt ás BT2020 színtérlefedettség, köztes pontonk.
- -
DC4 DMD kalibrált DCI-P3, colorchecker
- -
Mit is mondhatnék. Remek színek, magas ANSI és dynamikus ledvezérléssel előállított kontrasztérték ami low(dynablack1 állásban 10056:1) állásban szinte észrevehetettlen, remek mozgásmegjelenítés, kimagasló dlp képivilág. Mérések alapján hozta a + 12% on/off kontraszt és fénysűrűséget. Úgy vélem a készüléket kimaxoltam.
Köszönöm a megbízást, bizalmat.

- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
Sziasztok!
-
Múlt héten megérkezet USA-ból egy Christie HD6K-M 3chip DLP projektorom. Mivel sérült gépről lévén szó 6 munkaóra alatt teljesen visszaállt a gyári állapot, új video scaler kártyát kapott és tudásban sikerült jócskán a gyári fölé tornásznom.
- -
Gyárból kigurulva 2200:1 ON/OFF értéket produkál viszont -30% fénysűrűségért cserébe 4141:1 amiben maximalizáltam. ANSI kontraszt tuning is nagyon jól teljesít ezen a géptípuson...
- -
Lézer vágással elkészült egy egyedi objektív felfogatás az ILS lens mintájára, mivel itthon volt egy 1.4-1.8 zoomátfogású CT lens ami bár 100%-ban megegyezik ILS lens-el a projektor csak ILS fogadására lett felkészítve.
- -
Eltér a felfogatás, motorok és a csatlakozó. így készítettem egy manuális objektívet HC kontrasztú írisszel.
- -
Gyors felületes kalibrálás után 41,44fl fénysűrűséget mértem 292cm széles gain 1.2 Cinemascope vászonfelületemen. Átszámolva 3m széles AT 0,8 gain-es vászonfelületen 25fl amire képes. Van lehetőség ezt még fokozni modernebb lámpákkal +30-40% fénysűrűséggel ez még növelhető biztonságosan.
- -
A készülék összesen 639 vetített üzemórával rendelkezik. Megkapta a legújabb Firmware-t, teljes belső és fényút tisztítást.
- -
Remek felsőkategóriás vetítő kerekedett belőle. Sokaknak végállomást jelentene. Magas ANSI kontraszt, kiemelkedő DLP ON/OFF kontraszt, nagy fényerő, páratlan élesség. Dinamikus írisz kalibrálható bár ebben a menüpontban nem mélyültem el azért egy mérést megejtettem. Állítható a fehér érzékenység és a reakció idő illetve sötét reakció idő 0-250ig és még 2 másik opció a fehér színképzésével kapcsolatban. Nagyon minimálisra is állítható a működése, mértem 6000-17800:1-ig bezárólag.
- -
-
Múlt héten megérkezet USA-ból egy Christie HD6K-M 3chip DLP projektorom. Mivel sérült gépről lévén szó 6 munkaóra alatt teljesen visszaállt a gyári állapot, új video scaler kártyát kapott és tudásban sikerült jócskán a gyári fölé tornásznom.
- -
Gyárból kigurulva 2200:1 ON/OFF értéket produkál viszont -30% fénysűrűségért cserébe 4141:1 amiben maximalizáltam. ANSI kontraszt tuning is nagyon jól teljesít ezen a géptípuson...
- -
Lézer vágással elkészült egy egyedi objektív felfogatás az ILS lens mintájára, mivel itthon volt egy 1.4-1.8 zoomátfogású CT lens ami bár 100%-ban megegyezik ILS lens-el a projektor csak ILS fogadására lett felkészítve.
- -
Eltér a felfogatás, motorok és a csatlakozó. így készítettem egy manuális objektívet HC kontrasztú írisszel.
- -
Gyors felületes kalibrálás után 41,44fl fénysűrűséget mértem 292cm széles gain 1.2 Cinemascope vászonfelületemen. Átszámolva 3m széles AT 0,8 gain-es vászonfelületen 25fl amire képes. Van lehetőség ezt még fokozni modernebb lámpákkal +30-40% fénysűrűséggel ez még növelhető biztonságosan.
- -
A készülék összesen 639 vetített üzemórával rendelkezik. Megkapta a legújabb Firmware-t, teljes belső és fényút tisztítást.
- -
Remek felsőkategóriás vetítő kerekedett belőle. Sokaknak végállomást jelentene. Magas ANSI kontraszt, kiemelkedő DLP ON/OFF kontraszt, nagy fényerő, páratlan élesség. Dinamikus írisz kalibrálható bár ebben a menüpontban nem mélyültem el azért egy mérést megejtettem. Állítható a fehér érzékenység és a reakció idő illetve sötét reakció idő 0-250ig és még 2 másik opció a fehér színképzésével kapcsolatban. Nagyon minimálisra is állítható a működése, mértem 6000-17800:1-ig bezárólag.
- -
Re: Cseneles mozibirodalma
Tegnap rövid látogatást tettem Csenelesnél és bár nem emiatt mentem, megnéztem az Iscot működés közben.
A hír igaz
Kegyetlen éles képet ad a vászonra, pedig”csak”egy Dune a forrás. Jó mondjuk a Runco már önmagában is nagyszerű minőséget képvisel, de az Isco a cseresznye a habon. 4-5 jelenettel néztem meg a tudását és tényleg kegyetlen éles képet produkál. Gratulálok hozzá, klassz cuccot sikerült beszereznie a házigazdának.
Ja és úgy mellékesen a hang, főleg a basszusra gondolok, most tetszett nála a legjobban.
Re: Cseneles mozibirodalma
Megpróbálom én is megmagyarázni. Az írás után lesz egy videó link is, elég 2p40mp-től nézned.
Lehet az zavar be, hogy az ilyen lencséhez 2,35:1(cinemascope) arányú vászon szükséges, szemben az elterjedt 16:9 arányúakkal.
Nos, ha ilyen cinemascope vászna van az embernek akkor, ha 16:9-es filemt néz, pl.Avatar, akkor a vászon két oldalán fekete függőleges csík lesz. Ha ezzel a beállítással egy 2,35:1 arányú filmet nézünk, ahogy a videón a Casino Royale, akkor nem csak a két oldalon, hanem alul és felül is fekete sávok lesznek. Ezt kiküszöbölendő sokan ilyen esetben a zoomot alkalmazzák, addig tolva, amíg a kép szélei a vászon szélére nem passzolnak. Ilyenkor az alsó és felső csíkok a vásznon kívűlre esnek, amik abban az esetben, ha a vászon körül fekete anyag v festés van, nem fog látszódni. De, ahogy Cseneles is elmondta ilyenkor 33% a fényerőből a falra megy és így kárba vész.
Itt jön az anamorfikus lencse a képbe. Ugye ott tartottunk, hogy oldalt és alul felül is fekete sávok vannak. Ilyenkor a vetítő menüjében egy kattintás és megnyújtja a képet egészen a vászon aljáig és tetejéig. Viszont ilyenkor torz lesz a kép, ahogy említetted tojásfejűeknlesznek az emberek például. Ekkor kell betolni a vetítő elé az anamorfikus lencsét, ami eltüntetve ezt a torzítást, kihúzza a képet a vászon oldalaihoz. Így minden vetített pixel a vásznon.
https://youtu.be/q4ZBd9Ohblk?si=nDtn6KSc95KDgVNl
Re: Cseneles mozibirodalma
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5910
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1684
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Cseneles mozibirodalma
Re: Cseneles mozibirodalma
Ja értem!

Szerintem!
Re: Cseneles mozibirodalma
De akkor tojásfejűek lesznek?
Már régóta nem értem ezt, bocsánat.
Ha 16:9-be raksz egy keskenyebb képet, vagy nem fér el, vagy torzul nem?
Már régóta nem értem ezt, bocsánat.

Ha 16:9-be raksz egy keskenyebb képet, vagy nem fér el, vagy torzul nem?
Szerintem!
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
Nem! Az anamorfikus nyujtas vizszintesen tortenik 33% mertekben. A digitalis pedig fuggolegesen megegyezoleg. 2.35:1 es 2.40:1 keparanyu filmeknel nincs kepi tartalom vesztes. A filmek 95%-a ebben a kepformatumban van. Anamorfikus prizma hasznalata eseten 33% a fenyero novekedes is, mivel kihasznaljuk a fekete savokra eso fenysuruseget. Igy ha kizoomolunk egy 3m szeles kepet es merunk 20fl fenysuruseget, ezt anamorfikus prizma hasznalata eseten 25-26fl ertekre novekszik. Filmunk nativ felbontasa is 1920x815-rol 1920x1080-ra, tehat nativ fulhd felbontasra emelkedik. Ezek az aranyok igazak 4K eseten is. 16:9 vagy 16:10 l, JVC, Sony projektoroknal is tokeletesen mukodik a megfelelo nyujtasu vagy zsugorito anamorfikus egyseg eseten.
Vannak zsugorito prizmak is. Ezek a fuggolegesen digitalisan nyujtott kepet vissza egyenlo aranyban osszenyomjak. Igy a kapott kepmeret nem valtozik viszont a felbontas es a fenysuruseg no.
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
Sziasztok!
-
Utolsó fázisba lépett a vetített képi világ mozitermemben, elérte a valós FullHD maximumát. Mind sokan tudják egy 2.35:1, 2.40:1 képarányú film megjelenítőnk natív felbontásából 33%-ot elpocsékol, fekete sávokra. Igy FullHD esetén az 1920x1080 képpontból mindössze 815 pixel van kihasználva függőlegesen. A natív filmfelbontás 1920x815 képpont. Ezek alól kivételt képeznek a 16:9 képi tartalmak, többnyire sorozatok, focimeccses vagy az IMAX változó képarányú keverések. A kihasználatlan pixelek és elpocsékolt fény hasznosítására Anamorfikus nyújtást alkalmaznak az igazán injencek, maximalisták. "Belépő a nagy Mozi világába" Igy egy egyszerű digitális függőleges nyújtás(letterbox) és egy hardveres egyenesen arányos 16:9 esetén 1,33x-os vízszintes nyújtással élvezhetjük készülékünk maximális tudását. Cinemscope filmjeink valós 1080p felbontásban tárja elénk az apró részletek sokasságát. Rengeteg Anamorfikus prizma, lencse megfordult már nálam, Prismasinic, ISCO, Panamorf, Konika Minolta,Marantz, Runco, Schneider optik nyújtó illetve zsugorító darabjaik. Elég átfogó képet és véleményt tudtam formálni a technológia és gyakorlati alkalmazásukról. Előnyeik, hátrányaik aberációjuk,torzítás, lágyítás és egyeb hatásaikról a vetített képen. Hosszú idő volt mire feljutottam a csúcsra és végig lépkedtem a minőségi lépcsőt a műansznyi különbségek hajszolása útján. Megérkezett hozzám USA-ból egy AVSforumtárs jóvoltából a Runco WideVision ISCO IIIL 1,33x anamorfikus hengerlencse.
- - -
Úgy érzem a látottak alapján, hogy megérkeztem. Borotva élesen aberálás mentesen prezentálja mérnöki precizitását. Minimális kalibráció után a Runco VX22i ecoban 35fl-re, maximum fényerő módban 46fl-re növelte az új jövevény által a fénysűrűségét D6514 fehéregyensúl társaságában. Úgy vélem a FullHD-t kimaxoltam és érőt kell vennem magamon, emésztgetnem egy 4K natív dlp vételárát bár tudván ez a falat nem mostanában csúszik le az én torkomon. Ragaszkodva és megszokva a minőséget 30milla alatt csak kompromisszumokat kötök a mostani képminőséghez képest.
Kilátások, opciók és tervek mindig vannak, csak még nem döntöttem el, hogy melyik ujjamat harapjam meg.

-
Utolsó fázisba lépett a vetített képi világ mozitermemben, elérte a valós FullHD maximumát. Mind sokan tudják egy 2.35:1, 2.40:1 képarányú film megjelenítőnk natív felbontásából 33%-ot elpocsékol, fekete sávokra. Igy FullHD esetén az 1920x1080 képpontból mindössze 815 pixel van kihasználva függőlegesen. A natív filmfelbontás 1920x815 képpont. Ezek alól kivételt képeznek a 16:9 képi tartalmak, többnyire sorozatok, focimeccses vagy az IMAX változó képarányú keverések. A kihasználatlan pixelek és elpocsékolt fény hasznosítására Anamorfikus nyújtást alkalmaznak az igazán injencek, maximalisták. "Belépő a nagy Mozi világába" Igy egy egyszerű digitális függőleges nyújtás(letterbox) és egy hardveres egyenesen arányos 16:9 esetén 1,33x-os vízszintes nyújtással élvezhetjük készülékünk maximális tudását. Cinemscope filmjeink valós 1080p felbontásban tárja elénk az apró részletek sokasságát. Rengeteg Anamorfikus prizma, lencse megfordult már nálam, Prismasinic, ISCO, Panamorf, Konika Minolta,Marantz, Runco, Schneider optik nyújtó illetve zsugorító darabjaik. Elég átfogó képet és véleményt tudtam formálni a technológia és gyakorlati alkalmazásukról. Előnyeik, hátrányaik aberációjuk,torzítás, lágyítás és egyeb hatásaikról a vetített képen. Hosszú idő volt mire feljutottam a csúcsra és végig lépkedtem a minőségi lépcsőt a műansznyi különbségek hajszolása útján. Megérkezett hozzám USA-ból egy AVSforumtárs jóvoltából a Runco WideVision ISCO IIIL 1,33x anamorfikus hengerlencse.
- - -
Úgy érzem a látottak alapján, hogy megérkeztem. Borotva élesen aberálás mentesen prezentálja mérnöki precizitását. Minimális kalibráció után a Runco VX22i ecoban 35fl-re, maximum fényerő módban 46fl-re növelte az új jövevény által a fénysűrűségét D6514 fehéregyensúl társaságában. Úgy vélem a FullHD-t kimaxoltam és érőt kell vennem magamon, emésztgetnem egy 4K natív dlp vételárát bár tudván ez a falat nem mostanában csúszik le az én torkomon. Ragaszkodva és megszokva a minőséget 30milla alatt csak kompromisszumokat kötök a mostani képminőséghez képest.
Kilátások, opciók és tervek mindig vannak, csak még nem döntöttem el, hogy melyik ujjamat harapjam meg.


- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
Köszönöm a látogatást.
Pár hete rengeteget méregettem és próbáltam kicsit még csiszolni és végletekig optimalizálni az élményfaktort. Készült a szobám elkészültekor közzétett LFE lesugárzási preset mellé még 2 másik.
-
Egyikkel a végletekig igyekeztem csökkenteni a lecsenési időt. 200ms alatti az egesz LFE tartomány kivéve 20hz alatt szökik fel 300ms-ig, illetve 75-85Hz között. Engem is meglepett , hogy hagytam még tartalékot a rendszerben. Ez a beállítás jelenleg is fut, viszont sokaknak kissé unalmas, hogy is mondjam..nincs az a nagy VÁÓ faktor... steril bár végtelenségig részletgazdag. Nincs elfedés +-1.5dB frekvencia lesugárzás 23hz-től. 0,5dB amit emelnem is kellett a Dirac LFE jelszint beállításra, bár ez még úgy vélem a jövőben emelkedhet. Meglátjuk
KP is ezt hallotta.
- -
Másikban teszteltem az Ultimaxok határait. 18Hz frekvencián 105dB csúcsokat mértem referenci hangerő környékén. Ez a beállítás nagyon utős és dögös is egyben. Lecsengési idő minimálisan emelkedett.Demózni nem az igazi vele azoknak akik füle a tiszta, feszes, kifinomult torzízás mentes hanghullámokhoz szokott. Azon kívül ,hogy gyomorban érezhető megmozdít a szoba szerkezetében is dolgokat, így ekkora hangnyomáson a torítás felszökik 20hz alatt. Normál halknak bár nem mondható filmézésre kifejezetten tetszetős.
- -
A mérések simítások nélkül láthatóak. Jövőben ezeken még dolgozni fogok egy kicsit, igyekszem majd jobban optimalizálni, egységesíteni mindhárom hallgatói pozíció lesugárzását.

-
Egyikkel a végletekig igyekeztem csökkenteni a lecsenési időt. 200ms alatti az egesz LFE tartomány kivéve 20hz alatt szökik fel 300ms-ig, illetve 75-85Hz között. Engem is meglepett , hogy hagytam még tartalékot a rendszerben. Ez a beállítás jelenleg is fut, viszont sokaknak kissé unalmas, hogy is mondjam..nincs az a nagy VÁÓ faktor... steril bár végtelenségig részletgazdag. Nincs elfedés +-1.5dB frekvencia lesugárzás 23hz-től. 0,5dB amit emelnem is kellett a Dirac LFE jelszint beállításra, bár ez még úgy vélem a jövőben emelkedhet. Meglátjuk

- -
Másikban teszteltem az Ultimaxok határait. 18Hz frekvencián 105dB csúcsokat mértem referenci hangerő környékén. Ez a beállítás nagyon utős és dögös is egyben. Lecsengési idő minimálisan emelkedett.Demózni nem az igazi vele azoknak akik füle a tiszta, feszes, kifinomult torzízás mentes hanghullámokhoz szokott. Azon kívül ,hogy gyomorban érezhető megmozdít a szoba szerkezetében is dolgokat, így ekkora hangnyomáson a torítás felszökik 20hz alatt. Normál halknak bár nem mondható filmézésre kifejezetten tetszetős.
- -
A mérések simítások nélkül láthatóak. Jövőben ezeken még dolgozni fogok egy kicsit, igyekszem majd jobban optimalizálni, egységesíteni mindhárom hallgatói pozíció lesugárzását.
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5910
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1684
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Cseneles mozibirodalma
A hétvégén Csenelesnél jártam. Fél éven belül már másodszor. A dolog pikantériája az, hogy mindkétszer csak potyautas voltam
Igazából nagyon sok mindent nem tudok hozzátenni ahhoz, amit már többen megfogalmaztak korábban. A Wharfedale EVO hangsugárzó család ár/értékben nagyon ott van a szeren. Bírja a hangerőt is, mindemellett nagyon tisztán szól, és hangosan sem válik bántóvá/fárasztóvá. Bár ebben nyilvánvalóan a dirac is szerepet játszik. Megmondom őszintén számomra meglepetés volt, mennyire potensen szól mikor először hallottam fullosan bemérve egy komplett rendszerben. A centere pedig az átlag center méretéhez képest hatalmas és egyáltalán nem érződik, hogy a frontokéhoz képest gyengébb lenne a produkciója. Ami sok esetben azért nem így van.
A mély hang meg az egyik legjobb amit itthon hallottam. Mivel a szobája nem túl nagy méretű, a 30 centis mélysugárzók bőven elegendőek. A mélyeket amelyből 4 darab van, 2+2 DBA felállásban hajtja,két darab reflexes DIY Ultimax 12 elöl, és hátul két darab passzív membrános felállású Definitive Technology ami kvázi aktív hangelnyelőként működik. A februári állapothoz képest annyi változott,hogy a mostani felállás esetén még a múltkorinál is alacsonyabb utózengési ideje van a teljes basszus tartományban, ami elsőre szokatlan lehet. Eléggé száraz, instant indul, instant halkul ráadásul hangerőtől függetlenül. Emiatt egyrészt jól esik hangosítani, másrészt igényli is. Legalábbis én így érzem. Egy szubos rendszer ilyet még megközelítőleg sem tud. Tetszik vagy nem tetszik, ez van.
A vetített Runco képe pedig pazar. Újonnan ilyen képet csak brutális összegekért lehet venni. Értsd, nem 1 és nem 2 millió, de még csak nem is 3 vagy 4. De ezt az utóbbi időben már sokan sok helyen leírták. Aki már látott ilyen gépet az tisztában van vele, aki meg nem, az nagyrészt úgyse hiszi el. Hisz mindenhol a 4K-t, meg a 8K-t tolják az ember képébe.
Amin esetleg lehetne változtatni, az a surroundok elhelyezése. 5.1-es a felállás, de a Dolby ajánláshoz képest hátrébb vannak a surroundok. Ez sajnos egy kompromisszum, mert különben hátul nem lehetne eljárni a szobában. Kár hogy nincs egy lapos kivitelű surround a családban, vagy egy ugyanilyen hangszórókészletű beépíthető. Ez van.
A másik ami nem annyira ideális, az a két frontsugárzó helye. Eléggé sztereósan vannak felállítva. Az oldalfaltól kicsit, a hátsó faltól viszont nagyon el vannak húzva. Emiatt nem a vászonnal egy síkban vannak, hanem jóval előrébb. Kb. fél méterrel előrébb, de lehet több. Középről hallgatva tökéletes. De a 3-as kanapé két szélső pozíciójában így kissé féloldalas lesz a hang. A bal oldalt ülő személynek a bal front, a jobb oldalinak meg a jobb front lesz kb. fele vagy harmad olyan közel, mint a túloldali. Azt pedig ugye tudjuk, hogy minél közelebb ülünk valamihez,azt annál hangosabbnak halljuk. Illetve minél távolabb van egy hangforrás, annál halkabbnak halljuk. De ez valamilyen minden szobára jellemző. Főleg azokra, akik a mozit és a sztereót is egy hátsóval szeretnék megülni. Meg igazából minden tizen, huszon x négyzetméteres szobára. És szerintem a döntő többség ilyen.
Illetve amit Cutler is említett, a center elhelyezése. Ugye Cseneles nem szereti az áteresztő vásznakat. Én ezt elfogadom. Őt jobban érdekli a vetített kép. Viszont még úgy is, hogy 21:9 a vászon, és a center közvetlen a vászonkeret alatt helyezkedik el, azért kihallani, hogy nem mögötte van. Ettől még nem élvezhetetlen, vagy zavaró, de észrevehető. Persze a döntő többségnél ilyen, és nálam is itthon ugyan ilyen (még).
Összességében előnyökkel hátrányokkal együtt ez egy kiválóan kivitelezett moziszoba. Tokkal vonóval csomagolhatnák és elfogadnám simán saját magamnak is.

Igazából nagyon sok mindent nem tudok hozzátenni ahhoz, amit már többen megfogalmaztak korábban. A Wharfedale EVO hangsugárzó család ár/értékben nagyon ott van a szeren. Bírja a hangerőt is, mindemellett nagyon tisztán szól, és hangosan sem válik bántóvá/fárasztóvá. Bár ebben nyilvánvalóan a dirac is szerepet játszik. Megmondom őszintén számomra meglepetés volt, mennyire potensen szól mikor először hallottam fullosan bemérve egy komplett rendszerben. A centere pedig az átlag center méretéhez képest hatalmas és egyáltalán nem érződik, hogy a frontokéhoz képest gyengébb lenne a produkciója. Ami sok esetben azért nem így van.
A mély hang meg az egyik legjobb amit itthon hallottam. Mivel a szobája nem túl nagy méretű, a 30 centis mélysugárzók bőven elegendőek. A mélyeket amelyből 4 darab van, 2+2 DBA felállásban hajtja,két darab reflexes DIY Ultimax 12 elöl, és hátul két darab passzív membrános felállású Definitive Technology ami kvázi aktív hangelnyelőként működik. A februári állapothoz képest annyi változott,hogy a mostani felállás esetén még a múltkorinál is alacsonyabb utózengési ideje van a teljes basszus tartományban, ami elsőre szokatlan lehet. Eléggé száraz, instant indul, instant halkul ráadásul hangerőtől függetlenül. Emiatt egyrészt jól esik hangosítani, másrészt igényli is. Legalábbis én így érzem. Egy szubos rendszer ilyet még megközelítőleg sem tud. Tetszik vagy nem tetszik, ez van.
A vetített Runco képe pedig pazar. Újonnan ilyen képet csak brutális összegekért lehet venni. Értsd, nem 1 és nem 2 millió, de még csak nem is 3 vagy 4. De ezt az utóbbi időben már sokan sok helyen leírták. Aki már látott ilyen gépet az tisztában van vele, aki meg nem, az nagyrészt úgyse hiszi el. Hisz mindenhol a 4K-t, meg a 8K-t tolják az ember képébe.
Amin esetleg lehetne változtatni, az a surroundok elhelyezése. 5.1-es a felállás, de a Dolby ajánláshoz képest hátrébb vannak a surroundok. Ez sajnos egy kompromisszum, mert különben hátul nem lehetne eljárni a szobában. Kár hogy nincs egy lapos kivitelű surround a családban, vagy egy ugyanilyen hangszórókészletű beépíthető. Ez van.
A másik ami nem annyira ideális, az a két frontsugárzó helye. Eléggé sztereósan vannak felállítva. Az oldalfaltól kicsit, a hátsó faltól viszont nagyon el vannak húzva. Emiatt nem a vászonnal egy síkban vannak, hanem jóval előrébb. Kb. fél méterrel előrébb, de lehet több. Középről hallgatva tökéletes. De a 3-as kanapé két szélső pozíciójában így kissé féloldalas lesz a hang. A bal oldalt ülő személynek a bal front, a jobb oldalinak meg a jobb front lesz kb. fele vagy harmad olyan közel, mint a túloldali. Azt pedig ugye tudjuk, hogy minél közelebb ülünk valamihez,azt annál hangosabbnak halljuk. Illetve minél távolabb van egy hangforrás, annál halkabbnak halljuk. De ez valamilyen minden szobára jellemző. Főleg azokra, akik a mozit és a sztereót is egy hátsóval szeretnék megülni. Meg igazából minden tizen, huszon x négyzetméteres szobára. És szerintem a döntő többség ilyen.
Illetve amit Cutler is említett, a center elhelyezése. Ugye Cseneles nem szereti az áteresztő vásznakat. Én ezt elfogadom. Őt jobban érdekli a vetített kép. Viszont még úgy is, hogy 21:9 a vászon, és a center közvetlen a vászonkeret alatt helyezkedik el, azért kihallani, hogy nem mögötte van. Ettől még nem élvezhetetlen, vagy zavaró, de észrevehető. Persze a döntő többségnél ilyen, és nálam is itthon ugyan ilyen (még).
Összességében előnyökkel hátrányokkal együtt ez egy kiválóan kivitelezett moziszoba. Tokkal vonóval csomagolhatnák és elfogadnám simán saját magamnak is.
- -KP-
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5910
- Csatlakozott: 2003.06.02., hétf. 23:53
- Értékelés: 1684
- Tartózkodási hely: Bonyhád
Re: Cseneles mozibirodalma
Preisübersicht für 16:9 CouchScreen LeinwändeCseneles írta: ↑2024.02.26., hétf. 10:00https://couchscreen.de/
Az anyag nem vaszon, hanem egy hajlitott furner lemezte hasonlit…mint amit a butorok hatuljara szoktak rakni.
90 Zoll 16:9 CouchScreen Leinwand 1290 €
100 Zoll 16:9 CouchScreen Leinwand 1690 €
110 Zoll 16:9 CouchScreen Leinwand 2090 €
120 Zoll 16:9 CouchScreen Leinwand 2490 €
Nem olcsó. De ha valóban gain 2.0 és valóban hotspot mentes, akkor egyáltalán nem irreális ez az ár érte.
- Cseneles
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 793
- Csatlakozott: 2013.12.18., szer. 14:38
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Re: Cseneles mozibirodalma
https://couchscreen.de/
Az anyag nem vaszon, hanem egy hajlitott furner lemezte hasonlit…mint amit a butorok hatuljara szoktak rakni.
- thxfan
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2868
- Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
- Értékelés: 1199
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Cseneles mozibirodalma
Íves alr vászonnak lehet tudni a márkáját?
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000
- Zozi
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1848
- Csatlakozott: 2012.01.28., szomb. 00:29
- Értékelés: 974
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Cseneles mozibirodalma
Durva az a 88% bt2020…
Ilyet (kicsivel azért jobbat) csak az rgb lézeres gépek tudnak. Még a bragi is csak megközelíteni tudja szűrővel.
Ilyet (kicsivel azért jobbat) csak az rgb lézeres gépek tudnak. Még a bragi is csak megközelíteni tudja szűrővel.
* JVC DLA Z1 * gerriets opera white microperf CS 135" * Trinnov Altitude16 * topping e50 *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *
* FusionAmp PlateAmp * Apollon Audio NCMP 8350 * Apollon Audio NCMP 6350 * Pronomic XA1400 *
* MadVR PC * HKV Bold Series * BMS 18n862 * WaveForming * Harmony Elite * iPad mini * Sonoff *