A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Ez egy jó alap az összehasonlításhoz!
Kár, hogy csak hidalva lett megmérve. De amúgy csak onnan indítottam, hogy sztereóban (azaz nem hidalva) kicsit kevés a teljesítménye az UM15-22-höz, ennyi. Nyilván a visszaváltást kisebb teljesítményre jobban észreveszi az ember, én relatíve “nagy” visszalépésnek éltem meg. De ahogy nézem, nem nagyon lenne szembetűnő változás NX6000-re váltással. Még jó lett volna látni XTi sorozatból is eredményeket, illetve a QSC RMX sorozatból, főleg a nagyobb teljesítményűeket (XTi6002, ebben ugye sokkal jobb tápegység van elvileg, mint a kisebbekben, vagy QSC RMX 5050), mert ezeket is nagyon dicsérik. Viszont úgy látszik, nem sok esély van rá, mert kicsit elhalt a topik mára…
Crown tech support válasza: "There is an undefeatable 20Hz at 6dB / oct roll off HP designed in.". Szóval van, de gyakorlatilag elhanyagolható.
Ez típusonként eltér. Némelyiken kikapcsolható, sőt még a HP filter törési frekvenciája is állítható (15/30 Hz). Az új, olcsóbb verzióknál ezt a kapcsolót már kispórolták, a nagyobbakban pedig beköltözött a menübe.
Lehet hogy az idézett válasz konkrétan egy ilyen olcsóbb verzióról szólt, legalábbis remélhetőleg. Amennyiben egy általános válasz volt, akkor az elszomorító hogy nem írták le 2 mondatban, úgy ahogy Te megtetted! Egy hivatalos supporttól ezt várná el az ember.
Konkrétan az XLS1502-re kérdeztek rá. De egyszerűen rá lehet keresni a google-n: "crown xls undefeatable subsonic filter".
De gyakorlatilag minden végfok teljesítménye esik 20Hz alatt:
Summary of the 12 second 20hz sine wave test: The XLS 2500 maintained 242Vpp / 1,830w RMS for around 2.7 seconds and then dropped to 218Vpp / 1,485w RMS over the next second and was able to maintain that for about 5 seconds. The output then gradually decreased to 194Vpp / 1,176w RMS for the last second or so. At the very end of the 12 seconds the thermal light for channel 1 was lit but self-recovered after a few seconds.
Crown tech support válasza: "There is an undefeatable 20Hz at 6dB / oct roll off HP designed in.". Szóval van, de gyakorlatilag elhanyagolható.
Ez típusonként eltér. Némelyiken kikapcsolható, sőt még a HP filter törési frekvenciája is állítható (15/30 Hz). Az új, olcsóbb verzióknál ezt a kapcsolót már kispórolták, a nagyobbakban pedig beköltözött a menübe.
Lehet hogy az idézett válasz konkrétan egy ilyen olcsóbb verzióról szólt, legalábbis remélhetőleg. Amennyiben egy általános válasz volt, akkor az elszomorító hogy nem írták le 2 mondatban, úgy ahogy Te megtetted! Egy hivatalos supporttól ezt várná el az ember.
A mérésekből jól látszik, hogy a Crown XLS 20Hz-en kb -0,3dB-t mutat, ez simán belefér a gyárilag megadott 20Hz-20kHz +0dB, -1dB határba. De 10Hz-en is csak -1,5dB, ami simán korrigálható (megfelelő eszközökkel) ha valaki nagyon ezt akarja. De ahogy Tamoo is írta, még a legkomolyabb szubok sem tudják ezt az értéket megközelíteni sem, szóval a gyakorlati jelentősége nagyjából konvergál a nullához az XLS esetében. Vagy inkább azt lehetne mondani, hogyha mégis gyengén muzsikál egy XLS a szubtartományban, az nem ettől van.
Crown tech support válasza: "There is an undefeatable 20Hz at 6dB / oct roll off HP designed in.". Szóval van, de gyakorlatilag elhanyagolható.
Ez típusonként eltér. Némelyiken kikapcsolható, sőt még a HP filter törési frekvenciája is állítható (15/30 Hz). Az új, olcsóbb verzióknál ezt a kapcsolót már kispórolták, a nagyobbakban pedig beköltözött a menübe.
Lehet hogy az idézett válasz konkrétan egy ilyen olcsóbb verzióról szólt, legalábbis remélhetőleg. Amennyiben egy általános válasz volt, akkor az elszomorító hogy nem írták le 2 mondatban, úgy ahogy Te megtetted! Egy hivatalos supporttól ezt várná el az ember.
Crown tech support válasza: "There is an undefeatable 20Hz at 6dB / oct roll off HP designed in.". Szóval van, de gyakorlatilag elhanyagolható.
Ez típusonként eltér. Némelyiken kikapcsolható, sőt még a HP filter törési frekvenciája is állítható (15/30 Hz). Az új, olcsóbb verzióknál ezt a kapcsolót már kispórolták, a nagyobbakban pedig beköltözött a menübe.
Arról, hogy a Crown XLS állítólag a kimenő teljesítménye függvényében változtatja a saját átvitelét. Én személy szerint ilyesmiről csak itt hallottam, persze technikailag kivitelezhető lenne.
Jó lenne látni valami tényszerűséget erről.
Én annyit tudok, hogy mintha lenne az XLS-ben egy 20hz 6dB kiiktathatlan vágás. Lehet ezt látod az ábrán. Amit ha megnézel, most mennyiről beszélünk? Csökken 0,2dB-t 40 és 20hz között? Az ég világon semmi jelentőssége.
A crown xls nem vág 40hz alatt. Ne írjunk már le ilyeneket.
De... bár nem vészesen, csak mivel dinamikus limiter van benne, ki tudja mi van akkor, ha nagy terheléssel megy, de valószínűleg jobban letörik 20...40 Hz környékén.
XLS1502.png (51.66 KiB) Megtekintve 2599 alkalommal
hogy a hozzád hasonlóan dogmákra támaszkodó közönséget elérjék.
Fogalmazhatnék úgy is, hogy még sehol nem olvastam arról, hogy jobbak lennének hangban a d-class erősítők, de szívesen olvasnék egy valóban hiteles forrást erről a témáról.
Mondjuk amit hallottam crown d-clast mozira, nem hallottam az AB osztályhoz képest sem rosszabnak sem pedig jobbnak, de biztosan vannak jobb d-class végfokok, de azok nem az én műfajom.
Természetesen nem a hatásfokra és kompakt kivitelre értettem, az nagy fegyvertény a d-class mellett.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Számomra a high end gyártók kiesnek a látókörömből, még nem birtokoltam olyan készülékeket, és az érdekeiket sem ismerem, sajnos az ismeretségi körömben sincs egy high end gyártó sem, hogy informált legyek a témában.
Tulajdonképpen én is csak olvasgattam, és szedegettem össze némi információt, és régi dogmákra támaszkodom.
Ok, kicsit túloztam a dolgokon, a kommersz gyártók is class-D végfokokat használnak. Már a legkisebb SVS is ezzel készül. Innentől kezdve az AB csak marketing célokat szolgál, hogy a hozzád hasonlóan dogmákra támaszkodó közönséget elérjék.
Az üzleti érdekek nyilvánvalóan azt diktálják, hogy minél nagyobb haszonra tegyenek szert. Olcsón összerakni, drágán eladni, ez nem rocket science.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Számomra a high end gyártók kiesnek a látókörömből, még nem birtokoltam olyan készülékeket, és az érdekeiket sem ismerem, sajnos az ismeretségi körömben sincs egy high end gyártó sem, hogy informált legyek a témában.
Tulajdonképpen én is csak olvasgattam, és szedegettem össze némi információt, és régi dogmákra támaszkodom.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
de van egy nagy előnye az AB osztálnak pontosan a súlya, azon belül a trafó ill a kondenzátorok, amik jobban kontroll alatt tartják a hangszórót, vagyis a visszatermelt energiát jobban kezelik.
Ez így ahogy van, marhaság. A high end gyártók 5-6 éve már csak class-D végfokokat használnak a termékeikben: ICEPower, Claridy, SpeakerPower... Azok maradtak az AB osztálynál, akiknek az üzleti érdekük megkívánja. Az üzleti érdek nem korrelál a hangminőséggel.
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
Igen, eléggé megosztó ez a téma is, az biztos, hogy hatásfokban, teljesítményben magasabb szinten áll a D osztály mondjuk koncert hangosításában, vagy kereskedelmi mozikban.
Otthoni környezetben is terjed kisebb teljesítményben élég jó paraméterekkel, de van egy nagy előnye az AB osztálnak pontosan a súlya, azon belül a trafó ill a kondenzátorok, amik jobban kontroll alatt tartják a hangszórót, vagyis a visszatermelt energiát jobban kezelik.
Aztán lehet, hogy már ez is megdőlt, vagyis kitaláltak rá valamit a gyártók.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
Python ez igen érdekes, én meg pont nem ezt olvasom. Na mindegy, több hsz-re reagálok egyszerre.
Nekünk házimozisoknak egyik legjobb ár/érték arányú erősítő a Behringer NX6000/6000D. Nem véletlen, hogy az avsforumon nagyjából ez a kiindulási alap. A GSG-nél akik a Marty kiteket árulják és enyhe túlzással a közösség nagy része ezeket építi, szintén ez az ajánlott modell. A tudása és a teljesítménye nagyon rendben van az árához képest. 1100-1200W tud 8 Ohmon rms-ben. 4 Ohmon 1500 körül azt hiszem. Ezek nem katalógus, hanem kimért adatok. Annyiba kerül, mint egy crown xls1502 vagy nx3000, de annyit tud, mint ezekből két darab hidalva. Ugyanis két darab hidalt nx3000 modul van benne. Nem tudom a fan modtól miért kell félni, plug and play a dolog. Behringer venti kicsavaroz, Noctua venti becsavaroz. Egyedül a kábelt a csatlakozóhoz fogó trutyit kellett leszedni. Óvatosan késsel levágtam a lelógó részeket kétoldalt és utána a maradák már simán engedte magát. Pár perc volt az egész, nem kellett se ki, se beforrasztani semmit mert ez is plug and play.
A crown xls nem vág 40hz alatt. Ne írjunk már le ilyeneket. A crown xti1000 az, amivel gond volt. Azaz az előző generációs xti1000. Ott is csak ez a modell volt problémás, és "csak" 4 Ohmon. 8 Ohmon leadta a teljes teljesítményét. Az XTi2000 már ok volt. 1002 esetén nem tudom mi a helyzet, nem láttam eddig mérést róla. De gyanítom javították, mert anno elég nagy botrány volt a dologból és jócskán kapott a Crown a fejére a fórumozóktól (konkrétan Clown-nak nevezték őket hetekig). Sajnos a topiktémákat törölték az avsforumon és a crown saját fórumán is.
Szerintem a D osztály az utóbbi évek egyik legjobb vívmánya. Mármint a fejlődésük, elterjedésük. Persze aki akar választhat nagyméretű, nehéz, ineffektív, emiatt melegedő és az elektromos hálózatot jócskán terhelő erősítőket házomozi szub hajtásra. Szerintem viszont erre a feladatra pont szuper egy kicsi,könnyen mozgathatő. hűvös, halk és 90% feletti hatásfoka miatt hatékony D osztályú vas. Nem véletlen, hogy a mai aktív szubok döntő többsége már D osztályú hajtást kap. Az AB lassan kuriózum lesz. Inkább a sztereó vagy több csatornás végfokok marad a felhasználási területe, de itt is fokozatosan szorítja ki a D osztály. Nyilván egy jó AB helyett mondjuk LCR és surroundok hajtására én se használnék egy gagyi D-s vasat. De az hogy valami AB még nem garancia semmire. Itt is léteznek olcsó, gagyi kapcsolások, ahogy D-ből is vannak olcsó, gagyi kapcsolások, meg jobbak, fejlettebbek. Aztán el is érkeztünk a szokásos közhelyhez, mindegyikből lehet jót és rosszat is építeni.
van olyan hangsugárzókészítő cég (B&C), aki kifejezetten ezekhez az erősítőkhöz gyárt mélyhangszórókat:
Na itt van a kutya elásva, tehát speciális hangszóró kell hozzájuk, és ez a hangszóró is 37Hz- től indúl, inkább való koncertre mint mozihoz.
Abban igazad van, hogy a PA gyártók átálltak és folyamatosan állnak át a D osztályra, és a speckó hangszórókra, de teljesen más okok miatt. Ha benézel PA csoportokba, még mindíg sokan ajánlják az AB osztályt szubok hajtására, toppoknak ajánlják a D osztályt inkább.
Majd valamikor bepróbálkozom egy D osztályal én is, bár mozihoz jelenlegi AB osztállyal teljesen elégedett vagyok, és nem kell nagyobb teljesítmény sem, de azért motoszkál a bogár.
Azért az érdekes, hogy sokan elégedetlenek a szubok hajtására használt D osztállyal.
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
ott azt tanácsolták, hogy sokkal jobban járok egy old-school szerű AB-vel, pl XLi 3500,
Ezt javasoltam már én is, komoly viták voltak belőle, de nekem meggyőződésem, hogy bizony AB osztály jobb szubok hajtására, már csak a tápegység miatt is.
Ez eléggé általánosítás, ami ráadásul nem feltétlenül fedi a valóságot. A legkomolyabb teljesítményű erősítők ma már szinte mind D osztályúak, bár nyilván ez a nem a budget kategória (de azért vannak jóval olcsóbbak is, ha nem kell hegesztőgép szintű teljesítmény), van olyan hangsugárzókészítő cég (B&C), aki kifejezetten ezekhez az erősítőkhöz gyárt mélyhangszórókat: https://www.powersoft.com/en/products/t ... /x-series/ https://www.bcspeakers.com/en/products/ ... 0/1/21ipal
De lehetne említeni a jelnlegi csúcs Crown erősítőket (i-Tech HD, Macro Tech i) is mint D osztályú végfokok, amik talán használhatóak szubhoz is. :)
ott azt tanácsolták, hogy sokkal jobban járok egy old-school szerű AB-vel, pl XLi 3500,
Ezt javasoltam már én is, komoly viták voltak belőle, de nekem meggyőződésem, hogy bizony AB osztály jobb szubok hajtására, már csak a tápegység miatt is.
Mikor az ultimaxokat csináltam egy AB osztályú végfokkal teszteltem, igaz nem hajtottam ki rendesen, mivel bejáratós volt, de bőven maradt tartalék még a végfokban a végfok egy 50kg-os, 3kw-os hagyományos trafóval rendelkezett. De bőven van a PA kategóriában erre példa, és jó vasak is akadnak a "régi iskolából".
"A zene magasabb rendű minden tudománynál és filozófiánál." Ludwig van Beethoven
az AVSforum-os “mondás”, hogy az XLS-ek 40Hz-től lefelé már kezdenek vágni, 20Hz alatt pedig nincs átvételük, még bypass módban is… ezért gondoltam kipróbálni valami mást, ott azt tanácsolták, hogy sokkal jobban járok egy old-school szerű AB-vel, pl XLi 3500, az 10Hz-től már lineáris átvitellel rendelkezik, alatta úgyis DC protectbe megy, de más nincs benne. Mert ezek a belépő D osztályú cuccok teljesítmény adatai mind csak burst power spec-ek, 20…50ms-ig tudja csak leadni, utána erősen beesik (talán épp az XLS a kivétel, az nagyjából tudja RMS-ben is a spec-t). 10Hz végülis nem lényeg, csak ne a végfok legyen a gyenge pont…
Ez érdekes, ilyen méréseket nem végzett még senki, ami ezt igazolná?
Azért gondolom észrevennék a mozisok hogy csak a jelenet elején elég a kakaó, aztán meg elfogyna…
Sok pro sub le sem megy 20 Hz-ig, így az kevésbé szembetűnő.
Biztos találsz az igényeidnek megfelelő végfokokat, kíváncsian várom a tapasztalatodat hogy mennyit javul a hangzás!
Az ultimax 15 nem dual 4 Ohm, hanem dual 2 Ohm, így nem jön ki, amit javasolsz.
Akkor most hogy van bekötve? A dual 2 ohm-bol 4 ohm lesz? Vagy egy sztereo erősítő erősitő hajt 1 db subot? (2×2ohm)
Lentebb azt irtad, hogy a 4 subhoz 4 csatornát szeretnèl - ebből az következik - számomra - hogy csatornánként 4 ohm lesz.
A sub 1600w-ot kezel max, ha hihetünk a specnek.
Ehhez jó lehet Dynacord L3600 - ez 1700w/4 ohm/ch,
Vagy Lab Gruppen pdx 3000 - 1500w/4ohm/ch (nekem van ilyen, elégedett vagyok vele)
Crown xti6002 - 2100 w -
Yamaha px10 - ez mondjuk "csak" 1200w
Dsp nélkül pl. the t.amp proline 3000. 1500w/4ohm.
DE vehetsz még két db crown 2502-t a meglévő mellé és maradhatnak hídba kötve.
Valami olyan kellene, ami közelítőleg tudja is a specifikàcióban szereplő adatokat, mert az alacsony sub érzékenység miatt kellenek a wattok...
Ársávot nem írtál, ha lehet feljebb menni árban vannak még bika erősítők (pl lab gruppen fp10000q 4x2100w 4ohm) a piacon.
Pontosan, sorba van kötve így 4 Ohm eredő 1 db sub. A 8 Ohm is megoldás lehet, csak térben picit messzebb vannak egymástól, így nem akarom keresztül-kasul kabelezni őket.
A Dynacord l3600fd tetszik nekem is, a Lab Gruppen PDX 3000 viszont egy átcsomagolt Behringer NX3000D-nek (Mióta a Music Tribe megvásárolta a LaB Gruppen-t) tűnik, csak drágább… :-( a PC sw pont ugyanaz mindkettőhöz… emiatt kicsit ódzkodom tőle, illetve ugyanúgy kell neki FAN mod is… hangos.
4 erősítőt nem akarok, így is tele van a rack már… illetve az az AVSforum-os “mondás”, hogy az XLS-ek 40Hz-től lefelé már kezdenek vágni, 20Hz alatt pedig nincs átvételük, még bypass módban is… ezért gondoltam kipróbálni valami mást, ott azt tanácsolták, hogy sokkal jobban járok egy old-school szerű AB-vel, pl XLi 3500, az 10Hz-től már lineáris átvitellel rendelkezik, alatta úgyis DC protectbe megy, de más nincs benne. Mert ezek a belépő D osztályú cuccok teljesítmény adatai mind csak burst power spec-ek, 20…50ms-ig tudja csak leadni, utána erősen beesik (talán épp az XLS a kivétel, az nagyjából tudja RMS-ben is a spec-t). 10Hz végülis nem lényeg, csak ne a végfok legyen a gyenge pont…
Az ultimax 15 nem dual 4 Ohm, hanem dual 2 Ohm, így nem jön ki, amit javasolsz.
Pont hogy de. Belül összekötöd az ultikat 4ohm-ra. Utána összekötöd a szubjaid kívül 4+4 és lesz egy eredő 8 Ohmos ellenállásod. Illetve kettő. Mert ugye 4 szubot szeretnél használni.
Az ultimax 15 nem dual 4 Ohm, hanem dual 2 Ohm, így nem jön ki, amit javasolsz.
Akkor most hogy van bekötve? A dual 2 ohm-bol 4 ohm lesz? Vagy egy sztereo erősítő erősitő hajt 1 db subot? (2×2ohm)
Lentebb azt irtad, hogy a 4 subhoz 4 csatornát szeretnèl - ebből az következik - számomra - hogy csatornánként 4 ohm lesz.
A sub 1600w-ot kezel max, ha hihetünk a specnek.
Ehhez jó lehet Dynacord L3600 - ez 1700w/4 ohm/ch,
Vagy Lab Gruppen pdx 3000 - 1500w/4ohm/ch (nekem van ilyen, elégedett vagyok vele)
Crown xti6002 - 2100 w -
Yamaha px10 - ez mondjuk "csak" 1200w
Dsp nélkül pl. the t.amp proline 3000. 1500w/4ohm.
DE vehetsz még két db crown 2502-t a meglévő mellé és maradhatnak hídba kötve.
Valami olyan kellene, ami közelítőleg tudja is a specifikàcióban szereplő adatokat, mert az alacsony sub érzékenység miatt kellenek a wattok...
Ársávot nem írtál, ha lehet feljebb menni árban vannak még bika erősítők (pl lab gruppen fp10000q 4x2100w 4ohm) a piacon.