Jogszabály nincs de a gyártók is ajánlják, nyilván ha vki egy évben max. 2.000.km-t gurul, valszeg ott nem lesz gáz. (gyártás éve amúgy benne van a sisakban)
A napokban összefutottam a volt oktatómmal, motorosrendőr volt, meg rendőröket és képzett ki vezetésre, anno "őrezredes" volt, védett személyeket szállított, és vmiért a bukó szóba került, és lehető legtermészetesebben mondta, hát 3 évente úgyis cserél az ember, amin meg is lepődtem.
Protektor: apám idegsebészeten fekszik, gerinccel műtik, aztán lett egy új szobatársa, olyan 30+ -os srác. Feleségével mentek egy Yamahával, kissé elbambult, tájat nézte és egy autó befordult előtte, szabályosan, hátsót fékezett azt mondta, nem emlékszik másra, (a tesója azt mondta neki, hogy a motor hátsó része tört inkább.) Na most a lényeg, hogy a kabátjából, kivette a gyári protektort (mondjuk azokat általában érdemes azonnal cserélni, vagy legalábbis megnézni a level szintjét és az alapján), és egyik csigolyája repedt, pont ahol pont a protektor lett volna, a feleségének meg a bokája tört, hiába volt magas szárú csizma (nem motoros), a doki mint egy puzzle-t rakta össze neki.