Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
- gianni321
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2515
- Csatlakozott: 2010.09.15., szer. 12:10
- Értékelés: 824
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Kerékpározás
Egy kis segítséget szeretnék kérni: országútis cipőt kell vennem, holnap Pesten vagyok, milyen boltokba érdemes elmenni?
Ahol van választék nem feltétlenül csak a 150ezres kategória van és még segítőkészek is...
Előre is köszönöm.
Ahol van választék nem feltétlenül csak a 150ezres kategória van és még segítőkészek is...
Előre is köszönöm.
Hypsos Ferrum --> Lumin U1 Mini --> Audiomat Maestro 3 --> VTL TL 6.5 Signaure --> VTL ST-150 --> Sonus Faber Stradivari
Kábelezés: MDA
Kábelezés: MDA
Re: Kerékpározás
Szemem a pályán

Bár, akkor nem figyeltem semmit,de most aktualitása lett és példának jó

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kerékpározás
25-s GP5000 volt latex belsővel.A felnit nem mértem és van ahol 50-nek írják, van ahol pedig 52-nek.
Revi mindent megfigyel vagy megkérdez és nem felejt
Revi mindent megfigyel vagy megkérdez és nem felejt

Re: Kerékpározás
Vittoria Corsa CX EVO szok lenni ebay 23as. Nem is neccces az ára. Nekem szingón van ilyen,két szetten is, nem gurul rosszul(latexes). 23 és 25 van. A 23 is jól lejtőzik,ha kanyarog. Az abasári mátra körön azzal lejtőztem Atival. Neki szerintem 25ös conti5000 volt,talán latexxel. Végig egymás seggében voltunk, nem osztott-szorzott, 23 vagy 25. (50es karbon mindkét kerék,de lehet övé 55)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kerékpározás
És igazából nekünk ez számít: Tapasztalat. Ne egy marketinges mondja meg,hogy nekünk mi a jó. Aki már bringázik egy ideje, össze tudja hasonlítani a gumikat (is) és tudja,hogy neki melyik szélesség a megfelelő. 

Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13961
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8898
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Nekem az az észrevételem, hogy a szélesebb gumik stabilabbak kanyarban és jobban irányíthatóak lejtmenetben.
Apósom a Postásban tekert elég sokáig, aztán a mai napig nyomja, már 80 felett, de tavaly is felment a kékesre. Volt egy Colnago Dream bringája, amire valahonnan szerzett 19!-es Hutchinson gumikat (Pontos típusra nem emlékszem). Szinte a felni szélesebb volt, baromira furcsálltam, mire mondta, hogy mennyire büszke, h tudott szeretni, mert eddig csak 21-essel ment, de a keskenyebb gyorsabb, csak nem nagyon lehet kapni.
Én akkor 23-as, vagy 24-est használtam ugyanebből a típusból, mert egyébként nagyon jónak tartottam én is, de akkoriban találtam a Tufot, így váltottam és a használtakat, mivel még teljesen jók voltak, felakasztottam a polcra.
Pár hónap múlva az aposom szólt, h szétcseszte az egyik gumit, kölcsönadnám-e neki az én használtjaimakat, amíg nem tud szerezni másikat. Mondtam, h persze, vigye.
Pár hét múlva felhívott, h nem gondolta volna, de ezek a szélesebbek jobbak, mint a 19-esek, amit ő jobbnak gondolt és sokkal jobbak, mint a régebben használt 21-esek. Azóta is ezt a méretet használja, igaz most valami Vittoriája van, ha jól emlékszem.
Emlékszem, annó “Mártika” is ki volt akadva, h miért a szélesebb Tufot viszem.
Hát ezek mennek, meg a szélesebb abroncsok…
Apósom a Postásban tekert elég sokáig, aztán a mai napig nyomja, már 80 felett, de tavaly is felment a kékesre. Volt egy Colnago Dream bringája, amire valahonnan szerzett 19!-es Hutchinson gumikat (Pontos típusra nem emlékszem). Szinte a felni szélesebb volt, baromira furcsálltam, mire mondta, hogy mennyire büszke, h tudott szeretni, mert eddig csak 21-essel ment, de a keskenyebb gyorsabb, csak nem nagyon lehet kapni.
Én akkor 23-as, vagy 24-est használtam ugyanebből a típusból, mert egyébként nagyon jónak tartottam én is, de akkoriban találtam a Tufot, így váltottam és a használtakat, mivel még teljesen jók voltak, felakasztottam a polcra.
Pár hónap múlva az aposom szólt, h szétcseszte az egyik gumit, kölcsönadnám-e neki az én használtjaimakat, amíg nem tud szerezni másikat. Mondtam, h persze, vigye.
Pár hét múlva felhívott, h nem gondolta volna, de ezek a szélesebbek jobbak, mint a 19-esek, amit ő jobbnak gondolt és sokkal jobbak, mint a régebben használt 21-esek. Azóta is ezt a méretet használja, igaz most valami Vittoriája van, ha jól emlékszem.
Emlékszem, annó “Mártika” is ki volt akadva, h miért a szélesebb Tufot viszem.


Hát ezek mennek, meg a szélesebb abroncsok…

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
NU, ne keresd.... Az itt leírtakból jól látazik, hogy a való világban nincs egyértelműen gyorsabb gumi, csak adott útviszonyokhoz, igénybevételhez,optimálisan, vagyis kedvezően viselkedő. Az elméleti fizika területén egyértelmű,hogy vékony, kemény, de ezt az élet felülírhatja. Életszerű a szélesebb gumik normál felhasználása, ahol tizedek, de inkább századok döntenek, ott át kell gondolni. De véknyabb gumival is nyomásfüggő. Egy 22-est lehet annyira leengedni, hogy kényelmes legyen, amivel meg puhábbra lehet egy 32-est, az már nem road racing bike kategória. Az már tényleg inkább gravel, vagy touring.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Egyébként ezekben a tesztekben, írásokban egy dolog nem hangzik el soha: a ballonosabb gumi kerülete nagyobb. Azonos pedálütem és áttétel esetén magasabb sebességgel halad. Kvázi végáttétel... És ez Wattban nem fog értelmezhetően többet kérni, cserébe a gyorsulása picit gyengébb. Az igénybevétel dönti el, melyik "végáttétel" lesz kifizetődöbb. Sok gyorsítás, pörgősebb kell(kisebb gumi), statikusra lehet hosszabb (nagyobb gumi)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Na csak átfutottam..... a fizika törvényeit a magyar utak ninőségével magyarázni asszem utópia lenne
de ezt megteszi a gcn is a saját útjaikról ugyanezt elmondja. A másik,hogy kényelem. Igen, kényelmesdbb, de ettől a régi tanok mitsem változnak. Jó úton a vékony a gyorsabb.
Azért a végére kicsit elbizonytalanodik...
Ja, kedvenc mondatom, hogy a szélesebbnek jobb a gördülési ellenállása, ez tény D sajnos pont nem, ha ideális körülmények esetén vuzsgáljuk. Keverik a fizika törvényeit a xar utak adta lehetőséggel és az átlagbringás igényeivel. Itt csak egy a baj, mondják azt, hogy kényelnesebb(de átlagos közúton ez se igaz), de ne akarják ezt fizikai tényként beállítani...
Amúgy kanyarokban szerintem a 22-25 az ideálus. a kisebb tényleg instabolabb ldhet, y nsgyobb viszong máf oldalirányban jobban defofmálódhat, esetleg a nagyobb erökar miatt(gumi magassága) könnyebben le is fordulhat a felniről, bár ilyet még sose láttam.
Xal, jó az mind, csak guruljon, csak mosolyfakasztó, hogy "tény"

Azért a végére kicsit elbizonytalanodik...
Ja, kedvenc mondatom, hogy a szélesebbnek jobb a gördülési ellenállása, ez tény D sajnos pont nem, ha ideális körülmények esetén vuzsgáljuk. Keverik a fizika törvényeit a xar utak adta lehetőséggel és az átlagbringás igényeivel. Itt csak egy a baj, mondják azt, hogy kényelnesebb(de átlagos közúton ez se igaz), de ne akarják ezt fizikai tényként beállítani...
Amúgy kanyarokban szerintem a 22-25 az ideálus. a kisebb tényleg instabolabb ldhet, y nsgyobb viszong máf oldalirányban jobban defofmálódhat, esetleg a nagyobb erökar miatt(gumi magassága) könnyebben le is fordulhat a felniről, bár ilyet még sose láttam.
Xal, jó az mind, csak guruljon, csak mosolyfakasztó, hogy "tény"

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Nemrég beoakoltam egy valag fotót erről a bicahis bibliából. A fizika azóta nem változott, ahogy Newton törvényei sem bő 400év alatt... nem a gumisok fogják átírni a fizikát. Egyébként a véknyabb gumi kevésbé deformálódik gördüléskor (merhogy nehezebben nyomódik be, ahogy beképletezted a kisebb felúletre esö nyomást. maga a gumi kevésbé deformálódik), ettöl gurul jobban. Cserébe a szélesebb az úthibát jobban kezeli,de ehhez már elég xar út kell,hogy a 23 kevés legyen.Rotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 14:53Lehet benne valami...trane írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:56nem is mérnöknek kell ehhez lenniRotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:49"...a ballonosabb gumi jobban gurul..."
https://bikemag.hu/magazin/orszaguti-gu ... bb-a-jobb/
Szégyen, nem szégyen, mérnökként sem tudok rájönni ennek az állításnak a "fizikájára".
Szerintetek?![]()
> közgazdásznak
![]()
Én azért (az iskolai fizika versenyeken elég jól teljesítő, jelenleg mérnök-informatikusnak tanuló legnagyobb fiam közreműködésével) megszültem egy - igaz kissé "izzadságszagú" - teóriát: szóval; az azonos nyomásra fújt, azonos anyagminőségű gumiabroncsok esetében (amennyiben a terhelő súly is azonos) a kevésbé ballonos, tehát az aszfalttal kisebb felületen érintkező abroncsok és az úttest felülete között nagyobb nyomás mérhető (p = F/A). Ez a nagyobb nyomás nagyobb deformációs alakváltozást okoz a gumiabroncsban, melynek következtében többlet erőkifejtés szükséges a jobban deformálódó gumiabroncsok forgó mozgásának fenntartásához. Ugyanakkor ez az elmélet is sántít szerintem, mivel a deformáció térfogatcsökkenést okoz az abroncsban, mellyel párhuzamosan (p1 x V1 = p2 x V2, amennyiben a hőmérsékletet állandónak tekintjük) a guminyomás megemelkedik, vagyis ez a(z elméleti...) deformáció a térfogatcsökkenéssel együtt megnövekedő guminyomással pillanatról pillanatra kvázi önmagától kompenzálódik.
Emellett a fenti, elméleti jellegű "hátrányt" a ballonosabb abroncsok nagyobb légellenállása és tömege szvsz. amúgy is "felülírja", vagyis a kisebb szélességű abroncsokkal szemben csak a kényelem és a tapadás (hiánya), illetve a felütéses defektek nagyobb valószínűsége hozható fel.
Szóval, szépen meggyőztem magam, hogy műszakilag még mindig nem értem(de nem is vagyok sem közgazdász, sem marketinges...).
Nincs baj a szélesebb gumival, mi Sebivel nemrég ezen majdnem ölre mentúnk, kinek-mi adja jól, egyedül a rizsa gáz, amivel a gyártó akarja elhitetni,ami nem teljesen igaz

Magaslabda,de lecsapom... Ganna az egyórás w rekordra 23as gumit tett fel.
Én használok 22,23 és 25öst... Bármelyikkel, bárhol el tudok menni, nagy difit nem érzek, mindegyikhez kell az úthoz igazított megfelelő nyomás.a felnik keresztmetszetei kózött már érezhetőbb az eltérés, de arra úgyelni kell a felni szélességéhez legyen igazítva a gumi. Pl a lenti linkelt Bora 20,2mm széles. 23 a max rá. De 24 széles felnire ne nagyon tegyünk 23ast inkább 24-25. Sok új felni 28mm széles. Van aki 25öst tesz rá,de érdemes másnem a felni védelme érdekében tartani a 28at.
Ja, a bikemag cikket el se olvastam

Keresd vissza a 4 kifotózott kónyvlapot...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Beszéltem sráccal. Nekem alkatrésznek jó lesz. Várok egy hetet, hátha valakinek ilyen kell,ne pecázzam el előle.lacee írta: ↑2022.10.31., hétf. 13:13A céges telót újra kellett telepítenem (laggol)aztán a facét nem telepítettem fel,így a másik számról ment , ott is benne voltál,utánna gondolkoztam, hogy ide kellett volna privibe...![]()
Ha rendben van akkor jó vétel lett volna, múltkor a vágyott kormány volt csak messze az is....![]()
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Csak szemléltetni is próbálták néhány ábrával.
https://www.schwalbetires.com/technolog ... esistance/
Re: Kerékpározás
A marketingesek is hasonló eredményre jutottak, mint Ti.Rotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 14:53
Lehet benne valami...
Én azért (az iskolai fizika versenyeken elég jól teljesítő, jelenleg mérnök-informatikusnak tanuló legnagyobb fiam közreműködésével) megszültem egy - igaz kissé "izzadságszagú" - teóriát: szóval; az azonos nyomásra fújt, azonos anyagminőségű gumiabroncsok esetében (amennyiben a terhelő súly is azonos) a kevésbé ballonos, tehát az aszfalttal kisebb felületen érintkező abroncsok és az úttest felülete között nagyobb nyomás mérhető (p = F/A). Ez a nagyobb nyomás nagyobb deformációs alakváltozást okoz a gumiabroncsban, melynek következtében többlet erőkifejtés szükséges a jobban deformálódó gumiabroncsok forgó mozgásának fenntartásához. Ugyanakkor ez az elmélet is sántít szerintem, mivel a deformáció térfogatcsökkenést okoz az abroncsban, mellyel párhuzamosan (p1 x V1 = p2 x V2, amennyiben a hőmérsékletet állandónak tekintjük) a guminyomás megemelkedik, vagyis ez a(z elméleti...) deformáció a térfogatcsökkenéssel együtt megnövekedő guminyomással pillanatról pillanatra kvázi önmagától kompenzálódik.
...

https://www.schwalbetires.com/technolog ... esistance/
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
Online
Re: Kerékpározás
Én közgazdásznak tanultam kereskedelem,marketing szakon, üzletszervezés szakirány. Így én végképp csak erről az oldalról tudom érteni.
a fizikai oldalt csak józan paraszti ésszel tudom elképzelni, de ebben az esetben nem értem 


- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2078
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1253
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Lehet benne valami...trane írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:56nem is mérnöknek kell ehhez lenniRotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:49"...a ballonosabb gumi jobban gurul..."
https://bikemag.hu/magazin/orszaguti-gu ... bb-a-jobb/
Szégyen, nem szégyen, mérnökként sem tudok rájönni ennek az állításnak a "fizikájára".
Szerintetek?![]()
> közgazdásznak
![]()

Én azért (az iskolai fizika versenyeken elég jól teljesítő, jelenleg mérnök-informatikusnak tanuló legnagyobb fiam közreműködésével

Emellett a fenti, elméleti jellegű "hátrányt" a ballonosabb abroncsok nagyobb légellenállása és tömege szvsz. amúgy is "felülírja", vagyis a kisebb szélességű abroncsokkal szemben csak a kényelem és a tapadás (hiánya), illetve a felütéses defektek nagyobb valószínűsége hozható fel.
Szóval, szépen meggyőztem magam, hogy műszakilag még mindig nem értem

Re: Kerékpározás
A céges telót újra kellett telepítenem (laggol)aztán a facét nem telepítettem fel,így a másik számról ment , ott is benne voltál,utánna gondolkoztam, hogy ide kellett volna privibe...

Ha rendben van akkor jó vétel lett volna, múltkor a vágyott kormány volt csak messze az is....

- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2078
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1253
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
"...a ballonosabb gumi jobban gurul..."
https://bikemag.hu/magazin/orszaguti-gu ... bb-a-jobb/
Szégyen, nem szégyen, mérnökként sem tudok rájönni ennek az állításnak a "fizikájára".
Szerintetek?
https://bikemag.hu/magazin/orszaguti-gu ... bb-a-jobb/
Szégyen, nem szégyen, mérnökként sem tudok rájönni ennek az állításnak a "fizikájára".

Szerintetek?

Re: Kerékpározás
Akkor ez körbeért, én hívtalak, hogy ki vagy

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2078
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1253
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Nyilván sosem fogom megtudni, de nagyon kíváncsi lettem volna, mi lett volna, ha ma nem "akad fenn" rögtön az első körben az emelkedőn megálló tömegben (vagyis ha az első sorból rajtolhatott volna). Respect, innen nálam Ő a győztes! (Persze, nem tagadom, elfogult vagyok.)avl2 írta: ↑2022.10.30., vas. 19:12...a multkor ugye estit nyert: https://cyclocross24.com/race/12209/ https://www.youtube.com/watch?v=gvSfVWEwXZU
ma VK-n 5. https://cyclocross24.com/race/12244/

Amúgy - és nehogy félreértsétek; egyáltalán nem bántás, vagy kritika - tök aranyos az angolja. (Azon viszont már kicsit csodálkozom, amikor akár évtizedes profi karriert követően többen pl. spanyolul / olaszul / franciául válaszolnak a Eurosport angolul feltett kérdéseire.

Re: Kerékpározás
a multkor ugye estit nyert: https://cyclocross24.com/race/12209/ https://www.youtube.com/watch?v=gvSfVWEwXZUAAttila írta: ↑2022.10.23., vas. 16:25Azért szoktunk itt menni több mindennel is (mtb, trekking,cx) minden nagyon jó, amit tekerünk.
Vas Blanka éppen lemaradt a VK Tábori futamának dobogójáról. Az első 9-ben csak Ő volt nem holland nemzetiségű. Szép eredmény, ez volt az idei első VK futama. Csak. Azon tűnődtem, hogy mennyien fognak fanyalogni, hogy az elmúlt 4 versenyből hármat behúzott, az egyiken második lett. Azt nem nézik, hogy Blanka 2. kategóriás versenyeken indult. Nagyon durván mentek a csajok. Volt könyöklés,kiszorítás,minden. Az első helyezett kb. 75-85%-ban utazott. Az utolsó kör felénél ritmust váltott és senki nem bírt vele menni. Hozzáteszem, ez volt a 3. futam és mind a hármat ő nyerte.
ma VK-n 5. https://cyclocross24.com/race/12244/
Fem igen profin megy, a szezonban 4. VK-t nyerte zsinorban,
csak Katie Compton nyert egyszer 4-et vagy lehet 5-öt zsinorban: https://cyclocross24.com/rider/katherin ... 2010-2011/
Online
Online