Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
- Szalon
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 969
- Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
- Értékelés: 1507
- Tartózkodási hely: Basel
Re: Autós topik autósoknak
Sunday Funday
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 472
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
"aki tudja saját hálózatról(napkollektor) tölteni"
Arról nem lesz könnyű tölteni...
Arról nem lesz könnyű tölteni...
zoli73 írta: ↑2024.09.29., vas. 19:49Ez csak a Te példád, de ez egyáltalán nem általános.
Én úgy látom, hogy aki akart, ill. megtehette már vásarolt villanyautót.
Azért valljuk be, mint minden újdonság, az elektromos autó igen drága. Olcsóbban üzemeltethető, mint a belsőégésűek, de csak annak, aki tudja saját hálózatról(napkollektor) tölteni, viszont ez az emberek legalább felének nem opció.
Az elektromos autók jelenleg legnagyobb "bevetési területe" a város, viszont ahogy hallom(médiából, tulajdonosoktól), pl. Budapesten nem kielégítő a töltők száma, és ezeken töltve már nem is olyan gazdaságos.
Ezek mellett a villanyautók még nem alternatívák minden feladatra, így sokaknál nem is jöhet számításba.
Nyilván ez, vagy valami hasonló a jövő, de még bőven van mit reszelni az elektromos autókon, hogy nagyobb teret nyerjenek, vonzóbbak legyenek mindenki számára.
Vegül, ha már Te is a saját példádat hoztad fel, akkor én is bátorkodom az enyémet.
Évi 35-40e km-t autózom, ennek legalább 80%-a autópálya, rend szerint több száz kilóméteres utakon, pl. holnap hajnalban is vár rám egy 400+ km-es út.
Erre a feladatra tudtommal az elektromos autók többsége nem alkalmas/ideális, ami mégis ilyen, az számomra totál lőtávolon kívül esik, és az emberek jelentős része kb. ebben a cipőben jár.
Ehhez még hozzáveszem azt a körülményt, hogy sokat járok olyan helyeken, ahol semmiféle töltési lehetőség nem elérhető, ill. nem kivitelezhető a töltés.
Ahogy látom az elektromos autók jelenlegi helyzetét, nekem és a hozzám hasonló embereknek, még belátható ideig nem lesz alternatíva.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Ez csak a Te példád, de ez egyáltalán nem általános.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 13:02Dehogy felejtős. Éve óta nagy megelégedettséggel használjuk. Évente 1,5M forint üzemanyagköltséget takarítunk meg vele.stx írta: ↑2024.09.29., vas. 12:59Ahogy látjuk, elemes autó felejtős.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 10:52
Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Mindenki úgy spórol, ahogy tud.![]()
Én úgy látom, hogy aki akart, ill. megtehette már vásarolt villanyautót.
Azért valljuk be, mint minden újdonság, az elektromos autó igen drága. Olcsóbban üzemeltethető, mint a belsőégésűek, de csak annak, aki tudja saját hálózatról(napkollektor) tölteni, viszont ez az emberek legalább felének nem opció.
Az elektromos autók jelenleg legnagyobb "bevetési területe" a város, viszont ahogy hallom(médiából, tulajdonosoktól), pl. Budapesten nem kielégítő a töltők száma, és ezeken töltve már nem is olyan gazdaságos.
Ezek mellett a villanyautók még nem alternatívák minden feladatra, így sokaknál nem is jöhet számításba.
Nyilván ez, vagy valami hasonló a jövő, de még bőven van mit reszelni az elektromos autókon, hogy nagyobb teret nyerjenek, vonzóbbak legyenek mindenki számára.
Vegül, ha már Te is a saját példádat hoztad fel, akkor én is bátorkodom az enyémet.
Évi 35-40e km-t autózom, ennek legalább 80%-a autópálya, rend szerint több száz kilóméteres utakon, pl. holnap hajnalban is vár rám egy 400+ km-es út.
Erre a feladatra tudtommal az elektromos autók többsége nem alkalmas/ideális, ami mégis ilyen, az számomra totál lőtávolon kívül esik, és az emberek jelentős része kb. ebben a cipőben jár.
Ehhez még hozzáveszem azt a körülményt, hogy sokat járok olyan helyeken, ahol semmiféle töltési lehetőség nem elérhető, ill. nem kivitelezhető a töltés.
Ahogy látom az elektromos autók jelenlegi helyzetét, nekem és a hozzám hasonló embereknek, még belátható ideig nem lesz alternatíva.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Online
Az ok hogy vannak akiknek bejön,de a többség nem bízik ezekben még,és inkább vesznek hagyományos vasat mint elektromost.Ha nem otthon töltöd,akkor szinte olcsóbb egy benzinest tankolni,mint a kutakon,vagy egyéb helyeken ezeket tölteni,ez is érdekes,vagy inkább érthetetlen.
Hegyekben állnak a gyártók telephelyein az elkészült villany vasak,és ezért is döglik be a kiszolgáló ipar is.Volt egy erős felfutás még újdonság volt,ezért is vágott bele minden márka,de ez most lecsengőben van,és hogy hogyan is fog ez alakulni,azt nem lehet tudni.
Az is kizárt dolog amit pedzegetnek,hogy belátható időn belül kivezetnek minden belső égésű motort,és csak villanymotor lesz minden autóban.Ja persze,hisszük is meg nem,de inkább nem.
Re: Autós topik autósoknak
Hidd el hogy sokaknak felejtős,és ahogy nézem az eladásokat,ez már a gyártóknak is inkább nyűg.Használtan eladni is baromi nehéz,nem is beszélve a nagy,3-4 éves korára 50-60%-os értékvesztésről,drága szervizelésről,magas biztosításról,stb.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 13:02Dehogy felejtős. Éve óta nagy megelégedettséggel használjuk. Évente 1,5M forint üzemanyagköltséget takarítunk meg vele.stx írta: ↑2024.09.29., vas. 12:59Ahogy látjuk, elemes autó felejtős.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 10:52
Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Mindenki úgy spórol, ahogy tud.![]()
Az ok hogy vannak akiknek bejön,de a többség nem bízik ezekben még,és inkább vesznek hagyományos vasat mint elektromost.Ha nem otthon töltöd,akkor szinte olcsóbb egy benzinest tankolni,mint a kutakon,vagy egyéb helyeken ezeket tölteni,ez is érdekes,vagy inkább érthetetlen.

Hegyekben állnak a gyártók telephelyein az elkészült villany vasak,és ezért is döglik be a kiszolgáló ipar is.Volt egy erős felfutás még újdonság volt,ezért is vágott bele minden márka,de ez most lecsengőben van,és hogy hogyan is fog ez alakulni,azt nem lehet tudni.
Az is kizárt dolog amit pedzegetnek,hogy belátható időn belül kivezetnek minden belső égésű motort,és csak villanymotor lesz minden autóban.Ja persze,hisszük is meg nem,de inkább nem.

Online
- Megyer
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2004.10.07., csüt. 11:58
- Értékelés: 31
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Autós topik autósoknak
Ezzel szerettél volna valamit mondani de nem sikerült, vagy csak gyakorlod az idézetek használatát?
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 472
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
E?> "Sajnos vagy nem, de az elektromos autók részesei lesznek (már azok is) az életünknek. Hogy mekkora szeletet fognak kihasítani a tortából, azt majd az idő és a pénztárcánk fogja eldönteni. Mindent nem tudnak leváltani, mindenkinek nem fognak tudni megfelelni de nyomás alá leszünk helyezve az biztos. Sajnálatosnak tartom hogy az európai gyártók komoly összegeket invesztáltak és invesztálnak még a mai napig is a fejlesztésekbe, és kb már amikor már nyakig benne vannak jut eszükbe, hogy ezzel csak a Kínától való függőséget erősítik. Emiatt plusz hogy az emberek nagy része sem veszi olyan ütemben az elektromos autókat mint ahogy elképzelték, próbálnak egy hátra arcot -de minimum egy megálljt- parancsolni."Tctronic írta: ↑2024.09.29., vas. 14:14Sajnos vagy nem, de az elektromos autók részesei lesznek (már azok is) az életünknek. Hogy mekkora szeletet fognak kihasítani a tortából, azt majd az idő és a pénztárcánk fogja eldönteni. Mindent nem tudnak leváltani, mindenkinek nem fognak tudni megfelelni de nyomás alá leszünk helyezve az biztos. Sajnálatosnak tartom hogy az európai gyártók komoly összegeket invesztáltak és invesztálnak még a mai napig is a fejlesztésekbe, és kb már amikor már nyakig benne vannak jut eszükbe, hogy ezzel csak a Kínától való függőséget erősítik. Emiatt plusz hogy az emberek nagy része sem veszi olyan ütemben az elektromos autókat mint ahogy elképzelték, próbálnak egy hátra arcot -de minimum egy megálljt- parancsolni.
Kvázi megy a bénázás, senki nem tudja mit és hogyan kellene csinálni. Konkrétan nincs jövőkép.
Tegnap ért véget az ÉBSZ Gépshow 2024 építőipari gépkiállítás, ahol meg lehetett tekinteni egy kínai gyártó (LiuGong) full elektromos (akkumulátoros) rakodógépeiből is. Állításuk szerint 10-11 órát képes folyamatos üzemben feltöltés nélkül dolgozni. Ez olyannyira igaz hogy a Holcim cementgyár bányájában tesztüzemen vannak jelenleg is. A gépkezelők fogadásokat kötöttek,hogy ki fogja tudni lemeríteni napközben, de senkinek sem sikerült. A képviselet elmondása szerint sem mindenhova mindenkinek ajánlják, de bizonyos esetekben versenyképes alternatíva lehet.
Azt ne felejtsük el, hogy a földalatti bányaművelésben a munkagépek jelentős része már nagyon rég elektromos és/vagy akkumulátoros üzemű. A kínai gyártók tulajdonképpen innen indultak itt szereztek tapasztalatot amit átültettek a közúti járműgyártásba. Ami még szintén nem elhanyagolható: egy kínai munkagép ára 30-40-50%-al olcsóbb az európai versenytársaiknál, úgy hogy minőségben nagyon megközelítik az európai gyártókat.
Szóval a lesajnált kínai gyártók, akiken még pár éve mosolygott a világ megtanultak munkagépeket (is) gyártani. (Hogy milyen módszerekkel, azt inkább hagyjuk)
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2829
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2762
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Sajnos vagy nem, de az elektromos autók részesei lesznek (már azok is) az életünknek. Hogy mekkora szeletet fognak kihasítani a tortából, azt majd az idő és a pénztárcánk fogja eldönteni. Mindent nem tudnak leváltani, mindenkinek nem fognak tudni megfelelni de nyomás alá leszünk helyezve az biztos. Sajnálatosnak tartom hogy az európai gyártók komoly összegeket invesztáltak és invesztálnak még a mai napig is a fejlesztésekbe, és kb már amikor már nyakig benne vannak jut eszükbe, hogy ezzel csak a Kínától való függőséget erősítik. Emiatt plusz hogy az emberek nagy része sem veszi olyan ütemben az elektromos autókat mint ahogy elképzelték, próbálnak egy hátra arcot -de minimum egy megálljt- parancsolni.
Kvázi megy a bénázás, senki nem tudja mit és hogyan kellene csinálni. Konkrétan nincs jövőkép.
Tegnap ért véget az ÉBSZ Gépshow 2024 építőipari gépkiállítás, ahol meg lehetett tekinteni egy kínai gyártó (LiuGong) full elektromos (akkumulátoros) rakodógépeiből is. Állításuk szerint 10-11 órát képes folyamatos üzemben feltöltés nélkül dolgozni. Ez olyannyira igaz hogy a Holcim cementgyár bányájában tesztüzemen vannak jelenleg is. A gépkezelők fogadásokat kötöttek,hogy ki fogja tudni lemeríteni napközben, de senkinek sem sikerült. A képviselet elmondása szerint sem mindenhova mindenkinek ajánlják, de bizonyos esetekben versenyképes alternatíva lehet.
Azt ne felejtsük el, hogy a földalatti bányaművelésben a munkagépek jelentős része már nagyon rég elektromos és/vagy akkumulátoros üzemű. A kínai gyártók tulajdonképpen innen indultak itt szereztek tapasztalatot amit átültettek a közúti járműgyártásba. Ami még szintén nem elhanyagolható: egy kínai munkagép ára 30-40-50%-al olcsóbb az európai versenytársaiknál, úgy hogy minőségben nagyon megközelítik az európai gyártókat.
Szóval a lesajnált kínai gyártók, akiken még pár éve mosolygott a világ megtanultak munkagépeket (is) gyártani. (Hogy milyen módszerekkel, azt inkább hagyjuk)
Kvázi megy a bénázás, senki nem tudja mit és hogyan kellene csinálni. Konkrétan nincs jövőkép.
Tegnap ért véget az ÉBSZ Gépshow 2024 építőipari gépkiállítás, ahol meg lehetett tekinteni egy kínai gyártó (LiuGong) full elektromos (akkumulátoros) rakodógépeiből is. Állításuk szerint 10-11 órát képes folyamatos üzemben feltöltés nélkül dolgozni. Ez olyannyira igaz hogy a Holcim cementgyár bányájában tesztüzemen vannak jelenleg is. A gépkezelők fogadásokat kötöttek,hogy ki fogja tudni lemeríteni napközben, de senkinek sem sikerült. A képviselet elmondása szerint sem mindenhova mindenkinek ajánlják, de bizonyos esetekben versenyképes alternatíva lehet.
Azt ne felejtsük el, hogy a földalatti bányaművelésben a munkagépek jelentős része már nagyon rég elektromos és/vagy akkumulátoros üzemű. A kínai gyártók tulajdonképpen innen indultak itt szereztek tapasztalatot amit átültettek a közúti járműgyártásba. Ami még szintén nem elhanyagolható: egy kínai munkagép ára 30-40-50%-al olcsóbb az európai versenytársaiknál, úgy hogy minőségben nagyon megközelítik az európai gyártókat.
Szóval a lesajnált kínai gyártók, akiken még pár éve mosolygott a világ megtanultak munkagépeket (is) gyártani. (Hogy milyen módszerekkel, azt inkább hagyjuk)
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Mindenki úgy spórol, ahogy tud.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14258
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9330
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Dehogy felejtős. Éve óta nagy megelégedettséggel használjuk. Évente 1,5M forint üzemanyagköltséget takarítunk meg vele.stx írta: ↑2024.09.29., vas. 12:59Ahogy látjuk, elemes autó felejtős.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 10:52Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Mindenki úgy spórol, ahogy tud.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 472
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Ahogy látjuk, elemes autó felejtős.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 10:52Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Online
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14258
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9330
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
BYD ETP 3Vinkler írta: ↑2024.09.28., szomb. 18:56Nem tudom melyik elektromos autó ez, a VW csoportnál alapvetően nem adnak meg ilyen adatokat. Mindenesetre ez a 20% elég kevésnek tűnik.AAttila írta: ↑2024.09.26., csüt. 09:46Tudom,hogy alapvetően ez egy hifi fórum. De van itt pár "sokatlátott", tapasztalt ember. Vannak itt olyanok,akik rendszeresen használnak e-autót. Ezért gondoltam, hogy tudnak valamit ezzel kapcsolatban. Persze tudom,ha valamire az van írva, hogy 20,akkor a 24-gyel elhajtanak nem rendeltetésszerű használat miatt. Na de akkor aki "hegyesebb" részen lakik vagy odajár kirándulni, az felejtse el az e-autókat?![]()
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14258
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9330
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem tudom melyik elektromos autó ez, a VW csoportnál alapvetően nem adnak meg ilyen adatokat. Mindenesetre ez a 20% elég kevésnek tűnik.AAttila írta: ↑2024.09.26., csüt. 09:46Tudom,hogy alapvetően ez egy hifi fórum. De van itt pár "sokatlátott", tapasztalt ember. Vannak itt olyanok,akik rendszeresen használnak e-autót. Ezért gondoltam, hogy tudnak valamit ezzel kapcsolatban. Persze tudom,ha valamire az van írva, hogy 20,akkor a 24-gyel elhajtanak nem rendeltetésszerű használat miatt. Na de akkor aki "hegyesebb" részen lakik vagy odajár kirándulni, az felejtse el az e-autókat?

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Ismét egy unalmas nap...
RPI4B-Allo BOSS V1.2, Proton AA-2120, Canton CT1000/JBL 250 TI Jubilee
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Variációk egy témára. 

MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
Re: Autós topik autósoknak
Ez már majdnem kisteherautó. Ennél az a prioritás többek közt, hogy nagy tömeget kell megindítani, tehát jobban bírja a terhelést.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Eleve felejtsd el az e-autót. :) Ha mindenáron töltögetni akarsz, akkor a Plug-in hybrid a jó választás szvsz.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Lemmy9.1 2024.09.26., csüt. 10:38-kor.
Szerintem!
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2829
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2762
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
BYD ETM6 furgonnál találtam 30% -os érteket, talán nem megugurhatatlan a 24% de mindenképpen kérdezz utana.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Autós topik autósoknak
Azért írtam, hogy kérdezz rá a kereskedésben, hogy ezt mennyire bírja a vas.
De lutrizhatsz is, túlterhelés ellen mindegyik le van védve, + valószínű vízhűtéses az elektronika, az élettartamnak viszont tuti nem tesz jót.
Max eladod gari vége elött.
Ha használt gari nélküliben gondolkodsz, az oroszrulett, állandó emelkedőzéssel.
De lutrizhatsz is, túlterhelés ellen mindegyik le van védve, + valószínű vízhűtéses az elektronika, az élettartamnak viszont tuti nem tesz jót.
Max eladod gari vége elött.

Ha használt gari nélküliben gondolkodsz, az oroszrulett, állandó emelkedőzéssel.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Amikor Szegeden laktam (ott ugye nincsenek hegyek,amik igényelnék az erőt,nyomatékot) egy Honda Civic TypeR autóm volt. Az eddigi kedvencem, ami saját volt.
Re: Autós topik autósoknak
Tudom,hogy alapvetően ez egy hifi fórum. De van itt pár "sokatlátott", tapasztalt ember. Vannak itt olyanok,akik rendszeresen használnak e-autót. Ezért gondoltam, hogy tudnak valamit ezzel kapcsolatban. Persze tudom,ha valamire az van írva, hogy 20,akkor a 24-gyel elhajtanak nem rendeltetésszerű használat miatt. Na de akkor aki "hegyesebb" részen lakik vagy odajár kirándulni, az felejtse el az e-autókat?
Re: Autós topik autósoknak
De, ha a gyártó azt mondja 20, akkor gyötörni fogod a 24-el, és várod a megerősítést egy hifi fórumon, hogy gyötörhesd?
Majd ha gond lesz ebből, jelentkezel a garis problémával a szervizbenl ártatlan arccal?
Irány a kereskedés és kérdezz rá konkrétan, hogy mennyire bírják.
Vagy keress olyan modellt ami több 24-nél. Ha van ilyen egyáltalán.
Majd ha gond lesz ebből, jelentkezel a garis problémával a szervizbenl ártatlan arccal?
Irány a kereskedés és kérdezz rá konkrétan, hogy mennyire bírják.
Vagy keress olyan modellt ami több 24-nél. Ha van ilyen egyáltalán.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Igen,ezek az utcák az időjárási körülményektől is tudnak nehezek vagy megoldhatatlanok lenni. De itt most a legfontosabb, hogy egy elektromos autó fel tud-e menni. (aminek a kapaszkodása 20%)ELEX írta: ↑2024.09.25., szer. 22:2324%. Az nem rossz, de van rosszabb is:
Solymár Kökörcsin köz, Kökörcsin utca.
Az enyhébb szakaszt jelölik, az 30%. Utána a betonlapokat már nem ajánlják. Az valamivel meredekebb.
Sokat jártam arra. Száraz időben elment, de esőben már necces a dolog.
Télen havas úton már nem vállaltam be első kerék meghajtással.
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 302
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 808
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Autós topik autósoknak
24%. Az nem rossz, de van rosszabb is:
Solymár Kökörcsin köz, Kökörcsin utca.
Az enyhébb szakaszt jelölik, az 30%. Utána a betonlapokat már nem ajánlják. Az valamivel meredekebb.
Sokat jártam arra. Száraz időben elment, de esőben már necces a dolog.
Télen havas úton már nem vállaltam be első kerék meghajtással.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára ELEX 2024.09.25., szer. 22:40-kor.
Re: Autós topik autósoknak
Sanszos, hogy nem véletlenül írják le.AAttila írta: ↑2024.09.25., szer. 14:33Sziasztok,
Egy elektromos autó specifikációjában az van, hogy kapaszkodó képesség 20%. Ha az utcánk 24%, akkor ez már nem jó választás? Vagy eleinte párszor még felmegy, de mondjuk már jövőre nem? Vagy gyenge akksival. Nem értek hozzá, ezért kérdezem. Illetve hegyvidéki (Stelvio, Mortirollo) kirándulások kizárva?
Nehogy az emelkedő felénél leégjen a terheléstől.

Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
PUR-hab befúj....


AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.