2 hetes betegeskedés után végre ismét rá tudtam ülni a bringára. Pont nem érdekelt se szél, se más.

2 hetes betegeskedés után végre ismét rá tudtam ülni a bringára. Pont nem érdekelt se szél, se más.
Nyilván. De legalább annyi szétcseszett kónuszos fotó is van,de azokra a rozsda nem jellemző (gondolom az anyag jobb), cserébe ráégett kosz,zsír,vagy isten tudja mi az, de vakarni kell a tengelyről... persze a rotor azokon is gatya...
Ez az volt
a csapágyakat el tudja áztatni. nem úgy tűnik,de a gyakorlat azt mutatja, hogy képesek rá a userek
A gőzmozdony büntetni fog a tónálpärt írta: ↑2025.04.10., csüt. 16:26A műfaj - axiális állítási lehetőség az agyakon - ettől függetlenül létezik, hogy miért és milyen eredménnyel, annak megvitatása szétfeszítené ennek a fantasztikus topiknak a kereteit, meg félő, hogy széthúzást gerjesztene a béke szigeteként működő kis bringás közösségünkben.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.![]()
Én részemről el is engedném ezt a csapágy témát, amint teszem minden hasonlóval. Egyben biztos vagyok: Tisza-tavi tekerésünket semennyire sem fogja befolyásolni, hogy ki milyen csapágy felekezet tagja.
ez mind igaz, de pl a fulcrum kerekek estén finomabban be lehet állítani az iparis megoldásokat is. pl haver Mavic kerekes bicaját mikor csak toltam, éreztem,hogy nem annyira finoman gurul,mint az akkor általam használt fulcrum quattro tette azt. Ahol nincs állítási lehetőség,inkább egy picit túlfeszítik a csapágyat,de legalább nem kottyan,mert az hamarabb kinyírja. Másodsorban a kerék sugarán már egész jól meg lehet kottyantani egy csapágyat,így inkább biztosra mennek. Ott is van a csapágynak feszítése, ami kiiktatja a csapágyhézagot,csak be van kalkulálva és nem szabályozható.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
A műfaj - axiális állítási lehetőség az agyakon - ettől függetlenül létezik, hogy miért és milyen eredménnyel, annak megvitatása szétfeszítené ennek a fantasztikus topiknak a kereteit, meg félő, hogy széthúzást gerjesztene a béke szigeteként működő kis bringás közösségünkben.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
sok esetben a csapágyhézag nagyon minimális, kézzel nem is érezhető, de létező dolog (ahogy minden olyan helyen, ahol illesztünk és főleg,ahol kenünk és persze cél a szabad mozgás). Ahol van állítási lehetőség, jobban be lehet ezt lőni.pärt írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:25Az új csapágyaknak lehet némi játéka, ami beépítés után optimális esetben eltűnik, mivel a külső gyűrű kissé összenyomódik a fészekben - ha nyomódik. Ha tág a fészek, könnyen "beleesik" a csapágy, na akkor jól jöhet az a tengelyirányú állítási lehetőség.
Persze nem minden kerékagyra raknak ilyet. A Vittoria kerekeimben pl. nincs állítási lehetőség, viszont pont el van találva a tolerancia; nem szorul, nem kottyan. Ősöreg Mavic Ksyriumjaimon van állítógyűrű, de sokat azt sem kellett még piszkálni.
ha van apró kottyanása, ami a csapágyhézagból (golyók és golyópálya) fakad, azt lehet (és kell) vele eltüntetni. ugyanígy, kisebb kopást el lehet, de akkor már kell kezdeni gyűjteni a következő csapágyszettreasebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 14:52Revitől, mint fémipari ÉS géptan ismeretekkel rendelkező keréképítő mestert kérdezném, hogy egy mélyhornyú radiális golyóscsapágy axiális feszesség állításának mi a "zértelme"? Előre is köszönöm!![]()
ilyen Experted van? ez nem galléros... ezeknél csak annyi van,amit ráhúznak... Valamikor a Sram S40-em volt hasonló rendszerű. A szervizben nem tudták megoldani a csapágycserét rendesen. vagy kottyant,vagy szorult,de már lövésem sincs,hogy sakkoztam ki,hogy jó lett, de türelemjátékkal sikerült... Nagyon régen volt. De ezek általában ki vannak mérve,hogy csak addig lehet húzni,hogy pont jó legyen. kérdés,behúzták e rendesen a helyére a csapágyat. egy-két tized már okozhat szorulást. a csapágyak holtjátéka elég minimális szokott lenni. De úgyis cserés lesz. ez meg jó lesz tartaléknak, meg xarabb időben.Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 13:45A Merida kerekében lévő ipari csapágy, mint láttad, nem sokáig bírta. Vélhetőleg valami gyári hibás cucc lehetett. Kicserélték garanciában. Most abba nem megyek bele, hogy a cserét követően észrevettem, hogy összekarcolták a kereket, meg defektes belsővel kaptam vissza full leengedve. Amikor bevittem, hibátlan volt.
Egyébként meg jó szarul forog. Sírok, amikor a kezembe megforgatom. Mondjuk ezt tudtam is, tervben van a kerékszett cseréje.
Mindegy is. Ennek okán elkezdtem megnézegetni akkor, hogyan tovább, és az ipari csapágyak cseréje nem egy ördöglakat. Kell hozzá pár szerszám, (azok nélkül is el lehet végezni) de pofon egyszerű. Nem kell hozzá labor körülmény, sem semmilyen vajákosság. Csak egy kis zsír, pár szerszám és 2 ügyes kéz. És még a csapágyat sem kell szétszedni hozzá.![]()
az iparinál ara kell ügyelni, hogy inkább kell az a kiszedő és behúzó szerzszám, mint kiütögetni. Nemrég pl olyan kerékkel találkoztam, amiből vélhetően mindig kikalapálták a csapágyat,meg be és az agytest belső palástja kikopott (ahova a csapágy külső gyűrűje befekszik). ilyenkor csak az átfúzés segít. Persze,lehet kis ideig játszani a tömítős zsírokal/kencékkel ilyen esetekben a csapágy külső gyűrűjén, de jobb megelőzni a bajt. A behúzók és kiszedő szerszámok viszonylag billenésmentesen hűzzák ki a csapágyat a szimmetriatengelyel párhuzamosan. Nyilván minden ki és behúzás mikronokat koptatni fog azon a belső fészken, de ezt azért kenéssel lehet minamalizálni.Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 13:45A Merida kerekében lévő ipari csapágy, mint láttad nem sokat bírt. Vélhetőleg valami gyári hibás cucc lehetett. Kicserélték garanciában. Most abba nem megyek bele, hogy a cserét követően észrevettem, hogy összekarcolták a kereket, meg defektes belsővel kaptam vissza full leengedve a kereket. Amikor bevittem, hibátlan volt.
Egyébként meg jól szarul forog. Mondjuk ezt tudtam is, tervben van a kerékszett cseréje.
Mindegy is. Ennek okán elkezdtem megnézegetni akkor, hogyan tovább, és az ipari csapágyak cseréje nem egy ördöglakat. Kell hozzá pár szerszám, (azok nélkül is el lehet végezni) de pofon egyszerű. Nem kell hozzá labor körülmény, sem semmilyen vajákosság. Csak egy kis zsír, pár szerszám és 2 ügyes kéz. És még a csapágyat sem kell szétszedni hozzá.![]()
Mondjuk a CULT csapágyak esetén elég konkrétan lehet tudni, mit akartak a mérnökök, ettől függetlenül senkit nem biztatnék arra, hogy CULT, vagy USB csapágynak essen neki, még utánhúzásnak, de újrakenésnek se (vagy főleg ne)Vinkler írta: ↑2025.04.10., csüt. 12:23Az a baj a Youtube-on terjedő "oktató" videók nagy részével, hogy sosem tudhatod, mennyire szakszerű az, amit művelnek. Nyilván akinek van némi affinitása az el tudja dönteni, de általában nem az. Aztán szerencsétlen júzer meg pislog, mint hal a szatyorban, amikor kuka a 200 EUR-os csapágykészlete, vagy más egyéb szuperül meghekkelt kütyüje. Mer' a mérnökök úgy sem tudják mit terveztek, nem tudták belőle kihozni a benne rejlő potenciált, stb-stb.
látod, te is boomer vagypärt írta: ↑2025.04.10., csüt. 11:45Revi, ezt a kerék horrort szedd már le!revox írta: ↑2025.04.10., csüt. 10:12
...ez a láncolaj, két csepp. a műszerolaj még pörgősebb(próbáljátok így megpörgetni a tengelyt. ennyi az előnye. de tekerve nem tudom, mit hoz. őszintén, nem érzek difit, igaz, USB-m 35-ös van csak, CULT meg 50-es. lejtőn az biztos,hogy nagyon gurul). igen,ez így "csörög". a kerámia hangja. Engem idegesített
ezt is szétszedtem újra és kapott még vagy 3 csepp olajat, úgy csendesebb. de létező jelenség... az én műszaki -öreg- vénámnak ez a hang kenetlenséget jelez, pedig nem,de a bogarakkal nincs mit kezdeni
![]()
https://www.youtube.com/shorts/MlNsutcH ... ture=shareMár raktad be korábban, akkor is összeszartam magam az ijedtségtől, mikor a semmiből felordított az a kenetlen csapágy.
A csapágy felületi minőségének van valamennyi jelentősége a gördülési ellenállásban - bár biztos vagyok benne, hogy nagyságrenddel kevesebb, mint ami indokolná ezeknek a butik cuccoknak az árát - de a kenőanyag viszkozitásának jóval kevesebb. Annyi semmiképp, hogy érdemes lenne ilyen híg izékkel gyötörni.
Ha valakit nagyon aggaszt a zsírok belső ellenállása, akkor érdemesebb a mennyiseget csökkenteni: tömített gyapágyaknál egy filmréteg is elég lehet, egy jó zsír nem préselődik ki és tartósan tapad a fémen.
Revi, ezt a kerék horrort szedd már le!revox írta: ↑2025.04.10., csüt. 10:12
...ez a láncolaj, két csepp. a műszerolaj még pörgősebb(próbáljátok így megpörgetni a tengelyt. ennyi az előnye. de tekerve nem tudom, mit hoz. őszintén, nem érzek difit, igaz, USB-m 35-ös van csak, CULT meg 50-es. lejtőn az biztos,hogy nagyon gurul). igen,ez így "csörög". a kerámia hangja. Engem idegesített
ezt is szétszedtem újra és kapott még vagy 3 csepp olajat, úgy csendesebb. de létező jelenség... az én műszaki -öreg- vénámnak ez a hang kenetlenséget jelez, pedig nem,de a bogarakkal nincs mit kezdeni
![]()
https://www.youtube.com/shorts/MlNsutcH ... ture=share