Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

ehh. mást kerestem, de belefutottam.. aki hülye, az hülye... a -2C° a városban volt, induláskor, bele-belefutottunk -5be is...
az utolsó kilikre lemerült a műszer a hidegben, de kereken 150 kili lett, kerek 5 óra alatt :D
teli_edzes_endomondo.jpg
teli_edzes_endomondo.jpg (208.29 KiB) Megtekintve 1249 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.08.05., csüt. 13:12
revox írta:
2021.08.05., csüt. 12:43
..."nyélen kell menni, még nem láttam elhízott élsportolót" ;peace; ...
egyreszt igen, masreszt: ezert kerdes: mi a cel ? illetve: mi arra a legjobb modszer ? legjobb: a celra hatekony, káros mellekhatasa a legkisebb

tutti, hogy "nyélen" és elegendöet menve nem lesz elhízás, de vajon a szervezet (szív, tudat-mentális, azaz, hogy ezt csinalja a delikvens, amikor csak tudja) terhelésében is az a jó ?

és ha nem fogyás a cél ? hanem - még ebben a dimenzióban maradva - "testsulykarbantartas", mondjuk ne nöjön a tömeg a cél ? akkor is "nyélen" ? az az én fordításomban kicsit több, mint a cikkböl a Zone4 80-90%-a

és ha nem is ebben a dimenzioban (=tömeg kérdése) van a cél, hanem mondjuk állóképesség, fittness, a cél (a tömeg úgyis adódik) ? arra is a "nyélen" a legjobb módszer ?

szerintem ez az érdekes kérdéskör
a rendelkezesre allo/szant idö legjobb=leghatékonyabb (mert ez mindenkinek limitalt) felhasznalasa és a megfogalmazott célon kívüli területen minél kisebb kár okozása a cél


a cikkben irja: "Zone 3 is my personal “happy place.”" (ez a 70-80%, nekem kb. 125-142)
nekem is ez a "happy place" - az alja "örökre" akarmennyi ideig mehet, a teteje fele pedig erzem, hogy van intenzitas, hajtas, de akkor es utana is jol esöen, ez is sokaig fenntarthato, könnyü belöle visszajönni, nyugodt pulzusra jutni es könnyü ujra azt menni

- ellentetben a 87% es felette tartomanybol, ott ha par percig azt hajtom, akkor 10-20 masodperccel utana is levegökapkodas van, es nem nagy kedv ujra meghajtani
nyilván nem volt komoly :D bár még fiatalon ezt tanácsoltam az asszonynajk,amikor a diéta és fitnesz magazint olvasgatta és onnan tanulta az okosságot. talán ott találkoztam először a zsírégető zóna fogalmával, amit megismerve, mint ex sportoló, csak röhögtem :D kb annyira,amikor megtudtam, hogy van női fekvőtámasz is :D ekkor fekszenek hason és így nyomkodják ki a felsőtestüket. ez az,amit lényegében has és hátizmozni, kéz tarkón kellett csinálni edzéseken :D

de persze, a lényeg a nyugalom megmaradása. én se hajtom. látod, tegnap 141 átlaggal 29,7 km/h. ha nem a cipőmet bámulom néha,hogy mennyire áll egyenesen egyformán a pedálon a bal és jobb, lett volna 30. 30-32 között szoktam bicajozni. akkor a 32 már biztos megvan avg 145 bpm is... (egyébként amikor haladtam 32-vel 144 volt konstans, csak néha elkalandoztam...). szóval én elég kímélőben járok ezek szerint. de nem kívánkozik erőltetni (ja,ez lemaradt. régen 175-180 átlagokat mentem tréningen, versenyen volt,hogy avg185, max 200+. 150 alatt nem volt bicajon, már a melegítésen is 150 megvolt)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 12:43
..."nyélen kell menni, még nem láttam elhízott élsportolót" ;peace; ...
egyreszt igen, masreszt: ezert kerdes: mi a cel ? illetve: mi arra a legjobb modszer ? legjobb: a celra hatekony, káros mellekhatasa a legkisebb

tutti, hogy "nyélen" és elegendöet menve nem lesz elhízás, de vajon a szervezet (szív, tudat-mentális, azaz, hogy ezt csinalja a delikvens, amikor csak tudja) terhelésében is az a jó ?

és ha nem fogyás a cél ? hanem - még ebben a dimenzióban maradva - "testsulykarbantartas", mondjuk ne nöjön a tömeg a cél ? akkor is "nyélen" ? az az én fordításomban kicsit több, mint a cikkböl a Zone4 80-90%-a

és ha nem is ebben a dimenzioban (=tömeg kérdése) van a cél, hanem mondjuk állóképesség, fittness, a cél (a tömeg úgyis adódik) ? arra is a "nyélen" a legjobb módszer ?

szerintem ez az érdekes kérdéskör
a rendelkezesre allo/szant idö legjobb=leghatékonyabb (mert ez mindenkinek limitalt) felhasznalasa és a megfogalmazott célon kívüli területen minél kisebb kár okozása a cél


a cikkben irja: "Zone 3 is my personal “happy place.”" (ez a 70-80%, nekem kb. 125-142)
nekem is ez a "happy place" - az alja "örökre" akarmennyi ideig mehet, a teteje fele pedig erzem, hogy van intenzitas, hajtas, de akkor es utana is jol esöen, ez is sokaig fenntarthato, könnyü belöle visszajönni, nyugodt pulzusra jutni es könnyü ujra azt menni

- ellentetben a 87% es felette tartomanybol, ott ha par percig azt hajtom, akkor 10-20 masodperccel utana is levegökapkodas van, es nem nagy kedv ujra meghajtani

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 12:43
...a békönös pizzának :D de cssak két szeletet ettem meg a 6ból...
azt hittem a vicc szerint volt vágva:
- hany szeletre vagjam a pizzat ? 8 ? 6 ?
- 6-ra, nem hiszem, hogy 8-at meg tudnék enni ! :)))


a Tied hanyra volt vagva ? 2-re ? :-))

a kor fölött en ezt igy tapasztalom: mikor 41 eves voltam es mondtak sportos, de nalam testesebb ismerösök, hogy 40 fölött vigyazni kell az evessel es kilokkal, akkor még gondoltam: ááá, ez rám nem így van/lesz

aztan par ev mulva eszrevettem, hogy de.
mondjuk 45-48 eves koromig siman 70 kg voltam vagy alatta, most a honapban 54 leszek es 72-73 kg vagyok (BMI 20.8 alatt szoval abszolut ertekben nem "panasz" inkabb csak eszrevetel ;-), pedig szerintem jobban figyelek az evesre, és a mozgas is megvan.
persze nem gondolom, hogy csodak vannak, azaz vagy megis 1) többet viszek be 2) nincs meg a mozgas 3) másképp dolgozik a szervezet(em), mint 20-30-40 évesen
...könnyen lehet, hogy mind a 3, de a 3.-nak adok legnagyobb szerepet

es nem is a kilok/elhizas a témám, hanem a kevesbe/minél lassabban romlo (illuziok ne legyenek: fog romlani) fizikai allapot a következö, hátralevö - nehany vagy épp sok - évre a célom

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.08.05., csüt. 12:25

Revi, erdemes tovabb is olvasni, mert "I will be honest, Zone 1 and Zone 2 still have their place. It’s just that, in my opinion, they are mislabeled. They are great for recovery workouts and warming up or cooling down, but for the best use of your time, Zone 4 is where you should be for dropping pounds and getting lean."
nna,akkor van remény,hogy a tegnapi nem ment kárba :tutiok:

egyébként mindig azt mondtam (könnyű volt,felesleg nélkül :D ) "nyélen kell menni, még nem láttam elhízott élsportolót" ;peace;
amiben lenne is igazság, de ha én nyelt megyek, egyrészt kieszem a hűtőt, másrészt egy hétig nem ülök fel megint :D 31_1_21.gif
ezért próbáltam trükközni,de ebédre nem tudtam ellenállni a békönös pizzának :D de cssak két szeletet ettem meg a 6ból...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

mondjuk ez nem volt rányomva(kép lent). most nyomtam rá, de amit beraktál,arra a funkcióra most azt mondja, nemrég piszkáltam(tegnap), most kussoljak és majd próbáljam később...
strava_HR.jpg
strava_HR.jpg (58.72 KiB) Megtekintve 1282 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.08.05., csüt. 12:20
revox írta:
2021.08.05., csüt. 11:27
AAttila írta:
2021.08.05., csüt. 08:53
A Strava-n beállításoknál be kell jelölni, hogy jelenítse meg a HR adatokat is. A bianchi-s srác most vett pulzus mérőt és nem tudta miért nincs adat, csak a garminján.
feladtam, ez hol van? én itt azt nyomkodom egy ideje,hogy a régiek esetén is jelenítse meg, de az más, főleg,hogy úgy se jelenik meg :D
Screenshot_20210805-121851_Messenger.jpg
Screenshot_20210805-121903_Messenger.jpg
Screenshot_20210805-121918_Messenger.jpg
na igen... erre nem történik nálam semmi :D Elvielg végignyomkodtam már párszor, pc-n is,tablet is, de nem jönnek az adatok. van előfizetés :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

AAttila írta:
2021.08.05., csüt. 08:57
Fat burning:
https://homegymr.com/best-heart-rate-to-burn-fat/
köszi!
ugye - mint irja is - marha sokfajta megközelites van a MHR-re es zonakra is (ezert kerdeztem mar parszor en is, hogy ki mit hasznal), ebben tudok jonehany mondattal azonosulni ....ugyanakkor nem tudom, mennyire elfogadhato tutti referencia, ...mert ugye mint égen a csillag, annyi írás van.
Attila, szerintem Te meglehetösen tájékozott vagy - köztünk ebben -, így érdekel a személyes konklúziód.
Persze más - asebestyen ? Szalon ? - a témával foglalkozó konklúziója is érdekel, illetve: mennyire biztos abban, hogy tutti ugy is van !

pl. ez: "he has seen Olympic rowers in their 20’s with maximum heart rates of 220, and others on the same team and with the same ability, with maximum rates of just 160"
ehhez hasonlo, amit Revi szokott irni, hogy Ö magas pulzussal él,

illetve az en "regi problemam": egyedek vagyunk, nehanyan komoly elteressel az atlagtol (lehet ez max. pulzus, lehet ez pulzusra/pulzustartomanyra/abban valo edzesre a szervezet reakcioja, vagy epp vitaminok, tapanyagok, kaloriak felszivodasa; ez szerintem az egeszsegügy "kihívása", ezert nem trivialis, hogy ebböl 1-et, egyebkent abbol csak annyit egyen, mert az egyiknek az keves lesz, a masiknak meg sok ..és persze ez is változik pl. a korral, szerintem ezt többen eszrevehettük már), igy altalaban lehet valami iranyokat mondani, de pontosan csak egyedi meres utan lehetne


revox írta:
2021.08.05., csüt. 09:40
na,majd átolvasom,hirtelen csak a 5-os táblát néztem meg. ha 190 a max, akkor 133 a FB teteje. ha megvasn még a 200, akkor 140. xal a 149 mindenképp hülyeség lesz. na,akkor még lassabban kell menni, d emár így is alustam szinte :D
Revi, erdemes tovabb is olvasni, mert "I will be honest, Zone 1 and Zone 2 still have their place. It’s just that, in my opinion, they are mislabeled. They are great for recovery workouts and warming up or cooling down, but for the best use of your time, Zone 4 is where you should be for dropping pounds and getting lean."


itt is van nehany modszer (Karvonen ebben is) : https://fanaticbike.hu/spg/847279/Pulzusszam-es-edzes
vagy: https://semmelweis.hu/egeszsegfejleszte ... ulse-calc/


en 20 eve Hottenroth/Zülch: Audauertraining Radsport könyvet lapozgatom néha, abból:
hott.JPG
hott.JPG (65.17 KiB) Megtekintve 1284 alkalommal

es egy példa állóképességi edzésre:
hott2.JPG
hott2.JPG (44.99 KiB) Megtekintve 1284 alkalommal

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 11:27
AAttila írta:
2021.08.05., csüt. 08:53
A Strava-n beállításoknál be kell jelölni, hogy jelenítse meg a HR adatokat is. A bianchi-s srác most vett pulzus mérőt és nem tudta miért nincs adat, csak a garminján.
feladtam, ez hol van? én itt azt nyomkodom egy ideje,hogy a régiek esetén is jelenítse meg, de az más, főleg,hogy úgy se jelenik meg :D
Screenshot_20210805-121851_Messenger.jpg
Screenshot_20210805-121851_Messenger.jpg (566.95 KiB) Megtekintve 1290 alkalommal
Screenshot_20210805-121903_Messenger.jpg
Screenshot_20210805-121903_Messenger.jpg (876.8 KiB) Megtekintve 1290 alkalommal
Screenshot_20210805-121918_Messenger.jpg
Screenshot_20210805-121918_Messenger.jpg (872.05 KiB) Megtekintve 1290 alkalommal

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.08.05., csüt. 08:53
A Strava-n beállításoknál be kell jelölni, hogy jelenítse meg a HR adatokat is. A bianchi-s srác most vett pulzus mérőt és nem tudta miért nincs adat, csak a garminján.
feladtam, ez hol van? én itt azt nyomkodom egy ideje,hogy a régiek esetén is jelenítse meg, de az más, főleg,hogy úgy se jelenik meg :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2021.08.05., csüt. 09:37
revox írta:
2021.08.05., csüt. 08:48
lacee írta:
2021.08.05., csüt. 06:17

Igen,már néztem azért is írtam,hogy nem ,,horror” áron van,vegyed meg és leteszteled nekem 31_1_21.gif
vakarom a fejem, mert ez jónak tűnik. lehet egy telefont megérne,van e raktáron. támogatónk is,van kedvezményem :D

Jó tudni 31_1_21.gif




csak még nem döntöttem el,költök e a Gan-ra. bár, az is igaz,ha azt eladom, az axxonynak lehet jó lenne, csak a para :D azért néha még fog olyan kátyúkat, ...
A hozza való kormányszárat is vedd meg :D
áá,ez az él nem tetszik rajta.. egyrészt optikailag is béna más stucnival, másrészt az éleket nem szeretem. feszültséggyűjtő...
deda_handlebar.jpg
deda_handlebar.jpg (16.38 KiB) Megtekintve 1296 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2021.08.05., csüt. 09:37
revox írta:
2021.08.05., csüt. 08:48
lacee írta:
2021.08.05., csüt. 06:17

Igen,már néztem azért is írtam,hogy nem ,,horror” áron van,vegyed meg és leteszteled nekem 31_1_21.gif
vakarom a fejem, mert ez jónak tűnik. lehet egy telefont megérne,van e raktáron. támogatónk is,van kedvezményem :D

Jó tudni 31_1_21.gif




csak még nem döntöttem el,költök e a Gan-ra. bár, az is igaz,ha azt eladom, az axxonynak lehet jó lenne, csak a para :D azért néha még fog olyan kátyúkat, ...
A hozza való kormányszárat is vedd meg :D
áá, megnéztem,az nem jó. jól néz ki, meg trükkös, de a GAN-ra gondolkodok komrányon, amiből egy közelharci pitBullt akarok faragni, ha megmarad. van egy jó merev stucnim, könnyű is, de fog is, nem imbolyog, az jó. ez a kormány elég agresszívnak néz ki, lehet jó lenne. csak egyelőre még nemtom, mi lex a GAN-al. axxonynak nem kell, az fix :D egyelőre nálunk a pinarellok vesztésre állnak :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.08.05., csüt. 08:57
Fat burning:
https://homegymr.com/best-heart-rate-to-burn-fat/
na,majd átolvasom,hirtelen csak a 5-os táblát néztem meg. ha 190 a max, akkor 133 a FB teteje. ha megvasn még a 200, akkor 140. xal a 149 mindenképp hülyeség lesz. na,akkor még lassabban kell menni, d emár így is alustam szinte :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2021.08.05., csüt. 08:53
A Strava-n beállításoknál be kell jelölni, hogy jelenítse meg a HR adatokat is. A bianchi-s srác most vett pulzus mérőt és nem tudta miért nincs adat, csak a garminján.
már nyomkodtam 6milliószor, hogy jelenítse meg, de s ea régieket, se az jakat nem hozza. lehet a böngésző elavult és a végső "SAVE" nem érvényesül, passz... de lehet nem is jó helyen nyomkodok (de, szreintem jó helyen. ott kérdezi a láthatóságot és választani kell,hogy én,vagy haverok,vagy mindenki)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2803
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1159

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2021.08.05., csüt. 08:48
lacee írta:
2021.08.05., csüt. 06:17
revox írta:
2021.08.04., szer. 23:42


Velossimoban van elcileg. 80 ezer nem vészes érte és ez sok Dedával ellentétesen,125 droppal bír,nem 130. Meggondolandó. Nekem a Ganra kellene egy kormány, mert ami rajta van nem lapított, aztán a kezem már ara áll rá. Csak vacillálok,hogy slk, vagy valami ilyen...
Igen,már néztem azért is írtam,hogy nem ,,horror” áron van,vegyed meg és leteszteled nekem 31_1_21.gif
vakarom a fejem, mert ez jónak tűnik. lehet egy telefont megérne,van e raktáron. támogatónk is,van kedvezményem :D

Jó tudni 31_1_21.gif




csak még nem döntöttem el,költök e a Gan-ra. bár, az is igaz,ha azt eladom, az axxonynak lehet jó lenne, csak a para :D azért néha még fog olyan kátyúkat, ...
A hozza való kormányszárat is vedd meg :D

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

na,egy kis karbon még,aztán hagyjuk a pecsába, csak tabletten fenének volt kedve este írogatni...

xal a karbon a kerékpársportba (mint sok egyéb terüeltre) kifejezetten a kedvező súlya miatt került be, úgy, hogy viszonylag kedvező sziládsági mutatókat tudott. De kényes dög. És persze előnyös tulajdonságai mellett számos hátránya is van.
a sztori annyi, egy faramucin megfogalmazott UCI szabályt játszottak ki, miszerint a keréknek úgy kell felépülni,hogy az agytest küllővel kapcsolódik a felnihez (igen,ilyenek is le vannak írva). és egyszer elkészült az első telekerék, amit az UCI kiröhögött, de a gyártó rámutatott a szabályra: kérem, itt az agytest, itt a felni, itt pedig oldalanként 1-1 küllő.

Aztán sokáig csend volt, de akkor is kezdték a vázakat már kóstolgatni, majd a kerekeket. fejlódött az iparág, de nem anynira,mint azt gondoljuk. Ezért szoktam azon mosolygni, maikor jön az,hogy a 10 évvel ezelőtti karbponváz nem olyan. nem a lufaxt. számos versenyzőt ismerek,akinek boltja is van, mágis kb 2010-es Colnagoval megy (és többnyire nyer is).


Aztán idővel kialakult még egy előnyös tulajdonsága, hogy viszonylagy egyszerűen tudnak olyan csőkeresztmetszeteket kialakítani, melyek kis tömegük ellenére igen kedvező merevségi mutatókat tudnak. DE! Ettől a karbon még baromira sérülékeny és kényes állat. EGy igen szemléletes a karbonynergek pálcája. Talán itt találkozhatunk a legtöbb töréssel. Bár nekem 7+ éves a karbonnyergem és egyszer túl is hűztam,belevágott a bilincs, azóta se tört el. De, egyrészt, zömében 60 kilóval lovagoltam, másrészt tudom,hogy ügyelni kell rá, így amikor jöttek a felütéses részek, segítettem a bicajnak, nyeregnek,hogy ne a segemmel terhelt súlyt veresse a döcögőn. magyarul kiálltam. Na, sokan ezt nem teszik meg. azt hiszik, akarbon aztán mindent kibír. Nem sokkal nehezebb csapattárs ugyanilyen nyerget 2 hét alatt tört el. és akkor mutass egy eltört fémpálcát. Biztos volt már, én még nem láttam, főleg olyat nem, ami mezei lovaglás alatt tört volna el. DEpálcánál maradva, elve 7x9-es oválpálcát kell kialakítani, mert a sim körkeresztmetszetű még hamarabb eltörne a fenébe. itt lép be,amit említettem, hogy a kedvezőbb alaktényezővel, ha nicns is versenyben tartósságra a fémpálcákkal, ad egy élhető kompromisszumot. Persze,ettől merevebb is. ha D8 keresztmetszetű lenne,jobban hintázna is a nyeregtest.

A karbon egy szükséges rossz a kerékpárok életében. kell, mert kell. Talán a vázak már kiforrtak (nem most,már korábban), de pl a kerekek világa még nagyon szór. Ráadásul olyan dinamikát, amit pl egy Mavic Ksyrium tud, szinte nincs karbonkerék, ami tudna. Elég elterjedt kerék is, főleg kritériumversenyeken, ahol rengeteg kigyorsítás van, de rövidebb mezőnyversenyeken,ahol pörög a lószparádé, a mezőny igen nagy hányada választja ezt a kereket(a fent említett kereskedő/versenyzők is, ami csak azért érdekes, mert a polcról bármit levehetne, de worldTourral szemben, őket nem köti a szerződés és szponzoráció). Talán többen is, mint a Fulcrum Zerot. Természetesen ezek mind saját tapasztalatok, én nem böngészem a netet infóért, mert nem érdekel. Esetleg ötletadónak jó, de engem csak az érdekel, amit megtapasztalok. Nos, kerék terén kb a Campa Bora az a szint, ami megközelíti síkon egy vérolcsó Fulcrum Quattro menetdinamikáját. Nem a statikus sebességről beszélek, a dinamikáról. A mezőnykerekek terén az előnye akkor jelentkezett, amikor a 50-60 mm-es felniket kezdték először hibrid gyártani, majd full karbonból, merthogy az alu már elég nehéznek bizonyult ilyen peremmagasságban. Pootosabban, statikusan, síkon elmennek, mert lendkerékként funkcionálnak, de 1280 grammos, 50-es szett síkon is megy (bár kicsit jobban meg kell pörgetni,nincs lendkerék-effektus), de a síkot elhagyva, felnyargal a hegyre is. Persze, van egy kellemesnek mondható csillapítása is, így az út rezgéseinek egy részét elnyeli,de ugyanígy nyeli el a rider apró rezdüléseit is amit az aszfalt fele küld. Számomra az első nagy pofon karbonkerékkel épp ez volt, a "gázreakció".

Kormány kb megfeleltethető a nyereggel, csak ott nem a s*gg terheli, kisebb a ráeső súly és lényegesen nagyobbak a keresztmetszetek. Azért azt javallom, mindamellett,hogy nekem is mind karbon,amit használok, egy gyors lejtőzéskor, ha nagyon xar az út, inkább csak lazán fogjunk rá és segítsünk neki kimozogni a döccenőket, mert az ördög nem alszik. zárszóként, kb 120 fős egyesület életét követve, még letört alukormányt nem láttam, karbont már igen. Ettől én is a karbonra voksolok, csupán két fontos dologra hívom fel a figyelmet: 1- kizárólag megbízható darabot,amit már sokan próbáltak és bevált (lehet ez kínai is, csak tudjuk, hogy jó, nem az 1 hét után lefittyenő fajta) és ami még fontosabb, segítsünk a bicajnak túlélni. Sajnos ez is egy velejáró rossz. Ha mi lenullázzuk, nem adnak másikat, hanem venni kell.

persze,mehetnénk tovább, a torayok szakítószilárdásga és az abbél épült kerók valós értéke mentén, de az itt zajlik előttünk. ami fix, hobbira bármi jó, ami tetszik, versenyezni valsz egy jól bevált vázat néznék, de nem a legkönnyebbet, az fix. alu stucni,esetlegy bevált karbon kormány(régi SLK gondolkodik.gif ), de lehet csak fsa energy (ahogy tette azt a szponzorációra xarva Sagan is a Cannondale-nél) és Fulrum zero vagy ... na,ezt félve írom le, mert gyűlölöm a küllőzését, de az újak már úgy emlékszem normál küllőanyásak, mavic ksyrium. síkon maradhat a régivágású fulcrum quattro. Nem, nem ezeket használom, mert a karbonok szebbek és a tötyögve tekeréskor (30 környéke) lényegében szerintem sebességkülönbség se lenne, esetleg hegyen, de amikor versenyen 50-60szor kell durrantani, ott már nagyon nem mindegy. Igazi közelharcra, pofozkodára ezek az álombringák,.. hogy is fogalmazzak... van náluk jobb.

OK. lőjük le a sztorit :D már én unom. elfáradtam, mire ezt a sok xart leírtam, ami a témábavágó gondolataim kb tizedekben mérhető százalékát teszi ki :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »


Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

A Strava-n beállításoknál be kell jelölni, hogy jelenítse meg a HR adatokat is. A bianchi-s srác most vett pulzus mérőt és nem tudta miért nincs adat, csak a garminján.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2021.08.05., csüt. 06:17
revox írta:
2021.08.04., szer. 23:42
lacee írta:
2021.08.04., szer. 20:45
Azért bejön ez is,árban sem horror.

64E7AF85-60CE-4E82-8692-C30FCFA9ACE9.jpeg

F455EA89-60F8-4CC7-ADC6-C9B6951CDBEA.jpeg
Velossimoban van elcileg. 80 ezer nem vészes érte és ez sok Dedával ellentétesen,125 droppal bír,nem 130. Meggondolandó. Nekem a Ganra kellene egy kormány, mert ami rajta van nem lapított, aztán a kezem már ara áll rá. Csak vacillálok,hogy slk, vagy valami ilyen...
Igen,már néztem azért is írtam,hogy nem ,,horror” áron van,vegyed meg és leteszteled nekem 31_1_21.gif
vakarom a fejem, mert ez jónak tűnik. lehet egy telefont megérne,van e raktáron. támogatónk is,van kedvezményem :D
csak még nem döntöttem el,költök e a Gan-ra. bár, az is igaz,ha azt eladom, az axxonynak lehet jó lenne, csak a para :D azért néha még fog olyan kátyúkat, ...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.08.05., csüt. 05:58
revox írta:
2021.08.04., szer. 22:14
... Ha 190-re állítom a maxot (ennyit már tekertem idén, a régi 200 már valsz nincs meg) akkor 149-ig zsírégető. …
ez mi szerint ? 149 a 190-nek 78%-a
(szerintem ez ahhoz sok)

Mi szerint hol minek a % határa ?
nekem a strava dobja ki a zónákat. nekem is gyanús,ezért igyekeztem 140 környékén tartani inkább, 141 sikerült avg-ben. de nem igazán tudok kiigazodni a straván, ráadásul meg se jelenik a mért hr adat :D (garminon látom)

ja, szeritnem nem így százalékol. valsz alap 70-es normál érték után osztja fel. axxem 115ig hozza a melegítőzónát, utána itt van egy nagyobb léptékű fat burning, aztán már kisebb osztásokkal lépdel el a maxig
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

avl2 írta:
2021.08.05., csüt. 05:50
akisbandi írta:
2021.08.04., szer. 20:27
…….ezüstionos vacak egyébként
akkor ez a Kékesre, Alpokba való ! :)

(az a duma, hogy hifiben az ezüst magasban az igazi, nem?)
mondj az,akinek sose volt értelmes ezüstmadzagja :D vgy ha volt, füle nem :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2803
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1159

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

revox írta:
2021.08.04., szer. 23:42
lacee írta:
2021.08.04., szer. 20:45
Azért bejön ez is,árban sem horror.

64E7AF85-60CE-4E82-8692-C30FCFA9ACE9.jpeg

F455EA89-60F8-4CC7-ADC6-C9B6951CDBEA.jpeg
Velossimoban van elcileg. 80 ezer nem vészes érte és ez sok Dedával ellentétesen,125 droppal bír,nem 130. Meggondolandó. Nekem a Ganra kellene egy kormány, mert ami rajta van nem lapított, aztán a kezem már ara áll rá. Csak vacillálok,hogy slk, vagy valami ilyen...
Igen,már néztem azért is írtam,hogy nem ,,horror” áron van,vegyed meg és leteszteled nekem 31_1_21.gif

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

revox írta:
2021.08.04., szer. 22:14
... Ha 190-re állítom a maxot (ennyit már tekertem idén, a régi 200 már valsz nincs meg) akkor 149-ig zsírégető. …
ez mi szerint ? 149 a 190-nek 78%-a
(szerintem ez ahhoz sok)

Mi szerint hol minek a % határa ?

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: avl2 »

akisbandi írta:
2021.08.04., szer. 20:27
…….ezüstionos vacak egyébként
akkor ez a Kékesre, Alpokba való ! :)

(az a duma, hogy hifiben az ezüst magasban az igazi, nem?)

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14120
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2021.08.04., szer. 20:45
Azért bejön ez is,árban sem horror.

64E7AF85-60CE-4E82-8692-C30FCFA9ACE9.jpeg

F455EA89-60F8-4CC7-ADC6-C9B6951CDBEA.jpeg
Velossimoban van elcileg. 80 ezer nem vészes érte és ez sok Dedával ellentétesen,125 droppal bír,nem 130. Meggondolandó. Nekem a Ganra kellene egy kormány, mert ami rajta van nem lapított, aztán a kezem már ara áll rá. Csak vacillálok,hogy slk, vagy valami ilyen...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”