Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.08.05., kedd 09:52
Azt vettem észre, hogy a MIPS rendszerű sisakok kényelmesebbek, a hagyományos sisakoknál. Én telán erre keresgélnék. Nekem Bell Stratus MIPS sisakom van. Szerintem nagyon kényelmes, de egész más preferenciáim vannak.
Fel kell próbálgatni, nincs mese, ezt nem nagyon lehet sajnos.
ez így van.

nekem most salice levante van (3db :D ) ( https://biondobike.hu/categories/ruhaza ... FsCBdyfC43 ) , de a Ghibli jobban a fejemre simult. Nyilván, kisebb felületen kell passzolnia,mint az ilyen aerosabb bukóknak. de mi kaptuk szponzoriba, nem márkabuziskodás, a többi sisak is ugyanolyan jó. Meg fejtől is függ. Nálam az aero fele inkább a divat vitt, de alapvetően az se ördöngősen érezhető, ezzel is fejelem rendszeresen az autókasztnit,ha elflejtem,hogy a fejemen van és beülök, de a hagyományos kialakítású Ghibli tényleg még észrevehetetlenebb. Én is azért tereltem ebbe az irányba a dolgot :tutiok:

ghibli...
https://biondobike.hu/categories/ruhaza ... ice-ghibli
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2025.08.05., kedd 10:17-kor.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4092
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5215
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Most jutott eszembe, hogy a Casco-nak vannak olyan típusai, ahol nem szivacspárnákkal oldják meg a fejre felfekvést, hanem egy hálós rendszerrel, így kevesebb a nyomáspont. A rendszerük neve Cascofit Network, pl. a Cuda 2 is ilyen.
Screenshot_2025-08-05-09-51-22-62_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14439
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9556
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Azt vettem észre, hogy a MIPS rendszerű sisakok kényelmesebbek, a hagyományos sisakoknál. Én telán erre keresgélnék. Nekem Bell Stratus MIPS sisakom van. Szerintem nagyon kényelmes, de egész más preferenciáim vannak.
Fel kell próbálgatni, nincs mese, ezt nem nagyon lehet másképen megoldani sajnos.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4720
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3258
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

revox írta:
2025.08.04., hétf. 23:04
zoli73 írta:
2025.08.04., hétf. 22:10
pärt írta:
2025.08.04., hétf. 21:54
A szorítópánt alatt egész pontosan mit értessz? A sisakok állítása, rögzítése nagyjából azonos mindnél. Áll alatt egy állítható csattal szabályozod, a fej körméretéhez pedig a tarkó feletti racsnis tárcsával. A képeken két korban, árban eléggé eltérő darab van, az elv azonos: a biztos illeszkedéshez elengedhetetlen egy, a fejet részben vagy teljesen körülölelő, szabályozható pánt. IMG20250804214320.jpg
IMG20250804214402.jpg
Komfortban jobbak azok a típusok, amik viszonylag kisebb felületen,gyakorlatilag keskeny kis csíkokon fekszenek fel. Ennél a típusnál a szellőzőnyílások is extrém méretűek, ami a mostani nyaraknál nagy előny.
IMG20250804215602.jpgIMG20250804214434.jpg
Lehet, hogy rosszúl neveztem meg, de az a pánt, ami ezen a két sisakon is látható, amit azzal a racsnival húzol össze. Amiket a bringás boltban láttam, és amit a Decatlonban, azok is mind ilyennel voltak szerelve.
A Decatlonban volt egy sisak, amit a fiam hozott oda, és nyomta a fejembe, az nem ilyen racsnis pántos volt, de az nem bringás sisak volt, hanem görkoris. Elég lökött kinézetű volt, és csak néhány kis lyuk volt rajta, igaz, kényelmes volt, de nem tudom bringázni milyen lehet benne.
Ha így is játszik, nézd meg a bmx sisakokat is. De lehet egy jó sisak a racsni ellenére is jobb. Én kíváncsiságból próbáltam Decás sisakot,elég fura volt a Salicek után. A deacásat rendesen lehet érezni,hogy ott van. De inkább azt mondanám, rém idegesítő volt még próbán is. Lehet azóta a felsőpolcosuk jobb a wt szereplés okán,,de az alap sisakjaik elégge "érzem, hogy a fejemen van".
A BMX sisakok nem tetszenek, és azok nem is hosszan tartó viseletre szolgálnak, hamar beleizzad az ember feje, ezért hamar lekívánkozik.
Igen, a Decatlonosok nekem is furcsák voltak, legalábbis amiket próbáltam, hosszabb ideig biztos, hogy nem viselném el a fejemen. Lásdd, amit Pärt-nek írtam róluk.
Lehet, hogy a felső polcos sisakjaik már tényleg jók, de azokat már annyiért kínálják, mint a nagy márkák sisakjai, így nem találom logikus választásnak.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4720
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3258
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

pärt írta:
2025.08.04., hétf. 22:22
Nem ismerem a teljes felhozatalt, de valószínűnek tartom, hogy az összes korszerű bringás bukó ilyen körpántos. Első sisakomat még valamikor '92 körül vettem, rémlik, azon még nem volt, de az utána pár évvel vásárolt darabon már igen. A pánt már csak ezért is hasznos, mert a párnázata mérsékli az izzadtság szembe csorgását, ami rém kellemetlen tud lenni.
A racsnival nem kell túl szorosra húzni, a lényeg, hogy esésnél tekeredjen le a fejedről a túl laza beállítás miatt.
Egyébként hátha jó referencia: én a Te problémád nélkül is utálok minden sapkát, télen is csak a viharos mínuszokban veszem fel, de egy jól beállított, kényelmes sisaknál nincs ilyesmi diszkomfort érzetem.
Igen, ez bíztató, hogy egy minőségibb sisak szinte észrevétlen a fejen! A Decatlonban próbáltak(átlagos, saját márkás) sajnos nem voltak ilyenek. Hármat próbáltam, de mindegyiknél egy perc után azt néztem, hogy mit lehet rajtuk állítani, változtatni, mert máris zavar.
Futnom kell ezzel 1-2 kört, szemrevételeznem kell, fel kell próbáljak jónéhány sisakot, hogy egyáltalán lássam, hogy nekem mi lehet az irány. A fiamnak van egy fullface DH sisakja, az totál jó, de ilyenben tartósan nem lehet bringázni, pillanatok alatt leveri a víz benne a fejemet. Ez nagyon célszerszám.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

zoli73 írta:
2025.08.04., hétf. 22:10
pärt írta:
2025.08.04., hétf. 21:54
A szorítópánt alatt egész pontosan mit értessz? A sisakok állítása, rögzítése nagyjából azonos mindnél. Áll alatt egy állítható csattal szabályozod, a fej körméretéhez pedig a tarkó feletti racsnis tárcsával. A képeken két korban, árban eléggé eltérő darab van, az elv azonos: a biztos illeszkedéshez elengedhetetlen egy, a fejet részben vagy teljesen körülölelő, szabályozható pánt. IMG20250804214320.jpg
IMG20250804214402.jpg
Komfortban jobbak azok a típusok, amik viszonylag kisebb felületen,gyakorlatilag keskeny kis csíkokon fekszenek fel. Ennél a típusnál a szellőzőnyílások is extrém méretűek, ami a mostani nyaraknál nagy előny.
IMG20250804215602.jpgIMG20250804214434.jpg
Lehet, hogy rosszúl neveztem meg, de az a pánt, ami ezen a két sisakon is látható, amit azzal a racsnival húzol össze. Amiket a bringás boltban láttam, és amit a Decatlonban, azok is mind ilyennel voltak szerelve.
A Decatlonban volt egy sisak, amit a fiam hozott oda, és nyomta a fejembe, az nem ilyen racsnis pántos volt, de az nem bringás sisak volt, hanem görkoris. Elég lökött kinézetű volt, és csak néhány kis lyuk volt rajta, igaz, kényelmes volt, de nem tudom bringázni milyen lehet benne.
Ha így is játszik, nézd meg a bmx sisakokat is. De lehet egy jó sisak a racsni ellenére is jobb. Én kíváncsiságból próbáltam Decás sisakot,elég fura volt a Salicek után. A deacásat rendesen lehet érezni,hogy ott van. De inkább azt mondanám, rém idegesítő volt még próbán is. Lehet azóta a felsőpolcosuk jobb a wt szereplés okán,,de az alap sisakjaik elégge "érzem, hogy a fejemen van".
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4092
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5215
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Nem ismerem a teljes felhozatalt, de valószínűnek tartom, hogy az összes korszerű bringás bukó ilyen körpántos. Első sisakomat még valamikor '92 körül vettem, rémlik, azon még nem volt, de az utána pár évvel vásárolt darabon már igen. A pánt már csak ezért is hasznos, mert a párnázata mérsékli az izzadtság szembe csorgását, ami rém kellemetlen tud lenni.
A racsnival nem kell túl szorosra húzni, a lényeg, hogy esésnél tekeredjen le a fejedről a túl laza beállítás miatt.
Egyébként hátha jó referencia: én a Te problémád nélkül is utálok minden sapkát, télen is csak a viharos mínuszokban veszem fel, de egy jól beállított, kényelmes sisaknál nincs ilyesmi diszkomfort érzetem.

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4720
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3258
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

pärt írta:
2025.08.04., hétf. 21:54
A szorítópánt alatt egész pontosan mit értessz? A sisakok állítása, rögzítése nagyjából azonos mindnél. Áll alatt egy állítható csattal szabályozod, a fej körméretéhez pedig a tarkó feletti racsnis tárcsával. A képeken két korban, árban eléggé eltérő darab van, az elv azonos: a biztos illeszkedéshez elengedhetetlen egy, a fejet részben vagy teljesen körülölelő, szabályozható pánt. IMG20250804214320.jpg
IMG20250804214402.jpg
Komfortban jobbak azok a típusok, amik viszonylag kisebb felületen,gyakorlatilag keskeny kis csíkokon fekszenek fel. Ennél a típusnál a szellőzőnyílások is extrém méretűek, ami a mostani nyaraknál nagy előny.
IMG20250804215602.jpgIMG20250804214434.jpg
Lehet, hogy rosszúl neveztem meg, de az a pánt, ami ezen a két sisakon is látható, amit azzal a racsnival húzol össze. Amiket a bringás boltban láttam, és amit a Decatlonban, azok is mind ilyennel voltak szerelve.
A Decatlonban volt egy sisak, amit a fiam hozott oda, és nyomta a fejembe, az nem ilyen racsnis pántos volt, de az nem bringás sisak volt, hanem görkoris. Elég lökött kinézetű volt, és csak néhány kis lyuk volt rajta, igaz, kényelmes volt, de nem tudom bringázni milyen lehet benne.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4092
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5215
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

A szorítópánt alatt egész pontosan mit értessz? A sisakok állítása, rögzítése nagyjából azonos mindnél. Áll alatt egy állítható csattal szabályozod, a fej körméretéhez pedig a tarkó feletti racsnis tárcsával. A képeken két korban, árban eléggé eltérő darab van, az elv azonos: a biztos illeszkedéshez elengedhetetlen egy, a fejet részben vagy teljesen körülölelő, szabályozható pánt.
IMG20250804214320.jpg
IMG20250804214402.jpg
Komfortban jobbak azok a típusok, amik viszonylag kisebb felületen,gyakorlatilag keskeny kis csíkokon fekszenek fel. Ennél a típusnál a szellőzőnyílások is extrém méretűek, ami a mostani nyaraknál nagy előny.
IMG20250804215602.jpg
IMG20250804214434.jpg

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

zoli73 írta:
2025.08.04., hétf. 21:13
Szép estét mindenkinek!
Megint egy kéréssel, kérdéssel hozokodnék elő, de a megoldás nagyon nem egyszerű.
Bringás sisakot szeretnék vásárolni újra, de nagyon nem egyszerű a helyzetem.
Talán emlékeztek rá, írtam róla, 2,5 éve stroke-om volt, és ennek vannak kellemetlen utóhatásai, amik életem végéig megmaradnak, és együtt kell éljek velük. Ezek a tünetek abban állnak, hogy a végtagjaim könnyen hajlamosak elzsibbadni, ezért 5-10km-nél többet nem is tudok egyhuzamban tekerni, de akár ülve, fekve is jelentkeznek ezek a tünetek. Ehhez kapcsolodóan a fejemen sem tudok semmit sem huzamosabb ideig viselni.
Sem egy basebollsapkát, sem munkavédelmi sisakot nem tudok sokáig hordani, mert zsibbadni kezd a tarkóm, majd a füleim, és le kell vennem. Ebből kifolyólag a munkavédelmi sisak hordásából orvosi felmentésem van.
Mióta a stroke-om volt, bringás sisakot sem merek hordani, mert annak semmi értelme, hogy 10 -15percenként megálljak levenni, és "pihentessem" a fejem, viszont ez így nem a legbiztonságosabb.
A napokban nézelődtem a Decatlonban sisak fronton, felpróbáltam 2-3-at, de nagyon nem jöttek be, pedig még csak nem is a legolcsobb vackot próbáltam. A régi sisakom is csak egy Decatlonos, de mivel szorítópántos, így kilőve.
Bementem egy bringás boltba is, de mikor már az ötödik sisakot kértem le a polcról, az eladó már eléggé kezdte vágni a pofákat, inkább hagytam a fenébe.
Megnéztem 1-2 Youtube videót a témában, de hamar kiderült, hogy nem választási tanácsokat akarnak adni, elmagyarázva a szempontokat, felépítést, hanem 1-1 márka marketingje köré épülnek.
Ezek figyelembevételével keresnék valamilyen sisakot, ami kényelmes, nem szoritós fejpántos, de azért mégis stabil. Tudom, nem könnyű kérdés, de mégis milyen úton induljak el? Egy webáruházban látható fotókból nem derül ki semmi, a leírások szűkszavúak, szinte semmi infot nem adnak.
Tudtok valamit tanácsolni? Milyen jellegű sisakok körül keresgéljek? Akár márkát is ajálhattok.
Azt már bekalkuláltam, hogy nagyjából fél óránként le kell vegyem, de azért legyen valami lazább viselet. Biztos, hogy olyat veszek csak meg, amit fel is tudok próbálni, és ha már van konkrét elképzelésem a típusról, akkor talán nem néznek ki egy boltból sem, mert sokat válogatok.
Köszönöm, ha van valami jó ötleted, tanácsod!
Olyan sisak, ami nem szorótós hátul, nem egyszerő eset. AAtinak egyszer adtam egy Salice Ghibli sisakot. Nekem is volt, most az asszonyé. Azt nem kell nagyon megszorítani, hgyy a helyén legyen. Nemtom, Atesz mit csinált vele, de hamar cserélte csapatsisakra. Lehet egy próbát mdgér. Azt mondtam,hogy könnyü is? Persze, ez fejfüggő,nekem nagyon besimult. Azóta is Salice van,de az újabbak nem állnak úgy fejlre,mint a Ghibli. Igaz, azokkal is rendszerrsen lefejelem az autó ... mi az, amikor kinyitod az ajtót? Az A és B oszlop közti részt. Egyszerűen elfelejtem,hogy a fejemen van.

Persze,passz, milyen lenne,de, ha Atinak még megvan, lehet el is adja
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4720
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3258
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Szép estét mindenkinek!
Megint egy kéréssel, kérdéssel hozokodnék elő, de a megoldás nagyon nem egyszerű.
Bringás sisakot szeretnék vásárolni újra, de nagyon nem egyszerű a helyzetem.
Talán emlékeztek rá, írtam róla, 2,5 éve stroke-om volt, és ennek vannak kellemetlen utóhatásai, amik életem végéig megmaradnak, és együtt kell éljek velük. Ezek a tünetek abban állnak, hogy a végtagjaim könnyen hajlamosak elzsibbadni, ezért 5-10km-nél többet nem is tudok egyhuzamban tekerni, de akár ülve, fekve is jelentkeznek ezek a tünetek. Ehhez kapcsolodóan a fejemen sem tudok semmit sem huzamosabb ideig viselni.
Sem egy basebollsapkát, sem munkavédelmi sisakot nem tudok sokáig hordani, mert zsibbadni kezd a tarkóm, majd a füleim, és le kell vennem. Ebből kifolyólag a munkavédelmi sisak hordásából orvosi felmentésem van.
Mióta a stroke-om volt, bringás sisakot sem merek hordani, mert annak semmi értelme, hogy 10 -15percenként megálljak levenni, és "pihentessem" a fejem, viszont ez így nem a legbiztonságosabb.
A napokban nézelődtem a Decatlonban sisak fronton, felpróbáltam 2-3-at, de nagyon nem jöttek be, pedig még csak nem is a legolcsobb vackot próbáltam. A régi sisakom is csak egy Decatlonos, de mivel szorítópántos, így kilőve.
Bementem egy bringás boltba is, de mikor már az ötödik sisakot kértem le a polcról, az eladó már eléggé kezdte vágni a pofákat, inkább hagytam a fenébe.
Megnéztem 1-2 Youtube videót a témában, de hamar kiderült, hogy nem választási tanácsokat akarnak adni, elmagyarázva a szempontokat, felépítést, hanem 1-1 márka marketingje köré épülnek.
Ezek figyelembevételével keresnék valamilyen sisakot, ami kényelmes, nem szoritós fejpántos, de azért mégis stabil. Tudom, nem könnyű kérdés, de mégis milyen úton induljak el? Egy webáruházban látható fotókból nem derül ki semmi, a leírások szűkszavúak, szinte semmi infot nem adnak.
Tudtok valamit tanácsolni? Milyen jellegű sisakok körül keresgéljek? Akár márkát is ajálhattok.
Azt már bekalkuláltam, hogy nagyjából fél óránként le kell vegyem, de azért legyen valami lazább viselet. Biztos, hogy olyat veszek csak meg, amit fel is tudok próbálni, és ha már van konkrét elképzelésem a típusról, akkor talán nem néznek ki egy boltból sem, mert sokat válogatok.
Köszönöm, ha van valami jó ötleted, tanácsod!
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1496
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 627

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Snipi »

revox írta:
2025.08.04., hétf. 14:40
gázpalackos 28-as :rolleyes:
A legjobb barátom egy "bolonhorgász", 10-20 km-eket szokott biciklivel kimenni a Dunához egy öreg ruszki 28-assal, amit csak úgy hív hogy "Koszigin" :fekverohog:
Bot, csalik, szák stb ... a kormányra és a csomitartóra felgyógyítva gumipókkal ...

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.08.03., vas. 23:01

Bár nem látszik tökéletesen, de igen, azok ott a végén éles, durva kövek, amikre akár 30-as tempóval is érkezhetsz.
azt nézem,nagyítva,az valamikor egy un makadám út lehetett. lehet a teljesen lepusztult részét húzták csak be (nem önös érdekből. az kizárt), a többin elmegy kényelmesen a kempingbicaj, meg a gázpalackos 28-as :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14172
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4542
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.08.04., hétf. 08:47
AAttila írta:
2025.08.04., hétf. 08:40
Vinkler írta:
2025.08.04., hétf. 08:31
Ennek a szűkítésnek amaúgy mi lenne az értelme? Mert, ahogy elnézem lenne hely a 2 sávnak is. gondolkodik.gif
Maximum annyi,hogy a kanyar miatt nehezen észrevehető betontámfalnak ne olyan nagy sebességgel menjenek neki... ;)
...hanem inkább a szemből érkezővel ütközzön. :rolleyes:
De mindegy is, egy 146 méteres kerékpárút akkor sem lesz értelmetlenebb, ha csúszdaparkkal vagy bobpályával kombinálják.
ha eltekintünk a 146 métertől, kanyart szűkíteni és nem szélesíteni :D lehet ott terem valami ritka giliszta, pont abban a kanyarban és a zöldek beintettek :kapdelm: agyrém

fotóm nincs,de hajdúszboszolóról, nagyhegyesre a bicajúton is a nagy büdös semmiért (az út mellette tök egyenes), pont ahol meggurít a lejtő (2% kb csak, nem vészesen nagy,de azért megurul rendesen a kaptató után), beraktak egy S kombinációt, de olyan 3-4 méteren belül jön a bal-jobb. amikor először ott mentünk (többnyire az úton jártunk) volt meglepetés, meg sikongatás, "hó-hó-HÓ-HÉÉ-HÓÓÓÓ ==> jelentése: "MIAFAXÉRFÉKEZEL?!!!" aztán pikk-pakk kiderült :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4092
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5215
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

AAttila írta:
2025.08.04., hétf. 08:40
Vinkler írta:
2025.08.04., hétf. 08:31
Ennek a szűkítésnek amaúgy mi lenne az értelme? Mert, ahogy elnézem lenne hely a 2 sávnak is. gondolkodik.gif
Maximum annyi,hogy a kanyar miatt nehezen észrevehető betontámfalnak ne olyan nagy sebességgel menjenek neki... ;)
...hanem inkább a szemből érkezővel ütközzön. :rolleyes:
De mindegy is, egy 146 méteres kerékpárút akkor sem lesz értelmetlenebb, ha csúszdaparkkal vagy bobpályával kombinálják.

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5817
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2025.08.04., hétf. 08:31
Ennek a szűkítésnek amaúgy mi lenne az értelme? Mert, ahogy elnézem lenne hely a 2 sávnak is. gondolkodik.gif
Maximum annyi,hogy a kanyar miatt nehezen észrevehető betontámfalnak ne olyan nagy sebességgel menjenek neki. ;)
Etyeknél most is volt baleset. A beláthatatlan kanyarban (lejtőzés közben) a bringás apuka belerongyolt egy teherautóba. (amit ott szabálytalanul parkolt.)

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5817
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Sok km bringaút még aszfaltot sem kapott. Egy kis töltés és rádobálták a térkövet.
De a legalja ennek az egésznek, amikor az út szélétől fél méterre húznak egy sárga vonalat, ezzel kész a kerékpársáv 36_1_10.gif

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14439
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9556
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Ennek a szűkítésnek amaúgy mi lenne az értelme? Mert, ahogy elnézem lenne hely a 2 sávnak is. gondolkodik.gif
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2812
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1160

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

pärt írta:
2025.08.03., vas. 23:01
revox írta:
2025.08.02., szomb. 23:27
Nem tréfáltak

1754169986380.jpg
Nem rossz, de itt egy másik, még cifrább. Én tényleg nem keresem ezeket, de valahogy mégis beléjük futok.
Hétvégén kéktúráztunk, ezt a csodát ma Szendehelyen lőttem - a turistaút egy darabig ugyanitt ment. Rövidke szakasz, amit kárpótlásképp két kalandelemmel tettek izgalmasabbá. Az első:IMG20250803104417.jpg
IMG20250803104443.jpg
Ha nem zúztad le magadat és a szembejövőt az agyhalott szűkületben, akkor pár méter és egy újabb kanyar után így ér véget az önfeledt lejtőzés:
IMG20250803104711.jpg
Bár nem látszik tökéletesen, de igen, azok ott a végén éles, durva kövek, amikre akár 30-as tempóval is érkezhetsz.
Most kerestem rá erre a csodára: még 2015-ben készítettek Szendehelyen Eu-s forrásból három különálló kerékpárút szakaszt, összesen 1,1 km hosszban 200 millióból. A képen látható az egyik, a hossza száznegyvenhat méter (146m), és semmiféle összeköttetésben nincs más kerékpárúttal, magyarán semmiből visz sehová, de legalább veszélyesen, feleslegesen és qrva drágán.
Csodálatos :D
Nálunk vannak olyan repedések a kerékpárutakon,hogy lassan a kerék beszorul,mindig eszembe jut,hogy egy rétegvizasgálatra kíváncsi lennék.Gondolom papír vastagságú az alátöltés+az aszfalt is,ezek,hogy sosem lesznek kijavítva az is biztos. 36_1_11.gif

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4092
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5215
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.08.02., szomb. 23:27
Nem tréfáltak

1754169986380.jpg
Nem rossz, de itt egy másik, még cifrább. Én tényleg nem keresem ezeket, de valahogy mégis beléjük futok.
Hétvégén kéktúráztunk, ezt a csodát ma Szendehelyen lőttem - a turistaút egy darabig ugyanitt ment. Rövidke szakasz, amit kárpótlásképp két kalandelemmel tettek izgalmasabbá. Az első:
IMG20250803104417.jpg
IMG20250803104443.jpg
Ha nem zúztad le magadat és a szembejövőt az agyhalott szűkületben, akkor pár méter és egy újabb kanyar után így ér véget az önfeledt lejtőzés:
IMG20250803104711.jpg
Bár nem látszik tökéletesen, de igen, azok ott a végén éles, durva kövek, amikre akár 30-as tempóval is érkezhetsz.
Most kerestem rá erre a csodára: még 2015-ben készítettek Szendehelyen Eu-s forrásból három különálló kerékpárút szakaszt, összesen 1,1 km hosszban 200 millióból. A képen látható az egyik, a hossza száznegyvenhat méter (146m), és semmiféle összeköttetésben nincs más kerékpárúttal, magyarán semmiből visz sehová, de legalább veszélyesen, feleslegesen és qrva drágán.

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4092
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5215
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Rotox írta:
2025.08.03., vas. 21:53
zoli73 írta:
2025.08.03., vas. 10:35
...
Igen, egyértelműen teljes hajtáslanc csere lenne, nem foltozgatás, barkácsolás. Viszont abban biztosan igazad van, hogy nem éri meg. ...
Végülis mindent meg lehet oldani (ha a költség nem szempont... ;)): outi Merida Scultura "gravelesítve". :rolleyes:
(Forrás: Merida Scultura owners FB csoport)
Nekem nagyon tetszik ez a trend, hogy a korábban elég merev határok összecsúsznak. Aero, könnyű mászó, aszfalt, gravel... A széles áttételek, aero jellegű, de nem kényelmetlenül merev vázak, komoly gumiférőhelyek szinte minden kategóriában kezdik kicsit átfedni egymást, tűrhető kompromisszumot kínálva egy szimpla sor és kerékcserével. Egy ilyesmi kombóval például nyilván nem lehet komolyabban varacskolni, de egy kicsit ki lehet vele tolni a korlátokat.

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2151
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1358
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

zoli73 írta:
2025.08.03., vas. 10:35
...
Igen, egyértelműen teljes hajtáslanc csere lenne, nem foltozgatás, barkácsolás. Viszont abban biztosan igazad van, hogy nem éri meg. ...
Végülis mindent meg lehet oldani (ha a költség nem szempont... ;)): outi Merida Scultura "gravelesítve". :rolleyes:
(Forrás: Merida Scultura owners FB csoport)
Csatolmányok
FB_IMG_1754250375848.jpg

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5817
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

×Bahrain , Bianchi

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5817
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3603

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2025.08.03., vas. 13:41
AAttila írta:
2025.08.03., vas. 13:25
:rolleyes: ;peace;
Screenshot_20250803_132342_Facebook.jpg
Vajon bringákat is cserélnek? gondolkodik.gif :D
A Bahrein jövőre Bianci-val megy. A Grinta-nak szerződése van a Cervelo-val. Vagy mire gondoltál?

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14439
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9556
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

AAttila írta:
2025.08.03., vas. 13:25
:rolleyes: ;peace;
Screenshot_20250803_132342_Facebook.jpg
Vajon bringákat is cserélnek? gondolkodik.gif :D
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”