Egy forró (40 fokos) nyári napon ugyanolyan üzemmeleg (90-100 fokos) a motor mint egy nem forró (20 fokos) napon. Van benne sok olyan alkatrész ami ezt kontrollálja.

Egy márkafüggetlen autószerviztől van az infó,ők garis vw csoportos céges flottákat is szervizelnek,és ők mondták hogy elég sok az olyan motorhiba,ami egyértelműen a híg olajtól van.
Van azért ott más logikai bukfenc is.
E miatt szerintem sehol.
Ez nem vicces, ha igaz, mert nekem pl. a legutóbbi (90ezres) szervizen még ilyen 0w20-as "vizet" tettek belé. Márkaszervizben. Igaz, a garanciája pár napja járt le, és adom is vissza hamarosan, reményeim szerint még májusben... (lízingelt céges autó).Shimano írta: ↑Tegnap, 22:03Állítólag a márkaszervizekbe ment egy értesítés,hogy a gyártó nem vállal garanciát a egyes motorokra ha ezt az olajat használják,és a vw által ajánlottra kell átállniuk.Ez friss infó,ma hallottam,és hogy igaz e,arra sem vennék mérget.Kenési problémák miatti korai motormeghibásodás az állítólagos ok,de semmi konkrétabbat nem tudok.
Állítólag a márkaszervizekbe ment egy értesítés,hogy a gyártó nem vállal garanciát a egyes motorokra ha ezt az olajat használják,és a vw által ajánlottra kell átállniuk.Ez friss infó,ma hallottam,és hogy igaz e,arra sem vennék mérget.Kenési problémák miatti korai motormeghibásodás az állítólagos ok,de semmi konkrétabbat nem tudok.
Mióta? Illetve a konszern minden termékébe vagy csak VW-kbe?
Semmilyen hivatalos infóm nincs erről.
De 5.000.000 km-re......
Szerintem engedjük el a “jobb helyeken” és a 10 percet is. Egyáltalán nem releváns és, ha jól tudom sem Te , sem pedig a Suzuki gyárban senki sem cserélt még USB aljzatot Ford Mustang-ban. Amennyiben igen, úgy elnézést kérek és szólok aszpirinnek, hogy menjen oda ezt a hibát kijavítani.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 18:18
Klassz, hogy leírtad a folyamatot. Érdekes. Időközben arra is rájöttem, miből fakadt a nézeteltérésünk:
Az eredeti felvetés az volt, hogy a lebontáshoz (!) és a visszarakáshoz (!) elfogadható a másfél óra. Én erre mondtam, hogy ez jobb helyen kb. 10 perc és ebbe én nem értettem bele azokat a járulékos melókat, amiket Te leírtál (annak okán, hogy bontásról és visszarakásról volt szó).
Klassz, hogy leírtad a folyamatot. Érdekes. Időközben arra is rájöttem, miből fakadt a nézeteltérésünk:Vinkler írta: ↑2025.05.21., szer. 16:06Egyrészt körtét hasonlítasz az almához, másrészt egy márkaszervizben a munkafelvétel önmagában 15-20 perc. És akkor még az autó az ügyfélparkolóban van.
Ezután a munkát a műhelyfőnök regisztrálja, majd kiadja egy szerelő kollégának. Következő 5-10 perc. A szerelő kolléga kimegy, beviszi az autót a szervizállására. Ez megint 5-10 perc.
Most tartunk több, mint fél óránál.
Ezt követően kell egy műszeres diagnosztikát készíteni, ami kb 5-10 perc.
Legyen egzakt a hibakód, mondjuk az USB aljzat hibára. Ezután kell(ene) egy hibafeltárás a diagnoszika után, ahol is érdemes megvizsgálni a perifériákat is (ezt itt nem végezték el rendesen, azt látjuk) szóval erre nem nagyon számolok semmit.
DE!
Kezd el ízlelgetni, most tartunk kb. 1 óránál.
Elkezdődik a szétszerelés, Az USB aljzat kivesz, szemrevételez. Ezt most ne számoljuk fel időnek egyelőre.
Ezt követően elbattyog a raktárba, leadja az anyagjegyet a raktárosnak, aki kiadja a szerelőnek a kért anyagot. Szerelő visszabattyog az autóhoz. Ez legyen mondjuk 10 perc.
Szerelő beépíti az új alkatrészt, összeszerel.
Műszaki diagnosztika javítás után, jegyzőkönyv lezárása, ismét 10 perc.
A kész autót kiviszi az udvarra, a munkalapot visszaviszi a műhelyvezetőnek, aki benormázza, elkészíti a számlát. Ez megint 10-15 perc.
Ezután a munkafelvevő bemegy a munkalapért, vég ellenőriz, kitölti és lezárja a folyamatokat, majd beadja a papírokat a pénztárba. Ez legyen 10 perc.
Mivel magát a szerelést még nem is számoltam, de már így is megvan a 1,5 óra bőven.![]()
Az, hogy egy elcseszett ajtókárpitot letépnek a szerelősoron, majd felbaxok egy másikat 23 mp alatt ami ott van ahol az előzőt elvettem és vagy betekerik ferdén a csavart 8 mp alatt egy gyárban, ahol ha kell letépik újra és felraknak egy másikat szintén a sorból, az nem egy SZAKSZERŰ JAVÍTÁS!
Nem lehet összehasonlítani a kettőt semennyire sem, így felesleges is.
El kéne engedni a démonokat és nem minden mögött valami más szándékot feltételezni. Jót tesz az elmének és a karmának is.![]()
Hát ennyi röviden és tömören.![]()
Egyrészt körtét hasonlítasz az almához, másrészt egy márkaszervizben a munkafelvétel önmagában 15-20 perc. És akkor még az autó az ügyfélparkolóban van.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:33Mit? A másfél órát? Azt azért, mert láttam, hogyan dolgoznak javítós kollégák és azt is, mennyi idő alatt csinálnak hasonló javításokat.Vinkler írta: ↑2025.05.21., szer. 15:18Pont azért nem értem miért véleményezted.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:16
Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.![]()
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.![]()
Ha egy szervizben ez valamiért jelentősen hosszabb idő, valaki igazán leírhatná, miért.![]()
Mit? A másfél órát? Azt azért, mert láttam, hogyan dolgoznak javítós kollégák és azt is, mennyi idő alatt csinálnak hasonló javításokat.Vinkler írta: ↑2025.05.21., szer. 15:18Pont azért nem értem miért véleményezted.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:16Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.![]()
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.![]()
Pont azért nem értem miért véleményezted.kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 15:16Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.![]()
Én csak azt írtam, amit láttam. Persze azt tegyük hozzá, autógyári környezetben a javítási idő egy rendkívül fontos faktor, mindenki abban érdekelt, hogy az a lehető legrövidebb legyen. Szervizek esetében erről már nem vagyok meggyőződve.
A patentolt burkoaltok levétele, felrakása darabonként másodpercekben és nem percekben mérhető; a csavarozott részek bontása elektromos, akkumulátoros kulccsal szintén.
A javítás utáni hibakódolás, funkció teszt talán indokolná a hosszabb (de még mindig nem óràs) javítási időt, de amennyira a sztoriból kivettem, ilyen ellenőrzést nem vagy hanyagul csináltak.
Azt mondd meg Te! Úgy tudom, van rálàtásod bizonyos szervizes munkafolyamatokra.
Miért nem 5?kasumi írta: ↑2025.05.21., szer. 13:25Azt nem tudom, hogy mondani mennyit korrekt, de amit én làttam, tapasztaltam egy autógyári javító területen, egy gyakorlott javítós ezt kb. 10 perc alatt csinálja meg.
Azt nem tudom, hogy mondani mennyit korrekt, de amit én làttam, tapasztaltam egy autógyári javító területen, egy gyakorlott javítós ezt kb. 10 perc alatt csinálja meg.
Azt nem tudom, hogy mondani mennyit korrekt, de amit én làttam, tapasztaltam egy autógyári javító területen, egy gyakorlott javítós ezt kb. 10 perc alatt csinálja meg.