Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13913
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8805
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13913
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8805
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
MVDP fejben nagyon ott volt tegnap! 

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13913
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8805
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ebbe én is belefutottam. Vannak még csodák.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3856
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4947
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Jézus.Úr.Isten!!!
Ezt valaki magyarázza el!🫣
Ezt valaki magyarázza el!🫣
Re: Kerékpározás
Én is mártok, ezt csak azért ajánlottam, mert éreztem a "bonyolultabb" folyamattól való teljes elzárkózást, és még ezt is jobb megoldásnak találom, mint az olajozást.pärt írta: ↑2025.04.13., vas. 14:20Igen, ezek meggyőzőek. Voltak itt is fejlesztések; amikor vagy 4 éve néztem a teszteket, a klasszikus, forró vax leengedett kézzel verte az összes csöpögtetős cuccot.
"A
Mindazonáltal maradok a bevált cuccomnál, annál is inkább, mert kb. életem végéig el vagyok látva. Fél kiló Mspeedvax van most befogva, az még nagyon sok kezelésre elég, egy másik csomag meg bontatlanul a fiókban.

Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3856
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4947
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Igen, ezek meggyőzőek. Voltak itt is fejlesztések; amikor vagy 4 éve néztem a teszteket, a klasszikus, forró vax leengedett kézzel verte az összes csöpögtetős cuccot.
"A couple of years ago the general level of drip lubes outside of the very expensive and sometimes hard to apply UFO drip still left a fair bit to be desired vs immersive
waxing. "
Mindazonáltal maradok a bevált cuccomnál, annál is inkább, mert kb. életem végéig el vagyok látva. Fél kiló Mspeedvax van most befogva, az még nagyon sok kezelésre elég, egy másik csomag meg bontatlanul a fiókban.
"A couple of years ago the general level of drip lubes outside of the very expensive and sometimes hard to apply UFO drip still left a fair bit to be desired vs immersive
waxing. "
Mindazonáltal maradok a bevált cuccomnál, annál is inkább, mert kb. életem végéig el vagyok látva. Fél kiló Mspeedvax van most befogva, az még nagyon sok kezelésre elég, egy másik csomag meg bontatlanul a fiókban.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára pärt 2025.04.13., vas. 14:25-kor.
Re: Kerékpározás
Simán lehet. Én csak azért ajánlottam, mert egy barátom, akivel rendszeresen együtt tekerek, és naponta beszélek, több, mint 2 éve ilyet használ. Outira és montira is. Valamint elég sok, megbízhatónak tűnő teszt található róluk.
És én ezt is elég jó forrásnak tekintem:
https://zerofrictioncycling.com.au/lubetesting/
A Test 13-at nézd.
Ez abból kivonat: "
So we have quite the highlight to shout about re this test, in that at the end of the first 3000km of testing, Silca Super Secret was sitting at a cumulative wear of just 7.5% of the 0.5% wear allowance. The average wear for all lubricants tested to this point is 64%. Silca SS drip is now the clubhouse leader for lowest wear rate at end of first 3 blocks, and as mentioned above at this point in the test the chain was still exceptionally clean. If you get a different result, you are either a)
over applying or b) not taking care of excess properly post lube and work in.
So, if you only ride in the dry, this drip lube is really, really something.
Either way, there is no doubt that the Silca SS is helping more people also get a bag of wax of one type or the other, and again the more cyclists that add a bag of Silca Hot Melt or Mspeedwax to their low friction chain lubrication arsenal, the more cyclists are going to saving even more drive train parts wear and using a lot less solvents for drivetrain maintenance ending up goodness knows where most times. Honestly, you just can’t go wrong – its just clean, low friction, low drive train wear days on your horizon if you choose any of the above paths in any combination. "
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3856
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4947
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
1. Ha montiznék, valószínűleg maradnék a hagyományos módszernél. Ott úgysem jön össze, hogy mindig tiszta legyen a hajtás kevés macerával. A vax nyilván kevesebb koszt szed magára, de azért a takarítást ott már nem lehet megúszni. (Sokat olvasgattam a felhasználói véleményeket annak idején, és emlékszem, vannak, akik terepen is használják, de mivel nem érintett ez a része, ezért átugrottam.)
2. Benzines folttisztítóval töltött jól zárható edényben rázogatod a láncokat, letöltöd, tiszta folyadékkal ismételt rázogatás, még egy kör, aztán szárítás. Ezt követi egy denaturált szeszes áztatás, szárítás, és mehetnek a vaxba. (Az ultrahangos mosó egyáltalán nem elengedhetetlen, csak gyorsabbá, kényelmesebbé teszi a folyamatot, meg egyértelműbb, hogy mikor tiszta már a lánc, mivel a rezgetésnél kioldódó, zsírral szennyezett mosófolyadék törésmutatója más, ami egy homályos folt formájában mutatkozik. Ha az megszűnt, akkor már teljesen kioldódott a zsír.)
A sima vaxot nem oldja le a víz, de egy idő után kimosódik, mivel itt nem egy egyenletes filmre kell gondolni, hanem viaszpelyek tömegére.
Ezeket a linkelt alternatív csöpögtetős cuccokat nem használtam, de nekem erősen kompromisszumosnak tűnnek.
Van még ilyen adalék is, ezzel megúszod a mosást, viszont speciális (értsd: drága) melegítő edényt igényel, mert csak a neki optimális hőmérsékleten hatásos. Szóval ez is kompromisszum.
:https://silca.cc/en-eu/products/strip-chip
2. Benzines folttisztítóval töltött jól zárható edényben rázogatod a láncokat, letöltöd, tiszta folyadékkal ismételt rázogatás, még egy kör, aztán szárítás. Ezt követi egy denaturált szeszes áztatás, szárítás, és mehetnek a vaxba. (Az ultrahangos mosó egyáltalán nem elengedhetetlen, csak gyorsabbá, kényelmesebbé teszi a folyamatot, meg egyértelműbb, hogy mikor tiszta már a lánc, mivel a rezgetésnél kioldódó, zsírral szennyezett mosófolyadék törésmutatója más, ami egy homályos folt formájában mutatkozik. Ha az megszűnt, akkor már teljesen kioldódott a zsír.)
A sima vaxot nem oldja le a víz, de egy idő után kimosódik, mivel itt nem egy egyenletes filmre kell gondolni, hanem viaszpelyek tömegére.
Ezeket a linkelt alternatív csöpögtetős cuccokat nem használtam, de nekem erősen kompromisszumosnak tűnnek.
Van még ilyen adalék is, ezzel megúszod a mosást, viszont speciális (értsd: drága) melegítő edényt igényel, mert csak a neki optimális hőmérsékleten hatásos. Szóval ez is kompromisszum.
:https://silca.cc/en-eu/products/strip-chip
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2072
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1234
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Köszönöm szépen a segítséget, így már teljesen összeállt a "kép".
Viszont ha vízben oldható, akkor a montinál maradni fog az olajozás. (Most hirtelen csak egy 9 évvel ezelőtti képet találtam.

Re: Kerékpározás
1. Montira, ha csak az alkalmazás részét nézzük, még kényelmesebb lenne. Mivel csak lemosnád, és száradás után mehetne újra a kenés. Viszont, mivel vízben oldható a cucc, így egy nagyon sáros, vizes, hosszabb tekerés esetén félő, hogy a vaxot is kimosnád használat közben. Így oda én lehet, egy jobb, hagyományos wet lube-ot javasolnék. Már ha tényleg ennyire dagonyázáshoz kellene. Én pl. a montit is vaxoltam, mert tengelyig érő sárban én oda sem megyek. "Normál" montis körülményekhez meg teljesen jó, max. minden tekerés után csepegtetek rá, tisztítás, száradás után.Rotox írta: ↑2025.04.13., vas. 08:37
Köszönöm a tippet, ez nagyon tetszik.Szuper volna, ha legalább a - csak jó időben használt - outi mindig patika tiszta volna. Esőbe, trutyiba meg vinném a Malit.
Viszont két dolgon töprengek:
1. Szerintem a montinál (amit varacskos disznó módon összekenek sárral, stb.) azt hiszem, ez csak extra macera volna (vagy a mosás után egyszerűen hagynám megszáradni, aztán mehet?)
2. Ha veszel egy új (gyárilag alaposan összezsírozott) láncot, mivel tisztítod/tisztítjátok le vaxolás előtt? Ultrahangos mosón, meg ilyen "boszorkányságokban" semmiképpen nem gondolkodnék...
2. Én ilyet javaslok: https://www.bike-components.de/en/SILCA ... ck-p92164/
Ebben egy-két, új láncot simán megfürdetsz, és vízzel történő mosás, száradás után mehet rá a vax. Annyi, hogy ezeket a vaxokat jóval a tekerés előtt kell felvinni, mert hagyni kell, hogy a benne levő oldott víz elpárologjon. Természetesen más, zsírtalanító is megfelel, semmi előnyöm nem származik a Silca-s cuccok ajánlásából, csak nekem nagyon bejöttek (környezetbarát, vízzel mosható, meg jó).
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2072
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1234
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Én is MucOff lánctisztító "kefés kütyüt" és folyadékot használok (szintén rendszeresen), de szerintem ez nem elegendő tisztítás vaxolas előtt.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13913
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8805
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Én Muc-Off rendszert használok. Kb 250 km után áttörlöm a láncot és megkenem újra. Ezt, ha viszonylag még tiszta, akkor egy sima áttörlés után megint újra kenés követi. Esetleg kap még egy ilyen áttörlős újrakenést. Majd ezt követően egy mosás következik, mélyebb tisztítással. Ez megtörtént tegnap. 

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2072
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1234
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Köszönöm a tippet, ez nagyon tetszik.

Viszont két dolgon töprengek:
1. Szerintem a montinál (amit varacskos disznó módon összekenek sárral, stb.) azt hiszem, ez csak extra macera volna (vagy a mosás után egyszerűen hagynám megszáradni, aztán mehet?

2. Ha veszel egy új (gyárilag alaposan összezsírozott) láncot, mivel tisztítod/tisztítjátok le vaxolás előtt? Ultrahangos mosón, meg ilyen "boszorkányságokban" semmiképpen nem gondolkodnék...
Re: Kerékpározás
Én korábban 200-250 km-enként zsírtalanítottam, majd olajoztam újra a láncot/hajtást (ez csak a zsírtalanításra vonatkozik).Rotox írta: ↑2025.04.12., szomb. 17:30...
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...(A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.
)
Pár hete én is áttértem a vaxolásra. Elegem lett, hogy mindig tiszta dzsuva vagyok, amikor akarva, akaratlanul hozzáérek a hajtáshoz.
Amúgy pedig van lehetőség olyan módon vaxolni, mint ha csak olajoznád a láncot (előtte, egyszer kell alaposan letakarítani a hajtás elemeit):
https://silca.cc/en-eu/collections/wax- ... chain-lube
https://www.squirtcyclingproducts.com/l ... hain-lube/
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2072
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1234
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Nem a jobb géppel úszom meg a tisztogatást, hanem a poros/sáros montihoz képest. Az oldtimer Mali outit bőven nem tisztogattam minden tekerés után...
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3856
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4947
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Lám, pedig évekig Te voltál a csapat " Nem veszek semmit, csak nézelődöm" tagja.Rotox írta: ↑2025.04.12., szomb. 17:30Azt hiszem, már év(tized)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...(A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.
)

Azt viszont nem értem, a koszt hogy tudod megúszni a jobb géppel.

Re: Kerékpározás
Én minden tekerés után kezeltem a láncot,így szinte alig kopott.Rotox írta: ↑2025.04.12., szomb. 17:30Azt hiszem, már év(tized)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktatok olajozni? (A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.)
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2072
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1234
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Azt hiszem, már év(tized
)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...
(A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.
)


Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rotox 2025.04.12., szomb. 17:34-kor.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13913
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8805
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Így lesz ez ma is, végig a Duna mellett.
Dehát “a szél a legjobb edzőtárs! Mindig elkísér!” (By asebestyen)
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13913
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8805
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
2 hetes betegeskedés után végre ismét rá tudtam ülni a bringára. Pont nem érdekelt se szél, se más.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Remélem a böjti szelek elcsendesednek május elejére, mert így elég küzdős lenne a tókerülés.
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Re: Kerékpározás
Nyilván. De legalább annyi szétcseszett kónuszos fotó is van,de azokra a rozsda nem jellemző (gondolom az anyag jobb), cserébe ráégett kosz,zsír,vagy isten tudja mi az, de vakarni kell a tengelyről... persze a rotor azokon is gatya...
Figyelni kell rá, de sokszor csak akkor derül ki, ha ki van véve a kerék,hogy van valami. Hajtva pl egy megrogyáson lévő rotort nem nagyon lehet érezni és az kapja legkönnyebben a koszt, egyebeket. Néha ki kell venni a hátsö kerrket és ránézni a dolgokra. Hozzám is, amik kerülnek, alapvetően figyel rà a gazdája,meg takarítgatja a többség, de a hátsó kereket ritkán veszik ki. Aztán, berohad a rotor,jön egy eső, a rohadt "lé" folyik be tovább... Sokszor a rotort szerviz után kitömöm zsírral, úgy tovább tart nekik valamivel...
De kb mindegy, csak érdemes figyelni ezekre, ha ipari, ha más.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu