Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
A gyűrűszett kevés nálunk, mert a 3 részes gyűrű szélesebb, így csak dugóval együtt lehetséges a csere.
Bocsánat, az elöbb rosszul írtam, mert 2 részes a gagyi nálunk is, mert ugye ott a rugó alatta.
A 3 részes totál más, ezeréves, jól bevált konstrukció. Szerencsére újra ezt használják.
Nálunk is volt kavarás az olajjal 5w30, 0w30 majd 0w20. Ebből is látszik túl van misztifilálva ez.
Szerintem egy mai bármilyen motorba, egy 5w30 simán jó.
Bocsánat, az elöbb rosszul írtam, mert 2 részes a gagyi nálunk is, mert ugye ott a rugó alatta.
A 3 részes totál más, ezeréves, jól bevált konstrukció. Szerencsére újra ezt használják.
Nálunk is volt kavarás az olajjal 5w30, 0w30 majd 0w20. Ebből is látszik túl van misztifilálva ez.
Szerintem egy mai bármilyen motorba, egy 5w30 simán jó.
Szerintem!
Online
Ne kérdezzétek miért, de egyszer csak az 5W30-as olajat leváltották 0W-20 asra. Sok motorhoz mindkét olajat hozza hozzá a rendszer, az újabbakhoz csak a 0W20-ast. Ami már forgalomban van, abban nem cseréltünk gyűrűszettet, de szerintem az újakban is ugyan az a készlet van. 2 részest használ a gyár a VW motoroknál. 3 Részest csak Audi motorban láttam.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13959
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8897
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván, bár szerintem a 0W20-as olaj nem az igazi.Lemmy9.1 írta: ↑2024.10.31., csüt. 08:03Hondánál is a 0-20-as olaj van, de csak azok eszik az olajat, amiknek az alsó dugattyúgyűrűje egyrészes. Ezt a gyűrűt 2012-ben alkalmazták spórolásból. Majd visszatértek a hátomrészesre.
Minden megjavult, nincs olajfogyasztás. Tehát nem a 0-20 olajgond ez. Egy jó gyűrűszett lehúzza a vizet is.
Ne kérdezzétek miért, de egyszer csak az 5W30-as olajat leváltották 0W-20 asra. Sok motorhoz mindkét olajat hozza hozzá a rendszer, az újabbakhoz csak a 0W20-ast. Ami már forgalomban van, abban nem cseréltünk gyűrűszettet, de szerintem az újakban is ugyan az a készlet van. 2 részest használ a gyár a VW motoroknál. 3 Részest csak Audi motorban láttam.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Hondánál is a 0-20-as olaj van, de csak azok eszik az olajat, amiknek az alsó dugattyúgyűrűje egyrészes. Ezt a gyűrűt 2012-ben alkalmazták spórolásból. Majd visszatértek a hátomrészesre.
Minden megjavult, nincs olajfogyasztás. Tehát nem a 0-20 olajgond ez. Egy jó gyűrűszett lehúzza a vizet is.
Minden megjavult, nincs olajfogyasztás. Tehát nem a 0-20 olajgond ez. Egy jó gyűrűszett lehúzza a vizet is.
Szerintem!
Re: Autós topik autósoknak
Hát ja,kb,de ha ezt teszik bele a márkaszervizek a gyár ajánlása alapján,akkor ez van, agyrém ide,vagy oda.

A vw-nek egyébként fura hozzáállása van az olajfogyasztásról.Volt pl egy golf 4 -em egy szutyok benzines 1.4 16 szelepes motorral,na az úgy ette az olajat mintha kötelező lett volna neki,utána néztünk hogy mit ír a gyártó erről,és kapaszkodjatok meg

Rendben a lósz@rt,szerintem.
De szintén csak szerintem,az olajfogyasztás egyik oka az is lehet,hogy baromi lassan melegszik fel az olaj üzemi hőfokra,kb 20km még nyáron is,és ha ezt nem várjuk ki,és ez alatt is nyomjuk mint az állat,az előbb utóbb tuti beviszi a motorba az olajevő vw átok manót.

Van egy 1.3-as 16 szelepes suzukim,az szerintem még egy deci olajat sem fogyasztott el az élete során,pedig 2007-es születésű,tehát lehetne azt jól is csinálni,ami a vw-nek valamiért nem szokott sikerülni.
A jelenlegi vw-nk még nem kapott rá az olajevésre,ezt le is kopogom,de elóbb utóbb ez is fogja,főleg ezt a 0-20-as "vizet".
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13959
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8897
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nincs az a gyűrű, ami lehúzza a henger faláról tökéletesen a 0W-20 as olajat. Agyrém. Szerintem hígabb, mint a víz. 

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5977
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
ELEX: az egyedi hibáról annyit, hogy ahány VW-konszern autóm volt, mindegyik kisebb-nagyobb mértékben ette az olajat.
Ha valaki szerencsés (mint én, de csak ebben :)), akkor kisebb mértékben, pl 10ezrenként eszik meg egy literrel.
Ha nem vagy szerencsés, akkor akár ennek töredéke alatt.
A két literes TDI SCR motorral szerelt Octaviám kb 10-12-ezrenként kéri a rátöltést. Rendszeresen. 1 litet szoktam rátölteni.
A kézikönyvében az sincs megadva, hogy milyen motorba milyen olaj jár. Nem vicc. NEM KÖTIK A FELHASZNÁLÓ ORRÁRA, hogy mit kell beletöltenie, amikor kiírja az autó, hogy tölts utána olajat. A legviccesebb most következik: két szervizt hívtam fel, a kettő különböző olajtípust mondott. Az egyik (Porsche Buda) 5W-30-at, a másik (Porsche Tatabánya) 0W-20-ast. Ez volt az egyetlen dolog, amiben a tatabányai szerviz kompetensebbnek bizonyult, ugyanis ők legalább megnézték a rendszerükben alvázszám alapján, és nekem is megmutatták, amikor bevittem, hogy 0W-20 kell bele. Most folyamatosan van nálam egy liter tartalékolaj, az idén két üres literes olajos flakon keletkezett.
Régebbi 1.6-os szívó benzinesből a 102 lovas (VW Golf kombi) és a 75 lovas (Seat. Toledo) is ette az olajat nálam. A 102 lovas 9-10 ezrenként kért egy literrel újkorától, a 75 lovas hasonlóan, de azt használtan vettem.
Az eddigi három BMW-m soha egy csepp olajat nem kért két szerviz között. A 96-os Ford Scorpiómra sem kellett egyetlen cseppnyit se rátölteni, pedig azzal rengetegt jártam, és már eleve 6 évesen vettem. A 86-os Ford Sierrámra se, ami még öregebb volt.
Ha valaki szerencsés (mint én, de csak ebben :)), akkor kisebb mértékben, pl 10ezrenként eszik meg egy literrel.
Ha nem vagy szerencsés, akkor akár ennek töredéke alatt.
A két literes TDI SCR motorral szerelt Octaviám kb 10-12-ezrenként kéri a rátöltést. Rendszeresen. 1 litet szoktam rátölteni.
A kézikönyvében az sincs megadva, hogy milyen motorba milyen olaj jár. Nem vicc. NEM KÖTIK A FELHASZNÁLÓ ORRÁRA, hogy mit kell beletöltenie, amikor kiírja az autó, hogy tölts utána olajat. A legviccesebb most következik: két szervizt hívtam fel, a kettő különböző olajtípust mondott. Az egyik (Porsche Buda) 5W-30-at, a másik (Porsche Tatabánya) 0W-20-ast. Ez volt az egyetlen dolog, amiben a tatabányai szerviz kompetensebbnek bizonyult, ugyanis ők legalább megnézték a rendszerükben alvázszám alapján, és nekem is megmutatták, amikor bevittem, hogy 0W-20 kell bele. Most folyamatosan van nálam egy liter tartalékolaj, az idén két üres literes olajos flakon keletkezett.
Régebbi 1.6-os szívó benzinesből a 102 lovas (VW Golf kombi) és a 75 lovas (Seat. Toledo) is ette az olajat nálam. A 102 lovas 9-10 ezrenként kért egy literrel újkorától, a 75 lovas hasonlóan, de azt használtan vettem.
Az eddigi három BMW-m soha egy csepp olajat nem kért két szerviz között. A 96-os Ford Scorpiómra sem kellett egyetlen cseppnyit se rátölteni, pedig azzal rengetegt jártam, és már eleve 6 évesen vettem. A 86-os Ford Sierrámra se, ami még öregebb volt.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2710
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Audi. Öcsém előző (céges) autója Audi A6 quattro avant 2.0 tdi s line volt. Kiküldetésben volt ezt választotta. Kevesebb mint egy évig használta új korától. Kb 25000-30000 Km-t tett bele ez idő alatt. Visszanéztem a fórumot kb egy éve kérdeztem hogy 7000 Km-nél már 1 liter olajat kellett beletöltenie. Sajnos ez az arány utána is megmaradt. Első olajcseréig ha jól emlékszem 4-5 liter olajat evett. Olaj folyamatosan volt a csomagtartóban, már rutinszerűen ment a dolog a vége felé. Szerviz kb feltette a kezét.
Na de azért álljon meg a világ, egy prémium kategóriás új autónál? Ha nekem kellett volna kicsengetni az árát azért már felszaladt volna a szemöldököm. Ennek ellenére kívül belül egy bestia volt az autó. Ment mint az ördög, mondjuk lehet a sok olajtól
, jól nézett ki. Sajnos idő előtt haza kellett jönnie cégen belül, most két opciója volt vagy elfogadja a szabad Volvo XC 60 hibridet 20000 Km-el, vagy rendel valamit ami talán 6-12 hónap múlva megérkezik addig meg járhatott volna egy KIA-val. Sok autó megfordult már a keze alatt: Skoda Ocatvia, Superb, VW Anteon, MB valami régebbi C osztály, MB GLC hibrid, a fenti Audi, most a fenti Volvo. Azt mondta az Audi volt a legjobb (Igaz talán a legdrágább is) de a durva olajfogyasztás nagyon nem volt szép tőle.
A lényeg: hiába az új autó, hiába a prémium márka ma már ez kb semmire sem garancia.
Na de azért álljon meg a világ, egy prémium kategóriás új autónál? Ha nekem kellett volna kicsengetni az árát azért már felszaladt volna a szemöldököm. Ennek ellenére kívül belül egy bestia volt az autó. Ment mint az ördög, mondjuk lehet a sok olajtól

A lényeg: hiába az új autó, hiába a prémium márka ma már ez kb semmire sem garancia.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 275
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 734
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Autós topik autósoknak
Ezt a Volvo témát engedd el!
Töredéke a cég tőkéje a fejlesztésekre, gyártástechnológiára, mint a BMW, Mercedes, VW konszern (Audi).
Anyagminőségben sehol sincsenek a prémium kategóriához.
Azért egy rossz élmény ne zárja ki az Audit a látókörödből. Nem ugyanaz a kaszt egy Audi és egy Skoda. Skodából is kifogtál egy szerencsétlen darabot.
Régebben egy autóvásárlás előtt sok kocsit kipróbáltam. Történetesen még Volvokat is. Ugyanaznap megváltás volt átülni egy Citroenbe a Volvo után: Ne röhögj! Egy V60 után a C5 kombi maga volt az álom. Minden téren. Persze azt se vettem meg, mert nekem egy francia prémium kocsi miatt ment el a kedvem a francia autóktól örökre.
Volt 4 Audim, 3 Volkswagenem, egyikkel sem volt gondom sok százezer km alatt (kivéve a Polo Classic - ami azért minőségileg kifogásolható volt). De azért az igazi "AUTÓ" az Mercedes volt. Mondjuk nem lehet összehasonlítási alap egy V8-as 4200 ccm-es full prémium kocsi a többiekhez. Aztán jöttek a Mondeok. Dög unalom, de megy. Kimegy a világból is gond nélkül. Dieselem sosem volt, nem is lesz. Most a BMW mindig mosolyt csal az arcomra, ahányszor beleülök. Nagyon jó vezetni, jól megy, jól fogyaszt, rendkívül jó az összeszerelési és anyagminősége. Hétfőn 1550 km-t mentem vele és nem fáradtam el. Igaz ez nem a most futó széria még. Az LCD paneles verzió teljesen kiábrándító. Állítólag álló helyben is tűzforró lesz a panel, ha szembe süt a nap, még forróbb - BMW szervizes mondta sok más egyéb mellett, ami nem túl bizalom gerjesztő a mostani modellekre nézve.
Szóval az én sorrendem: Mercedes, Audi, BMW, Volvo.
A fehér szín tényleg szép.

Online
A top-top nálam egyértelműen a C-merci most, ott szerintem igazán szép a belső, ráadásul lehet, hogy elmehetek a C300-ig, mert a mercik alapból nagyon felszereltek, tehát ott tényleg (de tényleg) semmi extra nem kellett a színem (fehér, feláras) és a világos belsőn (természetesen feláras) kívül. Vagyis... izé... talán a kerekekkel variáltam még. De ezeken kívül semmi extra, mert MINDEN benne van alapból, ami kell nekem (érdemes megnézni, elképesztően felszereltek a -Mercik mostanában alapból is, nem úgy, mint a BMW-k).
Az a néhány éve megfigyelhető trend egyébként érdekes, hogy a gyártók rájöttek, hogy a fehér szín nagyon népszerű, és szerintem emiatt szinte mindenhol feláras a fehér (ez még a Skodánál is így van, amikol én rendeltem, valami kék volt az alapáras, de nem az a képé, amit rendeltem). Az elektromos és plugin hibrideket most kilőttem, bár bőven jó lettem volna pl. egy Teslára, de nekem ezekkel a hatótávokkal még nem jók az elektromosok, az Opel még tetszene, de nézd meg, miket raknak bele, francia az benne van a három F-ben
, tehát maradt a BMW, Merci és Volvo, kombiban, mert az ugyanúgy a favoritom még. A Merciben benzinesben C300 alatt másfél literes motorok vannak, ez ma valami trend vagy mi... de én nem kérnék belőlük. Tehát vagy a "gyerekgyilkos" C200D, C220D, vagy a benzines C300 (utóbbi azért már necces, hogy belefér-e a keretbe, de meglátjuk, ma küldtem el a lízing-ajánlatkérést).
Érdekes móson a BMW tűnik a legjobb ár-érték arányúnak, szóval abból is kiment két 320i konfig lízing-ajánlatra (egy gyengébben és egy nagyon durván felszerelt...).
Ami a Volókat illeti: én ezt gondoltam, hogy ezek valahol a prémium szegmens felé tartanak ugyan, de még nincsenek ott... na egészen nyilvánvaló, hogy a Volvo nem így gondolja, járj utána, ha nem hiszed, egy legalapabb kombi V60-as kb ugyanolyan áron indul, mint egy 320i Touring, a plugin hibrid V60-as pedig a 330e Touring alapárán van, és bizony ezek sincsenek túlextrázva alapáron. Ami a lehangolóan szürkét illeti: nincs semmi lehangolóbb, mint az egyenfekete-egyenantracit ami mindenhol az alap, és a futó autók 90%-át teszi ki. Az igaz, hogy a Volvonál galamszürkék az árnyalatok, de azért az a Sötétebb tweed a világos galamszürkével kombinálva, plusz a szálcsiszolt alumínium... hát ízlés kérdése, de nálam fényévnyire van az egyen-antracittól a jó irányban, és én speciel jobban komálom a szövetanyagot, mint a bőrt (mindkét másik prémium márkában bőrből vagy műbőrből van csak világos belső).
Ha esetleg ilyen piros meg sötétbarna belspkre gondoltál, NEM, köszi szépen, azok nem az én világom.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5977
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Köszi, de most el kell teljen néhány év, hogy a VW-konszernnel egyenesbe jöjjek (főleg ha valami "új" náluk, egyelőre túl frissek "a sebek". Audi sajnos teljesen kiesik emiatt, nem is akarom megnézni, nehogy megtetsszen...Alex_Aston írta: ↑2024.10.30., szer. 19:31Én most ha választanom kéne, ahogy neked lehet, az új A5-öst nézném meg közelebbről.
A top-top nálam egyértelműen a C-merci most, ott szerintem igazán szép a belső, ráadásul lehet, hogy elmehetek a C300-ig, mert a mercik alapból nagyon felszereltek, tehát ott tényleg (de tényleg) semmi extra nem kellett a színem (fehér, feláras) és a világos belsőn (természetesen feláras) kívül. Vagyis... izé... talán a kerekekkel variáltam még. De ezeken kívül semmi extra, mert MINDEN benne van alapból, ami kell nekem (érdemes megnézni, elképesztően felszereltek a -Mercik mostanában alapból is, nem úgy, mint a BMW-k).
Az a néhány éve megfigyelhető trend egyébként érdekes, hogy a gyártók rájöttek, hogy a fehér szín nagyon népszerű, és szerintem emiatt szinte mindenhol feláras a fehér (ez még a Skodánál is így van, amikol én rendeltem, valami kék volt az alapáras, de nem az a képé, amit rendeltem). Az elektromos és plugin hibrideket most kilőttem, bár bőven jó lettem volna pl. egy Teslára, de nekem ezekkel a hatótávokkal még nem jók az elektromosok, az Opel még tetszene, de nézd meg, miket raknak bele, francia az benne van a három F-ben

Érdekes móson a BMW tűnik a legjobb ár-érték arányúnak, szóval abból is kiment két 320i konfig lízing-ajánlatra (egy gyengébben és egy nagyon durván felszerelt...).
Ami a Volókat illeti: én ezt gondoltam, hogy ezek valahol a prémium szegmens felé tartanak ugyan, de még nincsenek ott... na egészen nyilvánvaló, hogy a Volvo nem így gondolja, járj utána, ha nem hiszed, egy legalapabb kombi V60-as kb ugyanolyan áron indul, mint egy 320i Touring, a plugin hibrid V60-as pedig a 330e Touring alapárán van, és bizony ezek sincsenek túlextrázva alapáron. Ami a lehangolóan szürkét illeti: nincs semmi lehangolóbb, mint az egyenfekete-egyenantracit ami mindenhol az alap, és a futó autók 90%-át teszi ki. Az igaz, hogy a Volvonál galamszürkék az árnyalatok, de azért az a Sötétebb tweed a világos galamszürkével kombinálva, plusz a szálcsiszolt alumínium... hát ízlés kérdése, de nálam fényévnyire van az egyen-antracittól a jó irányban, és én speciel jobban komálom a szövetanyagot, mint a bőrt (mindkét másik prémium márkában bőrből vagy műbőrből van csak világos belső).
Ha esetleg ilyen piros meg sötétbarna belspkre gondoltál, NEM, köszi szépen, azok nem az én világom.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2710
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Én a Volvo beltért választánam MB köntösbe
Mondanám, szinte mindegy pár évig bármelyik jó lesz, de a Skoda után már óvatosabb vagyok. Talán a Mergával jobban meg leszel elégedve, de ez is csak egy megérzés, a mai világba bármi megtörténhet meg az ellenkezője is. A nagy márkák is elk.rv.ltak. Azért egy jó hifit rakjál bele én anno elfelejtettem kérni bele , pedig ha jól emlékszem Canton volt a prémium a Skodriba.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Online
Ha már választhatsz magadnak, javasolnám, hogy próbálj ki valami igazán szép belsőt. Elvégre benne fogsz ülni a legtöbb esetben, és nem kívülről nézegeted gondolom
Bár nekem eszembe sem jutna Audi-BMW-Merci helyett Volvot venni, mert pár éve még igencsak érezhető volt a különbség a belső nívó és a hajtáslánc terén. Ez az új 60-as papíron lépett előre nyilván, de ugyanúgy a többiek is.
A BMW-kben lévő ZF váltó után a Volvo egy "gagyi sz@rnak" érződik. Persze ez csak egy dolog, és sokakat nem is érdekel. De te is autókat kedvelő ember vagy, aki nem csak közlekedő dödönnek vesz egy autót, hanem némileg élvezni is akarja, ha van rá mód. Ilyen esetben szerintem pont ezek az apróságok, amik miatt nem csak a sajtófotó alapján érdemes lázba jönni.
Motorok terén a Volvonál meg ugye egyen méret van. 2.0 a benzin és a diesel is, többféle teljesítménnyel. Más már nincs is évek óta, csak pár belépő modellben a levágott hengerű 1.5.
Szóval én a Mercinél maradnék a helyedben, vagy a BMW-nél, hisz ez utóbbi neked már bevált korábban. Bár amerre a Bajorok mennek mostanság a tank súlyát közelítő tömeggel, és a kínai piacnak megfelelő designnal, nekem már kezd az is kiábrándító lenni. De ez még ugye ízlés kérdése. A műszaki tartam ettől még jó.
Én most ha választanom kéne, ahogy neked lehet, az új A5-öst nézném meg közelebbről.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5013
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3260
Re: Autós topik autósoknak
Fotón minden jól mutat, bár nekem ez így is nagyon leghangolóan szürke, semmi szín nincs benne.
Ha már választhatsz magadnak, javasolnám, hogy próbálj ki valami igazán szép belsőt. Elvégre benne fogsz ülni a legtöbb esetben, és nem kívülről nézegeted gondolom

Bár nekem eszembe sem jutna Audi-BMW-Merci helyett Volvot venni, mert pár éve még igencsak érezhető volt a különbség a belső nívó és a hajtáslánc terén. Ez az új 60-as papíron lépett előre nyilván, de ugyanúgy a többiek is.
A BMW-kben lévő ZF váltó után a Volvo egy "gagyi sz@rnak" érződik. Persze ez csak egy dolog, és sokakat nem is érdekel. De te is autókat kedvelő ember vagy, aki nem csak közlekedő dödönnek vesz egy autót, hanem némileg élvezni is akarja, ha van rá mód. Ilyen esetben szerintem pont ezek az apróságok, amik miatt nem csak a sajtófotó alapján érdemes lázba jönni.
Motorok terén a Volvonál meg ugye egyen méret van. 2.0 a benzin és a diesel is, többféle teljesítménnyel. Más már nincs is évek óta, csak pár belépő modellben a levágott hengerű 1.5.
Szóval én a Mercinél maradnék a helyedben, vagy a BMW-nél, hisz ez utóbbi neked már bevált korábban. Bár amerre a Bajorok mennek mostanság a tank súlyát közelítő tömeggel, és a kínai piacnak megfelelő designnal, nekem már kezd az is kiábrándító lenni. De ez még ugye ízlés kérdése. A műszaki tartam ettől még jó.
Én most ha választanom kéne, ahogy neked lehet, az új A5-öst nézném meg közelebbről.
Csak a Marantz! :-D
Re: Autós topik autósoknak
Ha kipróbálod a volvot,akkor olyan körülmények közt is menjél vele,ahol pl az út kétoldalán autók is parkolnak,mert nekem az a bajom ezekkel,(két db-ot is hozok viszek rendszeresen) hogy indokolatlanul közbelép a vészfékasszisztens sok esetben bennük,ami egyrészt baromi idegesítő,másrészt meg a frászt hozza az emberre.Tehát ha úgy akarsz elmenni köztük hogy nem lassitasz mert úgy látod hogy van elég hely,az nem tetszik neki,és fékez.A múlkoriban meg hazamentem az egyikkel egy kávéra,és alig akart kiengedni az udvarból,mert szerinte közel volt a bokor.Aszpirin írta: ↑2024.10.30., szer. 17:29Köszi! Már elküldtem az árajánláskérést gyöngyházfehér fényezéssel, de szerintem árajánlat után még tudom módosítani a színt (ugyanannyiba kerül a kettő, de nekem a fehér a fétisem, minden konfigot fehérben rendeltem, csak egy pillanatra megakadt a szemem ezen a Jupiteren, mert volt egy hasonló bömösöm, amiben az alapvetően metálszürkében volt egy meleg árnyalat /bézs/, és az nagyon jó szín volt, meg praktikus).
A Volvo az egyetlen egyébként, amelynek van világos szövetbelsője (nem kell bőrt kérni a világos belsőért), és képek alapján nagyon faja és nem is olyan kényes, mert ilyen világos galambszürke tweed-szerű anyag. Eléggé rábuktam, de ha jó ajánlatot kapok a C220D/C300-ra, akkor azt fogom választani szerintem. A legkevésbé szimpi most pont a BMW lett....
A konfigurátor képei alapján nekem baromira tetszik a Volvo világos szövetbelseje. Lehet röhögni fogtok, meg nagypapásnak hatok ezzel, de nekem a műszerfala is jobban tetszik, mint a C-Klasse-é, legalábbis ami a kormány mögött van (a C-Merci "tablet" műszerfalát szoknom kell majd, ha az lesz a befutó... én valahogy ezeket a "süllyesztett" hagyományos® hajazó) műszerfalakat jobban bírom - a középkonzol viszont a Merciben sokkal szebb. Mega. kormány is. De nézzétek meg ezt a belsőt, csak én találom nagyon királynak? :
Screenshot 2024-10-30 at 18.02.32.png
Screenshot 2024-10-30 at 18.03.27.png
Screenshot 2024-10-30 at 18.04.26.png

Az egyik egyébként ugyanaz a szövet belsős színű amit linkeltél,nem néz ki rosszul,de a világos vaj műbőr azért szebb,szerintem.Az ülések,üléspozíció szuper bennük,jól állítható,és kényelmes,viszont elég nagy dög autók ezek,ezt is vedd figyelembe.A 2.4-es dízel motor is elég jól tolja az autót,nem kell a nagyobb benzines bele.
Online
A Volvo az egyetlen egyébként, amelynek van világos szövetbelsője (nem kell bőrt kérni a világos belsőért), és képek alapján nagyon faja és nem is olyan kényes, mert ilyen világos galambszürke tweed-szerű anyag. Eléggé rábuktam, de ha jó ajánlatot kapok a C220D/C300-ra, akkor azt fogom választani szerintem. A legkevésbé szimpi most pont a BMW lett....
A konfigurátor képei alapján nekem baromira tetszik a Volvo világos szövetbelseje. Lehet röhögni fogtok, meg nagypapásnak hatok ezzel, de nekem a műszerfala is jobban tetszik, mint a C-Klasse-é, legalábbis ami a kormány mögött van (a C-Merci "tablet" műszerfalát szoknom kell majd, ha az lesz a befutó... én valahogy ezeket a "süllyesztett" hagyományos® hajazó) műszerfalakat jobban bírom - a középkonzol viszont a Merciben sokkal szebb. Mega. kormány is. De nézzétek meg ezt a belsőt, csak én találom nagyon királynak? :
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5977
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Köszi! Már elküldtem az árajánláskérést gyöngyházfehér fényezéssel, de szerintem árajánlat után még tudom módosítani a színt (ugyanannyiba kerül a kettő, de nekem a fehér a fétisem, minden konfigot fehérben rendeltem, csak egy pillanatra megakadt a szemem ezen a Jupiteren, mert volt egy hasonló bömösöm, amiben az alapvetően metálszürkében volt egy meleg árnyalat /bézs/, és az nagyon jó szín volt, meg praktikus).
A Volvo az egyetlen egyébként, amelynek van világos szövetbelsője (nem kell bőrt kérni a világos belsőért), és képek alapján nagyon faja és nem is olyan kényes, mert ilyen világos galambszürke tweed-szerű anyag. Eléggé rábuktam, de ha jó ajánlatot kapok a C220D/C300-ra, akkor azt fogom választani szerintem. A legkevésbé szimpi most pont a BMW lett....
A konfigurátor képei alapján nekem baromira tetszik a Volvo világos szövetbelseje. Lehet röhögni fogtok, meg nagypapásnak hatok ezzel, de nekem a műszerfala is jobban tetszik, mint a C-Klasse-é, legalábbis ami a kormány mögött van (a C-Merci "tablet" műszerfalát szoknom kell majd, ha az lesz a befutó... én valahogy ezeket a "süllyesztett" hagyományos® hajazó) műszerfalakat jobban bírom - a középkonzol viszont a Merciben sokkal szebb. Mega. kormány is. De nézzétek meg ezt a belsőt, csak én találom nagyon királynak? :
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13959
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8897
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A szomszédom most vett egy ilyen színű XC60 at. Szerintem jól néz ki! Ami fontos, hogy Dark csomaggal rendeld, ne a képen látható Bright-al, azzal mutat baromi jól!Aszpirin írta: ↑2024.10.30., szer. 11:53Vlaki látott már közületek "Jupiter" színű Volvót élőben?
Screenshot 2024-10-30 at 11.49.59.png
Ezt a halvány rózsszín dolgot mennyire kell komolyan venni? Jó szín ez? (mi a sz.ért nem "halvány bézs" a beütés a metálba, olyan volt az első BMW-m, zseniálisan jó szín volt - és nagyon praktikus is, nem akart látszani rajta a kosz )Barátságos tónusú, halvány rózsaszín árnyalatokat is tartalmazó ezüstmetál fényezés, amely az eloxált alumíniumra emlékeztető felületével még inkább kihangsúlyozza a karosszéria egyedi vonalvezetését.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- komarfamily
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2208
- Csatlakozott: 2015.04.27., hétf. 16:30
- Értékelés: 1030
- Tartózkodási hely: Dusseldorf
Re: Autós topik autósoknak
Eloben meg nem lattam, de a keprol nagyon jonak tunik.
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5977
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Vlaki látott már közületek "Jupiter" színű Volvót élőben?
Ezt a halvány rózsszín dolgot mennyire kell komolyan venni? Jó szín ez? (mi a sz.ért nem "halvány bézs" a beütés a metálba, olyan volt az első BMW-m, zseniálisan jó szín volt - és nagyon praktikus is, nem akart látszani rajta a kosz )Barátságos tónusú, halvány rózsaszín árnyalatokat is tartalmazó ezüstmetál fényezés, amely az eloxált alumíniumra emlékeztető felületével még inkább kihangsúlyozza a karosszéria egyedi vonalvezetését.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5977
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ebben én már semmi BMW-st nem látok. Legaléábbis ebből a szögből. Deformált vesék, amik mintha boncasztalon lennének kifordítva, márkaidegenül felhúzott lámpák, és karaktertelen összevisszaság az orr-összképben. Ezt látom. Egy KIA jobban néz ki.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13959
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8897
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ma szembejött velem ez a reklám. Meg voltam győződve, hogy egy KIA reklám.
.

.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2710
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Ha már jó fogyasztás. Fura, paradox módon nem gondoltam volna hogy pont a Ferrari múzeumban találkozom majd ezzel.... Biztos lelkiismeret furdalásuk vanELEX írta: ↑2024.10.28., hétf. 21:52Ez meg hétfői. Mai kis kirándulásunk során találkoztunk vele.
Talán még Te sem találkoztál ilyen Volkswagennel, bár ki tudja. Én nem is hallottam róla.
Volkswagen XL 1 HD.
Különlegessége az 1l/100 km fogyasztás, ami le tud menni akár 0,9l/100km-re is.
0,6 literes dízel hibrid. Futurisztikus látvány az autó. Minden karbon, a légellenállás a létező legalacsonyabb. Tükrök helyett kamera, belül az ajtóban monitor.....
Gyűjtői ritkaság. Állítólag 200 db készült belőle. A VW-nek minden darab 2 millió Eurójába került.
A tulaj elmondása szerint autópályán valós körülmények között 2 l/100 km alatt simán lehet vele közlekedni akár tempósan is.

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Autós topik autósoknak
"Gyönyörűek".Már csak az a kicsi plusz kéne hogy ezek repüljenek is már,mint a scifi filmekben,mert a forma már azokra hajaz.Aszpirin írta: ↑2024.10.29., kedd 13:47Az is futurisztikus vót, na.
De tudom, mire gondolsz. Ezek a kib. ronda cuccosok az igazi futurisztikusok, nem?![]()
Saloon:
Space Hub:
Aha. Mindent az emberközpontúságértDeparting so radically from the design of current Honda models was all about "starting from zero", said Minami. "We rethought the design from a human-centric viewpoint and this is what we landed on."
Ráadásul a Sallon-t valóban meg akarják csinálni szériában, 2026-os piacra dobással, szóval.... Elon Musk egy vizionárious volt a Cybertruck-kal, és már a Honda is versenyben van a legrondább futurisztikus autó kategóriában. Kínában valszeg vinni fogják, mint a cukrot.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... o-concepts
És még mindig van lejjebb autófronton,csodás.
Más.Mentem egy hosszabb utat egy szintén "csodás" villany hyundai konával a minap,ami egyébként nem néz ki rosszul,de basszus az a kerékzaj ami ebből kijött autópályán,meg máshol is,hát az a nem is értem kategória.

Online
De tudom, mire gondolsz. Ezek a kib. ronda cuccosok az igazi futurisztikusok, nem?
Saloon:

Space Hub:


Ráadásul a Sallon-t valóban meg akarják csinálni szériában, 2026-os piacra dobással, szóval.... Elon Musk egy vizionárious volt a Cybertruck-kal, és már a Honda is versenyben van a legrondább futurisztikus autó kategóriában. Kínában valszeg vinni fogják, mint a cukrot.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... o-concepts
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5977
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Az is futurisztikus vót, na.
De tudom, mire gondolsz. Ezek a kib. ronda cuccosok az igazi futurisztikusok, nem?

Saloon:

Space Hub:

Aha. Mindent az emberközpontúságértDeparting so radically from the design of current Honda models was all about "starting from zero", said Minami. "We rethought the design from a human-centric viewpoint and this is what we landed on."

Ráadásul a Sallon-t valóban meg akarják csinálni szériában, 2026-os piacra dobással, szóval.... Elon Musk egy vizionárious volt a Cybertruck-kal, és már a Honda is versenyben van a legrondább futurisztikus autó kategóriában. Kínában valszeg vinni fogják, mint a cukrot.
https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... o-concepts
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
De a problémára talán nem az agyon bonyolított, megfizethetetlen kategória a megfelelő.
Hanem mondjuk az, hogy nem megy annyit egy autó. Ettől jobb károsanyag kibocsátás csökkentés szerintem nincs.
A napi nagy távolság ingáźásra, meg a WC-re is kocsival járásra nem az a megoldás, hogy drága és bonyolult megoldásokkal deciket spórolunk, hanem esetleg életmód váltás.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5013
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3260
Re: Autós topik autósoknak
Attól valóban talán jobb megoldás.
De a problémára talán nem az agyon bonyolított, megfizethetetlen kategória a megfelelő.
Hanem mondjuk az, hogy nem megy annyit egy autó. Ettől jobb károsanyag kibocsátás csökkentés szerintem nincs.
A napi nagy távolság ingáźásra, meg a WC-re is kocsival járásra nem az a megoldás, hogy drága és bonyolult megoldásokkal deciket spórolunk, hanem esetleg életmód váltás.
Csak a Marantz! :-D
Re: Autós topik autósoknak
Ennek a VEi-nek már 92-93-ban a katalizátor közvetlenül a hengerfejre volt szerelve, 5 centire a kiömlőtől, hogy minél hamarabb bemelegedjen, és minél hamarabb vissza lehessen húzni az üzemanyagmennyiséget. Alacsony fordulaton csak egy szívószelep nyitott, a másik csak épphogy. (Vtec-e) Már fűthető, 5 kábeles lambdaszondája volt, ez is első fecskének számított.
Sok autó ezt csak később vezette be. Lecsukott géptetőnél nem lehetett hallani hogy jár, az ügyfelek állandóan ráindítottak.
A másik véglet, mert a fejlődés nem állt meg: 1990-ben már 4 ütemű volt a Wartburg/Trabant
Na gyerekek, vége a történlemórának.
Sok autó ezt csak később vezette be. Lecsukott géptetőnél nem lehetett hallani hogy jár, az ügyfelek állandóan ráindítottak.
A másik véglet, mert a fejlődés nem állt meg: 1990-ben már 4 ütemű volt a Wartburg/Trabant

Na gyerekek, vége a történlemórának.
Szerintem!
Online
Óóóóó, meg azok a váltók! Estig tudnám kapcsolgatni...
Mondjuk nem is kellett ekkora nyomatékokat átvinni.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13959
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8897
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Amikor még 1 tonna alatt voltak az autók.Lemmy9.1 írta: ↑2024.10.29., kedd 07:58Erről a fogyasztásfétisről van egy szrorim. Annó 1993 körül a Civicnek volt egy VEi nevezetű változata. 3 ajtós, 1.5 Vtec. Rendezett egy tesztet a Honda a Hungaroringen, hogy 3.6 l/100-at fog fogyasztani.
Ott voltunk mi is szerelők. 60-70-nel kellett körbe menni 100 kilit, behajtott tükör, felhúzott ablak, 1 fő.
Japán hajlongó mérnök hegyek, öltönyös góré hegyek. Süti, fagyi szendvics mi szem-szájnak ingere.Valami gyári hitelesített átfolyásmérő volt benne, ulrtagagyi kivitelezésben.
Köszönték, kielemzik, majd puplikálják mondták.
Majd jött az infó, hogy 3.6 lett. :)
A szépsége, hogy az ügyfelek elmondása alapján városban 4l Országúton 3.6-ot fogyaszt, 2 fővel, 90-es tempóval, kihajtott tükörrel, néha előzéssel.![]()

Óóóóó, meg azok a váltók! Estig tudnám kapcsolgatni...

Mondjuk nem is kellett ekkora nyomatékokat átvinni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos