
.
Na végre valami rendes autó! (a sok porke között, amelyek még legelni sem tudnak
Ha már Dodge, akkor természetesen Hellcat!violin írta: ↑2024.10.02., szer. 15:36Érdemes talán kicsit árnyalni a képet....Snipi írta: ↑2024.10.02., szer. 14:54Nekem van egy autókereskedő ismerősöm (én nem értek annyira hozzá), ő azt mondta, hogy a mostani Alfa Romeók nagyon-nagyon jó autók, csak ha megvetted akkor az a Tied! (Mert állítólag eladni a büdös életbe nem fogod tudni ... ). Aztán, hogy ez igaz vagy sem ... ? Hát nem tudom.![]()
Az Alfa Romeo (sajnos) egy aprócska csepp az autó/márka tengerben. Korlátozott termékpalettával, más márkákhoz képest elenyésző gyártási darabszámmal. Tehát kissé bulváros megállapítás az, hogy a legrosszabbul fogyó márka/tipus...
Az USA-ban mindehhez még az is hozzájön, hogy pl a Dodge Hornet, egy átemblémázott Tonale... olcsóbban. Nyilván többen veszik az olcsóbb helyi, mint a drága európai márkát...
Az Alfa Romeo 90' évekbeli mélyrepülését követően folyamatosan emelkedőben van, már ami a megbízhatóságot illeti. A legújabbkori tipusok (Giulia-Stelvio) még ebből a mezőnyből is kiemelkednek, felfelé...
Az egyéb szubjektív szempontokat figyelmen kívül hagyva, műszakilag nincs velük sok probléma.
Érdemes talán kicsit árnyalni a képet....Snipi írta: ↑2024.10.02., szer. 14:54Nekem van egy autókereskedő ismerősöm (én nem értek annyira hozzá), ő azt mondta, hogy a mostani Alfa Romeók nagyon-nagyon jó autók, csak ha megvetted akkor az a Tied! (Mert állítólag eladni a büdös életbe nem fogod tudni ... ). Aztán, hogy ez igaz vagy sem ... ? Hát nem tudom.
Nekem van egy autókereskedő ismerősöm (én nem értek annyira hozzá), ő azt mondta, hogy a mostani Alfa Romeók nagyon-nagyon jó autók, csak ha megvetted akkor az a Tied! (Mert állítólag eladni a büdös életbe nem fogod tudni ... ). Aztán, hogy ez igaz vagy sem ... ? Hát nem tudom.
Szerintem nem rossz autó, csak drága.
Miért?
Csak úgy random felmentem az első Ford oldalra:Alex_Aston írta: ↑2024.10.02., szer. 13:49Lehet én vagyok eltévedve, de a 13,5 milliós induló ár nálam nem az elérhető kategória.
Ilyet még nettó 1 milliós fizetéssel sem engedhet meg az ember véleményem szerint.
De lehet én vagyok rosszul összerakva.
https://totalcar.hu/tesztek/2024/10/02/ ... llanyauto/
Szia en augusztus ota vezetek egy volvo v60 cross country 2.0 dizel mild hybrid verziot. Nekem nagyon bejon. Sokat nezegettem leginkabb bmw szerettem volna 520/530d vagy x3. Szerettem volna egy magasabb autot de nem suvot, pedig kivulrol a 2022 utani x3 nagyon tetszik. A v60cc egy kellemes atmenet ezek kozott bar a parom xc60ra, GLCre vagy q5re szavazott, de nekem napi bejarasra kell 140km minden nap es a garazs sem hatalmas, szoval maradtam ennel. Nekem nagyon tetszik. Egy- vagy ket evig lesz nalam max aztan szerintem apukam atveszi majd tolem. A kollegamnak mar van uj teslaja es kiprobaltam, belulrol nagy fejlodesen ment at, de nekem tul alacsony a model 3, en varnek az uj Y-ra. A toltesre azt mondta, hogy 20p max es 80%on van ami igen jo, ezert azon nem aggodnek.Aszpirin írta: ↑2024.09.30., hétf. 14:28Vinkler írta: ↑2024.09.30., hétf. 13:58Mi lesz a keret?Aszpirin írta: ↑2024.09.30., hétf. 12:32Sajnos igancsak úgy néz ki, hogy a következő céges autóm elektromos lesz (még a Tesla sem kizárt)
Próbálok előre tájékozódni, hogy melyik a legkevésbé rossz választás.
A dolog jó oldala, hogy ha minden jól megy, akkor már csak pár hónapot kell kibírnom ezzel a f.sch Skodával. Bár jönnek a hideg hónapok, és ezzel a szerviz szerint tökéletes, szerintem pedig tökéletesen alulméretezett akkumulátorával való küzdelem jön megint...![]()
Mennyit ingázol naponta?
Ha plugin-hibrid engedélyezve lesz, akkor szinte biztos, hogy a Volvo V60 lesz az egyik opció (múltkor elcsesztem, hogy a skoda helyett nem erre kértem ajánlatot).
Másnap meg leesett az első hó, és most ilyen az időjárás a Transzfogarasi úton, a Bilea tónál:
Érdekes. Kíváncsi vagyok mi fog kisülni belőle. Az ötlet nem mai (6 ütemű belsőégésű motor), de valahogy még senki sem akarta gyártani. A Wankel motor is papíron tök jó aztán meg valahogy mégse.
Nincs értékhatár, havi lízingkeret van. Afölött zsebből megy, de nincs arra sincs felső határ megszabva. Egyelőre nagyon új az elektromosautó-kötelezettség, csomó részletet és a keretet még nem tudom, illetve a mostanit igen, de azt majd privátban a hétvégén :) Napi 100 km-rel számoltam az utolsó lízingkor /teljesen bizonytalan volt a helyzet a Covid miatt/, de most, hogy sokat hómoffiszozok, durván túlbecsültem (35k/év-vel lízingeltem, és most, 3 év 4 hónap után még csak 82ezer van az autóban). Ha mennem kell, akkor általában 100 km az inga oda-vissza, de napközben a mélygarázsban vannak töltős parkolók. Ehhez jön hozzá évi 3-5 többezer kilométeres külföldi út, és a hétvégi kiruccanásaim pl Bécsbe évente párszor. A "nagy külföldi utak kivételével egyik sem olyan, ahol egy full elektromos problémát jelentene, Romániába viszont van évi 2 "kötelező" utam (durván 700 kilométer egyetlen nap október végén és húsvétkor, majdnem végig autópályán), na azzal gondban vagyok, mert a (szerintem) rohadtlassú határátlépés és az utóbbi három alkalommal stabilan elkapott dugók miatt elvesztegetett idő (1-2 plusz óra) miatt így is több, mint 8 óra az út (de volt már 10 is, amikor 2 órát álltunk veszteg azon az elcseszett 15 kilométeres kétsávos szakaszon, ami évek óta hiányzik a dél-erfdélyi autópályából, hiába lenne "papíron" csak 7) - na most ha ehhez hozzájön egy töltés is, ráadásul Romániában... és októberben már rövid a nap.... maradjunk annyiban, hogy reménykedem, hogy plugin-hibrid még talán lehet. Bár ez csak halvány remény. Tényleg megdumáljuk majd, szerintem akár már a héten többet tudok...Vinkler írta: ↑2024.09.30., hétf. 13:58Mi lesz a keret?Aszpirin írta: ↑2024.09.30., hétf. 12:32Sajnos igancsak úgy néz ki, hogy a következő céges autóm elektromos lesz (még a Tesla sem kizárt)
Próbálok előre tájékozódni, hogy melyik a legkevésbé rossz választás.
A dolog jó oldala, hogy ha minden jól megy, akkor már csak pár hónapot kell kibírnom ezzel a f.sch Skodával. Bár jönnek a hideg hónapok, és ezzel a szerviz szerint tökéletes, szerintem pedig tökéletesen alulméretezett akkumulátorával való küzdelem jön megint...![]()
Mennyit ingázol naponta?
Mi lesz a keret?Aszpirin írta: ↑2024.09.30., hétf. 12:32Sajnos igancsak úgy néz ki, hogy a következő céges autóm elektromos lesz (még a Tesla sem kizárt)
Próbálok előre tájékozódni, hogy melyik a legkevésbé rossz választás.
A dolog jó oldala, hogy ha minden jól megy, akkor már csak pár hónapot kell kibírnom ezzel a f.sch Skodával. Bár jönnek a hideg hónapok, és ezzel a szerviz szerint tökéletes, szerintem pedig tökéletesen alulméretezett akkumulátorával való küzdelem jön megint...![]()
zoli73 írta: ↑2024.09.29., vas. 19:49Ez csak a Te példád, de ez egyáltalán nem általános.
Én úgy látom, hogy aki akart, ill. megtehette már vásarolt villanyautót.
Azért valljuk be, mint minden újdonság, az elektromos autó igen drága. Olcsóbban üzemeltethető, mint a belsőégésűek, de csak annak, aki tudja saját hálózatról(napkollektor) tölteni, viszont ez az emberek legalább felének nem opció.
Az elektromos autók jelenleg legnagyobb "bevetési területe" a város, viszont ahogy hallom(médiából, tulajdonosoktól), pl. Budapesten nem kielégítő a töltők száma, és ezeken töltve már nem is olyan gazdaságos.
Ezek mellett a villanyautók még nem alternatívák minden feladatra, így sokaknál nem is jöhet számításba.
Nyilván ez, vagy valami hasonló a jövő, de még bőven van mit reszelni az elektromos autókon, hogy nagyobb teret nyerjenek, vonzóbbak legyenek mindenki számára.
Vegül, ha már Te is a saját példádat hoztad fel, akkor én is bátorkodom az enyémet.
Évi 35-40e km-t autózom, ennek legalább 80%-a autópálya, rend szerint több száz kilóméteres utakon, pl. holnap hajnalban is vár rám egy 400+ km-es út.
Erre a feladatra tudtommal az elektromos autók többsége nem alkalmas/ideális, ami mégis ilyen, az számomra totál lőtávolon kívül esik, és az emberek jelentős része kb. ebben a cipőben jár.
Ehhez még hozzáveszem azt a körülményt, hogy sokat járok olyan helyeken, ahol semmiféle töltési lehetőség nem elérhető, ill. nem kivitelezhető a töltés.
Ahogy látom az elektromos autók jelenlegi helyzetét, nekem és a hozzám hasonló embereknek, még belátható ideig nem lesz alternatíva.
Ez csak a Te példád, de ez egyáltalán nem általános.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 13:02Dehogy felejtős. Éve óta nagy megelégedettséggel használjuk. Évente 1,5M forint üzemanyagköltséget takarítunk meg vele.stx írta: ↑2024.09.29., vas. 12:59Ahogy látjuk, elemes autó felejtős.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 10:52
Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Mindenki úgy spórol, ahogy tud.![]()
Hidd el hogy sokaknak felejtős,és ahogy nézem az eladásokat,ez már a gyártóknak is inkább nyűg.Használtan eladni is baromi nehéz,nem is beszélve a nagy,3-4 éves korára 50-60%-os értékvesztésről,drága szervizelésről,magas biztosításról,stb.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 13:02Dehogy felejtős. Éve óta nagy megelégedettséggel használjuk. Évente 1,5M forint üzemanyagköltséget takarítunk meg vele.stx írta: ↑2024.09.29., vas. 12:59Ahogy látjuk, elemes autó felejtős.Vinkler írta: ↑2024.09.29., vas. 10:52
Érdekes adatokat adnak meg. A Sealnél a 2 kerék meghajtásúnál 30% az összkerekesnél 50%.
Ez a teherautó egy elég öreg technika a sebessége is le van korlátozva 100km/h ra, lehet nem véletlen, de szerintem ezek az adatok nem relevánsak. Valaki rámondott valamit mateknak tűnik nekem, Mi foglalkozunk Dongfeng-el, ott is kapunk érdekes számokat, amik ki tudja, hogy honnan származnak.
Mindenki úgy spórol, ahogy tud.![]()