Nemrég beoakoltam egy valag fotót erről a bicahis bibliából. A fizika azóta nem változott, ahogy Newton törvényei sem bő 400év alatt... nem a gumisok fogják átírni a fizikát. Egyébként a véknyabb gumi kevésbé deformálódik gördüléskor (merhogy nehezebben nyomódik be, ahogy beképletezted a kisebb felúletre esö nyomást. maga a gumi kevésbé deformálódik), ettöl gurul jobban. Cserébe a szélesebb az úthibát jobban kezeli,de ehhez már elég xar út kell,hogy a 23 kevés legyen.Rotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 14:53Lehet benne valami...trane írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:56nem is mérnöknek kell ehhez lenniRotox írta: ↑2022.10.31., hétf. 09:49"...a ballonosabb gumi jobban gurul..."
https://bikemag.hu/magazin/orszaguti-gu ... bb-a-jobb/
Szégyen, nem szégyen, mérnökként sem tudok rájönni ennek az állításnak a "fizikájára".
Szerintetek?![]()
> közgazdásznak
![]()
Én azért (az iskolai fizika versenyeken elég jól teljesítő, jelenleg mérnök-informatikusnak tanuló legnagyobb fiam közreműködésével) megszültem egy - igaz kissé "izzadságszagú" - teóriát: szóval; az azonos nyomásra fújt, azonos anyagminőségű gumiabroncsok esetében (amennyiben a terhelő súly is azonos) a kevésbé ballonos, tehát az aszfalttal kisebb felületen érintkező abroncsok és az úttest felülete között nagyobb nyomás mérhető (p = F/A). Ez a nagyobb nyomás nagyobb deformációs alakváltozást okoz a gumiabroncsban, melynek következtében többlet erőkifejtés szükséges a jobban deformálódó gumiabroncsok forgó mozgásának fenntartásához. Ugyanakkor ez az elmélet is sántít szerintem, mivel a deformáció térfogatcsökkenést okoz az abroncsban, mellyel párhuzamosan (p1 x V1 = p2 x V2, amennyiben a hőmérsékletet állandónak tekintjük) a guminyomás megemelkedik, vagyis ez a(z elméleti...) deformáció a térfogatcsökkenéssel együtt megnövekedő guminyomással pillanatról pillanatra kvázi önmagától kompenzálódik.
Emellett a fenti, elméleti jellegű "hátrányt" a ballonosabb abroncsok nagyobb légellenállása és tömege szvsz. amúgy is "felülírja", vagyis a kisebb szélességű abroncsokkal szemben csak a kényelem és a tapadás (hiánya), illetve a felütéses defektek nagyobb valószínűsége hozható fel.
Szóval, szépen meggyőztem magam, hogy műszakilag még mindig nem értem(de nem is vagyok sem közgazdász, sem marketinges...).
Nincs baj a szélesebb gumival, mi Sebivel nemrég ezen majdnem ölre mentúnk, kinek-mi adja jól, egyedül a rizsa gáz, amivel a gyártó akarja elhitetni,ami nem teljesen igaz
Magaslabda,de lecsapom... Ganna az egyórás w rekordra 23as gumit tett fel.
Én használok 22,23 és 25öst... Bármelyikkel, bárhol el tudok menni, nagy difit nem érzek, mindegyikhez kell az úthoz igazított megfelelő nyomás.a felnik keresztmetszetei kózött már érezhetőbb az eltérés, de arra úgyelni kell a felni szélességéhez legyen igazítva a gumi. Pl a lenti linkelt Bora 20,2mm széles. 23 a max rá. De 24 széles felnire ne nagyon tegyünk 23ast inkább 24-25. Sok új felni 28mm széles. Van aki 25öst tesz rá,de érdemes másnem a felni védelme érdekében tartani a 28at.
Ja, a bikemag cikket el se olvastam
Keresd vissza a 4 kifotózott kónyvlapot...




