Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Autós topik autósoknak

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5956
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Acme írta:
2020.12.09., szer. 20:17
Kivételesen rövid de értelmes írás.

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/20 ... 1#comments

Szomorú aktualitása, hogy a családban is nemrég esett meg az eset: fél évig masszíroztuk a témát, mit kéne venni?
Szokásos mantra ment: állapotot veszünk nem km-t, előtte át kell nézetni, ki kell próbálni párat stb.
Aztán besétált az első kereskedésbe, és lefoglalózta az első autót amit elé raktak. Próbaút se volt... Ja, és 2x annyiba került, mint amennyiért eredetileg néztünk autót.
Hehe... “aki konkrét típussal jön, az a legveszélyesebb”, hehe, mennyire igaz! A nyár végén kérdezte meg tőlem egy jóbarát, háromgyerekes családapa, még a diófa alatti kellemes hétvégi sörözgetés közben, hogy nekem, mint BMW-snek mi a véleményem, szemezget egy 17éves E46 320d-vel. Valószínűleg nem azt a választ várta, amit mondtam, mert én azzal kezdtem, hogy “Meg ne vedd!”. És szépen elmagyaráztam, hogy gyönyörűen néznek ki, ha gondos gazdánál voltak tartva, de az unokahúgomék is kb egy év után eladták, mert nem győzték pénzzel. Pedig én is vezettem, ment mint a golyó, szép volt és jó érzés volt vezetni. Amikor épp nem volt valami baja.

Na, egy hónara rá megint találkozunk, fülig ér a haver szája, és már ebből tudtam: megvette. És meséli, hogy milyen fasza, én meg csak hallgatok. Most megvan az öröm, bár igaz, hogy azért egy szilent itt, meg valami még ott, apróságok..., és én csak hallgatom, és már nem szólok. Hadd örüljön neki, amíg még őszintén tud...
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Kivételesen rövid de értelmes írás.

https://totalcar.hu/magazin/velemeny/20 ... 1#comments

Szomorú aktualitása, hogy a családban is nemrég esett meg az eset: fél évig masszíroztuk a témát, mit kéne venni?
Szokásos mantra ment: állapotot veszünk nem km-t, előtte át kell nézetni, ki kell próbálni párat stb.
Aztán besétált az első kereskedésbe, és lefoglalózta az első autót amit elé raktak. Próbaút se volt... Ja, és 2x annyiba került, mint amennyiért eredetileg néztünk autót.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Veszprémben a Balatonalmádi kereszteződésben a híd gerendáit beemelték és már a tetején dolgoznak.
A Füredi úti kereszteződésnél is dolgoznak.
Nagyon várom már, hogy elkészűljön a 8-as főút fejlesztése.
Kíváncsi vagyok, hogy a maradék rész a déli körgyűrűn mikor lesz fejlesztve.
De arra is kíváncsi vagyok, hogy a 72-es és a 82-es főút mikor lesz végre összekötve. Nagy forgalomtól mentesülne Veszprém.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
rokamester
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 216
Csatlakozott: 2009.10.12., hétf. 21:57
Értékelés: 18

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: rokamester »

avl2 írta:
2020.12.04., pén. 07:49
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 20:10
...a BMW hozzáállása a dolgokhoz pont az, amit már tapasztaltam, és amiért már vagy két éve elhatároztam, hogy a köv. autóm tuti nem BMW lesz. Soha többet BMW. ...durván hazugok a marketing-anyagaik, és ezen nem lehet őket megfogni, pedig simán a vásárlók megtévesztése. Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?

Vagy a másik: szép hosszú oldalakon sorolják fel, hogy a ConnectedDrive (ami még anno opció volt, amikor az enyémet vettem) milyen fasza, stb stb, mennyi funkcióval rendelkezik, egyesével a funkcióket, stb stb.
Aztán z autó ÁTADÁSAKOR az orrom alá nyomtak egy Connected Drive szerződés nevű papírt. Ha nem írom alá, nem működik a megrendelt, kifizetett cucc. És a papíron szó szerint az áll, hogy ez meg ez meg ez meg ez meg ez a funkció... hosszan sorolva, nem működik Magyarországon... és a lényeg most jön: ha bei is vezetik később Magyarországon, akkor a Magyarországon addig vásárolt autókra nem fog működni. ....
Acme írta:
2020.12.03., csüt. 20:28
Ez az új világ. A Tesla egyenesen Autopilotnak hívja a sávtartóját, és ezért máig nem perelték sz@rrá...
hej de örülnék, ha a mai jogászi-ügyvédtúlsúlyos világ ilyenekre menne !
rengeteg népbutító, hazug, megtévesztö (aztán eröfölénnyel visszaélö) marketing, reklám van
..ember legyen a talpán aki ezeket mindenben minden területen félre tudja söpörni !
ügyesek, profik a marketingosztályok (fejlödött a pszichológia is), tudnak "vágyat" gerjeszteni, szóval - szerintem - rendkívül óvatosan érdemes csak fogyasztani !!
Igazából minden eladható, amíg van rá kereslet. Keresletet meg ezekkel a böszme marketing dumákkal generálnak. Amúgy mi szüksége bármilyen sávtartóra, bármilyen önvezető baromságra az embernek? Az autó maga a szabadság ha úgy vesszük. Önvezető autóra akkor lenne szüksége, ha minden autó az lenne, és minden forgalmi helyzetet kezelni tudna. Csak beülnék, és megadnám hova vigyen, közben pedig dolgozok, családdal foglalkozom, szexelek :D vagy bármi... De így csak életveszélyes helyzeteket okoz, mert vannak akik többet hisznek bele mint ami. Én sosem bíznám rá magam teljesen egy gépre. Pontosabban, egyelőre ilyen formában nem.
Nekem az autóban van egy Front Assist nevű rendszer. Van egy szenzor elől ami pásztázza az utat, és ha veszélyes ráfutásos szituáció érzékel, akkor először sípol, nagyobb veszély esetén vészfékez, de érdekes módon állóra nem fékezi az autót, inkább csak felkelti a figyelmét a sofőrnek. Na most ezt minden alkalommal ki kéne kapcsolni indítás után, ha nem akarom használni. Ezért inkább aktív, de már jó pár esetben a frászt hozta rám. Persze az ember megtanul vele együttélni, és tudja milyen helyzetekben aktiválódik, de még mindig tud meglepetést okozni. Na most amikor meglep, akkor olyan ideges tudok lenni tőle, hogy legszívesebben leszakítanám a kormányt a helyéről. Nem újonnan került hozzám az autó, tehát nem volt opcionális. Persze kikötni biztos kilehetne valahogy, de kb. 2 alkalommal viszont jól jött, tehát nem rossz hogy az autóban van, de ha újonnan venném az autót, akkor nem választanám mint opció.
Pl. "imádja" ha van 2-3 párhuzamos sáv, és ezek kanyarodnak valamelyest, és mondjuk a belsőben áll a sor mert az elkanyarodik valahova, én a középsőben megyek, ő pedig azt érzékeli hogy én az álló kocsisorba belerongyolok, nem vágja hogy elkanyarodok ahogy a sávok teszik. Ilyenkor már volt hogy sípolt és azonnal vészfékezett, ABS azonnal működésbe lépett, én pedig azt sem tudtam hirtelen hogy valami műszaki hiba van, vagy mifene, aztán ha kb. 1 másodperc múlva abba is hagyja. De olyan ideget tesz belém hogy leírhatatlan.
Másik kedvenc szituációja: de ezt legalább tudom befolyásolni, hogy ha valaki megy előttem nagyobb távolságban, majd bekanyarodik jobbra kis ívben, akkor többnyire csak akkor lassítok ha úgy számolom hogy egyéb esetben belé mennék hátulról. Na már most ő nem így gondolkozik, ő azt érzékeli hogy nagy mértékben csökken a kettőnk közti távolság ezért szintén beavatkozik. De ezt legalább 2 eset után megtanultam és mint írtam tudom befolyásolni, tehát már előre inkább picit rálépek a fékre, és akkor nem avatkozik be. De a sávok kanyarodásánál, amit fentebb írtam, nem igen tudok sokszor mit kezdeni, ha ő úgy látja belemegyek az álló sorba, akkor fékez. Talán ha a külső sávban mennék akkor nem lenne ez, de nem minden helyzetben kivitelezhető a külső sáv. :smile51:

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Aszpirin írta:
2020.12.04., pén. 11:54
Indy írta:
2020.12.04., pén. 11:52
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 21:13
A közvetlen kollégám egy Logan MCV-t vett, hétüléses kivitelben, a nagycsaládos kedvezménnyel. Ő nem tartja cikinek.
De a Lodgyval is megvan majdnem a szentháromság: kéziváltó, szívómotor.
Csak a Lodgy-t vehette meg állami támogatással, mert a pár éve futó új MCV-ből nincsen 7 személyes kivitel.
Akkor lehet, hogy valamit félreértettem. Rákérdezek megint.

Szerk.: rá is kérdeztem. Valóban Lodgy-t vettek, 1.3-as turbós benzines motorral.
Az MCV a korábbi, teljesen saját finanszírozású autója volt, összekevertem, bocs.
Jó választás, gratulálok hozzá! Ennyiért (támogatással) ajándék. :smile32:
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

avl2 írta:
2020.12.04., pén. 07:49
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 20:10
...a BMW hozzáállása a dolgokhoz pont az, amit már tapasztaltam, és amiért már vagy két éve elhatároztam, hogy a köv. autóm tuti nem BMW lesz. Soha többet BMW. ...durván hazugok a marketing-anyagaik, és ezen nem lehet őket megfogni, pedig simán a vásárlók megtévesztése. Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?

Vagy a másik: szép hosszú oldalakon sorolják fel, hogy a ConnectedDrive (ami még anno opció volt, amikor az enyémet vettem) milyen fasza, stb stb, mennyi funkcióval rendelkezik, egyesével a funkcióket, stb stb.
Aztán z autó ÁTADÁSAKOR az orrom alá nyomtak egy Connected Drive szerződés nevű papírt. Ha nem írom alá, nem működik a megrendelt, kifizetett cucc. És a papíron szó szerint az áll, hogy ez meg ez meg ez meg ez meg ez a funkció... hosszan sorolva, nem működik Magyarországon... és a lényeg most jön: ha bei is vezetik később Magyarországon, akkor a Magyarországon addig vásárolt autókra nem fog működni. ....
Acme írta:
2020.12.03., csüt. 20:28
Ez az új világ. A Tesla egyenesen Autopilotnak hívja a sávtartóját, és ezért máig nem perelték sz@rrá...
hej de örülnék, ha a mai jogászi-ügyvédtúlsúlyos világ ilyenekre menne !
rengeteg népbutító, hazug, megtévesztö (aztán eröfölénnyel visszaélö) marketing, reklám van
..ember legyen a talpán aki ezeket mindenben minden területen félre tudja söpörni !
ügyesek, profik a marketingosztályok (fejlödött a pszichológia is), tudnak "vágyat" gerjeszteni, szóval - szerintem - rendkívül óvatosan érdemes csak fogyasztani !!
Aktuális...

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5956
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Indy írta:
2020.12.04., pén. 11:52
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 21:13
A közvetlen kollégám egy Logan MCV-t vett, hétüléses kivitelben, a nagycsaládos kedvezménnyel. Ő nem tartja cikinek.
De a Lodgyval is megvan majdnem a szentháromság: kéziváltó, szívómotor.
Csak a Lodgy-t vehette meg állami támogatással, mert a pár éve futó új MCV-ből nincsen 7 személyes kivitel.
Akkor lehet, hogy valamit félreértettem. Rákérdezek megint.

Szerk.: rá is kérdeztem. Valóban Lodgy-t vettek, 1.3-as turbós benzines motorral.
Az MCV a korábbi, teljesen saját finanszírozású autója volt, összekevertem, bocs.
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
Indy
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3079
Csatlakozott: 2011.08.30., kedd 11:06
Értékelés: 1633
Tartózkodási hely: Győr

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Indy »

Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 21:13
A közvetlen kollégám egy Logan MCV-t vett, hétüléses kivitelben, a nagycsaládos kedvezménnyel. Ő nem tartja cikinek.
De a Lodgyval is megvan majdnem a szentháromság: kéziváltó, szívómotor.
Csak a Lodgy-t vehette meg állami támogatással, mert a pár éve futó új MCV-ből nincsen 7 személyes kivitel.
Indulj el egy úton, én is egy másikon...

Avatar
avl2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4707
Csatlakozott: 2007.08.23., csüt. 14:50
Értékelés: 1623

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: avl2 »

Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 20:10
...a BMW hozzáállása a dolgokhoz pont az, amit már tapasztaltam, és amiért már vagy két éve elhatároztam, hogy a köv. autóm tuti nem BMW lesz. Soha többet BMW. ...durván hazugok a marketing-anyagaik, és ezen nem lehet őket megfogni, pedig simán a vásárlók megtévesztése. Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?

Vagy a másik: szép hosszú oldalakon sorolják fel, hogy a ConnectedDrive (ami még anno opció volt, amikor az enyémet vettem) milyen fasza, stb stb, mennyi funkcióval rendelkezik, egyesével a funkcióket, stb stb.
Aztán z autó ÁTADÁSAKOR az orrom alá nyomtak egy Connected Drive szerződés nevű papírt. Ha nem írom alá, nem működik a megrendelt, kifizetett cucc. És a papíron szó szerint az áll, hogy ez meg ez meg ez meg ez meg ez a funkció... hosszan sorolva, nem működik Magyarországon... és a lényeg most jön: ha bei is vezetik később Magyarországon, akkor a Magyarországon addig vásárolt autókra nem fog működni. ....
Acme írta:
2020.12.03., csüt. 20:28
Ez az új világ. A Tesla egyenesen Autopilotnak hívja a sávtartóját, és ezért máig nem perelték sz@rrá...
hej de örülnék, ha a mai jogászi-ügyvédtúlsúlyos világ ilyenekre menne !
rengeteg népbutító, hazug, megtévesztö (aztán eröfölénnyel visszaélö) marketing, reklám van
..ember legyen a talpán aki ezeket mindenben minden területen félre tudja söpörni !
ügyesek, profik a marketingosztályok (fejlödött a pszichológia is), tudnak "vágyat" gerjeszteni, szóval - szerintem - rendkívül óvatosan érdemes csak fogyasztani !!

Avatar
rokamester
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 216
Csatlakozott: 2009.10.12., hétf. 21:57
Értékelés: 18

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: rokamester »

Vinkler írta:
2020.12.03., csüt. 19:46
Ebbe tuti nincs sávtartó. Simán vennék ilyet...
Szerintem ez egy felfújt Renault Clio II. Clio kettesem volt elég sokáig, csak hobbiból, vagy nem is tudom miből tartottam meg, mert szerencsére évek óta van céges verda. Kb. évi 3000km-t mentem vele összesen, azt is többnyire hétvégente szórakozásból, hogy használva legyen. 1.4 16v. Elég sok elemet felismerek ezen a renault dacia sandero összvéren abból a szériából. Kár hogy anno elkezdtek tök más irányba menni Renaulték, mert a 2-es clio még jól nézett ki. Az összes többiből csak az RS tetszett.
De hogy pl. miért nem lehet most 1.4 benzin turbósat kapni hozzájuk, azt sem értem. Igazi kis lendületes jószág lenne. :tutiok:

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 21:13
Acme írta:
2020.12.03., csüt. 20:55
A Duster már nem számít cikinek! Na jó a Lodgy, seggén a Nagycsaládos matricával az atom ciki, de letojom. Megy megáll kanyarodik, és befér a család. Erre vettem, erre tökéletes. :smile32:

Szerintem a hot hatch vonalon is érvényesül az a mentalitás, hogy a "nagyobb az jobb". Nem igaz! NEM KELL 300+ LE egy autóba! Az élvezet nem az erőről szól! KÖNYYŰ autó a titka mindennek - meg persze a Szentháromság: kéziváltó, hátsókerék, szívómotor. Csak ez sokkal nehezebb, mint felcsavarni a turbónyomást...
A közvetlen kollégám egy Logan MCV-t vett, hétüléses kivitelben, a nagycsaládos kedvezménnyel. Ő nem tartja cikinek.

De a Lodgyval is megvan majdnem a szentháromság: kéziváltó, szívómotor.

Az én legeslegelső autóm (ami valójában az apumé volt, csak én jártam vele sokat) viszont teljesítette a szentháromságot. kéziváltó. hátsókerék. szívómotor. ráadásul hátul a szívómotor. Skoda 100 rulezik ;peace;
Sőt, könnyű is volt, mindössze 900 kiló. Vezetővel ☺︎
És még sok lóerő sem volt benne. Kb 35, emlékeim szerint :D

Szóval, MINDEN paraméter klappolt az élvezethez. Hogy menni nem ment? Aááá, az kit érdekelt. :noproblemo:

Az volt az az autó, amelynek minden részét, még a karburátort is, bátran és gondolkodás nélkül szétszedtem és megszereltem magam is.
A legjobb az volt, amikor az elszakadt 850-es ékszíjat nejlonharisnyával pótoltam. Tuti tippet kaptam, és bejött.
Ugye? Nem véletlen hogy már a szoci autóknak is van ára! Az idő mindent megszépít :D
De komolyra fordítva a szót: a Lada annak idején elég jó alap volt egy élvezetes autóhoz. Ma már nem találni ilyet a tucat autók között. Főleg nem olcsón.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5956
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Acme írta:
2020.12.03., csüt. 20:55
A Duster már nem számít cikinek! Na jó a Lodgy, seggén a Nagycsaládos matricával az atom ciki, de letojom. Megy megáll kanyarodik, és befér a család. Erre vettem, erre tökéletes. :smile32:

Szerintem a hot hatch vonalon is érvényesül az a mentalitás, hogy a "nagyobb az jobb". Nem igaz! NEM KELL 300+ LE egy autóba! Az élvezet nem az erőről szól! KÖNYYŰ autó a titka mindennek - meg persze a Szentháromság: kéziváltó, hátsókerék, szívómotor. Csak ez sokkal nehezebb, mint felcsavarni a turbónyomást...
A közvetlen kollégám egy Logan MCV-t vett, hétüléses kivitelben, a nagycsaládos kedvezménnyel. Ő nem tartja cikinek.

De a Lodgyval is megvan majdnem a szentháromság: kéziváltó, szívómotor.

Az én legeslegelső autóm (ami valójában az apumé volt, csak én jártam vele sokat) viszont teljesítette a szentháromságot. kéziváltó. hátsókerék. szívómotor. ráadásul hátul a szívómotor. Skoda 100 rulezik ;peace;
Sőt, könnyű is volt, mindössze 900 kiló. Vezetővel ☺︎
És még sok lóerő sem volt benne. Kb 35, emlékeim szerint :D

Szóval, MINDEN paraméter klappolt az élvezethez. Hogy menni nem ment? Aááá, az kit érdekelt. :noproblemo:

Az volt az az autó, amelynek minden részét, még a karburátort is, bátran és gondolkodás nélkül szétszedtem és megszereltem magam is.
A legjobb az volt, amikor az elszakadt 850-es ékszíjat nejlonharisnyával pótoltam. Tuti tippet kaptam, és bejött.
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Vinkler írta:
2020.12.03., csüt. 20:46

A duster továbbra sem megy át nálam és alapból a többi modell sem, ellenben erről a sport modellről baromi sok jót olvastam és sajnos kikopott ez a fajta állatfaj a palettáról. Ha sport modellt szeretnél, akkor mélyen a zsebedbe kell nyúlni. 12 M alatt kb nincs, legyen az Golf GTI, Megane RS, Civic type R, Focus ST, RS stb. Ráadásul mindegyik túl van már tolva, minimum 250 le, de már inkább 300. Félre ne értsétek (megint) nekem tetszik, de hol vannak a jő kis vti-k, clio rs-ek, panda 100 hp-k, corolla ts-ek. Viszonylag kedvező áron mosolya az arcon. Igen, nem a leggyorsabb a Nürburgringen, de jó vezetni és nem kerül egy kisebb állam költségvetésébe. Nah, szerintem ezt hozta vissza a Renault ezzel a modellel. Én adom, mint anno az Ignis sportot is, meg egy rakás hasonlóan jól átgondolt modelt...
A Duster már nem számít cikinek! Na jó a Lodgy, seggén a Nagycsaládos matricával az atom ciki, de letojom. Megy megáll kanyarodik, és befér a család. Erre vettem, erre tökéletes. :smile32:

Szerintem a hot hatch vonalon is érvényesül az a mentalitás, hogy a "nagyobb az jobb". Nem igaz! NEM KELL 300+ LE egy autóba! Az élvezet nem az erőről szól! KÖNYYŰ autó a titka mindennek - meg persze a Szentháromság: kéziváltó, hátsókerék, szívómotor. Csak ez sokkal nehezebb, mint felcsavarni a turbónyomást...
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8874
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 20:10
Vinkler írta:
2020.12.03., csüt. 19:45
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 19:37
Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/

Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem :smile51: . Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol. :smile51:
Nem is értem... Én szeretek és akarok is vezetni. Az első dolog, amiket kikapcsolok, azok ezek a fostalicska “vezetést támogató rendszerek”.
Mit nem értesz pontosan? Azt, hogy nem lehet nem megrendelni, mert hozzátartozik az alapfelszereltséghez? (nem csodálkoznék, ha ez is valami hülye uborkagörbület-stílusú EU-szabályozás lenne)
Vagy azt, hogy magától minden indításnál bekapcsol, tehát mindig ki kell kapcsolni?

Egyébként: nem épp egy Daciát fikáztál a múltkoriban? A Sandero tudtommal a legalja az Dacia palettának (ja nem, az a Logan, de a SANDERO sem valami csúcsautó: https://www.dacia.hu/modellek/sandero.html). Na persze lehet, hogy ez a RENAULT feliratú és Renault-arcosított sport modell más megítélés alá esik, de attól még DACIA. Sandero. Vagy tévedek?

Na ennyit számít, hogy mit ír az autó hátán, és milyen embléma van az orrán. Ha azt, hogy Dacia, akkor fika. Ha Renault, pláne ha Sport, akkor már faszatanítóbácsi. :D :D

Bocs a nyers stílusért leborulok.gif , én vagyok a hibás, felbasztam az agyamat ezen a sávtartós cikken. És a BMW hozzáállása a dolgokhoz pont az, amit már tapasztaltam, és amiért már vagy két éve elhatároztam, hogy a köv. autóm tuti nem BMW lesz. Soha többet BMW. Én is mesélhetnék, hogy milyen durván hazugok a marketing-anyagaik, és ezen nem lehet őket megfogni, pedig simán a vásárlók megtévesztése. Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?

Vagy a másik: szép hosszú oldalakon sorolják fel, hogy a ConnectedDrive (ami még anno opció volt, amikor az enyémet vettem) milyen fasza, stb stb, mennyi funkcióval rendelkezik, egyesével a funkcióket, stb stb.
Aztán z autó ÁTADÁSAKOR az orrom alá nyomtak egy Connected Drive szerződés nevű papírt. Ha nem írom alá, nem működik a megrendelt, kifizetett cucc. És a papíron szó szerint az áll, hogy ez meg ez meg ez meg ez meg ez a funkció... hosszan sorolva, nem működik Magyarországon... és a lényeg most jön: ha bei is vezetik később Magyarországon, akkor a Magyarországon addig vásárolt autókra nem fog működni. WTF? Épp a Magyarországon vásárolt nem fog működni? Amikor bevezetik a dolgot Magyarországon? Amivel reklámozzák az egészet, és ami miatt megrendelte az ember? Ezt tudomásul veszed, aláírás. Ami marad a működő cuccokból, az a telemetria, a vészhívás (mára már kötelező), és egy telefonos applikáció, a BMW Connected Classic, ami csupa fölösleges, itthon használhatatlan vagy játéknak jó funkciókat tartalmaz, egy webrádió mellett, ami viszont a TE telefonod adatkeretét használja, nem a beépített SIM-et. És az egész snéha szétfagyja az agyát.

Az indexes BMW-topikba mindent részletesen beidéztem anno. A szerződés szövegéből kivett részleteket is. Ezek minden normális embernél kiverik a biztosítékot, annyira pofátlan az egész. De hát BMW, ugye, ők a magasságos atyaúristenek. Ezt az EGR-hűtő miatti kiégést is csak akkor ismerték el nagy nehezen, amikor rájuk szállt a koreai kormány, mert ott már vagy 50 kiégett BMW-nél tartottak...

Na jó, mára ennyi.
Azt, h mindek erőltetik ezeket és az emberek miért bízzák rá magukat... nah mindegy, lehet pongyolán fogalmazok. :noproblemo:

A duster továbbra sem megy át nálam és alapból a többi modell sem, ellenben erről a sport modellről baromi sok jót olvastam és sajnos kikopott ez a fajta állatfaj a palettáról. Ha sport modellt szeretnél, akkor mélyen a zsebedbe kell nyúlni. 12 M alatt kb nincs, legyen az Golf GTI, Megane RS, Civic type R, Focus ST, RS stb. Ráadásul mindegyik túl van már tolva, minimum 250 le, de már inkább 300. Félre ne értsétek (megint) nekem tetszik, de hol vannak a jő kis vti-k, clio rs-ek, panda 100 hp-k, corolla ts-ek. Viszonylag kedvező áron mosolya az arcon. Igen, nem a leggyorsabb a Nürburgringen, de jó vezetni és nem kerül egy kisebb állam költségvetésébe. Nah, szerintem ezt hozta vissza a Renault ezzel a modellel. Én adom, mint anno az Ignis sportot is, meg egy rakás hasonlóan jól átgondolt modelt...
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5956
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Acme írta:
2020.12.03., csüt. 20:28
Mondom én, hogy jó a Dacia! 36_1_11.gif
Veszik is. Venném én is. A Dustert. :-D És Vinkler is, a Sandero-t. Csak Vinklernek:
99-dacia-sandero-2021-uk-official-images-front.jpg
99-dacia-sandero-2021-uk-official-images-front.jpg (122.68 KiB) Megtekintve 1693 alkalommal
dacia_sandero_2020_official_images_-_rear.jpg
dacia_sandero_2020_official_images_-_rear.jpg (86.34 KiB) Megtekintve 1693 alkalommal
Ilyen, amikor nem Renault embléma van rajta :D
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
Acme
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 2285
Csatlakozott: 2005.12.05., hétf. 12:23
Értékelés: 500

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Acme »

Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 20:10
Vinkler írta:
2020.12.03., csüt. 19:45
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 19:37
Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/

Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem :smile51: . Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol. :smile51:
Nem is értem... Én szeretek és akarok is vezetni. Az első dolog, amiket kikapcsolok, azok ezek a fostalicska “vezetést támogató rendszerek”.
Mit nem értesz pontosan? Azt, hogy nem lehet nem megrendelni, mert hozzátartozik az alapfelszereltséghez? (nem csodálkoznék, ha ez is valami hülye uborkagörbület-stílusú EU-szabályozás lenne)
Vagy azt, hogy magától minden indításnál bekapcsol, tehát mindig ki kell kapcsolni?

Egyébként: nem épp egy Daciát fikáztál a múltkoriban? A Sandero tudtommal a legalja az Dacia palettának (ja nem, az a Logan, de a SANDERO sem valami csúcsautó: https://www.dacia.hu/modellek/sandero.html). Na persze lehet, hogy ez a RENAULT feliratú és Renault-arcosított sport modell más megítélés alá esik, de attól még DACIA. Sandero. Vagy tévedek?

Na ennyit számít, hogy mit ír az autó hátán, és milyen embléma van az orrán. Ha azt, hogy Dacia, akkor fika. Ha Renault, pláne ha Sport, akkor már faszatanítóbácsi. :D :D
... Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?
...
Ez az új világ. A Tesla egyenesen Autopilotnak hívja a sávtartóját, és ezért máig nem perelték sz@rrá...
Amíg engedik hogy vezessek, én semmi ilyen szarságot nem fogok használni! Láttam már lefagyni Windowst és IOS-t is. Ez a világ két legnagyobb software cégének a vezető terméke. NEM engedem hogy egy program kezében legyen az én és a családom élte. Igen, én is hibázhatok. De ÉN vállalom a felelősséget, a programozó meg nem!

Mondom én, hogy jó a Dacia! 36_1_11.gif
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
 
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5956
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Vinkler írta:
2020.12.03., csüt. 19:45
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 19:37
Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/

Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem :smile51: . Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol. :smile51:
Nem is értem... Én szeretek és akarok is vezetni. Az első dolog, amiket kikapcsolok, azok ezek a fostalicska “vezetést támogató rendszerek”.
Mit nem értesz pontosan? Azt, hogy nem lehet nem megrendelni, mert hozzátartozik az alapfelszereltséghez? (nem csodálkoznék, ha ez is valami hülye uborkagörbület-stílusú EU-szabályozás lenne)
Vagy azt, hogy magától minden indításnál bekapcsol, tehát mindig ki kell kapcsolni?

Egyébként: nem épp egy Daciát fikáztál a múltkoriban? A Sandero tudtommal a legalja az Dacia palettának (ja nem, az a Logan, de a SANDERO sem valami csúcsautó: https://www.dacia.hu/modellek/sandero.html). Na persze lehet, hogy ez a RENAULT feliratú és Renault-arcosított sport modell más megítélés alá esik, de attól még DACIA. Sandero. Vagy tévedek?

Na ennyit számít, hogy mit ír az autó hátán, és milyen embléma van az orrán. Ha azt, hogy Dacia, akkor fika. Ha Renault, pláne ha Sport, akkor már faszatanítóbácsi. :D :D

Bocs a nyers stílusért leborulok.gif , én vagyok a hibás, felbasztam az agyamat ezen a sávtartós cikken. És a BMW hozzáállása a dolgokhoz pont az, amit már tapasztaltam, és amiért már vagy két éve elhatároztam, hogy a köv. autóm tuti nem BMW lesz. Soha többet BMW. Én is mesélhetnék, hogy milyen durván hazugok a marketing-anyagaik, és ezen nem lehet őket megfogni, pedig simán a vásárlók megtévesztése. Az, hogy a reklámban azt mutatják, hogy nyugodtan elengedheted a kormányt és babrálhatsz a mailjeiddel, az miért nem válik fogyasztóvédelmi üggyé egy ilyen esetben?

Vagy a másik: szép hosszú oldalakon sorolják fel, hogy a ConnectedDrive (ami még anno opció volt, amikor az enyémet vettem) milyen fasza, stb stb, mennyi funkcióval rendelkezik, egyesével a funkcióket, stb stb.
Aztán z autó ÁTADÁSAKOR az orrom alá nyomtak egy Connected Drive szerződés nevű papírt. Ha nem írom alá, nem működik a megrendelt, kifizetett cucc. És a papíron szó szerint az áll, hogy ez meg ez meg ez meg ez meg ez a funkció... hosszan sorolva, nem működik Magyarországon... és a lényeg most jön: ha bei is vezetik később Magyarországon, akkor a Magyarországon addig vásárolt autókra nem fog működni. WTF? Épp a Magyarországon vásárolt nem fog működni? Amikor bevezetik a dolgot Magyarországon? Amivel reklámozzák az egészet, és ami miatt megrendelte az ember? Ezt tudomásul veszed, aláírás. Ami marad a működő cuccokból, az a telemetria, a vészhívás (mára már kötelező), és egy telefonos applikáció, a BMW Connected Classic, ami csupa fölösleges, itthon használhatatlan vagy játéknak jó funkciókat tartalmaz, egy webrádió mellett, ami viszont a TE telefonod adatkeretét használja, nem a beépített SIM-et. És az egész snéha szétfagyja az agyát.

Az indexes BMW-topikba mindent részletesen beidéztem anno. A szerződés szövegéből kivett részleteket is. Ezek minden normális embernél kiverik a biztosítékot, annyira pofátlan az egész. De hát BMW, ugye, ők a magasságos atyaúristenek. Ezt az EGR-hűtő miatti kiégést is csak akkor ismerték el nagy nehezen, amikor rájuk szállt a koreai kormány, mert ott már vagy 50 kiégett BMW-nél tartottak...

Na jó, mára ennyi.
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8874
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Ebbe tuti nincs sávtartó. Simán vennék ilyet...
2D97C87B-2703-446A-9090-FEE1C9CFEEC0.jpeg
2D97C87B-2703-446A-9090-FEE1C9CFEEC0.jpeg (203.02 KiB) Megtekintve 1676 alkalommal
461FC2E9-8807-4429-8557-4B3B40D3108A.jpeg
461FC2E9-8807-4429-8557-4B3B40D3108A.jpeg (188.61 KiB) Megtekintve 1676 alkalommal
7098A0B8-DA57-4937-B152-AD293B71234E.jpeg
7098A0B8-DA57-4937-B152-AD293B71234E.jpeg (111.32 KiB) Megtekintve 1676 alkalommal
A6DF8C2D-382C-46CE-AA02-2AD4E3387D7B.jpeg
A6DF8C2D-382C-46CE-AA02-2AD4E3387D7B.jpeg (154.12 KiB) Megtekintve 1676 alkalommal
EEEE9AC4-605E-4ABA-A6FC-12AE9F0B9375.jpeg
EEEE9AC4-605E-4ABA-A6FC-12AE9F0B9375.jpeg (108.54 KiB) Megtekintve 1676 alkalommal
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13934
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8874
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 19:37
Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/

Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem :smile51: . Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol. :smile51:
Nem is értem... Én szeretek és akarok is vezetni. Az első dolog, amiket kikapcsolok, azok ezek a fostalicska “vezetést támogató rendszerek”.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5956
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Rendkívül tanulságos: https://totalcar.hu/magazin/kozelet/202 ... gat_a_bmw/

Ráadásul ez a lane assist az egyike azoknak a dolgoknak, amelyek az Octavia Style-ban alapból benne vannak, tehát megrendeltem :smile51: . Kikapcsolható ugyan, de minden újraindítás után automatikusan bekapcsol. :smile51:
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Online
Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5956
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

tonee73 írta:
2020.12.03., csüt. 11:16
Csak nézz a rendszámra: RO (szerintem), abban az országban minden lehetséges...csak az a probléma, hogy ha átlépik a határt akkor hozzánk is áthozzák ezt a mentalitást.Emlékszem mennyi román sofőrök okozta (nem ritkán halálos) balesettel voltak teli a híradók.
Én abban az országban töltöttem életem első 18 évét, tehát nem kell különösen bemutasd :D
Viszont vigyázni kell a rendszám "román volta" alapján való általánosítással. Románia négy történelmi régióra oszlik:
- Erdély (+a Partium és a Bánság) - a Kárpát-medencébe eső rész, ez csak 1920-tól része Romániának
- a Regát ( a Kárpátoktól délre, a Duna által határolt terület, ez a történelmi román/oláh királyság /Wallachia/, innen is jön a neve ami egyszerűen "királyság"-ot jelent)
- Moldova (a Kárpátoktól keletre, a Prut folyó által határolt terület, ez a mai Moldovai Köztársasággal / történelmi nevén Besszarábiával/ illetve a ma Ukrajnához tartozó Észak-Bukovinával együtt történelmileg egy külön országot/fejedelemséget alkotott Moldova néven, erős és érdekes módon eléggé felvilágosult, "nyugatbarát" vezetőkkel)
- végül Dobrudzsa (Románia Duna és a Fekete tenger közé eső része, ami történelmileg nem tartozott Romániához, a 20.század első felében szerezték meg a bolgároktól, etniakilag a mai napig több, a törökkel rokon ajkú népcsoport lakja - innen származik pl. az egyik leghíreszebb román focista, Gheorghe Hagi /ejtsd: Gjorgé Hádzsi/, aki kb a románok Puskása...)

A fenti négy terület etnikai összetételében, kulturálisan, fejlettségi szintjáben és mentalitásában is nagyon különbözik egymástól, ezért nagyon nehéz csak a RO rendszám alapján egy kalap alá venni őket. Nyugati szemmel nézve a "legsötétebb" a Regát, aztán Dobrudzsa, végül Moldova, és Erdély. Utóbbi és Magyarország keleti része (Tiszántúl) között nincs lényegi különbség a mentalitásban, ugyanaz az "átmenet a nyugat és a Balkán között" mindkettő. Moldova inkább keleties (jó értelemben), a Regát és Dobrudzsa viszont Balkán "at its worst" :)

Azok a rendszámok, aamelyek első két betűje AB, AR, HD, SJ, BN, BH, TM, SB, MM, BV, SM, MS, HR, CV a ma Erdélynek nevezett területről jönnek, utolsó kettőben ülők nagyon nagy valószínűséggel magyar anyanyelvűek is, de az SM és MS rendszámúban ülők is jó eséllyel, és a többi itt felsorolt között is lehet - kisebb valószínűséggel ugyan - magyarul beszélő vagy magyar anyanyelvű. Ilyen rendszámok esetében jóval kisebb a valószínűsége a magyartól eltérő közúti mentalitásnak.

A képen látható rendszám B, ami Bukarestet jelent (=Regát) - de ez sajnos az a kivétel, aminél nem lehet pontosan megmondani, hogy biztosan onnan jön, ugyanis a lízingcégek zöme bukaresti székhelyű, és ha az autót operatív-lízingelik, akkor a rendszám nagyon nagy eséllyel B-s, akárhol is lakjon az illető. Szerintem egyébként bukaresti, akit a képen látunk :D

Egyébként a B kivételével nagyjából bármelyik román rendszámról meg tudom mondani, hogy honnan jött pontosan - és ezzel nagyon sokan vannak így, akik hosszabb ideig éltek Romániában, vagy most is ott élnek.
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
thxfan
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2868
Csatlakozott: 2010.05.03., hétf. 18:58
Értékelés: 1199
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: thxfan »

Acme írta:
2020.12.03., csüt. 11:21


Egyáltalán hogy rakták ezt fel a tetőre? Targoncával? gondolkodik.gif
Gondolom igen. Amit meg nem lehet egy targoncával megoldani, azt kettővel kell :D
Csatolmányok
unnamed.jpg
unnamed.jpg (165.17 KiB) Megtekintve 1665 alkalommal
10.1 Auro3D
Erősítő:Marantz SR7013+Crown XLS 1502,Hangfalak:HIVI Swans Allure+F2.2R+VR-8W,Sub:Behringer NX3000D+JBL 4641,PS4,Projektor:Optoma UHD 51,Vászon: Lumene Curve Acoustic,Kábelek:Taga Harmony Blue-12/Azure-14-2C, KáCsa KCE-FLW40, NorStone Classic B 250,Hálózati szűrő:Taga Harmony PF-1000

Avatar
Tctronic
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2799
Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
Értékelés: 2697
Tartózkodási hely: Kistarcsa

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Tctronic »

thxfan írta:
2020.12.03., csüt. 10:54
Palm írta:
2020.12.03., csüt. 07:27

Másik dolog, ami eszembe jutott a különféle rögzítő eszközök, amivel a tetőn lévő kereszt sínre rögzíthető létra, csövek (KPE, villanyszerelés, stb.), stb. Milyent lenne érdemes venni? Jó ár-érték arányú érdekel.
Van, hogy 3-4m hosszú csövekért kell elugranom és nem akarok utánfutózni (bérlés, stb. macera).
Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzít ;peace; :
octitegla.jpg
Ez igen. :D Kb 1 tonna/ raklap és még az üveg se repedt meg. Jó autó ez az Octavia na.. :D
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

Acme írta:
2020.12.03., csüt. 11:21
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 11:02
thxfan írta:
2020.12.03., csüt. 10:54


Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzít ;peace; :
octitegla.jpg
Bakker, ez nagyon durva. Életveszélyes, és nem csak a hülye sorfőrre nézve (a raklap tégla súlya biztosan többszörösen túlghaladja a tető teherbírását, ha megroggyan a tető, agyonnyomja a bennülőket), hanem bármikor rádőlhet (akár autóstól is) egy mellette haladóra is... őrület, hogy milyen hülye emberek léteznek.
Egyáltalán hogy rakták ezt fel a tetőre? Targoncával? gondolkodik.gif
Kézzel tuti nem. Akkora súlya van, hogy ezt ember meg nem emeli. Esetleg több Fekete Laci! Tuti targoncával vagy daruval rakták fel a gyári csomagolásból is következtetve.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Avatar
Palm
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1864
Csatlakozott: 2018.01.09., kedd 15:46
Értékelés: 605

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Palm »

tonee73 írta:
2020.12.03., csüt. 11:16
Aszpirin írta:
2020.12.03., csüt. 11:02
thxfan írta:
2020.12.03., csüt. 10:54


Ne gondold túl, egy jó spanifer mindent rögzít ;peace; :
octitegla.jpg
Bakker, ez nagyon durva. Életveszélyes, és nem csak a hülye sorfőrre nézve (a raklap tégla súlya biztosan többszörösen túlghaladja a tető teherbírását, ha megroggyan a tető, agyonnyomja a bennülőket), hanem bármikor rádőlhet (akár autóstól is) egy mellette haladóra is... őrület, hogy milyen hülye emberek léteznek.
Csak nézz a rendszámra: RO (szerintem), abban az országban minden lehetséges...csak az a probléma, hogy ha átlépik a határt akkor hozzánk is áthozzák ezt a mentalitást.Emlékszem mennyi román sofőrök okozta (nem ritkán halálos) balesettel voltak teli a híradók.
A Román és Ukrán, meg a Szerb autókra és kamionokra különösen érdemes fokozottan figyelni. Sok közveszélyes dolgot művelnek az utakon. A hatóság fokozottan figyelhetne ezekre a járművekre.
Leginkább a románok szokása a ködlámpával közlekedés. Sajnos sok hazai sofőr sincs tisztában a ködlámpa használat szabályaival. Fényes nappal tiszta időben ködlámpával közlekednek sokan. De este is, amikor nincs köd és már igencsak zavaró.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”